szabolala Elküldve Április17, 2016 Megoszt Elküldve Április17, 2016 10 órája, zotya975 írta: Hát, le kell venni a kereket, hátha szemre is látszik mi a gond..talán a stabrúd bekötés törött el és a rúd vége üti a lengőkart, vagy rugótörés és a letört vég zajong...több minden is lehet. 4 órája, FPepe írta: Ahogy Zotya írta, a fordítsd ki a jobb első kereket, nyúlj be az alsó rugótányérba, és vedd ki a törött rugódarabot. Én is jártam már így. Köszi a tippet, megtaláltam, a rugóból volt letörve egy kb 10 cm-es darab, kb negyed fordulat, a tányérban megtaláltam. Az volna a kérdésem, hogy ez mennyire nagy gond, kell-e miatta rugót cserélni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április17, 2016 Megoszt Elküldve Április17, 2016 3 perce, szabolala írta: Köszi a tippet, megtaláltam, a rugóból volt letörve egy kb 10 cm-es darab, kb negyed fordulat, a tányérban megtaláltam. Az volna a kérdésem, hogy ez mennyire nagy gond, kell-e miatta rugót cserélni? Hát szétesni nem fog a futómű miatta, de a rugótányérban megvan a rugó végének a helye, csak egyféleképpen lehet összerakni és a rugótányér emiatt nem is egyenes. Na most ugye nálad teljesen máshogy illeszkedik a tányér-rugó mint kellene, mert ugye nincs ott a vége. Szóval cserélni kéne amint lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabolala Elküldve Április17, 2016 Megoszt Elküldve Április17, 2016 7 perce, zotya975 írta: Hát szétesni nem fog a futómű miatta, de a rugótányérban megvan a rugó végének a helye, csak egyféleképpen lehet összerakni és a rugótányér emiatt nem is egyenes. Na most ugye nálad teljesen máshogy illeszkedik a tányér-rugó mint kellene, mert ugye nincs ott a vége. Szóval cserélni kéne amint lehet. Köszi! Mennyire bonyolult ezt cserélni? Egy hozzám hasonló totálamatőr meg tudja csinálni a nyárigumira átszereléssel egybekötve, vagy nagyobb rutint igényel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április17, 2016 Megoszt Elküldve Április17, 2016 14 perce, szabolala írta: Köszi! Mennyire bonyolult ezt cserélni? Egy hozzám hasonló totálamatőr meg tudja csinálni a nyárigumira átszereléssel egybekötve, vagy nagyobb rutint igényel? Rugóösszehúzó kell hozzá, van róla leírás a GYIK-ben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabolala Elküldve Április18, 2016 Megoszt Elküldve Április18, 2016 23 órája, zotya975 írta: Rugóösszehúzó kell hozzá, van róla leírás a GYIK-ben. Ööö, megnéztem, azt hiszem ezt majd szerelőre bízom azért, nekem sem tapasztalatom, sem szerszámarzenálom nincs hozzá elégséges. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fgery95@gmail.com Elküldve Április18, 2016 Megoszt Elküldve Április18, 2016 Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulnák hozzátok, hogy a bal első stabilizátor kar eltört a kocsimon, vettem másikat de eléggé szorul a gumiszimering a rúdon ezért nem tudom felrakni. Van ennek valami módja hogy hogyan lehetne azt "felpréselni" rá? Válaszokat előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Április18, 2016 Megoszt Elküldve Április18, 2016 Szerintetek attól dőlhetnek befelé a hátsó kerekek, mert szarok a hátsó rugók, és ül a segge a kocsinak? Vagy mindenképpen a lengőkar deformált? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabadij Elküldve Április18, 2016 Megoszt Elküldve Április18, 2016 1 óra, wookie írta: Szerintetek attól dőlhetnek befelé a hátsó kerekek, mert szarok a hátsó rugók, és ül a segge a kocsinak? Vagy mindenképpen a lengőkar deformált? Szerintem deformált lehet. Ha megnézed a fastra hátsó hidat és két erőkarként tekintesz rá a jobb és bal oldalon,akkor az látszik,hogy a rugó támadáspontja közel egy vonalba esik a hidat felfüggesztő gumibakokkal,ha az autó hossztengelyével párhuzamosan nézed. Ezen logika szerint akármilyen is a rugó,csavarodást egészen biztosan nem okozhat. De próbáld meg megemelni a valagát és ha jelentősen,mérhetően változik a kerékdőlés akkor szar a hátsó híd,lehet,hogy szétrohadt belülről,ha nem változik akkor esélyes,hogy megmakkantották... Link to comment Megosztás: More sharing options...
