Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nem a porzásból, hanem úgy az autó mozgásából.

 

Na igen. Én jobb szeretem ha túlkormányzott, jobban is fordul,meg kezelhetőbb. Egy elcsúszó orral nem sok mindent lehet kezdeni.

 

Pl ma fater 6-os mazdája viccelt meg, mert lendületből vett kanyarban muszáj voltam fékezni kicsit, erre behúzta az orrát, és ahogy elkönnyült a hátulja, már állt is volna keresztbe, de kis gáz, és ki is húzta. (szegény audis biztos megijedhetett a szomszéd sávban)

A vecim ilyenkor inkább leegyenesíti a kanyart, és elmegy egyenesen.

Link to comment
Megosztás:

Na igen, az, hogy simán kanyarodsz vagy közben fékezel is, az belejátszik a történetbe. Ott tud eltolódni a súlyelosztás és persze képes megváltozni az autó viselkedése is. Biztonságtechnikailag az alulkormányzottság jobb, a túlkormányzott autó megfékezéséhez már kell némi rutin is. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Igen, ezt szokták felhozni érvként, de nem tudom mivel jobb egyenesen belecsúszni a fába,mikor el is driftelhetnék mellette.:D

 

(alapvető szabálym hogy kanyarban nem fékezünk,de akkor pont muszáj volt, épp az ilyenek miatt nem szabad, mert hirtelen terhelésváltásnál szinte biztos hogy valamelyik kerék tapadást veszít)

Link to comment
Megosztás:

Ilyenkor nem rólad van szó, hanem egy átlag autósról. Könnyebb az elejét csúsztató autót összeszedni, mert a lassulással együtt megjön a tapadás és az esetek többségében ez elég.

Amikor a hátulja indul el és ott az ellenkormányzás mellett fékez, akkor pont a fékezés miatt eldobhatja a hátulját vagy az ellenkező irányba elrepül ha mégis betapad. Ezt kiegyenesíteni nagyobb gyakorlat kell.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Az hogy a f_nébe lehet, hogy a bal első teleszkópom megint tudott mocorogni a gólyalábban???????

Szétszedve a felső anya úgy meg volt tépve, hogy alig bírtuk lelazítani, de a lenti vége beszerelve tudott kottyanni...

Most megint csak megtéptük, nem is mocorog...na de a múltkor is így csináltuk...

 

Link to comment
Megosztás:

Az hogy a f_nébe lehet, hogy a bal első teleszkópom megint tudott mocorogni a gólyalábban???????

Szétszedve a felső anya úgy meg volt tépve, hogy alig bírtuk lelazítani, de a lenti vége beszerelve tudott kottyanni...

Most megint csak megtéptük, nem is mocorog...na de a múltkor is így csináltuk...

 

Igazából a telót nem vettem ki a gólyalábból, de ott csak azért nem mozog mert rá van tépve a lemezanya nem? Nem szorul meg az anya valamiért korábban mint kellene? Sérült menet például?

Link to comment
Megosztás:

Igazából a telót nem vettem ki a gólyalábból, de ott csak azért nem mozog mert rá van tépve a lemezanya nem? Nem szorul meg az anya valamiért korábban mint kellene? Sérült menet például?

 

Sajnos nem menethiba, mert szépen becsavartuk kézzel, aztán ráhúztuk.

A teleszkóp végén, ahol kúposan van megoldva, ott kottyant...

Link to comment
Megosztás:

Az ugye nem normális dolog, hogyha másfél hónap és 2000km után ugyanolyan hulladék az autó stabilitása, mint lengéscsillapító csere előtt? Hátulra Monroe ment, előre valami gagyóbb, hihetetlen volt a változás. Sávváltásnál már nem dülöngélt, szépen vette a kanyart nagyobb sebességnél is, örültem, hogy végre nem hajót vezetek. Akkor volt még elöl stabi rúd gömbfej meg hátsó híd szilent cserék is. Aztán pár napja elkezdett úszni a hátulja, annyira tré, hogy nemigaz. Mintha csak szép csöndben kidobtam volna a gátlók meg a szervízköltség árát a kukába. Most gyújtsam fel? Egyelőre úgy érzem, beleölök egy csomó pénzt, de nem lesz jobb tőle... (Fékek sem lettek számottevően jobbak, de ez egy másik történet..)

 

Szerk: 25km/h-nál megtekergettem jobbra-balra a kormányt, halálfélelmem volt, azt hittem felborul. :angry:

Módosítva : Greg_hun
Link to comment
Megosztás:

Az ugye nem normális dolog, hogyha másfél hónap és 2000km után ugyanolyan hulladék az autó stabilitása, mint lengéscsillapító csere előtt? Hátulra Monroe ment, előre valami gagyóbb, hihetetlen volt a változás. Sávváltásnál már nem dülöngélt, szépen vette a kanyart nagyobb sebességnél is, örültem, hogy végre nem hajót vezetek. Akkor volt még elöl stabi rúd gömbfej meg hátsó híd szilent cserék is. Aztán pár napja elkezdett úszni a hátulja, annyira tré, hogy nemigaz. Mintha csak szép csöndben kidobtam volna a gátlók meg a szervízköltség árát a kukába. Most gyújtsam fel? Egyelőre úgy érzem, beleölök egy csomó pénzt, de nem lesz jobb tőle... (Fékek sem lettek számottevően jobbak, de ez egy másik történet..)

 

Szerk: 25km/h-nál megtekergettem jobbra-balra a kormányt, halálfélelmem volt, azt hittem felborul. :angry:

 

Nem lehet, hogy eltört az első stabrudad?? Nálam anno az 1.4 60-as caravannal az volt, hogy a stab rúd ott tört el, ahol a gumikengyelbe fekszik, így nem is látszott, hogy gáz van, meg nem is kolompolt. Ránézésre persze rendben volt, aztán hátsó szilent cseréje miatt lett leszedve, és úgy már érezte a szerelő, hogy gázos... csere után ismét jó lett!

 

Link to comment
Megosztás:

Az ugye nem normális dolog, hogyha másfél hónap és 2000km után ugyanolyan hulladék az autó stabilitása, mint lengéscsillapító csere előtt? Hátulra Monroe ment, előre valami gagyóbb, hihetetlen volt a változás. Sávváltásnál már nem dülöngélt, szépen vette a kanyart nagyobb sebességnél is, örültem, hogy végre nem hajót vezetek. Akkor volt még elöl stabi rúd gömbfej meg hátsó híd szilent cserék is. Aztán pár napja elkezdett úszni a hátulja, annyira tré, hogy nemigaz. Mintha csak szép csöndben kidobtam volna a gátlók meg a szervízköltség árát a kukába. Most gyújtsam fel? Egyelőre úgy érzem, beleölök egy csomó pénzt, de nem lesz jobb tőle... (Fékek sem lettek számottevően jobbak, de ez egy másik történet..)

 

Szerk: 25km/h-nál megtekergettem jobbra-balra a kormányt, halálfélelmem volt, azt hittem felborul. :angry:

Azért ilyet írni ezen a fórumon.....na de ha mégis eljutnál oda azért előtte szólj, mikor/hol? :D

Én nem vok 1nagy szaki, de A Fastra futóműve annyira eccerű, hogy még én is tudom mi-mit csinál benne. Hátul meg aztán főleg. Lehet hülye kérdés, de a gumi milyen?

 

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy eltört az első stabrudad?? Nálam anno az 1.4 60-as caravannal az volt, hogy a stab rúd ott tört el, ahol a gumikengyelbe fekszik, így nem is látszott, hogy gáz van, meg nem is kolompolt. Ránézésre persze rendben volt, aztán hátsó szilent cseréje miatt lett leszedve, és úgy már érezte a szerelő, hogy gázos... csere után ismét jó lett!

 

 

Amennyire meg bírtam mozgatni, nem látszik, hogy eltört volna bármi is. Hogy a gumiban mi van, az jó kérdés.

 

Vagy a stabrúd gömbfej ill. csatlakozása.

 

Ezek jók.

 

Azért ilyet írni ezen a fórumon.....na de ha mégis eljutnál oda azért előtte szólj, mikor/hol? :D

Én nem vok 1nagy szaki, de A Fastra futóműve annyira eccerű, hogy még én is tudom mi-mit csinál benne. Hátul meg aztán főleg. Lehet hülye kérdés, de a gumi milyen?

 

Az a kép van a szemem előtt, hogy lapátolom a tízezreseket a tűzbe.

Gumi az új, van benne vagy 2200km. (Dunlop Streetresponse 2.)

 

Nakérem. Hazaértem, a földúton kopogott a bal oldal minden kis lyukban. Látom ám szemből nézve guggulva az autó előtt, hogy a vezetőoldal 5centivel lejjebb van. Nem fér be az öklöm a sárvédőív-gumi közé, túloldalt még fel-le is tudom mozgatni. Egyelőre úgy néz ki, vagy a 9k-s Vaico csoda lengéscsillapító tud olyat, hogy leülteti a kocsit automatán  :D , vagy a rugó ment össze  :blink: .

Link to comment
Megosztás:

Amennyire meg bírtam mozgatni, nem látszik, hogy eltört volna bármi is. Hogy a gumiban mi van, az jó kérdés.

 

 

Ezek jók.

 

 

Az a kép van a szemem előtt, hogy lapátolom a tízezreseket a tűzbe.

Gumi az új, van benne vagy 2200km. (Dunlop Streetresponse 2.)

 

Nakérem. Hazaértem, a földúton kopogott a bal oldal minden kis lyukban. Látom ám szemből nézve guggulva az autó előtt, hogy a vezetőoldal 5centivel lejjebb van. Nem fér be az öklöm a sárvédőív-gumi közé, túloldalt még fel-le is tudom mozgatni. Egyelőre úgy néz ki, vagy a 9k-s Vaico csoda lengéscsillapító tud olyat, hogy leülteti a kocsit automatán  :D , vagy a rugó ment össze  :blink: .

nincs eltörve a rugó?

