Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Majd ha a kezembe akad a behozatalis papírok, akkor majd lefotózom. 373 ezerrel jött be az országba és haverom 115-tel vette meg. :D Most lenne benne 251 ezer km az eredeti órája szerint, de azt azóta cserélnem kellett. :D

Ez kissé zavaros.... :D az egyértelmű bizonyték az óráról egy fénykép fémillióval...még számolgasak is???? :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Új vagyok még itt és azért regisztráltam mert a segítségeteket szeretném kérni! Van egy olyasfajta problémám, hogy amikor jobbra tekerem a kormányt a vége felé kattan egy nagyot a jobb kerék felől. Menet közben olyan hangot ad mint ha defektes lenne a kerék és a kormány is ráz (főleg kanyarodás közben vehető észre) erre a mai nap figyeltem fel. Nem tudjátok mi lehet a baj? (Opel Astra F Caravan 1993 1.6 16V) Kérlek titeket ha esetleg van valami tippetek hogy mi lehet az segítsetek ! :) Előre is köszönöm !!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Új vagyok még itt és azért regisztráltam mert a segítségeteket szeretném kérni! Van egy olyasfajta problémám, hogy amikor jobbra tekerem a kormányt a vége felé kattan egy nagyot a jobb kerék felől. Menet közben olyan hangot ad mint ha defektes lenne a kerék és a kormány is ráz (főleg kanyarodás közben vehető észre) erre a mai nap figyeltem fel. Nem tudjátok mi lehet a baj? (Opel Astra F Caravan 1993 1.6 16V) Kérlek titeket ha esetleg van valami tippetek hogy mi lehet az segítsetek ! :) Előre is köszönöm !!!

Üdv, valószinűleg egy gömbfej kopott ki, gyanús a kormányösszekötő gömbfej. Emeld fel a kérdéses oldalt emelővel, de mégjobb ha visszaereszted pölö egy fa stafnira, és cibáld meg a kereket jobbra -balra úgy hogy kétoldalt fogod. Figyeld hogy kottyan-e valahol. Egy nagyobb csavarhúzóval, vagy pajszerral is aláfeszíthesz a gömbcsuklóknak óvatosan a gumi alkatrészeket nem sértve, és nézd hogy mozdul-e. Erre gondolok:

1610196-20141002-IIyRVg.jpg

1610197-20141002-Bfo0Rw.jpg

Főleg ha nagyon kopott hallani és látni is fogod a kottyanást ahogy a kereket cibállod ugye a kormány közben nem fordul mert a másik kerék a földön áll.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv, valószinűleg egy gömbfej kopott ki, gyanús a kormányösszekötő gömbfej. Emeld fel a kérdéses oldalt emelővel, de mégjobb ha visszaereszted pölö egy fa stafnira, és cibáld meg a kereket jobbra -balra úgy hogy kétoldalt fogod. Figyeld hogy kottyan-e valahol. Egy nagyobb csavarhúzóval, vagy pajszerral is aláfeszíthesz a gömbcsuklóknak óvatosan a gumi alkatrészeket nem sértve, és nézd hogy mozdul-e. Erre gondolok:

Főleg ha nagyon kopott hallani és látni is fogod a kottyanást ahogy a kereket cibállod ugye a kormány közben nem fordul mert a másik kerék a földön áll.

ÚÚ nagyon szépen köszönöm a segítséged! Ha nem is a holnapi nap folyamán, de a hétvégén megnézem. :) Tényleg köszönöm :) !

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Kérdésem lenne:

van elöl a stabilizátor "rúd", ami ugye a 2 lengőkarba van bekötve és a kanyarstabilitásért felelöl

van belőle 18-20-22mmes, alapból (nekem is) 18as van, ha a 22 jobb stabilitást ad, miért nem azt raktak bele?

mondjuk én az gondolnám, hogy a "vastagabb" jobban megfogja a futóművet a fel-le mozgásban (mondjuk lehet elfordul a szilentjében és ez hülyeség) és vmi másfajta (ültetett) futóműhöz való? (igaz sima 1.6 16V-ben is talán 22es van)

vélemény?

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem lenne:

van elöl a stabilizátor "rúd", ami ugye a 2 lengőkarba van bekötve és a kanyarstabilitásért felelöl

van belőle 18-20-22mmes, alapból (nekem is) 18as van, ha a 22 jobb stabilitást ad, miért nem azt raktak bele?

mondjuk én az gondolnám, hogy a "vastagabb" jobban megfogja a futóművet a fel-le mozgásban (mondjuk lehet elfordul a szilentjében és ez hülyeség) és vmi másfajta (ültetett) futóműhöz való? (igaz sima 1.6 16V-ben is talán 22es van)

vélemény?

Inkább szerintem teljesítmény függő, mint a fék... :)

A gyárak pedig költség hatékonyak. Minek a nagyobb fék, ha a motor gyengesége miatt úgy sem lehet csapatni...

Módosítva : pszilaj
Link to comment
Megosztás:

Az opel híresen szerette alulméretezni a fékjeit... Egy egy tonnás autón ami tud 200-at 236-os tárcsa elöl, hátul meg dobfék???? He?

Egyébként nekem az 1.6-hoz (c16nz) a 22-es stabi van bent. Gyárilag.

Viszont ne akarj előre nagyobbat, mert csak még butább lesz tőle az autó. Ha az elejét keményíted, mégjobban alulkormányzott lesz. Ha a hátulját, akkor megy el a túlkormányzottság felé.

De ha már futómű:

http://www.origo.hu/auto/nordschleifeblog/20110423-fonix-opel-astramenetproba.html

Kíváncsi lennék ez alatt mi van.

Link to comment
Megosztás:

Az opel híresen szerette alulméretezni a fékjeit... Egy egy tonnás autón ami tud 200-at 236-os tárcsa elöl, hátul meg dobfék???? He?

Egyébként nekem az 1.6-hoz (c16nz) a 22-es stabi van bent. Gyárilag.

Viszont ne akarj előre nagyobbat, mert csak még butább lesz tőle az autó. Ha az elejét keményíted, mégjobban alulkormányzott lesz. Ha a hátulját, akkor megy el a túlkormányzottság felé.

De ha már futómű:

http://www.origo.hu/auto/nordschleifeblog/20110423-fonix-opel-astramenetproba.html

Kíváncsi lennék ez alatt mi van.

izé, de az nem astra...értem

Link to comment
Megosztás:

Az opel híresen szerette alulméretezni a fékjeit... Egy egy tonnás autón ami tud 200-at 236-os tárcsa elöl, hátul meg dobfék???? He?

Egyébként nekem az 1.6-hoz (c16nz) a 22-es stabi van bent. Gyárilag.

Viszont ne akarj előre nagyobbat, mert csak még butább lesz tőle az autó. Ha az elejét keményíted, mégjobban alulkormányzott lesz. Ha a hátulját, akkor megy el a túlkormányzottság felé.

De ha már futómű:

http://www.origo.hu/auto/nordschleifeblog/20110423-fonix-opel-astramenetproba.html

Kíváncsi lennék ez alatt mi van.

izé, ez biztos? ez nem csak a dőlést befolyásolja?

Link to comment
Megosztás:

Én darabokban raktam össze, így kb lekövethető volt hogy melyiktől milyen lesz. Alapból túrta az elejét, de nem kanyarodott. Utána jött az első csüccs, egy 60/40-es TA rugószett és egy pakk hozzá való kömínygátló formájában. Sokkal jobb lett, mint boltilag volt, de ahogy elkezdtem használni és elmúlt az újdonság varázsa, kezdtem érezni, hogy jobban fordul, kitolódtak a határai, de azért tekeredik komoly kanyarban. Bekerült előre a 22-es stab és érezhetően jobb lett, gyakorlatilag az orrtúrós hülyesége átment nagyjából semleges 4 kerékkel csúszásba. Aztán a hátsó rugókat kicseréltem, szivák féle kovácsolt keményre, mert idegesített, hogy puha a s.gge. Ezzel is jobb lett, szebben beült a kanyarban csak elkezdtek kipusztulni a hátsó gátlók, és egyre sz.rabb lett a balansz. Most beraktam hátulra 2 állítható mintha állítanám a koppon kívül máshova :D Konit, meg ha már alatta voltam, föltekertem a hátsó stabot is, ha már alatta voltam. Így sikerült előállítani egy kb jót, de érezhetően kevés most ez eleje, megint túrja kifele magát kanyarból. Minden lépcsőben jobb lett, hol jóval, hol csak egy kicsit, mindig tolódtak a határok, amit még elbír, de minden lépcsőn érezni lehetett, hogy amikor valami több belekerült melyik része lett kevesebb. Most éppen kéne két piros koni előre :D

Link to comment
Megosztás:

Te dáwid akkor most ebből az szűrhető le, hogy a 22 stab, miatt nem (feltétlen) lesz alulkormányzott.

Alapból az. Rosszabb nem lesz. :D De önmagában ettől, jobb sem. Olyan mint a dircsiszürcsi, vagy egy rendes sportdob. Attól, hogy ez a kettő fölkerül, még semmi jó nem fog történni, de ha egy normálisan kitalált rendszer részét képezik, akkor jó ha van. Bár akkor is inkább egy normális sport-szűrő...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.