Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

10 órája, zotya975 írta:

Hát, le kell venni a kereket, hátha szemre is látszik mi a gond..talán a stabrúd bekötés törött el és a rúd vége üti a lengőkart, vagy rugótörés és a letört vég zajong...több minden is lehet.

 

4 órája, FPepe írta:

Ahogy Zotya írta, a fordítsd ki a jobb első kereket, nyúlj be az alsó rugótányérba, és vedd ki a törött rugódarabot. Én is jártam már így.

 

Köszi a tippet, megtaláltam, a rugóból volt letörve egy kb 10 cm-es darab, kb negyed fordulat, a tányérban megtaláltam. Az volna a kérdésem, hogy ez mennyire nagy gond, kell-e miatta rugót cserélni?

Link to comment
Megosztás:

3 perce, szabolala írta:

 

Köszi a tippet, megtaláltam, a rugóból volt letörve egy kb 10 cm-es darab, kb negyed fordulat, a tányérban megtaláltam. Az volna a kérdésem, hogy ez mennyire nagy gond, kell-e miatta rugót cserélni?

Hát szétesni nem fog a futómű miatta, de a rugótányérban megvan a rugó végének a helye, csak egyféleképpen lehet összerakni és a rugótányér emiatt nem is egyenes. Na most ugye nálad teljesen máshogy illeszkedik a tányér-rugó mint kellene, mert ugye nincs ott a vége. Szóval cserélni kéne amint lehet.

Link to comment
Megosztás:

7 perce, zotya975 írta:

Hát szétesni nem fog a futómű miatta, de a rugótányérban megvan a rugó végének a helye, csak egyféleképpen lehet összerakni és a rugótányér emiatt nem is egyenes. Na most ugye nálad teljesen máshogy illeszkedik a tányér-rugó mint kellene, mert ugye nincs ott a vége. Szóval cserélni kéne amint lehet.

Köszi!
Mennyire bonyolult ezt cserélni? Egy hozzám hasonló totálamatőr meg tudja csinálni a nyárigumira átszereléssel egybekötve, vagy nagyobb rutint igényel?

Link to comment
Megosztás:

1 óra, wookie írta:

Szerintetek attól dőlhetnek befelé a hátsó kerekek, mert szarok a hátsó rugók, és ül a segge a kocsinak? Vagy mindenképpen a lengőkar deformált?

Szerintem deformált lehet.

Ha megnézed a fastra hátsó hidat és két erőkarként tekintesz rá a jobb és bal oldalon,akkor az látszik,hogy a rugó támadáspontja közel egy vonalba esik a hidat felfüggesztő gumibakokkal,ha az autó hossztengelyével párhuzamosan nézed.

Ezen logika szerint akármilyen is a rugó,csavarodást egészen biztosan nem okozhat.

De próbáld meg megemelni a valagát és ha jelentősen,mérhetően változik a kerékdőlés akkor szar a hátsó híd,lehet,hogy szétrohadt belülről,ha nem változik akkor esélyes,hogy megmakkantották...

Link to comment
Megosztás:

2 órája, wookie írta:

Szerintetek attól dőlhetnek befelé a hátsó kerekek, mert szarok a hátsó rugók, és ül a segge a kocsinak? Vagy mindenképpen a lengőkar deformált?

A kocsi amiről beszélünk merev hátsó híddal rendelkezik. Nem állítható sem a kerékdőlés, sem a kerékösszetartás. Valószínűleg deformálódott.

Módosítva : KoriKimi
Link to comment
Megosztás:

8 órája, wookie írta:

Szerintetek attól dőlhetnek befelé a hátsó kerekek, mert szarok a hátsó rugók, és ül a segge a kocsinak? Vagy mindenképpen a lengőkar deformált?

Ha Astra kocsiról beszélünk akkor igen. A csatolt hosszlengőkaros hátsó futómű pont azt csinálja, hogy a kerékdőlés és az összetartás csakis a be-kirugózástól változik. A kettő paraméter kéz a kézben jár és együtt változik. Esetleg azt nézd meg, hogy a kerékagy alá nem tettek-e hézagolót.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, fgery95@gmail.com írta:

Sziasztok!

Olyan kérdéssel fordulnák hozzátok, hogy a bal első stabilizátor kar eltört a kocsimon, vettem másikat de eléggé szorul a gumiszimering a rúdon ezért nem tudom felrakni. Van ennek valami módja hogy hogyan lehetne azt "felpréselni" rá? 

Válaszokat előre is köszönöm! 

Ha a stabilizátor szilentről beszélsz, akkor én a régit flex-szel szoktam levágni. Az újat be szoktam kenni egy kis szilikon zsírral és oda-vissza tekerve felerőltetem rá, kézzel. Nem könnyű, de megy. Aztán a lengőkart meg emelővel szoktam hozzáemelni a stabilizátor rúdhoz. Sajnos míg a gyári szilent kibírt vagy 15 évet az autón, az utángyártottakat évente cseréltem, mert eltörnek.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, dzsiferi írta:

Ha a stabilizátor szilentről beszélsz, akkor én a régit flex-szel szoktam levágni. Az újat be szoktam kenni egy kis szilikon zsírral és oda-vissza tekerve felerőltetem rá, kézzel. Nem könnyű, de megy. Aztán a lengőkart meg emelővel szoktam hozzáemelni a stabilizátor rúdhoz. Sajnos míg a gyári szilent kibírt vagy 15 évet az autón, az utángyártottakat évente cseréltem, mert eltörnek.

Köszönöm a segítséget, de sajnos olyan problémába ütköztem, hogy mindent úgy csináltam ahogy írtál, de még kb 1 cm hiányzik hogy a helyén legyen és ott annyira megszorult hogy se előre se hátra. 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, dzsiferi írta:

Ha a stabilizátor szilentről beszélsz, akkor én a régit flex-szel szoktam levágni. Az újat be szoktam kenni egy kis szilikon zsírral és oda-vissza tekerve felerőltetem rá, kézzel. Nem könnyű, de megy. Aztán a lengőkart meg emelővel szoktam hozzáemelni a stabilizátor rúdhoz. Sajnos míg a gyári szilent kibírt vagy 15 évet az autón, az utángyártottakat évente cseréltem, mert eltörnek.

A Lemförder szilent sem az igazi?

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 19. at 20:45, fgery95@gmail.com írta:

Köszönöm a segítséget, de sajnos olyan problémába ütköztem, hogy mindent úgy csináltam ahogy írtál, de még kb 1 cm hiányzik hogy a helyén legyen és ott annyira megszorult hogy se előre se hátra. 

Sajnos erre nincs ötletem, szerencsémre nekem eddig mindig a helyére ment igaz sok erőlködéssel. Próbáld meg fújni valamilyen csavarlazítóval, aztán izom munka. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Szeretném javítani az első futómű feszességét, kicserélném a gömbcsuklókat. Az alkatrészeket böngészve láttam komplett lengőkarokat előre összeszerelve a talpassal is. Érdemes megvenni egyben? Mennyire nehéz a lengőkart kicserélni? Lehúzóm van, prés, stb... nincsen. Márkában milyet érdemes venni?

példa az árakra:

https://cromax.hu/futomu_kormanymu/elso_futomu_alkatreszek/elso_lengokar/j_e_lengokar_opel_astra_f_vectra_a_15658

 

Köszönöm a válaszokat előre is!

üdv!

Link to comment
Megosztás:

8 órája, szilvand írta:

Sziasztok!

Szeretném javítani az első futómű feszességét, kicserélném a gömbcsuklókat. Az alkatrészeket böngészve láttam komplett lengőkarokat előre összeszerelve a talpassal is. Érdemes megvenni egyben? Mennyire nehéz a lengőkart kicserélni? Lehúzóm van, prés, stb... nincsen. Márkában milyet érdemes venni?

példa az árakra:

https://cromax.hu/futomu_kormanymu/elso_futomu_alkatreszek/elso_lengokar/j_e_lengokar_opel_astra_f_vectra_a_15658

 

Köszönöm a válaszokat előre is!

üdv!

Szerintem pont annyira jó mint ha külön veszel talpast, szilentet..stb, de a futómű feszességén nem tudom mennyire javít, ha alapból  a mostani nem kotyog, nincs szétmenve a szilent..stb. Gömbfej kinyomó jó ha van a talpashoz a szilent csavarokhoz meg jó minőségő krovafej, itt törtem el a 17-est ha jól rémlik. Márka..passz, mindenki mást mond úgyis.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Szerintem pont annyira jó mint ha külön veszel talpast, szilentet..stb, de a futómű feszességén nem tudom mennyire javít, ha alapból  a mostani nem kotyog, nincs szétmenve a szilent..stb. Gömbfej kinyomó jó ha van a talpashoz a szilent csavarokhoz meg jó minőségő krovafej, itt törtem el a 17-est ha jól rémlik. Márka..passz, mindenki mást mond úgyis.

Koszonom a valaszt! Igazabol azert szeretnem egyben megvenni a lengokart, mert kulon a hatso lengokar szilent csereje onmagaban eleg neheznek tunik, de javitsatok ki ha nem igy van.

Amugy lengescsillapito cserenel fel voltak lazitva a csonkallvany csavarjai, meg is lepodtem, hogy viszonylag konnyen lejottek a gombcsuklok. 

A futomu eleg jol kotyog, szerintem ra fer a csere a legtobb szilentre, gombcsuklora. 

Link to comment
Megosztás:

A gömbcsuklók és szillentek cseréjével nem lesz feszesebb, csak sokkal pontosabb a futómű.

Feszesíteni lengéscsillapító cserével, stabilizátor rúd nagyobbra cserélésével és keményebb rugóra váltással lehet. :)

Én épp most fejeztem be ezt a projektet. A hétvégén kerültek be a kocsiba az utolsó részletben az A Vectra GT rugók.

Ehhez Koni lengéscsillapítók vannak, meg a legvastagabb stab.rúd.

Nagyon jó lett. Bár most a kasztni szerintem 1,5-2 centivel magasabban van. De mivel olyan helyen lakok, ahol a koca bele tud fialni az úton lévő gödrökbe, így nem hátrány... :D

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, pszilaj írta:

A gömbcsuklók és szillentek cseréjével nem lesz feszesebb, csak sokkal pontosabb a futómű.

Feszesíteni lengéscsillapító cserével, stabilizátor rúd nagyobbra cserélésével és keményebb rugóra váltással lehet. :)

Én épp most fejeztem be ezt a projektet. A hétvégén kerültek be a kocsiba az utolsó részletben az A Vectra GT rugók.

Ehhez Koni lengéscsillapítók vannak, meg a legvastagabb stab.rúd.

Nagyon jó lett. Bár most a kasztni szerintem 1,5-2 centivel magasabban van. De mivel olyan helyen lakok, ahol a koca bele tud fialni az úton lévő gödrökbe, így nem hátrány... :D

 

Rosszul fogalmaztam, nem feszesebb futomuvet szeretnek, hanem azt, hogy ne kottyanjon ennyire, ha rosszabb uton megyek, pl macskako, katyu, stb... Neha igy erzem, hogy ki akar esni a kerek ;) 

Lengescsillapito ev elejen lett cserelve, meg azt hiszem calibra rugok vannak bent elol, szoval oldal iranyu bedoles minimalis. Elozoleg calibra lengescsillapito is volt benne, azt visszacsereltem simara. 

A kerdesem tovabbra is az lenne, hogy a lengokar szilenteket nehez-e cserelni, tehat szerelve vegyem meg vagy kulon a szilenteket?

koszonom

Link to comment
Megosztás:

55 perce, szilvand írta:

Rosszul fogalmaztam, nem feszesebb futomuvet szeretnek, hanem azt, hogy ne kottyanjon ennyire, ha rosszabb uton megyek, pl macskako, katyu, stb... Neha igy erzem, hogy ki akar esni a kerek ;) 

Lengescsillapito ev elejen lett cserelve, meg azt hiszem calibra rugok vannak bent elol, szoval oldal iranyu bedoles minimalis. Elozoleg calibra lengescsillapito is volt benne, azt visszacsereltem simara. 

A kerdesem tovabbra is az lenne, hogy a lengokar szilenteket nehez-e cserelni, tehat szerelve vegyem meg vagy kulon a szilenteket?

koszonom

Ha van olyan ismerősöd, aki tud préselni, akkor nem nagy kaland. Ha nincs és mind két szilentet plusz a talpast is cserélni akarod, akkor megéri megvenni a komplett lengőkart. Bár ha az ember fia leleményes, akkor meg lehet oldani egy hidraulikus autóemelővel is.. :-)

 

Csak úgy vedd, hogy ne a könnyített szilent legyen benne, mert az hamar kifekszik. Tapasztalat.

Kis kopogást tud a kopott kormányrúdfej is okozni, akárcsak a toronycsapágy, vagy mint nekem a fellazult teleszkópcsavar is... :-)

Van mit átnézni.

Módosítva : pszilaj
Link to comment
Megosztás:

7 órája, zotya975 írta:

Szerintem pont annyira jó mint ha külön veszel talpast, szilentet..stb, de a futómű feszességén nem tudom mennyire javít, ha alapból  a mostani nem kotyog, nincs szétmenve a szilent..stb. Gömbfej kinyomó jó ha van a talpashoz a szilent csavarokhoz meg jó minőségő krovafej, itt törtem el a 17-est ha jól rémlik. Márka..passz, mindenki mást mond úgyis.

Ilyen áron is lehet venni:

http://www.futomuwebshop.hu/Opel-Astra-F-jobb-lengokar-d1082.htm

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.