Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)
4 órája, Tiu írta:

Azt honnan láttad, hogy mozog föl-le? A féltengely mozgása csalóka, attól még lehet szoros a difi csapágy, ami nem jó.

Ha teljesen sikerült meghúzni, akkor kellene rajta kicsit visszaengedni.

Úgy, hogy megfogtam a csuklót és megmozgattam. Miután húztam rajta, mindkét oldalin csökkent a lötyögés, de a fura zaj még mindig megvan.

Nagy nehezen sikerült feltennem a hangot amit hallok, 50 km/h-nál. Szerintetek mi lehet?

 

Módosítva : pszilaj
Elküldve
7 órája, zotya975 írta:

Na hát ha mérséklődik a hiba akkor jó helyen keresgéltél. Mi is csak addíg tekertük amig vizsonylag könnyen ment. 

Első körben talán kormányösszekötő gömbfej hiba. Ha fel van emelve az egyik oldal, és a kerék két kézzel megfogva oldalra mozgatva is hallani-látni a koppanást akkor biztos. Ha nem lehet így kiszűrni akkor futóművet-kormányművet kell ellenőriztetni padon. Ott majd megnyúzzák és többnyire meg is találják mi van elkopva. 

Köszönöm szépen a választ! Amint alkalom nyílik rá, megnézzük! Köszönöm!

  • Like 1
  • 3 weeks later...
Elküldve

Tud valaki első lengéscsillapító patron méreteket? :rolleyes:

patron hossza / átmérője

tengely átmérő / szár / toronycsapágynál / menet

Elküldve
17 órája, Tiu írta:

Tud valaki első lengéscsillapító patron méreteket? :rolleyes:

patron hossza / átmérője

tengely átmérő / szár / toronycsapágynál / menet

Hát passz, nem látok róla infót, a toronycsapágy belső átmérője 16 mili, annyit látni. Miért kell? Szerintem mind egyforma.:)

Elküldve
On 2016. 11. 16. at 16:25, zotya975 írta:

Hát passz, nem látok róla infót, a toronycsapágy belső átmérője 16 mili, annyit látni. Miért kell? Szerintem mind egyforma.:)

Köszi. :)

Jó lett volna tudni mielőtt meglátom, gondoltam van valakinek szétszedett cucc.

Elküldve
2 órája, Tiu írta:

Köszi. :)

Jó lett volna tudni mielőtt meglátom, gondoltam van valakinek szétszedett cucc.

Volt, csak összeraktam és nem mértem akkor le, mondjuk a patron nem volt kihúzva a gólyalábból. Miért kell a méret, nem egyforma mind? 

Elküldve
2 órája, zotya975 írta:

Volt, csak összeraktam és nem mértem akkor le, mondjuk a patron nem volt kihúzva a gólyalábból. Miért kell a méret, nem egyforma mind? 

Semmi különös, csak van egy pár és nem akarom csak azért szétszedni, hogy megmérjem jó-e.

Ha mást nem, majd bemegyek a boltba és kérek egyet megmérni. :)

Elküldve
6 órája, Tiu írta:

Semmi különös, csak van egy pár és nem akarom csak azért szétszedni, hogy megmérjem jó-e.

Ha mást nem, majd bemegyek a boltba és kérek egyet megmérni. :)

Aha, értem. 

  • 1 month later...
Elküldve

Üdv mindenkinek!

Ha teljesen alászedem a kormányt majd hátrafele megindulok kattog valami a keréknél. Főleg hátramenetnél, mi lehet az? 

Elküldve
19 perce, Lajos12 írta:

Üdv mindenkinek!

Ha teljesen alászedem a kormányt majd hátrafele megindulok kattog valami a keréknél. Főleg hátramenetnél, mi lehet az? 

Kattog, vagy inkább ropog és sebességfüggő? Féltengely. 

Elküldve

Én úgy gondolom kattog, és valószínűleg a sebességgel együtt gyorsabban hallom. De persze csak kicsit tolattam vele, nem erőltettem. Ha féltengely lesz a ludas, mennyit bír még ki?

Elküldve
17 perce, Lajos12 írta:

Én úgy gondolom kattog, és valószínűleg a sebességgel együtt gyorsabban hallom. De persze csak kicsit tolattam vele, nem erőltettem. Ha féltengely lesz a ludas, mennyit bír még ki?

Ha csak alászedve csinálja és egyenesben nem, akkor még sokat. Bár közben aludtam rá egyet, és szerintem mégsem féltengely. Rükiben nem szokott szólni csak előre, mert úgy mész többet úgy kopik meg, ha visszafelé forog teljesen máshol terhelődik a csukló szerkezete. De igazából hallani kellene, aki már hallott féltengely ropogást az egyből felismeri. 

