Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Egy mai normálisabb fejegységről símán lehet hallgatni zenét erősítő nélkül is. Az ovál is jó választás egy szolídabb konfigurációhoz.

Azért emlékezzünk rá, hogy vagy 1x évet elautóztunk mi is így és nem volt olyan rossz. Erősítőt csak külföldi katalógusban és az akkor havi fizetésünk 8x-osáért lehetett kapni. Ha meg valaki azt mondta csipogó, akkor azthittem, hogy kanáriról beszél.

  • Hozzászólások 5,9k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Elküldve

Szerintem meg igenis fain dolog a hangszaró a kalaptartóban 8)

Nemrégiben megörököltem Gabi ktartóját Helix oválokkal és eddigi tesztek eredményei azt mutatják igenis sokat javít a hangzáson.

Audiofil mániákusok lehet vitatkozni ovál vs. shima kerek :lol:

De az tény, hogy hátul leginkább a mély dolgozik és a vesemaszírozás mellett nem sok közép és magas jön előre. Ha van erőlködő és normális első szett sztem vétek kihagyni...

Ha meg olcsóbb a mulatság, akkor fej1ség (min 4x40) és rá első szett és vmi hácssó hangszoró. nekem autóm is így üzemelet és hót elégedett voltam.

1 ideig...

Elküldve

kössz a tippeket,még arra volnék kíváncsi hogy milyen hangszóró márkában gondolkodjak persze először meghallgatom de Mac audio,Alpine,pioneer ezekben gondolkodom.

Elküldve
kössz a tippeket,még arra volnék kíváncsi hogy milyen hangszóró márkában gondolkodjak persze először meghallgatom de Mac audio,Alpine,pioneer ezekben gondolkodom.

ne csak a márkákra menjél inkább hallgasd végig a palettát

ha tudod kocsiban persze mert minden autoban majdhogy máshogy szól minden konfig, mivel holt más az akkusztikája ...

javítsatok ki ha tévedek

Elküldve

ne csak a márkákra menjél inkább hallgasd végig a palettát

ha tudod kocsiban persze mert minden autoban majdhogy máshogy szól minden konfig, mivel holt más az akkusztikája ...

javítsatok ki ha tévedek

A ládákat szerintem ki tudod simán próbálni autóban de a szettet nem hiszem hogy engedi beaplikáni az eladó ... :lol:

Elküldve

anno fehér sztmás koromban mi jópárat bepróbáltunk boltban....

és ott derült ki h a 22e-es szett jobban szól mint a 23ezres mbquart ha hiszitek ha nem az én fülemnek kellemesebb volt...

Elküldve

minden autónak más a hangzásképe...

Mindenképp célszerű megnézni a fejegységen található kivezetéseket. Nem mindegy, hogy pl. hány db erősített/erősítetlen kimenet van rajta, illetve milyen végfok van a fejegységben. Ezeket mind ismerni kell a továbblépés előtt...

1. pont: van-e külön SUB kimenet, vagy csak simán 4db erősített a hangszórókhoz...

ha hátra raksz valami jófajta ládát, mindenképp hozzá kell méretezni a magas és középsugárzókat is... első sorban persze elöl. Most én is ezzel szívok. A közepem egy csöppet hiányos, viszont nem szeretném az ajtókárpitot vagdosni - egyenlőre úgy néz ki, ez az elképzelés ugrik, a cél érdekében.

Eddigi tapasztalatok alapján elég jó hangzást lehet elérni 5 hangszóróval:

2db csipogó, 2db közép, és egy méretes sub...

Referencia: OCT tuning kék színű OFF "VW"-je ON

ps:

Mélynyomók is meglepően más hangzásokat képesek produkálni... érdemes összehasonlítani egy csövet, egy zárt ládát, egy bandpass ládát, és egy reflex ládát... A zárt láda szól a legszebben, dinamikára viszont a reflex ill. a bandpass a legjobb... Kérdés, hogy mire van szükséged...

suxx... már hülyeségeket írok...

Elküldve
kössz a tippeket,még arra volnék kíváncsi hogy milyen hangszóró márkában gondolkodjak persze először meghallgatom de Mac audio,Alpine,pioneer ezekben gondolkodom.

Próbáld meg az első komponens szett + láda erősítővel konfigurációt.

Nézd meg a Hertz termékeit is. :wink:

Elküldve

ne csak a márkákra menjél inkább hallgasd végig a palettát

ha tudod kocsiban persze mert minden autoban majdhogy máshogy szól minden konfig, mivel holt más az akkusztikája ...

javítsatok ki ha tévedek

Igazad van.

Egy adott szett is máshogy szól minden autótipusban , mert minden ajtóban más-más liternyi levegőt használ a hangszoró.

A csipogót meg célszerű mindig az A oszlop aljának környékére rögzíteni. :wink:

Elküldve

nekem célszerűen gyári helyre lett betéve miután tesztelgettük, hogy mennyivel szól jobban az A oszlopnál.

Nekem kb semmyni kül nem jött ki ezért marad az ajtó felső részén a visszpill belső takarólemeze mögött :wink:

Elküldve
minden autónak más a hangzásképe...

Mindenképp célszerű megnézni a fejegységen található kivezetéseket. Nem mindegy, hogy pl. hány db erősített/erősítetlen kimenet van rajta, illetve milyen végfok van a fejegységben. Ezeket mind ismerni kell a továbblépés előtt...

1. pont: van-e külön SUB kimenet, vagy csak simán 4db erősített a hangszórókhoz...

ha hátra raksz valami jófajta ládát, mindenképp hozzá kell méretezni a magas és középsugárzókat is... első sorban persze elöl. Most én is ezzel szívok. A közepem egy csöppet hiányos, viszont nem szeretném az ajtókárpitot vagdosni - egyenlőre úgy néz ki, ez az elképzelés ugrik, a cél érdekében.

Eddigi tapasztalatok alapján elég jó hangzást lehet elérni 5 hangszóróval:

2db csipogó, 2db közép, és egy méretes sub...

Referencia: OCT tuning kék színű OFF "VW"-je ON

ps:

Mélynyomók is meglepően más hangzásokat képesek produkálni... érdemes összehasonlítani egy csövet, egy zárt ládát, egy bandpass ládát, és egy sub ládát... A zárt láda szól a legszebben, dinamikára viszont a sub ill. a bandpass a legjobb... Kérdés, hogy mire van szükséged...

Nos a rexlex rendszerű sub lehet a megoldás , mint egyfajta allrounder! :wink:

Célszerű egy 4 csatis erölködő , mert ezzel mident meg tudsz hajtani (első szettet + hidba kötve a mélyet is) és nem is kell használnod a fejegység 4x22 Wattját. :lol:

Elküldve
nekem célszerűen gyári helyre lett betéve miután tesztelgettük, hogy mennyivel szól jobban az A oszlopnál.

Nekem kb semmyni kül nem jött ki ezért marad az ajtó felső részén a visszpill belső takarólemeze mögött :wink:

Nékem is astrám volt a Calibra előtt , és nagyon bejött a Sinus Live csipogója , amit a műszerfal tetejére aplikáltam az A oszlop mellé.Nyerő lett! :wink:

Elküldve

Csak néhány észrevétel erejéig pofázok bele:

- A fejegységek saját végfokai soha nem voltak 35-40W-osak, de még 25 sem! Lehet számolgatni: teljesítmény = feszültség x áramerősség. Tehát legyen 13V a fesz, 15A-os biztosíték a fejen (ami azért közel nincs kihasználva, mert akkor már majdnem baj van), ez így 195 elméleti Watt. Ebből lejön a világítás, a motorok által felvett teljesítmény, a logikai áramkörök fogyasztása, a vékony fóliacsíkokon eső feszültség, stb. A megmaradó értéket saccolja meg mindenki magának, aztán ossza el néggyel! És még mindíg nem kell örülni, mert van hatásfok is, nagy jóindulattal 50%, tehát per kettő. Na, mennyi jött ki? :lol:

Majd' elfelejtettem, még egy rossz hír: ez az érték olyan 10%-os (már bőven hallható) torzítás mellett érvényes! Na, most lehet dönteni, jó-e a beépített végfok!? :?