Link to comment
Megosztás:

Én úgy láttam a toronyszilent nem tud teljesen átszakadni, de érdemes ránézni a motortérben arra is.

 

Jaigen, a toronyszilentek is újak. Rugók nincsenek eltörve, de gyanúsan könnyen össze tudom nyomni persze nem teljesen. Nem bírtam magammal, átvilágítottam lámpával, és ezt találtam, ami szerintem gáz:

Ez a bal:

bal.jpg

 

Ez meg a jobb stabrúd gömbfej:

jobb.jpg

 

Elcsúszott a rúd?

 

Link to comment
Megosztás:

Jaigen, a toronyszilentek is újak. Rugók nincsenek eltörve, de gyanúsan könnyen össze tudom nyomni persze nem teljesen. Nem bírtam magammal, átvilágítottam lámpával, és ezt találtam, ami szerintem gáz:

Ez a bal:

 

Ez meg a jobb stabrúd gömbfej:

 

 

Elcsúszott a rúd?

 

 

Akkor mégsem jó :(, de legalább megvan a hiba.

Bár az is igaz, ez nem a gömbfejes fajta bekötő. ;) Viszont nem kell felgyújtani. :D

Link to comment
Megosztás:

Én a 90-től 120-ig remegő kormánnyal küzdök, meg egy kluttyogó-kuruttyoló hanggal, ami a kocsi jobb eleje felől hallatszik. Főleg balra kanyarodás közben, ütemesen, a kerékfordulattal összhangban, de nem mindig... :(

Szia,

kormányremegésre:

abroncsok rendben vannak? Ha másik garnitúrával is csinálja, akkor érdemes a külső féltengely csuklókat szétszedni és ellenőrizni. A golyók a köszörült pályán sehol nem döccenhetnek. Nálam ez volt, kicseréltem és azóta mint az álom olyan.

Véleményem szerint nem érdemes kopott csuklókkal sok tízezer km-t menni, mert a kerékcsapágyat is megeszi. Tapasztalat.

Módosítva : HaPetya
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Nyár derekán voltam egy futómű beállításon felújítás miatt. No ott ezt mívelték az autómmal: http://www.kephost.com/images/2015/09/30/20150930_215424.jpg

~3,5 hónap és ~20e km-el később így néznek ki az első gumijaim a hátsókhoz képest: http://www.kephost.com/images/2015/09/30/20150620_123003.jpg

Jól sejtem, hogy ez a beállítás oszlopban lévő -1,99 fokos kerékdőlésnek köszönhető?

 

A válaszokat természetesen most is előre köszönöm! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Nyár derekán voltam egy futómű beállításon felújítás miatt. No ott ezt mívelték az autómmal: http://www.kephost.com/images/2015/09/30/20150930_215424.jpg

~3,5 hónap és ~20e km-el később így néznek ki az első gumijaim a hátsókhoz képest: http://www.kephost.com/images/2015/09/30/20150620_123003.jpg

Jól sejtem, hogy ez a beállítás oszlopban lévő -1,99 fokos kerékdőlésnek köszönhető?

 

A válaszokat természetesen most is előre köszönöm! :)

 

:huh:  Inkább a kerékösszetartás szokott ilyen dolgot okozni.

Mindenképp érdemes méretni újra, mert a most felrakott gumit is meg fogja enni.

Várhatóan azt fogják mondani, hogy elállítódott a futómű az útállapot, padka, akármi miatt.

(esetleg érdemes másik cégnél méretni/állítani)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Nyár derekán voltam egy futómű beállításon felújítás miatt. No ott ezt mívelték az autómmal: http://www.kephost.com/images/2015/09/30/20150930_215424.jpg

~3,5 hónap és ~20e km-el később így néznek ki az első gumijaim a hátsókhoz képest: http://www.kephost.com/images/2015/09/30/20150620_123003.jpg

Jól sejtem, hogy ez a beállítás oszlopban lévő -1,99 fokos kerékdőlésnek köszönhető?

 

A válaszokat természetesen most is előre köszönöm! :)

 

 

:huh:  Inkább a kerékösszetartás szokott ilyen dolgot okozni.

Mindenképp érdemes méretni újra, mert a most felrakott gumit is meg fogja enni.

Várhatóan azt fogják mondani, hogy elállítódott a futómű az útállapot, padka, akármi miatt.

(esetleg érdemes másik cégnél méretni/állítani)

 

A dőlést ha jól tudom nem lehet állítani. Bár egy kicsit nagyobb a lyuk a toronyban mint a szilent csavarja, egy picit lehet vele játszani, talán 1-2- mili minden irányban de nem tudom ez hány fokot jelent.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok kedves márkatársak van egy 92-es C14NZ-s kombi astràm.A kérdésem az lenne hogy elég gyakran kell használnom földúton az autót meg egyenetlen terepviszonyok között és néha odaüt az alja.Látok sok astrát aminek a hàtulja elég magas,úgymond ki van emelve.lassan teleszkóp csere előtt állok szeretném kiemelni a hátàt hogyan lehetséges ez?köszönöm a válaszokat előre is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.