Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hmmmm....én is cseréltem a talpasokat,(én is fordítva raktam be a csavarokat a satuban... :D ),kormány összekötő gömbfejeket,mégis ráz a kormány 100felett.....ember nincs,aki meg tudta volna mondani,miért... :blink: :D

hát ugye van a felni, a gumi, a talpas, a 2 alsó szilent, toronyszilent, meg a kormány gömbfej, meg a fogaslécélnél is van egy szilent(ez talán a legkevésbé szól bele), meg a fék(tárcsa,pofa)

szóval lehet válogatni :D

Elküldve

Hmmmm....én is cseréltem a talpasokat,(én is fordítva raktam be a csavarokat a satuban... :D ),kormány összekötő gömbfejeket,mégis ráz a kormány 100felett.....ember nincs,aki meg tudta volna mondani,miért... :blink: :D

hát ugye van a felni, a gumi, a talpas, a 2 alsó szilent, toronyszilent, meg a kormány gömbfej, meg a fogaslécélnél is van egy szilent(ez talán a legkevésbé szól bele), meg a fék(tárcsa,pofa)

szóval lehet válogatni :D

Azt olvastam valahol, hogy a féltengely belső csukló hibája is okozhat kormány rázást, ugye ott nem fordul mint a külső, ezért nem ropog, de ha már nagyot kottyan rázza a féltengelyt azt meg érezni a kormányon. Nekem 2 évet bírt az utángyári kormányösszekötő.

Elküldve

Azt olvastam valahol, hogy a féltengely belső csukló hibája is okozhat kormány rázást, ugye ott nem fordul mint a külső, ezért nem ropog, de ha már nagyot kottyan rázza a féltengelyt azt meg érezni a kormányon. Nekem 2 évet bírt az utángyári kormányösszekötő.

én meg azt, hogy 80ezer után cserélni kéne a féltengelyt :D

ja akkor meg kell próbálni álló motorral menni 90et.....más nincs

én csak egyiket cseréltem Lemförderre (az is azé me szétbactam a menetet mikor kiszedtem)

Elküldve

én meg azt, hogy 80ezer után cserélni kéne a féltengelyt :D

ja akkor meg kell próbálni álló motorral menni 90et.....más nincs

én csak egyiket cseréltem Lemförderre (az is azé me szétbactam a menetet mikor kiszedtem)

Az bent van a gyári könyvben is, de ha mást nem találni, érdemes megnézi a belső féltengelycsuklót. Aláfekszel, megrángatod ahol kijön a váltóból, gondolom ha annyira kottyan hogy rázza a kormányt akkor érezni így is.

Elküldve

Az bent van a gyári könyvben is, de ha mást nem találni, érdemes megnézi a belső féltengelycsuklót. Aláfekszel, megrángatod ahol kijön a váltóból, gondolom ha annyira kottyan hogy rázza a kormányt akkor érezni így is.

nekem nem rázza, tegnap meghajtottam(150), de értem mit mondsz

ami fura még azt írták, hogy minden szétszedésnél cserélni kellene a koronás kerékanya alatt lévő "alátétet"

Elküldve

nekem nem rázza, tegnap meghajtottam(150), de értem mit mondsz

ami fura még azt írták, hogy minden szétszedésnél cserélni kellene a koronás kerékanya alatt lévő "alátétet"

Lehet hogy azért, mert ugye annyira kell meghúzni, hogy be tud dugni egy lyukba a biztositó sasszeget, és ha már eleve lapulva van egy picit akkor a következő ráhúzásnál túlmenne a koronán a lyuk. De sok csavarnál irják hogy újat kell betenni szétszedés után.

Elküldve

Lehet hogy azért, mert ugye annyira kell meghúzni, hogy be tud dugni egy lyukba a biztositó sasszeget, és ha már eleve lapulva van egy picit akkor a következő ráhúzásnál túlmenne a koronán a lyuk. De sok csavarnál irják hogy újat kell betenni szétszedés után.

ja lehet, mert elég fura meghúzási procedúrája van, vmi Nm, aztán kilazít majd megint Nm, aztán meg negyedfordulat, vagy vmi ilyesmi

Elküldve

Meg kell húzni a 'csába, addig, míg nincs lyukon, és kész. Nem hengerfej csavar ez, meg nem is alu....

jóvanna, én visszaraktam pont úgy ahogy volt, csak érdekes

Elküldve

Sziasztok.

Van két felesleges komplett F Astra gólyalábam. Jó kerékcsapággyal, jó toronycsapággyal, gyári, hibátlan toronyszilenttel. A lengéscsillapító patron két évet ment benne, hibátlanok. Rugótörés miatt cseréltem egy éve, így egyszerűbb volt. Tehát az egyik rugóból hiányzik egy karika. Ingyen viheti akinek kell. Nekem útban van.

Elküldve

Sziasztok.

Van két felesleges komplett F Astra gólyalábam. Jó kerékcsapággyal, jó toronycsapággyal, gyári, hibátlan toronyszilenttel. A lengéscsillapító patron két évet ment benne, hibátlanok. Rugótörés miatt cseréltem egy éve, így egyszerűbb volt. Tehát az egyik rugóból hiányzik egy karika. Ingyen viheti akinek kell. Nekem útban van.

A bal oldali érdekelne (de akkor már mindegyik), mert nekem azon a keréken a futóműállításnál 3° kerékdőlést mértek, ami pont a duplája a megengedettnek (a jobb 1.5°-ot dől, az pont határon van). Az a gyanúm, el lehet görbülve a nyakrésze.

Elküldve

A bal oldali érdekelne (de akkor már mindegyik), mert nekem azon a keréken a futóműállításnál 3° kerékdőlést mértek, ami pont a duplája a megengedettnek (a jobb 1.5°-ot dől, az pont határon van). Az a gyanúm, el lehet görbülve a nyakrésze.

Gyere el érte. Ez a cucc nem postakompatibis. :)

Elküldve

A bal oldali érdekelne (de akkor már mindegyik), mert nekem azon a keréken a futóműállításnál 3° kerékdőlést mértek, ami pont a duplája a megengedettnek (a jobb 1.5°-ot dől, az pont határon van). Az a gyanúm, el lehet görbülve a nyakrésze.

ja ugyvan (én reggel voltam állítatni, csereberék után) -1.5től -0.20ig a határ, de max 1fok eltérés

nem fent ment el vmi? torony vagy a csapágy?

Elküldve

ja ugyvan (én reggel voltam állítatni, csereberék után) -1.5től -0.20ig a határ, de max 1fok eltérés

nem fent ment el vmi? torony vagy a csapágy?

Elvileg fönt minden a helyén van, meg ha belegondolsz, a golyaláb hossza alapján fönt több cm eltérésnek kéne lennie, hogy lenn 3°-os dőlést okozzon... nagyon remélem, hogy csak görbeség van a háttérben.

Elküldve

Valaki fel tudná sorolni a fő és mellékokokat, hogy miért kopik jobban az első kerekek belső pereme, mint a külső?

- kerékdőlés

- összetartás

Elküldve

Valaki fel tudná sorolni a fő és mellékokokat, hogy miért kopik jobban az első kerekek belső pereme, mint a külső?

Esetleg szilentek.

Elküldve

Én is megcsináltam amiket meg kellett. Toronycsapágyak, jobb oldali talpas, hátsószillentek.

Plusz, a rugóim nem igazán álltak irányban. Ezeket is helyre raktam, alul-felül.

Sokkal jobb lett az orra. Pedig könnyített szillentek lettek bele véve, figyelmetlenségemből.

Amúgy majd 2-3 évente majd cserélheted a talpasokat. Kb addig tartanak. Legalábbis a jobb oldaliak. :(

http://kepfeltoltes.hu/view/140818/20140804037_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140818/20140804040_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140818/20140804042_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Merre kell hogy álljanak?

Elküldve

- kerékdőlés

- összetartás

Az összetartást beállították.

A dőléssel nincs mit kezdeni...

A szillentek telik voltak, igaz, hogy el voltak kicsit válva, de még tartottak.

Most újakra lettek cserélve. Remélem nem akarja tovább enni a gumit.

Elküldve

Merre kell hogy álljanak?

Az alsó rugótányéron ugye meg van a befekvési helye a rugónak. Azok is el voltak mászva.

Felül meg igyekeztem úgy állítani, hogy ha a gólyaláb a helyére kerül, akkor a toronyszillent rész vízszintes legyen.

Ha jól megnézed, felül a rugótányérnak elől vékonyabbnak kell lennie, hátul meg vastagabnak, mert a gólyalább teteje hátrébb van mint az alja. Ez ugye az utánfutás miatt van. (Nem tudom, hogy érthető-e a vakerom... )

Na nekem ezek is össze vissza álltak. Hát rendberaktam. :)

Elküldve

Az összetartást beállították.

A dőléssel nincs mit kezdeni...

A szillentek telik voltak, igaz, hogy el voltak kicsit válva, de még tartottak.

Most újakra lettek cserélve. Remélem nem akarja tovább enni a gumit.

Dehogynem, gólyaláb csere.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.