- "ha hátra raksz valami jófajta ládát, mindenképp hozzá kell méretezni a magas és középsugárzókat is"

Ezt inkább fordítsuk meg: először az eleje legyen megépítve, és mikor már ismerjük, napokon-heteken keresztül hallgattuk, válasszunk mélyládát!

- De milyen mélyládát? Utcára zenéléshez reflexet, zenére zártat. Azért ez sem ennyire egyszerű, mert lépcsőshátú autóban nem lesz jó a reflex, önmagát fogja kioltani. Bandpasst inkább ne - igaz, ezek a lexebbek - de a hangjuk...

- És most már tényleg az utolsó észrevétel: miért nem jut eszébe senkinek a zajcsillapítás? Hihetetlen mértékben tud javítani a hangzáson!

Elküldve
- És most már tényleg az utolsó észrevétel: miért nem jut eszébe senkinek a zajcsillapítás? Hihetetlen mértékben tud javítani a hangzáson!

És a rezgéseket is nagy mértékben elnyeli! :wink:

Elküldve
Jaja, ez is egy érdekes pont... szerinted véletlenül kárpitozom újra a kocsit? :twisted:

Nos , ha erről van szó , akkor szerintem nem! :lol: :D :lol:

(Noise ex forever?) :wink:

Elküldve

Az alvázvédő tényleg jó. A garázsajtóm nyitott álapotban mindíg nekiütődött a falnak, ha fújt a szél. Ma amikor szereltem kitámasztottam egy 5 literes alvázvédős küblivel. É tényleg csend lett.

Bocs :lol:

Elküldve
Az alvázvédő tényleg jó. A garázsajtóm nyitott álapotban mindíg nekiütődött a falnak, ha fújt a szél. Ma amikor szereltem kitámasztottam egy 5 literes alvázvédős küblivel. É tényleg csend lett.

Bocs :lol:

:twisted:

Elküldve
Az alvázvédő tényleg jó. A garázsajtóm nyitott álapotban mindíg nekiütődött a falnak, ha fújt a szél. Ma amikor szereltem kitámasztottam egy 5 literes alvázvédős küblivel. É tényleg csend lett.

Bocs :lol:

:lol: :D :lol:

Nálam az az alvázvédő,hogy nem hozom ki a kocsit esőben és télen :?

BITUMENLAPOK :supz:

:prayer: OPEL

Elküldve
Hallottam egy olyat, hogy zajcsillapításra az alvázvédő is jó lehet ...

Na, ja, látod, a garázsajtónál is műxik! :D

Ha megnézed, gyárilag mekkora zajlapokat használnak, és milyen, ha még az a tenyérnyi darab sincs az ajtón (lásd Wartburg), kb képzelheted, mennyit jelent bármi, ami a teljes lemezfelületet lefedi. A lényeg, hogy a nagy lemezfelületek rezgéseit megfogja, különben a hangszórómembrán mozgása nagyrészt arra fordítódik, hogy felfújja az ajtót.

Az alvázvédő is csillapít valamit, de vannak sokkal jobban használható dolgok, amik legalább nem ragadnak, nem folynak ki az ajtóból, meg nem olyan büdösek. A sok anyag közül nem javaslok semmit, mindenki a saját zsebéhez mérje a ráfordított összeget, de ajánlom kombinálni a dolgokat: nagy felületre zajlap, ahol meg nem lehet hozzáférni, lemezösszetételeknél, sarkokban pedig kenhető vagy fújható zajcsillapító. NoisEx helyett szvsz tökéletes a Body 999 nevű tömítőmassza. Ecsetelhető, gumis állagúra keményedik ki.

Persze mindent lehet fokozni, igazán profiknak ott a Dynamat, ami direkt hifihez lett kifejlesztve; külöféle helyekre és igényekhez, különféle lapokat kínálnak. Csak sajnos ennek megvan az ára is... :lol:

Elküldve

Na, ezzel most megfogtál...

Ha jól emléxem, 1,5-2k a kilós doboz... Ha nem feljtem el, holnap... ma megkérdezem! Itt a festékbolt a ház mellett...

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.