Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AUTÓHIFI


ViSoR

Recommended Posts

...

én is ilyen kábellel kezdtem, de hamar rájöttem nagy hiba volt, még egy 6-10-es elemi szálakból összeálló kábel is több áramot visz át kisfeszültségen... menj neki voltmérővel, nekem 10A átfolyó áram mellett már közel 2 voltot ejtett, vagyis ~25 wattot elfüstölt az ~5 méteres kábel... egyszerűen tönkrevágja a dinamikát, rossz esetben az erősítő(k) és hangszórók is belehalhatnak... tényleg megéri kockáztatni?

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 5,9k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

én is ilyen kábellel kezdtem, de hamar rájöttem nagy hiba volt, még egy 6-10-es elemi szálakból összeálló kábel is több áramot visz át kisfeszültségen... menj neki voltmérővel, nekem 10A átfolyó áram mellett már közel 2 voltot ejtett, vagyis ~25 wattot elfüstölt az ~5 méteres kábel... egyszerűen tönkrevágja a dinamikát, rossz esetben az erősítő(k) és hangszórók is belehalhatnak... tényleg megéri kockáztatni?

de ez nem egy szálbol álló kábel..

ez sok szálbol áll, igaz nem annyira sokbol, mint a hifis kábelek, de nem merev egyszálas, vagy erre gondoltál??

most néztem meg , és a hifis kábel, ami pl egy somogyis szetben lehet kapni az több szálbol áll, mert véknyabbak az elelmi szálak kb fele annyira, de amiből nekem van az is rengetek elemi szálbol áll össze, sokkal többől, mit amire emlékeztem.

Link to comment
Megosztás:

de ez nem egy szálbol álló kábel..

ez sok szálbol áll, igaz nem annyira sokbol, mint a hifis kábelek, de nem merev egyszálas, vagy erre gondoltál??

nem, én merevvel csináltam, amivel a hálózati feszt vezetik a falakban...

alacsony feszültségen a nagy áram a fém felületén szeret vándorolni. ezért kell hogy soksok elemi szálból álljon össze a tápkábel, mert akkor nagyon nagy lesz ez a felület. így lehet az is, hogy egy drága 10-es kábel úgy teljesít mint egy olcsó 20-as, de én se nagyon szeretnék túlzásokba esni az árakkal, max még egy olcsó 20-ast húzok majd be ha az egy kevés lesz...

erősítőt hajtva nem igazán lehet tesztelni egy kábelt, hogy milyen is, mert az erősítő rángatja. valami fix terhelést kell rátenni, mint pl egy fűtőszál, vagy egy tucat 50 wattos halogén - és akkor ki lehet mérni, hogy adott átfolyó áram mellett mekkorát esik a fesz a kábelen az akkutól a végéig...

Link to comment
Megosztás:

oké akkor nem tettem be rosszat:)

az én magnat rebelemhez bőven elég az a vándorlás amit ez a kábel enged a hátán :P

te cuccodnak viszont lehet nem árt tényleg a 20as kábel :(

20as az ugye négyzet mmben értve ugye?

5X4 mm kb hát nekem kb akkora van most bent

Link to comment
Megosztás:

oké akkor nem tettem be rosszat:)

az én magnat rebelemhez bőven elég az a vándorlás amit ez a kábel enged a hátán :P

te cuccodnak viszont lehet nem árt tényleg a 20as kábel :(

20as az ugye négyzet mmben értve ugye?

5X4 mm kb hát nekem kb akkora van most bent

igen, a keresztmetszetet kell nézni mm2-ben

Link to comment
Megosztás:

RTO erősítőkről mi a vélemény??

most lenne egy alkalmi vétel 10 be fájna egy teljesítményben nekem elegendő kütyü

RTO MOS-FET SX 7002

eddig egy RTO TW500 hajtotta a mélyet. hát izé, a ráírt számoknak nem szabad hinni, csatornánként úgy 20-30W, hídban ~50W - ne várj tőle nagy durranást, de azért eldünnyögött... a mélyközepet és magasat még egy RTO BL1000 hajtja - ezekhez már bőven elég a póver, de a minőségen bőven lesz mit javítani még - amint tudom le is cserélem...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hello mindenki. Most vettem egy JBL GTO Melyladat+Erositot+(kabelek) ami a kerdesem eleg vicces de hat nem vagyok valami nagy zenecuc szakerto, hogyan lehet elvezetni az aksitol a kocsi fulkebe a kabelt mert anyira levan burkolva minden hogy meg a kezem sem fer be ha valaki kotott mar be G Astraba 1.6 16V akkor segitsen PLZ :(

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenki. Most vettem egy JBL GTO Melyladat+Erositot+(kabelek) ami a kerdesem eleg vicces de hat nem vagyok valami nagy zenecuc szakerto, hogyan lehet elvezetni az aksitol a kocsi fulkebe a kabelt mert anyira levan burkolva minden hogy meg a kezem sem fer be ha valaki kotott mar be G Astraba 1.6 16V akkor segitsen PLZ :(

Szia!

Ha jól emlékszem, akkor valamelyik pedálmál vagy környékén az egyik gumidugót kifaragod a számára, de lehet, hogy a gumidugó mellett is átfér,

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenki. Most vettem egy JBL GTO Melyladat+Erositot+(kabelek) ami a kerdesem eleg vicces de hat nem vagyok valami nagy zenecuc szakerto, hogyan lehet elvezetni az aksitol a kocsi fulkebe a kabelt mert anyira levan burkolva minden hogy meg a kezem sem fer be ha valaki kotott mar be G Astraba 1.6 16V akkor segitsen PLZ ;)

az elvezetésben én is csak annyit tudok segíteni, hogy keress kihasználatlan gumidugót a tűzfalon. pár elemi dolog, hátha nem vagy egészen tisztában velük: közvetlenül az akkuhoz tedd a biztosítékot, a létező legrövidebb szakasz legyen ahol még stabilan el tudod helyezni a biztiházat. a tápkábelt húzd bele gégecsőbe (villanyszerelős bótban 35Ft/m áron vettem legutóbb), úgy vezesd ahol csak lehet, hogyha valami fémperemnek, csavarvégnek nyomódna az nehogy elnyírja! általában az akku oldalán szokás hátravinni a pozitív kábelt, az RCA-t pedig szigorúan a másik oldalon! még véletlenül se fussanak sehol párhuzamosan egymás mellett, és ne is keresztezzék egymást sehol! testet hátul a csomagtartóban stabil helyről vegyél, pl a székek csavarjai jók lehetnek. minden végre nyomjál stabil gyűrűket meg villákat, ne csak úgy a szálas drótot nyomkodd be a leszorító alá, mert az nem lesz stabil, kijöhet, fejfájást, rossz esetben tüzet okozhat! ha más fix pont nincsen, akkor kell keresni vmi keresztmerevítőt és azt lecsiszolni fémtisztára, megfúrni, és a rácsavarozott gyűrűvel együtt lefesteni nehogy kikezdje a rozsda! tápkábelt milyen átmérőjűt vettél? 6-os kábel maximum egy 2 csatornás, első szettet hajtó nem túl bivaly erősítő alá elég. 10-essel már elmegy egy 10-20e forintos 2 csatornás erősítő hídba kötve mélyládát hajtva. 4 csatis alá már mindenképpen min 16-20-as kábelt illik rakni. ha nem bír elég nagy áramot átvinni a kábel, akkor elhal a dinamika, torzulhat, szélsőséges esetben akár alkatrészhalált is okozhat! az erősítőt úgy kell felrögzíteni valahová, hogy ne érjen testhez a fémháza! pl festett, kárpitozott vagy tetszőleges módon dekorált falapra csavarozd fel, és a falapot rögzítsd a fémhez! átlógó csavarfejek se érjenek semmihez! a ládához semmiképpen se rögzítsd az erősítőt, mert kinyírja a rezgés! szerencséseknél évekig eltart mire jönnek az első kontakthibák, pecheseknél hónapok! átlagos mélyládához 3-4 mm2-es kábel érdemes húzni az erősítőtől, első szett hajtásához a 2-2.5-es is elegendő. ezekre figyelve kicsi a valószínűsége hogy generátorzajos legyen a rendszer... tápkábeleknél nem számít az irányítás, de az RCA és hangszóró kábeleknél vagy a vezetékre nyomott nyilakat keresd, vagy amerre olvashatóak rajta a feliratok, arrafelé fusson a jel!

ha ezek a dolgok tiszták voltak akkor sry, de akkor meg majd más biztos okul belőle :( - de lehet neked is megspórolok vele egy tűzoltást... :)

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenki. Most vettem egy JBL GTO Melyladat+Erositot+(kabelek) ami a kerdesem eleg vicces de hat nem vagyok valami nagy zenecuc szakerto, hogyan lehet elvezetni az aksitol a kocsi fulkebe a kabelt mert anyira levan burkolva minden hogy meg a kezem sem fer be ha valaki kotott mar be G Astraba 1.6 16V akkor segitsen PLZ :(

Nézd meg az oldalam. Tök befejezetlen, mert nincs időm rá, de pont ez megvan. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ha már a tápkábelt elvittük hátra akkor vele párhuzamosan a test is mehet az aksiról ;)

egy átlag autóba ~5 méter kábel kell, hogy hátraérjen. nem mind1, hogy a földdel 6, vagy 10 méter vezetéket rángatsz hátra! bő másfélszer akkora keresztmetszetű kábelt kell oda-vissza végighúznod ugyanahhoz az áram-terhelhetőséghez! vannak olyan "fanatikusok" akik azt állítják attól jobban szól a hifi, hogy szimmetrikusan megy oda vissza a két kábel akkutól akkuig, de ez totális marhaság, vakteszttel azonnal kiderül hogy csak bemesélik maguknak... érdekes hogy pont ezek az emberek nem hisznek a vaktesztekben, nem hajlandóak ilyesmire... :(

Link to comment
Megosztás:

A testpontot a fogyasztóhoz minél közelebb kell elhelyezni.... a kasztni sokkal nagyobb keresztmetszetű (és felületű, ld. skin effect) vezető, mint bármilyen kábel. Aminek még értelme van, a gyári akku földkábelt kicserélni ducira. (pl. 35-50qmm).

Én egyébként sem vállaltam volna dupla táp hátrahúzását, praktikus okokból, pl. mert már a tápom 35-ös, ami szigeteléssel kb. 15-16mm átmérő. Na ebből kettőt már elég macerás átvinni, többek közt a gumidugón se nagyon fér át duplán. Asszem Agressor26 Andris 2 x 25-öt vitt hátra (meg is szenvedett vele) - de neki az csak a táp volt, mert ő már kilowattokban utazik.... :(

Link to comment
Megosztás:

az elvezetésben én is csak annyit tudok segíteni, hogy keress kihasználatlan gumidugót a tűzfalon. pár elemi dolog, hátha nem vagy egészen tisztában velük: közvetlenül az akkuhoz tedd a biztosítékot, a létező legrövidebb szakasz legyen ahol még stabilan el tudod helyezni a biztiházat. a tápkábelt húzd bele gégecsőbe (villanyszerelős bótban 35Ft/m áron vettem legutóbb), úgy vezesd ahol csak lehet, hogyha valami fémperemnek, csavarvégnek nyomódna az nehogy elnyírja! általában az akku oldalán szokás hátravinni a pozitív kábelt, az RCA-t pedig szigorúan a másik oldalon! még véletlenül se fussanak sehol párhuzamosan egymás mellett, és ne is keresztezzék egymást sehol! testet hátul a csomagtartóban stabil helyről vegyél, pl a székek csavarjai jók lehetnek. minden végre nyomjál stabil gyűrűket meg villákat, ne csak úgy a szálas drótot nyomkodd be a leszorító alá, mert az nem lesz stabil, kijöhet, fejfájást, rossz esetben tüzet okozhat! ha más fix pont nincsen, akkor kell keresni vmi keresztmerevítőt és azt lecsiszolni fémtisztára, megfúrni, és a rácsavarozott gyűrűvel együtt lefesteni nehogy kikezdje a rozsda! tápkábelt milyen átmérőjűt vettél? 6-os kábel maximum egy 2 csatornás, első szettet hajtó nem túl bivaly erősítő alá elég. 10-essel már elmegy egy 10-20e forintos 2 csatornás erősítő hídba kötve mélyládát hajtva. 4 csatis alá már mindenképpen min 16-20-as kábelt illik rakni. ha nem bír elég nagy áramot átvinni a kábel, akkor elhal a dinamika, torzulhat, szélsőséges esetben akár alkatrészhalált is okozhat! az erősítőt úgy kell felrögzíteni valahová, hogy ne érjen testhez a fémháza! pl festett, kárpitozott vagy tetszőleges módon dekorált falapra csavarozd fel, és a falapot rögzítsd a fémhez! átlógó csavarfejek se érjenek semmihez! a ládához semmiképpen se rögzítsd az erősítőt, mert kinyírja a rezgés! szerencséseknél évekig eltart mire jönnek az első kontakthibák, pecheseknél hónapok! átlagos mélyládához 3-4 mm2-es kábel érdemes húzni az erősítőtől, első szett hajtásához a 2-2.5-es is elegendő. ezekre figyelve kicsi a valószínűsége hogy generátorzajos legyen a rendszer... tápkábeleknél nem számít az irányítás, de az RCA és hangszóró kábeleknél vagy a vezetékre nyomott nyilakat keresd, vagy amerre olvashatóak rajta a feliratok, arrafelé fusson a jel!

ha ezek a dolgok tiszták voltak akkor sry, de akkor meg majd más biztos okul belőle :) - de lehet neked is megspórolok vele egy tűzoltást... :(

Koszi szepen hogy fel vilagositottal amugy en is igy gondoltam de azert van egy par dolog amire nem gondoltam volna szoval 1000+1 koszi vagy johetel volna tuzet oltani ;) ! Nem tudom hogy erre gondolsze vagy nem FLI 10 Gauge Wiring Kit 400tol-1000W-ig ez van ra irva a kabel debozra es ebben van minden RCA( Kek kabel )Hangszoro( Atlaco szinu ) Test kabel( Fekete )+ van meg egy Remote cabel ami ( Kek szinu ) csak nagyon vekony az le van irva hogy az erositobe hova kell bedugni csak azt nem tudom hogy a lejatszobba hova kell vagy egyaltalan be kell e kotni :( Remelem erted hogy mire gondolok ?

Hic neked is kosszi megnezem!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

...Remote cabel ami ( Kek szinu ) csak nagyon vekony az le van irva hogy az erositobe hova kell bedugni csak azt nem tudom hogy a lejatszobba hova kell vagy egyaltalan be kell e kotni :( Remelem erted hogy mire gondolok ?

Hic neked is kosszi megnezem!!!!!!

Az arra szolgál, hogy csak a rádióval együtt kapcsolódjon be az erősítő, ne menjen állandóan, mert elég rövid életű lenne az akksid. A jobb rádiókon van erre külön kimenet, de ha nincs, általában a motoros antennavezérlő kimenet is felhasználható erre a célra.

Link to comment
Megosztás:

Koszi szepen hogy fel vilagositottal amugy en is igy gondoltam de azert van egy par dolog amire nem gondoltam volna szoval 1000+1 koszi vagy johetel volna tuzet oltani ;) ! Nem tudom hogy erre gondolsze vagy nem FLI 10 Gauge Wiring Kit 400tol-1000W-ig ez van ra irva a kabel debozra es ebben van minden RCA( Kek kabel )Hangszoro( Atlaco szinu ) Test kabel( Fekete )+ van meg egy Remote cabel ami ( Kek szinu ) csak nagyon vekony az le van irva hogy az erositobe hova kell bedugni csak azt nem tudom hogy a lejatszobba hova kell vagy egyaltalan be kell e kotni :( Remelem erted hogy mire gondolok ?

Hic neked is kosszi megnezem!!!!!!

Szívesen.

A '10 Gauge' azaz AWG10, az egy kb. 6-os tápkábelt jelent (ld. AWG táblázat) , szóval az a 400-1000W egy kicsit meleg téma. Biztos zenei teljesítmény, vagy egyéb sokwattos spec., azért én ezen 150-200W-nál többet nem vinnék. Nem azért, mert nem bírja, hanem mert már érezhető lesz rajta a feszültségesés. Ha nincs kondi, akkor inkább combosabb kábelt válassz....

Ja, és a tápkábelnél is figyelj a nyilakra, mert ott is előfordulhat, hogy nem mindegy a bekötés iránya. pl. nekem irányított OFC tápkábelem van (Kicker).

Link to comment
Megosztás:

A testpontot a fogyasztóhoz minél közelebb kell elhelyezni.... a kasztni sokkal nagyobb keresztmetszetű (és felületű, ld. skin effect) vezető, mint bármilyen kábel. Aminek még értelme van, a gyári akku földkábelt kicserélni ducira. (pl. 35-50qmm).

Én egyébként sem vállaltam volna dupla táp hátrahúzását, praktikus okokból, pl. mert már a tápom 35-ös, ami szigeteléssel kb. 15-16mm átmérő. Na ebből kettőt már elég macerás átvinni, többek közt a gumidugón se nagyon fér át duplán. Asszem Agressor26 Andris 2 x 25-öt vitt hátra (meg is szenvedett vele) - de neki az csak a táp volt, mert ő már kilowattokban utazik.... ;)

igen, és ha a 35-ös kábel szintjét akarnát tartani, akkor 50-est kellett volna már oda-vissza húzni... :(

Link to comment
Megosztás:

Koszi szepen hogy fel vilagositottal amugy en is igy gondoltam de azert van egy par dolog amire nem gondoltam volna szoval 1000+1 koszi vagy johetel volna tuzet oltani ;) ! Nem tudom hogy erre gondolsze vagy nem FLI 10 Gauge Wiring Kit 400tol-1000W-ig ez van ra irva a kabel debozra es ebben van minden RCA( Kek kabel )Hangszoro( Atlaco szinu ) Test kabel( Fekete )+ van meg egy Remote cabel ami ( Kek szinu ) csak nagyon vekony az le van irva hogy az erositobe hova kell bedugni csak azt nem tudom hogy a lejatszobba hova kell vagy egyaltalan be kell e kotni :( Remelem erted hogy mire gondolok ?

Hic neked is kosszi megnezem!!!!!!

nincsmit :) ahogy már írták, az a kábel kicsit vérszegény mély alá... mondjuk egy kisebb sztereó szettet hajtó erősítőt még lehet ráraknék, de rendes mély alá kevéske... én 20-as tápkábelt húztam hátra, és 750 pénz / méter volt (volt skála melletti kisutcában a pince elektronikai bolt) - ugyan kicsit merev hidegben, ilyenkor nem nagyon lehet hajlítgatni, csak meleg garázsban, de a célnak megfelel, és mégse 2-3e / méter... :(

Link to comment
Megosztás:

vannak olyan "fanatikusok" akik azt állítják attól jobban szól a hifi, hogy szimmetrikusan megy oda vissza a két kábel akkutól akkuig,

de ez totális marhaság, vakteszttel azonnal kiderül hogy csak bemesélik maguknak... érdekes hogy pont ezek az emberek nem hisznek a vaktesztekben, nem hajlandóak ilyesmire... ;)

Na urbanjozsi ezt megkaptad :)

Te fanatikus te :(

Én már hallottam a Józsi autóját muzsikálni. Ne szidjátok!!! :(

Tényleg fanatikus! De anélkül kár is autóhifi építésbe fogni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.