Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Én mondjuk lefújnám a bölcsőt és a lengőkart is. Bocs. Nekem dobozos festékem van, ecsettel fogom festeni. :D

Egyrészt csak koszosak, kivéve a bölcső alja amit rendszeresen lenyúzok, tehát ott felesleges festeni. Másrészt ha mindent megcsinálok, mi a lópikulát szerelek rajta később? Harmadrészt, én már rég bevágtam volna azt a biszbaszt flexel hosszába a a menetig és kettébactam volna vésővel. :D

Köszi szépen mindenkitől a kurv@ nagy semmit.

Nem is értem miért nem hoztok létre egy csoportot Messengeren (mert már lehet olyat is...) és beszélitek meg ott a dolgokat?

3-man elbeszélgettek és ezért megy az oldal? Ennek semmi értelme.

Nem lehet így menni vele, mert bejut a por, és tökreteszi a csuklót. Tudtommal a két oldali gumiharang egyforma. A szerelés menette: még a földön állva meg kell lazítani a kerék csavarokat, és a féltengely végén az anyát 30-as hosszítótt dugókulcsal, lehetőleg nem racsnis kulcsal, hanem fix szárral, mert eléggé meg van tépve. Aztán megemeled az adott oldalt, kerék, féltengely csavar le. Lekötöd a kormányösszekötő gömbfejet és a talpast, ide kinyómó szerszám ajánlatos, valamint a stabrúd bekötést. leszedni. Én kivenném a féltengelyt, mert ott nehéz szerelni, ehhez ki kell rántani a váltóból, innen olaj folyhat ki. Leveszed a gumiharangot, kitörlöd a zsírt hogy lássál, és a zégergyűrűt összenyomva lehúzod a csuklót a tengelycsonkról.

1942173-20150812-Q0KuGa.jpg

Leszedés előtt össze kell jelölni a tengellyel a csuklót, mert nem mindegy a golyók merre-hogyan vannak.

A kosarat ki kell forgatni a golyókat a csillagot és a kosarat kivenni, higítóval, féktisztítóval elmosogatni, , összerakni, felhúzni az új harangot, csuklót visszanyomni, beletöltenie zsírt, a bilincseket felrakni, és mehet össze minden. A végén a féltengely csavart meghúzni, amikor a kerék már a földön áll.

1942174-20150812-lfYk3A.jpg

A stílushoz: rajtad kívül kismillló embernek van problémája, a legtöbbnek most azonnal és rögtön kell a megoldás, utánna legtöbbször sose hallunk felőle. Itt is, pü-ben is, fészbúkon is, telefonon is, és személyesen is. A napi hozzászólások korlátozva vannak, ezért fontossági sorrendet állítok fel (szerintem a többiek is) és az én fontossági sorrendem, nem biztos hogy azonos a tiééddel. Ehhez a szereléshez jópár célszerszám kell, és egy kicsi gyakorlat is, 99% hogy nem fogsz nekiállni, ha megkérdezted hogyan-miként, szóval nem vesztettél semmit,hogy nem válaszoltunk tegnap. Csodálkoznák ha visszajönnél ezt elolvasni szóval nem is értem minek írtam le.

Link to comment
Megosztás:

Egyrészt csak koszosak, kivéve a bölcső alja amit rendszeresen lenyúzok, tehát ott felesleges festeni. Másrészt ha mindent megcsinálok, mi a lópikulát szerelek rajta később? Harmadrészt, én már rég bevágtam volna azt a biszbaszt flexel hosszába a a menetig és kettébactam volna vésővel. :D

Nem lehet így menni vele, mert bejut a por, és tökreteszi a csuklót. Tudtommal a két oldali gumiharang egyforma. A szerelés menette: még a földön állva meg kell lazítani a kerék csavarokat, és a féltengely végén az anyát 30-as hosszítótt dugókulcsal, lehetőleg nem racsnis kulcsal, hanem fix szárral, mert eléggé meg van tépve. Aztán megemeled az adott oldalt, kerék, féltengely csavar le. Lekötöd a kormányösszekötő gömbfejet és a talpast, ide kinyómó szerszám ajánlatos, valamint a stabrúd bekötést. leszedni. Én kivenném a féltengelyt, mert ott nehéz szerelni, ehhez ki kell rántani a váltóból, innen olaj folyhat ki. Leveszed a gumiharangot, kitörlöd a zsírt hogy lássál, és a zégergyűrűt összenyomva lehúzod a csuklót a tengelycsonkról.

http://p.coldline.hu/2015/08/12/1942173-20150812-Q0KuGa.jpg

Leszedés előtt össze kell jelölni a tengellyel a csuklót, mert nem mindegy a golyók merre-hogyan vannak.

A kosarat ki kell forgatni a golyókat a csillagot és a kosarat kivenni, higítóval, féktisztítóval elmosogatni, , összerakni, felhúzni az új harangot, csuklót visszanyomni, beletöltenie zsírt, a bilincseket felrakni, és mehet össze minden. A végén a féltengely csavart meghúzni, amikor a kerék már a földön áll.

http://p.coldline.hu/2015/08/12/1942174-20150812-lfYk3A.jpg

A stílushoz: rajtad kívül kismillló embernek van problémája, a legtöbbnek most azonnal és rögtön kell a megoldás, utánna legtöbbször sose hallunk felőle. Itt is, pü-ben is, fészbúkon is, telefonon is, és személyesen is. A napi hozzászólások korlátozva vannak, ezért fontossági sorrendet állítok fel (szerintem a többiek is) és az én fontossági sorrendem, nem biztos hogy azonos a tiééddel. Ehhez a szereléshez jópár célszerszám kell, és egy kicsi gyakorlat is, 99% hogy nem fogsz nekiállni, ha megkérdezted hogyan-miként, szóval nem vesztettél semmit,hogy nem válaszoltunk tegnap. Csodálkoznák ha visszajönnél ezt elolvasni szóval nem is értem minek írtam le.

neked valamilyen tanárnak, ovóbácsinak kelett volna menned ilyen türelemmel :) :) :)

Link to comment
Megosztás:

A csuklót tök feleseges szétszedni. Kitörölve, féktisztítóval kimosva bőwen ki lehet pucolni.

Én széttszedtem, mert úgy sokkal könnyebb volt elmosogatni, de persze kinek hogy tetszik, és ugye kábé fél perc széttborítani.

Ennyi nő mellett.... :D

Ott a pont... :D

A féltengelycsuklóval kapcsolatban, ha már úgyis szét van borítva, akkor érdemes megnézni, hogy a köszörült golyópályákon a golyó sehol nem döccen. Nem lehet olyan mély kopásnyom rajta. Ellenben rázni fog valahol 100-120 km/h között.

Amit kivettem egy 5 ajtósból az már enyhén ropogott, szépen látszik is a csillag golyópályáján az árok.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen mindenkitől a kurv@ nagy semmit.

Nem is értem miért nem hoztok létre egy csoportot Messengeren (mert már lehet olyat is...) és beszélitek meg ott a dolgokat?

3-man elbeszélgettek és ezért megy az oldal? Ennek semmi értelme.

Látod, hogy milyen emberek vannak itt? Ezért nem is érdemes kérdezni tőlük bármit is, mert csak feleslegesen szaporítják a szót már egy évtizede! :angry:

Link to comment
Megosztás:

Üdv. kombin hátsó csillapitok cseréje hogyan megy? :)

Kerék le, alul anya leteker, felül átmenő csavar kiteker. Új lengéscsillapító felül rögzít, alul rögzít, kerék vissza. Érdemes amúgy még az autó megemelése előtt letekerni az alsó anyát. Felül van kihagyás a hátsó nyúlványban, ahol beférni krovafejjel. Ha jól emlékszem 17-es kulcs kell oda.

Meg lehet csinálni keréken állva is, csak: 1. útban van a kerék, 2, össze kell nyomni teljesen a legéscsillapítót, ami egy újnál nem biztos hogy menni fog.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kerék le, alul anya leteker, felül átmenő csavar kiteker. Új lengéscsillapító felül rögzít, alul rögzít, kerék vissza. Érdemes amúgy még az autó megemelése előtt letekerni az alsó anyát. Felül van kihagyás a hátsó nyúlványban, ahol beférni krovafejjel. Ha jól emlékszem 17-es kulcs kell oda.

Meg lehet csinálni keréken állva is, csak: 1. útban van a kerék, 2, össze kell nyomni teljesen a legéscsillapítót, ami egy újnál nem biztos hogy menni fog.

Bontott kerül bele. Viszont a rugoval nincsen semmi teendő? A lemgokart nem kell kitamasztani?

Link to comment
Megosztás:

Bontott kerül bele. Viszont a rugoval nincsen semmi teendő? A lemgokart nem kell kitamasztani?

Ha még a kerekén állva veszed le az alsó csavart és úgy is teszed rá ahogy Day írta vissza akkor nem. Amúgy meg emelővel fel kell nyomni a hidat mert ilyenkor a teljesen kitolt teleszkópon lóg miközben a rugó lefelé feszíti. De szerintem szinkronkba kell csinálni a két oldalt mert túl merev ahhoz a híd, hogy az egyik oldalt lehúzd a rugót kiszedni, ha a másik oldalon még fogja a teló. A hidat meg ne hagyd leesni, mert ha nagyon magasra emelted az autót a fékcső feszülni fog.

Link to comment
Megosztás:

Én megcsináltam külön külön is. Egyszer az egyik oldal volt megemelve, aztán a másik. Annyi a trükk, hogy mindkettőről le kell venni előtte az alsó anyát és így akkor a nem emelt oldalon is tud eleget kijjebb jönni. AMúgy igen, a fékcsőre figyelni kell. Én pont annyira emeltem meg, hogy a rugó lazán volt, de nem esett ki. Így meg bőven befért a teló.

Link to comment
Megosztás:

Én megcsináltam külön külön is. Egyszer az egyik oldal volt megemelve, aztán a másik. Annyi a trükk, hogy mindkettőről le kell venni előtte az alsó anyát és így akkor a nem emelt oldalon is tud eleget kijjebb jönni. AMúgy igen, a fékcsőre figyelni kell. Én pont annyira emeltem meg, hogy a rugó lazán volt, de nem esett ki. Így meg bőven befért a teló.

Jaja valahogy igy volt nálam is...de az alsó csavar rendesen rá tud rohadni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Van egy 96-os 1.7 TDS caravanom. Pár hónapja fel lett újítva az egész futómű. Lógott rajta minden, szétvoltak a szillentek, rossz volt a lengéscsillapító, le volt törve a rugókból stb.. Ki lett benne cserélve MINDEN. Miután össze lett rakva, kisebb nagyon uthibáknál, kátyuknál kottyan az eleje. Mondhatni csattan egyet. Mondjuk ha 60-al átmegyek egy vasuti átjáron.. Lényeg, hogy akkor csattan ha beül az eleje. Néztük ketten rugoztatva oldalanként is csattogott, teheát felcsattan a lengéscsillapító. Ami rajta lenne gumi ütköző szerüség az eltüntekk mind két oldalról, gondolom az gátolja meg a fém a fémen való ütközést. De akkor régen miért nem csattogott ekkorát, amikor ott törött volt a rugó, szar volt a lengéscsillapito...stb. Vagy csak a gumibak hiánya miatt természetes ez a jelenség? Köszi előre is. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 96-os 1.7 TDS caravanom. Pár hónapja fel lett újítva az egész futómű. Lógott rajta minden, szétvoltak a szillentek, rossz volt a lengéscsillapító, le volt törve a rugókból stb.. Ki lett benne cserélve MINDEN. Miután össze lett rakva, kisebb nagyon uthibáknál, kátyuknál kottyan az eleje. Mondhatni csattan egyet. Mondjuk ha 60-al átmegyek egy vasuti átjáron.. Lényeg, hogy akkor csattan ha beül az eleje. Néztük ketten rugoztatva oldalanként is csattogott, teheát felcsattan a lengéscsillapító. Ami rajta lenne gumi ütköző szerüség az eltüntekk mind két oldalról, gondolom az gátolja meg a fém a fémen való ütközést. De akkor régen miért nem csattogott ekkorát, amikor ott törött volt a rugó, szar volt a lengéscsillapito...stb. Vagy csak a gumibak hiánya miatt természetes ez a jelenség? Köszi előre is. :)

Nézd meg milyen betűjelölés van a rugókon és valaki itt biztos meg tudja nézni, hogy a TDS-be való-e.

Előfordulhat, hogy 1,4-es rugó került bele és mivel a diesel kicsit nehezebb, ezért összeüt, ami nem egészséges, főleg, hogy már a felütés gátlót is "megette".

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 96-os 1.7 TDS caravanom. Pár hónapja fel lett újítva az egész futómű. Lógott rajta minden, szétvoltak a szillentek, rossz volt a lengéscsillapító, le volt törve a rugókból stb.. Ki lett benne cserélve MINDEN. Miután össze lett rakva, kisebb nagyon uthibáknál, kátyuknál kottyan az eleje. Mondhatni csattan egyet. Mondjuk ha 60-al átmegyek egy vasuti átjáron.. Lényeg, hogy akkor csattan ha beül az eleje. Néztük ketten rugoztatva oldalanként is csattogott, teheát felcsattan a lengéscsillapító. Ami rajta lenne gumi ütköző szerüség az eltüntekk mind két oldalról, gondolom az gátolja meg a fém a fémen való ütközést. De akkor régen miért nem csattogott ekkorát, amikor ott törött volt a rugó, szar volt a lengéscsillapito...stb. Vagy csak a gumibak hiánya miatt természetes ez a jelenség? Köszi előre is. :)

csattan, vagy koppan?? kormány szokott kopogni...

Link to comment
Megosztás:

Ha MINDEN cserélve lett, akkor a felütésgátló miért nem? Az nem viccből van ott. Emelett még lehet a rugós téma is, ahogy a kollega írta.

Azt írja eltűntek..gondolom leszakadt egy idő után.

Amúgy OFF autó futómű téma: tegnap megyek melóba a gyár melletti sarkon Rönó Clió a kanyarban vészvillogóval, alatta olajfolt. Leraktam a cangát és visszasétáltam. A talpas kiszakadt a lengőkarból a 3 csavarnál ( vagy szegecsnél) kifordult a gólyaláb a féltengelyt kihúzta a váltóból az olaj meg kifolyt, jó nagy tócsa volt. Megálltak még páran, 6-an toltuk félre a kocsit, ugye a kerék beszorult a kerékdobba ahogy a gólyaláb lifegett, előre-hátra. Hogy a pic*ába tud ez így leszakadni?

Link to comment
Megosztás:

Azt írja eltűntek..gondolom leszakadt egy idő után.

Amúgy OFF autó futómű téma: tegnap megyek melóba a gyár melletti sarkon Rönó Clió a kanyarban vészvillogóval, alatta olajfolt. Leraktam a cangát és visszasétáltam. A talpas kiszakadt a lengőkarból a 3 csavarnál ( vagy szegecsnél) kifordult a gólyaláb a féltengelyt kihúzta a váltóból az olaj meg kifolyt, jó nagy tócsa volt. Megálltak még páran, 6-an toltuk félre a kocsit, ugye a kerék beszorult a kerékdobba ahogy a gólyaláb lifegett, előre-hátra. Hogy a pic*ába tud ez így leszakadni?

Suzukit láttam ugyan így. Később kiderült, hogy visszahívták a 2001es swiftek jórésézt, mert a magyar beszállító a gólyalábnál nem megfelelő technikával kezelte a felületet, így egyszerűen 4-5 év alatt elrohadt.

Link to comment
Megosztás:

Suzukit láttam ugyan így. Később kiderült, hogy visszahívták a 2001es swiftek jórésézt, mert a magyar beszállító a gólyalábnál nem megfelelő technikával kezelte a felületet, így egyszerűen 4-5 év alatt elrohadt.

Jaja rémlik valami...itt nem láttam rohadást, mondjuk sokat nem nézegettem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem volna, hogy úgy érzem eljött az ideje az első lengőkar szilentjeinek és a talpasainak a cseréje.

Viszont most nézegetem a Cromaxon , meg több webáruháznál is, hogy komplett első lengőkarok pl. egy jobb minőségű 11.000 Ft és abba benne vannak a szilentek , talpasok... minden.... Ugyan annyira jönnék ki majdnem mintha megvenném külön, lengőkar nélkül....

Vagy csak a képek csalfák és ezek sehol nem járnak hozzájuk?

Szerintetek, hogy van ez?

Tapasztalatok?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem volna, hogy úgy érzem eljött az ideje az első lengőkar szilentjeinek és a talpasainak a cseréje.

Viszont most nézegetem a Cromaxon , meg több webáruháznál is, hogy komplett első lengőkarok pl. egy jobb minőségű 11.000 Ft és abba benne vannak a szilentek , talpasok... minden.... Ugyan annyira jönnék ki majdnem mintha megvenném külön, lengőkar nélkül....

Vagy csak a képek csalfák és ezek sehol nem járnak hozzájuk?

Szerintetek, hogy van ez?

Tapasztalatok?

Szerintem ezek komplett lengőkarok szerelve. Hát ha arra gondolok, hogy amióta kicseréltem a talpast gyáriról már a második van benne, ez a 11 ezres sem lehet sokkal rosszabb. Azt meg hagyjuk is hogy van gyári mert egyrészt a boltos mindegyikre azt mondja amit el akar adni hogy gyári beszállítótól, meg szerintem amióta leállt a szalag senkinek nem érdeke, hogy az utólag beszerelt alkatész is elmenjen 200-300 ezer kilométert. Én megvenném.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.