KoriKimi Elküldve Április18, 2016 Megoszt Elküldve Április18, 2016 (edited) 2 órája, wookie írta: Szerintetek attól dőlhetnek befelé a hátsó kerekek, mert szarok a hátsó rugók, és ül a segge a kocsinak? Vagy mindenképpen a lengőkar deformált? A kocsi amiről beszélünk merev hátsó híddal rendelkezik. Nem állítható sem a kerékdőlés, sem a kerékösszetartás. Valószínűleg deformálódott. Módosítva Április18, 2016 : KoriKimi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Április18, 2016 Megoszt Elküldve Április18, 2016 11 perce, KoriKimi írta: A kocsi amiről beszélünk merev hátsó híddal rendelkezik. Pontosabban csatolt lengőkarral Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Április19, 2016 Megoszt Elküldve Április19, 2016 8 órája, wookie írta: Szerintetek attól dőlhetnek befelé a hátsó kerekek, mert szarok a hátsó rugók, és ül a segge a kocsinak? Vagy mindenképpen a lengőkar deformált? Ha Astra kocsiról beszélünk akkor igen. A csatolt hosszlengőkaros hátsó futómű pont azt csinálja, hogy a kerékdőlés és az összetartás csakis a be-kirugózástól változik. A kettő paraméter kéz a kézben jár és együtt változik. Esetleg azt nézd meg, hogy a kerékagy alá nem tettek-e hézagolót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dzsiferi Elküldve Április19, 2016 Megoszt Elküldve Április19, 2016 13 órája, fgery95@gmail.com írta: Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulnák hozzátok, hogy a bal első stabilizátor kar eltört a kocsimon, vettem másikat de eléggé szorul a gumiszimering a rúdon ezért nem tudom felrakni. Van ennek valami módja hogy hogyan lehetne azt "felpréselni" rá? Válaszokat előre is köszönöm! Ha a stabilizátor szilentről beszélsz, akkor én a régit flex-szel szoktam levágni. Az újat be szoktam kenni egy kis szilikon zsírral és oda-vissza tekerve felerőltetem rá, kézzel. Nem könnyű, de megy. Aztán a lengőkart meg emelővel szoktam hozzáemelni a stabilizátor rúdhoz. Sajnos míg a gyári szilent kibírt vagy 15 évet az autón, az utángyártottakat évente cseréltem, mert eltörnek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fgery95@gmail.com Elküldve Április19, 2016 Megoszt Elküldve Április19, 2016 9 órája, dzsiferi írta: Ha a stabilizátor szilentről beszélsz, akkor én a régit flex-szel szoktam levágni. Az újat be szoktam kenni egy kis szilikon zsírral és oda-vissza tekerve felerőltetem rá, kézzel. Nem könnyű, de megy. Aztán a lengőkart meg emelővel szoktam hozzáemelni a stabilizátor rúdhoz. Sajnos míg a gyári szilent kibírt vagy 15 évet az autón, az utángyártottakat évente cseréltem, mert eltörnek. Köszönöm a segítséget, de sajnos olyan problémába ütköztem, hogy mindent úgy csináltam ahogy írtál, de még kb 1 cm hiányzik hogy a helyén legyen és ott annyira megszorult hogy se előre se hátra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
KoriKimi Elküldve Április19, 2016 Megoszt Elküldve Április19, 2016 12 órája, dzsiferi írta: Ha a stabilizátor szilentről beszélsz, akkor én a régit flex-szel szoktam levágni. Az újat be szoktam kenni egy kis szilikon zsírral és oda-vissza tekerve felerőltetem rá, kézzel. Nem könnyű, de megy. Aztán a lengőkart meg emelővel szoktam hozzáemelni a stabilizátor rúdhoz. Sajnos míg a gyári szilent kibírt vagy 15 évet az autón, az utángyártottakat évente cseréltem, mert eltörnek. A Lemförder szilent sem az igazi? Link to comment Megosztás: More sharing options...
KoriKimi Elküldve Április19, 2016 Megoszt Elküldve Április19, 2016 23 órája, Bundee írta: Pontosabban csatolt lengőkarral Bocs , pedig direkt utánaolvastam az elnevezésének a wikipédián én csak a térlengőkarosat ismerem fel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Április19, 2016 Megoszt Elküldve Április19, 2016 31 perce, KoriKimi írta: Bocs , pedig direkt utánaolvastam az elnevezésének a wikipédián én csak a térlengőkarosat ismerem fel. Sokáig énis azt hittem hogy merev hídról van szó, de felvilágosítottak, hogy olyan a Ladában van :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Április20, 2016 Megoszt Elküldve Április20, 2016 Meg a rekordomban. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
dzsiferi Elküldve Április26, 2016 Megoszt Elküldve Április26, 2016 On 2016. 04. 19. at 20:45, fgery95@gmail.com írta: Köszönöm a segítséget, de sajnos olyan problémába ütköztem, hogy mindent úgy csináltam ahogy írtál, de még kb 1 cm hiányzik hogy a helyén legyen és ott annyira megszorult hogy se előre se hátra. Sajnos erre nincs ötletem, szerencsémre nekem eddig mindig a helyére ment igaz sok erőlködéssel. Próbáld meg fújni valamilyen csavarlazítóval, aztán izom munka. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szilvand Elküldve Május8, 2016 Megoszt Elküldve Május8, 2016 Sziasztok! Szeretném javítani az első futómű feszességét, kicserélném a gömbcsuklókat. Az alkatrészeket böngészve láttam komplett lengőkarokat előre összeszerelve a talpassal is. Érdemes megvenni egyben? Mennyire nehéz a lengőkart kicserélni? Lehúzóm van, prés, stb... nincsen. Márkában milyet érdemes venni? példa az árakra: https://cromax.hu/futomu_kormanymu/elso_futomu_alkatreszek/elso_lengokar/j_e_lengokar_opel_astra_f_vectra_a_15658 Köszönöm a válaszokat előre is! üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május9, 2016 Megoszt Elküldve Május9, 2016 8 órája, szilvand írta: Sziasztok! Szeretném javítani az első futómű feszességét, kicserélném a gömbcsuklókat. Az alkatrészeket böngészve láttam komplett lengőkarokat előre összeszerelve a talpassal is. Érdemes megvenni egyben? Mennyire nehéz a lengőkart kicserélni? Lehúzóm van, prés, stb... nincsen. Márkában milyet érdemes venni? példa az árakra: https://cromax.hu/futomu_kormanymu/elso_futomu_alkatreszek/elso_lengokar/j_e_lengokar_opel_astra_f_vectra_a_15658 Köszönöm a válaszokat előre is! üdv! Szerintem pont annyira jó mint ha külön veszel talpast, szilentet..stb, de a futómű feszességén nem tudom mennyire javít, ha alapból a mostani nem kotyog, nincs szétmenve a szilent..stb. Gömbfej kinyomó jó ha van a talpashoz a szilent csavarokhoz meg jó minőségő krovafej, itt törtem el a 17-est ha jól rémlik. Márka..passz, mindenki mást mond úgyis. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szilvand Elküldve Május9, 2016 Megoszt Elküldve Május9, 2016 2 órája, zotya975 írta: Szerintem pont annyira jó mint ha külön veszel talpast, szilentet..stb, de a futómű feszességén nem tudom mennyire javít, ha alapból a mostani nem kotyog, nincs szétmenve a szilent..stb. Gömbfej kinyomó jó ha van a talpashoz a szilent csavarokhoz meg jó minőségő krovafej, itt törtem el a 17-est ha jól rémlik. Márka..passz, mindenki mást mond úgyis. Koszonom a valaszt! Igazabol azert szeretnem egyben megvenni a lengokart, mert kulon a hatso lengokar szilent csereje onmagaban eleg neheznek tunik, de javitsatok ki ha nem igy van. Amugy lengescsillapito cserenel fel voltak lazitva a csonkallvany csavarjai, meg is lepodtem, hogy viszonylag konnyen lejottek a gombcsuklok. A futomu eleg jol kotyog, szerintem ra fer a csere a legtobb szilentre, gombcsuklora. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Május9, 2016 Megoszt Elküldve Május9, 2016 A gömbcsuklók és szillentek cseréjével nem lesz feszesebb, csak sokkal pontosabb a futómű. Feszesíteni lengéscsillapító cserével, stabilizátor rúd nagyobbra cserélésével és keményebb rugóra váltással lehet. Én épp most fejeztem be ezt a projektet. A hétvégén kerültek be a kocsiba az utolsó részletben az A Vectra GT rugók. Ehhez Koni lengéscsillapítók vannak, meg a legvastagabb stab.rúd. Nagyon jó lett. Bár most a kasztni szerintem 1,5-2 centivel magasabban van. De mivel olyan helyen lakok, ahol a koca bele tud fialni az úton lévő gödrökbe, így nem hátrány... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
szilvand Elküldve Május9, 2016 Megoszt Elküldve Május9, 2016 3 órája, pszilaj írta: A gömbcsuklók és szillentek cseréjével nem lesz feszesebb, csak sokkal pontosabb a futómű. Feszesíteni lengéscsillapító cserével, stabilizátor rúd nagyobbra cserélésével és keményebb rugóra váltással lehet. Én épp most fejeztem be ezt a projektet. A hétvégén kerültek be a kocsiba az utolsó részletben az A Vectra GT rugók. Ehhez Koni lengéscsillapítók vannak, meg a legvastagabb stab.rúd. Nagyon jó lett. Bár most a kasztni szerintem 1,5-2 centivel magasabban van. De mivel olyan helyen lakok, ahol a koca bele tud fialni az úton lévő gödrökbe, így nem hátrány... :D Rosszul fogalmaztam, nem feszesebb futomuvet szeretnek, hanem azt, hogy ne kottyanjon ennyire, ha rosszabb uton megyek, pl macskako, katyu, stb... Neha igy erzem, hogy ki akar esni a kerek ;) Lengescsillapito ev elejen lett cserelve, meg azt hiszem calibra rugok vannak bent elol, szoval oldal iranyu bedoles minimalis. Elozoleg calibra lengescsillapito is volt benne, azt visszacsereltem simara. A kerdesem tovabbra is az lenne, hogy a lengokar szilenteket nehez-e cserelni, tehat szerelve vegyem meg vagy kulon a szilenteket? koszonom Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Május9, 2016 Megoszt Elküldve Május9, 2016 (edited) 55 perce, szilvand írta: Rosszul fogalmaztam, nem feszesebb futomuvet szeretnek, hanem azt, hogy ne kottyanjon ennyire, ha rosszabb uton megyek, pl macskako, katyu, stb... Neha igy erzem, hogy ki akar esni a kerek ;) Lengescsillapito ev elejen lett cserelve, meg azt hiszem calibra rugok vannak bent elol, szoval oldal iranyu bedoles minimalis. Elozoleg calibra lengescsillapito is volt benne, azt visszacsereltem simara. A kerdesem tovabbra is az lenne, hogy a lengokar szilenteket nehez-e cserelni, tehat szerelve vegyem meg vagy kulon a szilenteket? koszonom Ha van olyan ismerősöd, aki tud préselni, akkor nem nagy kaland. Ha nincs és mind két szilentet plusz a talpast is cserélni akarod, akkor megéri megvenni a komplett lengőkart. Bár ha az ember fia leleményes, akkor meg lehet oldani egy hidraulikus autóemelővel is.. Csak úgy vedd, hogy ne a könnyített szilent legyen benne, mert az hamar kifekszik. Tapasztalat. Kis kopogást tud a kopott kormányrúdfej is okozni, akárcsak a toronycsapágy, vagy mint nekem a fellazult teleszkópcsavar is... Van mit átnézni. Módosítva Május9, 2016 : pszilaj Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Május9, 2016 Megoszt Elküldve Május9, 2016 7 órája, zotya975 írta: Szerintem pont annyira jó mint ha külön veszel talpast, szilentet..stb, de a futómű feszességén nem tudom mennyire javít, ha alapból a mostani nem kotyog, nincs szétmenve a szilent..stb. Gömbfej kinyomó jó ha van a talpashoz a szilent csavarokhoz meg jó minőségő krovafej, itt törtem el a 17-est ha jól rémlik. Márka..passz, mindenki mást mond úgyis. Ilyen áron is lehet venni: http://www.futomuwebshop.hu/Opel-Astra-F-jobb-lengokar-d1082.htm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts