wookie Elküldve Szeptember8, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2015 Nem a porzásból, hanem úgy az autó mozgásából. Na igen. Én jobb szeretem ha túlkormányzott, jobban is fordul,meg kezelhetőbb. Egy elcsúszó orral nem sok mindent lehet kezdeni. Pl ma fater 6-os mazdája viccelt meg, mert lendületből vett kanyarban muszáj voltam fékezni kicsit, erre behúzta az orrát, és ahogy elkönnyült a hátulja, már állt is volna keresztbe, de kis gáz, és ki is húzta. (szegény audis biztos megijedhetett a szomszéd sávban) A vecim ilyenkor inkább leegyenesíti a kanyart, és elmegy egyenesen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Szeptember8, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2015 Na igen, az, hogy simán kanyarodsz vagy közben fékezel is, az belejátszik a történetbe. Ott tud eltolódni a súlyelosztás és persze képes megváltozni az autó viselkedése is. Biztonságtechnikailag az alulkormányzottság jobb, a túlkormányzott autó megfékezéséhez már kell némi rutin is. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember8, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2015 Igen, ezt szokták felhozni érvként, de nem tudom mivel jobb egyenesen belecsúszni a fába,mikor el is driftelhetnék mellette.:D (alapvető szabálym hogy kanyarban nem fékezünk,de akkor pont muszáj volt, épp az ilyenek miatt nem szabad, mert hirtelen terhelésváltásnál szinte biztos hogy valamelyik kerék tapadást veszít) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Szeptember8, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2015 Ilyenkor nem rólad van szó, hanem egy átlag autósról. Könnyebb az elejét csúsztató autót összeszedni, mert a lassulással együtt megjön a tapadás és az esetek többségében ez elég. Amikor a hátulja indul el és ott az ellenkormányzás mellett fékez, akkor pont a fékezés miatt eldobhatja a hátulját vagy az ellenkező irányba elrepül ha mégis betapad. Ezt kiegyenesíteni nagyobb gyakorlat kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember9, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2015 Na de épp ezaz, ha az eleje megcsúszik, azzal nem tudsz mit kezdeni, ha gázt adsz azért megy el, ha fékezel azért. Mig túlkormányzottságnál legalább az esélyed megvan korrigálni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember21, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2015 Az hogy a f_nébe lehet, hogy a bal első teleszkópom megint tudott mocorogni a gólyalábban??????? Szétszedve a felső anya úgy meg volt tépve, hogy alig bírtuk lelazítani, de a lenti vége beszerelve tudott kottyanni... Most megint csak megtéptük, nem is mocorog...na de a múltkor is így csináltuk... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember21, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2015 Az hogy a f_nébe lehet, hogy a bal első teleszkópom megint tudott mocorogni a gólyalábban??????? Szétszedve a felső anya úgy meg volt tépve, hogy alig bírtuk lelazítani, de a lenti vége beszerelve tudott kottyanni... Most megint csak megtéptük, nem is mocorog...na de a múltkor is így csináltuk... Igazából a telót nem vettem ki a gólyalábból, de ott csak azért nem mozog mert rá van tépve a lemezanya nem? Nem szorul meg az anya valamiért korábban mint kellene? Sérült menet például? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember22, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember22, 2015 Igazából a telót nem vettem ki a gólyalábból, de ott csak azért nem mozog mert rá van tépve a lemezanya nem? Nem szorul meg az anya valamiért korábban mint kellene? Sérült menet például? Sajnos nem menethiba, mert szépen becsavartuk kézzel, aztán ráhúztuk. A teleszkóp végén, ahol kúposan van megoldva, ott kottyant... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Greg_hun Elküldve Szeptember28, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2015 (edited) Az ugye nem normális dolog, hogyha másfél hónap és 2000km után ugyanolyan hulladék az autó stabilitása, mint lengéscsillapító csere előtt? Hátulra Monroe ment, előre valami gagyóbb, hihetetlen volt a változás. Sávváltásnál már nem dülöngélt, szépen vette a kanyart nagyobb sebességnél is, örültem, hogy végre nem hajót vezetek. Akkor volt még elöl stabi rúd gömbfej meg hátsó híd szilent cserék is. Aztán pár napja elkezdett úszni a hátulja, annyira tré, hogy nemigaz. Mintha csak szép csöndben kidobtam volna a gátlók meg a szervízköltség árát a kukába. Most gyújtsam fel? Egyelőre úgy érzem, beleölök egy csomó pénzt, de nem lesz jobb tőle... (Fékek sem lettek számottevően jobbak, de ez egy másik történet..) Szerk: 25km/h-nál megtekergettem jobbra-balra a kormányt, halálfélelmem volt, azt hittem felborul. :angry: Módosítva Szeptember28, 2015 : Greg_hun Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Szeptember28, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2015 Az ugye nem normális dolog, hogyha másfél hónap és 2000km után ugyanolyan hulladék az autó stabilitása, mint lengéscsillapító csere előtt? Hátulra Monroe ment, előre valami gagyóbb, hihetetlen volt a változás. Sávváltásnál már nem dülöngélt, szépen vette a kanyart nagyobb sebességnél is, örültem, hogy végre nem hajót vezetek. Akkor volt még elöl stabi rúd gömbfej meg hátsó híd szilent cserék is. Aztán pár napja elkezdett úszni a hátulja, annyira tré, hogy nemigaz. Mintha csak szép csöndben kidobtam volna a gátlók meg a szervízköltség árát a kukába. Most gyújtsam fel? Egyelőre úgy érzem, beleölök egy csomó pénzt, de nem lesz jobb tőle... (Fékek sem lettek számottevően jobbak, de ez egy másik történet..) Szerk: 25km/h-nál megtekergettem jobbra-balra a kormányt, halálfélelmem volt, azt hittem felborul. :angry: Nem lehet, hogy eltört az első stabrudad?? Nálam anno az 1.4 60-as caravannal az volt, hogy a stab rúd ott tört el, ahol a gumikengyelbe fekszik, így nem is látszott, hogy gáz van, meg nem is kolompolt. Ránézésre persze rendben volt, aztán hátsó szilent cseréje miatt lett leszedve, és úgy már érezte a szerelő, hogy gázos... csere után ismét jó lett! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Szeptember28, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2015 Vagy a stabrúd gömbfej ill. csatlakozása. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Szeptember28, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2015 Az ugye nem normális dolog, hogyha másfél hónap és 2000km után ugyanolyan hulladék az autó stabilitása, mint lengéscsillapító csere előtt? Hátulra Monroe ment, előre valami gagyóbb, hihetetlen volt a változás. Sávváltásnál már nem dülöngélt, szépen vette a kanyart nagyobb sebességnél is, örültem, hogy végre nem hajót vezetek. Akkor volt még elöl stabi rúd gömbfej meg hátsó híd szilent cserék is. Aztán pár napja elkezdett úszni a hátulja, annyira tré, hogy nemigaz. Mintha csak szép csöndben kidobtam volna a gátlók meg a szervízköltség árát a kukába. Most gyújtsam fel? Egyelőre úgy érzem, beleölök egy csomó pénzt, de nem lesz jobb tőle... (Fékek sem lettek számottevően jobbak, de ez egy másik történet..) Szerk: 25km/h-nál megtekergettem jobbra-balra a kormányt, halálfélelmem volt, azt hittem felborul. :angry: Azért ilyet írni ezen a fórumon.....na de ha mégis eljutnál oda azért előtte szólj, mikor/hol? :D Én nem vok 1nagy szaki, de A Fastra futóműve annyira eccerű, hogy még én is tudom mi-mit csinál benne. Hátul meg aztán főleg. Lehet hülye kérdés, de a gumi milyen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Greg_hun Elküldve Szeptember29, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2015 Nem lehet, hogy eltört az első stabrudad?? Nálam anno az 1.4 60-as caravannal az volt, hogy a stab rúd ott tört el, ahol a gumikengyelbe fekszik, így nem is látszott, hogy gáz van, meg nem is kolompolt. Ránézésre persze rendben volt, aztán hátsó szilent cseréje miatt lett leszedve, és úgy már érezte a szerelő, hogy gázos... csere után ismét jó lett! Amennyire meg bírtam mozgatni, nem látszik, hogy eltört volna bármi is. Hogy a gumiban mi van, az jó kérdés. Vagy a stabrúd gömbfej ill. csatlakozása. Ezek jók. Azért ilyet írni ezen a fórumon.....na de ha mégis eljutnál oda azért előtte szólj, mikor/hol? :D Én nem vok 1nagy szaki, de A Fastra futóműve annyira eccerű, hogy még én is tudom mi-mit csinál benne. Hátul meg aztán főleg. Lehet hülye kérdés, de a gumi milyen? Az a kép van a szemem előtt, hogy lapátolom a tízezreseket a tűzbe. Gumi az új, van benne vagy 2200km. (Dunlop Streetresponse 2.) Nakérem. Hazaértem, a földúton kopogott a bal oldal minden kis lyukban. Látom ám szemből nézve guggulva az autó előtt, hogy a vezetőoldal 5centivel lejjebb van. Nem fér be az öklöm a sárvédőív-gumi közé, túloldalt még fel-le is tudom mozgatni. Egyelőre úgy néz ki, vagy a 9k-s Vaico csoda lengéscsillapító tud olyat, hogy leülteti a kocsit automatán :D , vagy a rugó ment össze :blink: . Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Szeptember29, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2015 Amennyire meg bírtam mozgatni, nem látszik, hogy eltört volna bármi is. Hogy a gumiban mi van, az jó kérdés. Ezek jók. Az a kép van a szemem előtt, hogy lapátolom a tízezreseket a tűzbe. Gumi az új, van benne vagy 2200km. (Dunlop Streetresponse 2.) Nakérem. Hazaértem, a földúton kopogott a bal oldal minden kis lyukban. Látom ám szemből nézve guggulva az autó előtt, hogy a vezetőoldal 5centivel lejjebb van. Nem fér be az öklöm a sárvédőív-gumi közé, túloldalt még fel-le is tudom mozgatni. Egyelőre úgy néz ki, vagy a 9k-s Vaico csoda lengéscsillapító tud olyat, hogy leülteti a kocsit automatán :D , vagy a rugó ment össze :blink: . nincs eltörve a rugó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember29, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2015 nincs eltörve a rugó? Én úgy láttam a toronyszilent nem tud teljesen átszakadni, de érdemes ránézni a motortérben arra is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Greg_hun Elküldve Szeptember29, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2015 Én úgy láttam a toronyszilent nem tud teljesen átszakadni, de érdemes ránézni a motortérben arra is. Jaigen, a toronyszilentek is újak. Rugók nincsenek eltörve, de gyanúsan könnyen össze tudom nyomni persze nem teljesen. Nem bírtam magammal, átvilágítottam lámpával, és ezt találtam, ami szerintem gáz: Ez a bal: Ez meg a jobb stabrúd gömbfej: Elcsúszott a rúd? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember29, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2015 Nem kicsit arrébb ment. Elvileg nem is szabadna. Ezek olyan bekötők, hogy egyszer ráhúzod és ott marad. Ha rossz helyen állítod meg, akkor van szívás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Szeptember29, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2015 Jaigen, a toronyszilentek is újak. Rugók nincsenek eltörve, de gyanúsan könnyen össze tudom nyomni persze nem teljesen. Nem bírtam magammal, átvilágítottam lámpával, és ezt találtam, ami szerintem gáz: Ez a bal: Ez meg a jobb stabrúd gömbfej: Elcsúszott a rúd? Akkor mégsem jó :(, de legalább megvan a hiba. Bár az is igaz, ez nem a gömbfejes fajta bekötő. ;) Viszont nem kell felgyújtani. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Szeptember29, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2015 Az a kép van a szemem előtt, hogy lapátolom a tízezreseket a tűzbe. Ha nem hagyod magadat átverni akkor ilyen nem fordulhat elő. Ha meg saját magad szereled akkor sajnos vállalnod kell ezt a kockázatot minden szerelésnél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember30, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2015 Én a 90-től 120-ig remegő kormánnyal küzdök, meg egy kluttyogó-kuruttyoló hanggal, ami a kocsi jobb eleje felől hallatszik. Főleg balra kanyarodás közben, ütemesen, a kerékfordulattal összhangban, de nem mindig... :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Szeptember30, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2015 (edited) Én a 90-től 120-ig remegő kormánnyal küzdök, meg egy kluttyogó-kuruttyoló hanggal, ami a kocsi jobb eleje felől hallatszik. Főleg balra kanyarodás közben, ütemesen, a kerékfordulattal összhangban, de nem mindig... :( Szia, kormányremegésre: abroncsok rendben vannak? Ha másik garnitúrával is csinálja, akkor érdemes a külső féltengely csuklókat szétszedni és ellenőrizni. A golyók a köszörült pályán sehol nem döccenhetnek. Nálam ez volt, kicseréltem és azóta mint az álom olyan. Véleményem szerint nem érdemes kopott csuklókkal sok tízezer km-t menni, mert a kerékcsapágyat is megeszi. Tapasztalat. Módosítva Szeptember30, 2015 : HaPetya Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csücsök Elküldve Szeptember30, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2015 Sziasztok! Nyár derekán voltam egy futómű beállításon felújítás miatt. No ott ezt mívelték az autómmal: http://www.kephost.com/images/2015/09/30/20150930_215424.jpg ~3,5 hónap és ~20e km-el később így néznek ki az első gumijaim a hátsókhoz képest: http://www.kephost.com/images/2015/09/30/20150620_123003.jpg Jól sejtem, hogy ez a beállítás oszlopban lévő -1,99 fokos kerékdőlésnek köszönhető? A válaszokat természetesen most is előre köszönöm! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Szeptember30, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2015 Sziasztok! Nyár derekán voltam egy futómű beállításon felújítás miatt. No ott ezt mívelték az autómmal: http://www.kephost.com/images/2015/09/30/20150930_215424.jpg ~3,5 hónap és ~20e km-el később így néznek ki az első gumijaim a hátsókhoz képest: http://www.kephost.com/images/2015/09/30/20150620_123003.jpg Jól sejtem, hogy ez a beállítás oszlopban lévő -1,99 fokos kerékdőlésnek köszönhető? A válaszokat természetesen most is előre köszönöm! :) :huh: Inkább a kerékösszetartás szokott ilyen dolgot okozni. Mindenképp érdemes méretni újra, mert a most felrakott gumit is meg fogja enni. Várhatóan azt fogják mondani, hogy elállítódott a futómű az útállapot, padka, akármi miatt. (esetleg érdemes másik cégnél méretni/állítani) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október1, 2015 Megoszt Elküldve Október1, 2015 Sziasztok! Nyár derekán voltam egy futómű beállításon felújítás miatt. No ott ezt mívelték az autómmal: http://www.kephost.com/images/2015/09/30/20150930_215424.jpg ~3,5 hónap és ~20e km-el később így néznek ki az első gumijaim a hátsókhoz képest: http://www.kephost.com/images/2015/09/30/20150620_123003.jpg Jól sejtem, hogy ez a beállítás oszlopban lévő -1,99 fokos kerékdőlésnek köszönhető? A válaszokat természetesen most is előre köszönöm! :) :huh: Inkább a kerékösszetartás szokott ilyen dolgot okozni. Mindenképp érdemes méretni újra, mert a most felrakott gumit is meg fogja enni. Várhatóan azt fogják mondani, hogy elállítódott a futómű az útállapot, padka, akármi miatt. (esetleg érdemes másik cégnél méretni/állítani) A dőlést ha jól tudom nem lehet állítani. Bár egy kicsit nagyobb a lyuk a toronyban mint a szilent csavarja, egy picit lehet vele játszani, talán 1-2- mili minden irányban de nem tudom ez hány fokot jelent. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jampi Elküldve Október3, 2015 Megoszt Elküldve Október3, 2015 Sziasztok kedves márkatársak van egy 92-es C14NZ-s kombi astràm.A kérdésem az lenne hogy elég gyakran kell használnom földúton az autót meg egyenetlen terepviszonyok között és néha odaüt az alja.Látok sok astrát aminek a hàtulja elég magas,úgymond ki van emelve.lassan teleszkóp csere előtt állok szeretném kiemelni a hátàt hogyan lehetséges ez?köszönöm a válaszokat előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts