Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok! Remélem tudtok adni tanácsokat, nem értek hozzá, talán ezért amatőrnek tűnik a kérdésem.

Olyan problémám adódott, hogy ha ránézek az autómra azt látom, hogy a kormány felől oldal lejjebb van, mint a másik, mint amikor kanyarban bedől a kocsi. Mitől lehet ez? Én lengés csillapítóra gondolok. szerintetek?? :(

Szóval az történt, hogy voltam szerelőnél, érdekes amikor elálltam a kocsival már nem állt ferdén, de attól függetlenül az első rugó valóban eltört :(

Elküldve

Szóval az történt, hogy voltam szerelőnél, érdekes amikor elálltam a kocsival már nem állt ferdén, de attól függetlenül az első rugó valóban eltört :(

Akkor csere..bontott gyári, vagy valami új...

Elküldve

Az mennyire normális, hogy 95-100 környékén a kocsi olyan, mintha felülne egy légpárnára...könnyebb lesz a kormány és olyan lebegésszerűen megy... :(

Elküldve

Az mennyire normális, hogy 95-100 környékén a kocsi olyan, mintha felülne egy légpárnára...könnyebb lesz a kormány és olyan lebegésszerűen megy... :(

Hát 100-nál még nem az, 200 körül ha nem elég a leszortíó erő már előfordul. :D Kormányösszetartás rendben? Mentem nemrég erősen nyomvájús úton, a kamionok járták ki, szóval hol az egyik hol a másik keréka kapott bele. Szakadt az eső, 60-70-én is akkorát dobott a koocsin ha vizet ért, majd beszabehu... :blink:

Elküldve

Hát 100-nál még nem az, 200 körül ha nem elég a leszortíó erő már előfordul. :D Kormányösszetartás rendben? Mentem nemrég erősen nyomvájús úton, a kamionok járták ki, szóval hol az egyik hol a másik keréka kapott bele. Szakadt az eső, 60-70-én is akkorát dobott a koocsin ha vizet ért, majd beszabehu... :blink:

Sima úton nem húz semerre. A GYIKban azt írja a kollége, hogy a talpasokra kell ilyenkor gyanakodni.

Csak hát tavaly augusztusban vizsgázott, és akkor cseréltem talpasokat. Ennyire gáz lenne a minőségük?

Elküldve

Semmi ilyesmit nem tapasztaltam még a szervó miatt. Legalábbis ilyen mechanikus szervónál nem.

Szervós a gép? Mert akkor meg is van az ok. :)

Elküldve

Hidraulikus az. :) Hát, szerintem eléggé elkönnyül, mert ugye minél gyorsabban mész, annál többet segít rá. Én az astrával majdnem leestem a pályáról mikor hoztuk haza Münchenből.

Elküldve

Jah végülis. Bár van villanyszivattyús is, akkor azmeg milyen? :D

Nem tudom te eddig milyen szervósokban ültél, de haverom utólag szervótlanított F astrája csak annyiban lett másabb, hogy rohadtnehéz vele parkolni. Menetközbe kb nem mondanád meg hogy más.

Hidraulikus az. :) Hát, szerintem eléggé elkönnyül, mert ugye minél gyorsabban mész, annál többet segít rá. Én az astrával majdnem leestem a pályáról mikor hoztuk haza Münchenből.

Elküldve

Sima úton nem húz semerre. A GYIKban azt írja a kollége, hogy a talpasokra kell ilyenkor gyanakodni.

Csak hát tavaly augusztusban vizsgázott, és akkor cseréltem talpasokat. Ennyire gáz lenne a minőségük?

Hát talpast csak egyet raktam bele ,de a kormányösszekötőt kétévente cserélem amióta kivettem az eredetit (azt hiszem még az volt).

Elküldve

Lehet, hogy megtaláltam a hónapok óta tartó furcsa, kluttyogó-ütemesen rágó hang forrását.

A baloldali kormányrúdfej kotyog. A kereket kézzel mozgatva látszik és érzik, hogy oldal irányban kottyan.

DE! Menet közben nem kopog!!

Ki fogom cserélni és meglátom, hogy a kluttyogás elmúlik-é....

Elküldve

Lehet, hogy megtaláltam a hónapok óta tartó furcsa, kluttyogó-ütemesen rágó hang forrását.

A baloldali kormányrúdfej kotyog. A kereket kézzel mozgatva látszik és érzik, hogy oldal irányban kottyan.

DE! Menet közben nem kopog!!

Ki fogom cserélni és meglátom, hogy a kluttyogás elmúlik-é....

Szemét dolgok ezek a gömbfejek, nekem terhelésváltáskor gázadáskor vagy kuplung kinyomásakor volt egy kattanás amit hallani-érezni lehetett. Azt hittem a váltóban-difiben van valami elkopva és annak van holtjátéka, de a kormányösszekötő gömbfej cserével megszűnt. Ugye amikor megkapta a kerék a nyomatékot ( vagy éppen levettem róla) akkor kottyant egy nagyot.

Elküldve

Na, megvettem a gömbfejet és mivel már elég régóta szenvedek az ilyen gömbfejek levételével, úgy gondoltam, hogy kipróbálom ezt a szerszámot:

c197_1_big.jpg

Remélem használható... :)

Elküldve

Na, megvettem a gömbfejet és mivel már elég régóta szenvedek az ilyen gömbfejek levételével, úgy gondoltam, hogy kipróbálom ezt a szerszámot:

Remélem használható... :)

Én ilyet nézegettem, de aztán arra jutottam hogy sokszor úgy be van szorulva, hogy nem vagyok benne biztos az olcsó szerszám bírná.http://alkupiac.hu/termekek/1208271_gombfej-kinyomo Legutóbb úgy vettem ki egy kormányösszekötőt, hogy leflexeltem a nyomtávrúdról, kivettem a gólylábat, feljreállítotam, és rendesen feltámasztva kiütöttem nagykalapácsal. Nekem valahogy mindíg a kormányösszekötőkkel gyűlik meg a bajom és nem a talpassal. Ott egy kalapács a gólyalábra a másikkal ezt ütöm és általában kipattan.

Elküldve

Én ilyet nézegettem, de aztán arra jutottam hogy sokszor úgy be van szorulva, hogy nem vagyok benne biztos az olcsó szerszám bírná.http://alkupiac.hu/termekek/1208271_gombfej-kinyomo Legutóbb úgy vettem ki egy kormányösszekötőt, hogy leflexeltem a nyomtávrúdról, kivettem a gólylábat, feljreállítotam, és rendesen feltámasztva kiütöttem nagykalapácsal. Nekem valahogy mindíg a kormányösszekötőkkel gyűlik meg a bajom és nem a talpassal. Ott egy kalapács a gólyalábra a másikkal ezt ütöm és általában kipattan.

Szerintem kibírná nyomni...

De nekem is mindig a kormányösszekötővel van bajom.

A gólyalábat meg nem akarom szét verni...a pereme így is kapott már eleget... :(

Elküldve

Szerintem kibírná nyomni...

De nekem is mindig a kormányösszekötővel van bajom.

A gólyalábat meg nem akarom szét verni...a pereme így is kapott már eleget... :(

Hát ja végülis nem is az a normális széttszedési mód ha kalapáljuk. Én a toronyszilentet nézegetem már egy ideje...

1866322-20150604-VCQ3XS.jpg

Elküldve

Én ilyet nézegettem, de aztán arra jutottam hogy sokszor úgy be van szorulva, hogy nem vagyok benne biztos az olcsó szerszám bírná.http://alkupiac.hu/termekek/1208271_gombfej-kinyomo Legutóbb úgy vettem ki egy kormányösszekötőt, hogy leflexeltem a nyomtávrúdról, kivettem a gólylábat, feljreállítotam, és rendesen feltámasztva kiütöttem nagykalapácsal. Nekem valahogy mindíg a kormányösszekötőkkel gyűlik meg a bajom és nem a talpassal. Ott egy kalapács a gólyalábra a másikkal ezt ütöm és általában kipattan.

Én is vmi ultra eccerűt vettem, szenvedtem is vele, mert eltekeredett annyira lötyögött a forgás pontnál, kapott 1 alátétet, na akkor már kinyomta. Egyébként meg réz/grafit pasztával meg kell kenni, persze csak ha saját.....

Elküldve

Hát ja végülis nem is az a normális széttszedési mód ha kalapáljuk. Én a toronyszilentet nézegetem már egy ideje...

Te nem "lóg" fel az túl magasra? mintha a kupaknak sokkal lejjebb kéne lennie

Elküldve

Te nem "lóg" fel az túl magasra? mintha a kupaknak sokkal lejjebb kéne lennie

Szerintem ilyen volt mindíg...visszanézve régi képeket, nem áll ki jobban.

Nekem évek óta ilyen. :D

Azért szerintem a nyáron majd cserélem.

Elküldve

Én ilyet nézegettem, de aztán arra jutottam hogy sokszor úgy be van szorulva, hogy nem vagyok benne biztos az olcsó szerszám bírná.http://alkupiac.hu/termekek/1208271_gombfej-kinyomo Legutóbb úgy vettem ki egy kormányösszekötőt, hogy leflexeltem a nyomtávrúdról, kivettem a gólylábat, feljreállítotam, és rendesen feltámasztva kiütöttem nagykalapácsal. Nekem valahogy mindíg a kormányösszekötőkkel gyűlik meg a bajom és nem a talpassal. Ott egy kalapács a gólyalábra a másikkal ezt ütöm és általában kipattan.

1869010-20150606-8L2qjH.jpgÉn meg alá és ráengedem, úgy a kalapács.

Elküldve (edited)

Hát azt nem tudom hány fajta volt , ez c14nz-n volt rajta. Belső átmérő 43mm külső 66mm, szélesség: 37mm.

A láng oldalán szoktam lenni méretek, nagyjából jól mértem.http://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&1823&9900054&9900230&0&3&2&0&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|18|2|0|3 De ha autószerelő préseli rá, akkor meg kell vetetni vele, és ha rosszat vesz akkor az ő baja. :icon1:

Majd Én préselem,mert új csapágyat nem ütünk.

1869009-20150606-qYIPGO.jpg

Módosítva : nagyonkezdő
Elküldve

Üdv mindenkinek! Azt szeretném megkérdezni, ha első lengéscsillapítót szeretnék cserélni az F astrámban, azt hogy tudom megcsinálni? Mert én úgy látom, hogy az alsó része bele van integrálva. Segítség! Ezt hogy szokták csinálni?

Elküldve

Üdv mindenkinek! Azt szeretném megkérdezni, ha első lengéscsillapítót szeretnék cserélni az F astrámban, azt hogy tudom megcsinálni? Mert én úgy látom, hogy az alsó része bele van integrálva. Segítség! Ezt hogy szokták csinálni?

Üdv...kiszedik először is a gólyalábat az autóból. Összehuzatják a rugót, letekerik a végéről a csavart, innentől passzolom, mert magát a patront még nem vettem ki, de szerintem már adja magát.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.