Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

3 órája, Gergőőő írta:

Esetleg van olcsóbban is postával együtt 16400 a pár http://olajshopnet.hu/opel_astra_f_elso_lengokar_bal

Már be is szereltem és tök jó h már nem nyöszög a hátsó szilent...

Arban nagyon kedvezonek tunik, de minosegre kivancsi lennek... Starline-rol meg nem hallottam.

Módosítva : szilvand
Link to comment
Megosztás:

22 órája, szilvand írta:

Rosszul fogalmaztam, nem feszesebb futomuvet szeretnek, hanem azt, hogy ne kottyanjon ennyire, ha rosszabb uton megyek, pl macskako, katyu, stb... Neha igy erzem, hogy ki akar esni a kerek ;) 

Lengescsillapito ev elejen lett cserelve, meg azt hiszem calibra rugok vannak bent elol, szoval oldal iranyu bedoles minimalis. Elozoleg calibra lengescsillapito is volt benne, azt visszacsereltem simara. 

A kerdesem tovabbra is az lenne, hogy a lengokar szilenteket nehez-e cserelni, tehat szerelve vegyem meg vagy kulon a szilenteket?

koszonom

Szia!

Esetleg még olvasd el ezt a cikket. Nem vagyok benne biztos, hogy ez olyan jó dolog, de lehet.

Szilentek

Link to comment
Megosztás:

4 perce, Mikulás74 írta:

Üdv Mindenkinek, első kerékcsapágyat cserélni mennyire nehéz?
 A gólyalábat még kiszedem, de a kerékagy az préselve van a csapágyba? Vagy csak bele van dugva, érintőlegesen?
Köszi.

Sajnos préseléses technikával lehet cserélni. Plusz egy zéger gyűrűvel van biztosítva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kis segítségre lenne szükségem,hogy milyen irányba keresgéljem a hiba forrását.93-as 1.7D Astra F kombi.Eddig 90-nél elkezdte rázni a krmányt,130 körül már gyengébben. Cseréltünk gumit elől (új),és kicseréltem a stabrúd szilentet is jobb oldalt a lengőkarnál,törött volt a csavar. Most nem rázza a kormányt  csak kicsit olyan 130 körül,viszont előröl lentről rázza valami a futóművet,Talpas,kormány összekötök és stab szilentek rendben. A lengőkar nagy hátsó szilentek eléggé mozognak,de nem tudom milyennek kel lennie. Lehet ott lenne a probléma?  Köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, csigusz1 írta:

Sziasztok.

Kis segítségre lenne szükségem,hogy milyen irányba keresgéljem a hiba forrását.93-as 1.7D Astra F kombi.Eddig 90-nél elkezdte rázni a krmányt,130 körül már gyengébben. Cseréltünk gumit elől (új),és kicseréltem a stabrúd szilentet is jobb oldalt a lengőkarnál,törött volt a csavar. Most nem rázza a kormányt  csak kicsit olyan 130 körül,viszont előröl lentről rázza valami a futóművet,Talpas,kormány összekötök és stab szilentek rendben. A lengőkar nagy hátsó szilentek eléggé mozognak,de nem tudom milyennek kel lennie. Lehet ott lenne a probléma?  Köszönöm a segítséget.

Végülis ha ott kottyan, akkor is kóvályoghat a kerék. Ki kell cserélni ( ha el van vásva akkor amúgy is ) aztán kiderül.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, csigusz1 írta:

Sziasztok.

Kis segítségre lenne szükségem,hogy milyen irányba keresgéljem a hiba forrását.93-as 1.7D Astra F kombi.Eddig 90-nél elkezdte rázni a krmányt,130 körül már gyengébben. Cseréltünk gumit elől (új),és kicseréltem a stabrúd szilentet is jobb oldalt a lengőkarnál,törött volt a csavar. Most nem rázza a kormányt  csak kicsit olyan 130 körül,viszont előröl lentről rázza valami a futóművet,Talpas,kormány összekötök és stab szilentek rendben. A lengőkar nagy hátsó szilentek eléggé mozognak,de nem tudom milyennek kel lennie. Lehet ott lenne a probléma?  Köszönöm a segítséget.

Szia!

Nálam a külső féltengelycsukló csere sokat segített. 130 körül nekem is előjön a rázkódás, de nem olyan vészes már, mást viszont még nem cseréltem.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj,hogy elégé rázza a futóművet már 130 körül,nem sétál az autó meg hasonló,már a kormány se akar kiesni a kezemből :) Valahogy fura nekem az a hátsó szilent így nem tudom eldönteni,hogy jó-e. Nem látom,hogy ki lenne szakadva. Viszont 2 félét is találtam belőle,teljesen tömört és olyat amelyik 2 oldalt könnyitve van. Melyik a jobb?

 

Link to comment
Megosztás:

13 perce, csigusz1 írta:

Az a baj,hogy elégé rázza a futóművet már 130 körül,nem sétál az autó meg hasonló,már a kormány se akar kiesni a kezemből :) Valahogy fura nekem az a hátsó szilent így nem tudom eldönteni,hogy jó-e. Nem látom,hogy ki lenne szakadva. Viszont 2 félét is találtam belőle,teljesen tömört és olyat amelyik 2 oldalt könnyitve van. Melyik a jobb?

 

Én azt vettem észre, hogy a könnyített puhább és jobban engedi mozogni a lengőkart. Ráadásul másfél év alatt a jobboldali szétszakadt...

Most tömört(Lemförder) tettünk bele. Hátha jobb lesz.

Link to comment
Megosztás:

Rázást inkább kiegyensúlyozatlansági probléma okoz mint egy kicsit löttyedt szilent, akár vetemedett féktárcsa is. Ugye ha nagyobb fékezés után lámpánál állsz a féken akkor a fékbetétek közt nem hűl olyan gyorsan a tárcsa mint a szabad részen, ezért tud vetemedni. Öcsém verdáján komplett féltengely csere oldotta meg a remegést.

Link to comment
Megosztás:

Felni-gumi elvileg rendben,tegnap volt cserélve és centrirozva,nem is kért túl nagy súlyt. Lehet érdemes lesz megrázatni az első futóművet mert így csak lövöldözés lesz vagtába,szilentek nem drágák csak a meló ami hosszadalmasabb kicsit. Az a baj a gumisokkal is,hogy eszük ágába nincs megforgatni a felnit gumi nélkül,új gumi fel és centir. Sokkal jobb mint volt az tuti,kormányt már alig rázza,,de futóműnél érezhető és halható a remegés.

Link to comment
Megosztás:

21 perce, joecockroach írta:

Rossz motortartó bakok is okozhatnak rázást, illetve a külső és a belső csuklók is.

Lassan kideritjük mi lehet a gond,rengeteget megy az autó így alig van rá idő csinálni,néha 1-1 nap a javitásra. Rossznak akkor számit bármilyen gumiszilent stb ha ki van szakadva vagy már akkor is ha el van gyengülve? Valamint a hátsó híd olyan mintha jobbra el lenne mozdulva,hátsó szilent eléggé mozog. Macera kicserélni,ha csak ott elengedem megoldható vagy ki kel húzni az egész hidat? Köszönöm.

Módosítva : csigusz1
Link to comment
Megosztás:

11 perce, csigusz1 írta:

Lassan kideritjük mi lehet a gond,rengeteget megy az autó így alig van rá idő csinálni,néha 1-1 nap a javitásra. Rossznak akkor számit bármilyen gumiszilent stb ha ki van szakadva vagy már akkor is ha el van gyengülve?

Ezt nem igazán tudom megválaszolni, hogy mikor tekinthető rossznak. Ha elgyengülnek a szilentek, akkor nyilván már nem tudják úgy ellátni a  feladatukat. 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Mi a fenéért lazul fel a teleszkóp végén a megtépett csavar. Pár hete lett megcsinálva az egész futómű elől.

Rugó, szillent, gömbfejek cseréje. Meghúztunk mindent rendesen, többször ellenőrizve, de a baloldali teleszkóp csavar szépen fellazult.

Úgy kopogott, mintha 25 éves talpas lenne benne, 20 éve zsír nélkül... :angry:

Link to comment
Megosztás:

7 órája, pszilaj írta:

Sziasztok!

Mi a fenéért lazul fel a teleszkóp végén a megtépett csavar. Pár hete lett megcsinálva az egész futómű elől.

Rugó, szillent, gömbfejek cseréje. Meghúztunk mindent rendesen, többször ellenőrizve, de a baloldali teleszkóp csavar szépen fellazult.

Úgy kopogott, mintha 25 éves talpas lenne benne, 20 éve zsír nélkül... :angry:

Önzáró anya, menetrögzítő, kontraanya? Bár rákontrázni körülményes.

Link to comment
Megosztás:

16 órája, zotya975 írta:

Önzáró anya, menetrögzítő, kontraanya? Bár rákontrázni körülményes.

A gyári anya van rajta. Mondjuk a menetrögzítő nem jutott eszembe.

Majd figyelem és mindig húzok rajta...

Újra szétszedni nem akarom...rohadt sok meló... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.