  • 3 weeks later...
Elküldve (edited)

Sziasztok!

Az összes F (kombi, sedan, 5 ajtós...) gólyalába ugyanolyan? Mert szerintem megtaláltam, miért van lejjebb az autó bal eleje.

HoCHoFWY.jpg

Ez a távolság a bal gólyalábnál kerek 1cm-re kisebb, mint a jobbnál. Törve volt a bal eleje, nem is kicsit szerintem, létezik, hogy nem Astra hanem pl. Vectra lábat raktak be?

Módosítva : Greg_hun
Elküldve (edited)

Hoppá. Az úgy érdekes. 
Vectra, calibra, astra kadett ascona gólyaláb mind ugyanaz. Meg még van Saab is amié. 

 

Bár ezt inkább a rugótányértól kéne mérni, az a mérvadó magasság szempontjából. 

Módosítva : wookie
Elküldve
24 perce, Greg_hun írta:

Sziasztok!

Az összes F (kombi, sedan, 5 ajtós...) gólyalába ugyanolyan? Mert szerintem megtaláltam, miért van lejjebb az autó bal eleje.

 

Ez a távolság a bal gólyalábnál kerek 1cm-re kisebb, mint a jobbnál. Törve volt a bal eleje, nem is kicsit szerintem, létezik, hogy nem Astra hanem pl. Vectra lábat raktak be?

Meg tud megcsúszni lent ahol bemegy a cső a kerékcsapágy tartójába? Lent nem lóg ki több? 

Elküldve
12 perce, wookie írta:

Hoppá. Az úgy érdekes. 
Vectra, calibra, astra kadett ascona gólyaláb mind ugyanaz. Meg még van Saab is amié. 

 

Bár ezt inkább a rugótányértól kéne mérni, az a mérvadó magasság szempontjából. 

 

2 perce, zotya975 írta:

Meg tud megcsúszni lent ahol bemegy a cső a kerékcsapágy tartójába? Lent nem lóg ki több? 

Na ezeket holnap világosban megnézem, meg lemérem a tányértól is a távot.

Elküldve
2 órája, wookie írta:

Hoppá. Az úgy érdekes. 
Vectra, calibra, astra kadett ascona gólyaláb mind ugyanaz. Meg még van Saab is amié. 

 

Bár ezt inkább a rugótányértól kéne mérni, az a mérvadó magasság szempontjából. 

Saab 9.5.

Elküldve
3 órája, daykiller írta:

Saab 9.5.

Meg NG900, meg OG 9-3. Mondjuk azok gyárilag 5 csavarosak, de szerintem át lehet a 4-es agyat hákolni bele. Futómű szinten minden egyezik kb, nekem pl 900-asról van a bölcső.

Elküldve
1 óra, aholy írta:

A saabos cuccok jobbak bármivelis?

Pl. mindegyik Saab híd GSi Astra híd, mert bennevan a plusz stabpálca. Egyébként kb. ugyanaz. Van ami még cikkszámra is egyezik :) 

Illetve talán a felületkezelésük jobb, a kasztnié legalábbis biztosan.

Elküldve
14 perce, Bundee írta:

Pl. mindegyik Saab híd GSi Astra híd, mert bennevan a plusz stabpálca. Egyébként kb. ugyanaz. Van ami még cikkszámra is egyezik :) 

Illetve talán a felületkezelésük jobb, a kasztnié legalábbis biztosan.

A plussz stabrúd már megvan :-) akkor nem kell saab bontást keresgélnem. Köszi!

  • 2 weeks later...
Elküldve (edited)

A gólyalábak -az összekötők és nyeregtartó fülekit leszámítva- csak szerintem szimmetriuksak? Mármint a bal meg a jobb. 

Tehát a toronycsapágy közepéből a talpasig húzott egyenes pont a kerékcsapágy felezőjén halad át, illetve a talpas iránya is fedi ezt a vonalat?

Módosítva : wookie
Elküldve (edited)
22 perce, wookie írta:

A gólyalábak -az összekötők és nyeregtartó fülekit leszámítva- csak szerintem szimmetriuksak? Mármint a bal meg a jobb. 

Tehát a toronycsapágy közepéből a talpasig húzott egyenes pont a kerékcsapágy felezőjén halad át, illetve a talpas iránya is fedi ezt a vonalat?

Próbálom értelmezni, amit kérdezel de nem nagyon megy.

Tehát az egyenes amit írsz az definíció szerint majdnem az elkormányzás tengelye. Ez metszi-e a kerékcsapágy tengelyét?

Módosítva : HaPetya
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.