Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Csak el kell olvasni pár tesztet és kiderül,hogy melyik a jobb.

Izlések és pofonok.

Sokat számít az olvvasott teszt is,de én inkább a fülemre hagyatkozom! :)

  • Hozzászólások 5,9k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
Nekem 1 Blau 2 napig volt a verdában, épp Acapulco ;)

Azután visszakerült a gyári... ;) szerintem a rádiója jobb a gyárinak..... :)

én a gyárit 1 napig bírtam ca. pénteken elhoztam a kocsit, szombaton már kihajítottam belőle...

egyszerűen sírtam annyira pocsék volt....

Elküldve

Most az első ajtó elektromos átvezetésén gondolkodok. Hangszóróvezetéknek kb. 8 mm széles szilikonos kábelt vásároltam. Tudom sokan az átfúrásos módszert ajánlják, de én a gyári hangszórókábel érintkezőinek átforrasztásával vagy új érintkezők beépítésével próbálkoznék. Előnye, hogy nem buher megoldás, a kapcsolat továbbra is könnyen bontható. Hátránya, hogy macerás az átalakítás és a visszaalakítás is munkaigényes. Autóhifis szemponból a lényeg, hogy így a kábel nem lesz végig folytonos. De csinált már valaki ilyet?

Elküldve

Tanácsot szeretnék kérni.

B vectrába melyik az a cd-s(mp3-as) egység, amit úgy be lehetne rakni, hogy esetleg a kormányról vezérelhető legyen.... vagy milyen átalakító kell hozzá?

Előre is köszi!

Elküldve

bármi amihez van átalakító... pl. alpinéhez is van asszem

piohoz is van ha jól emléxem... ilyen 20 ropi magasságában szokták vesztegetni ezeket a cumókat...

Elküldve
bármi amihez van átalakító... pl. alpinéhez is van asszem

piohoz is van ha jól emléxem... ilyen 20 ropi magasságában szokták vesztegetni ezeket a cumókat...

Akkor az átalakító egy 20-as? :)

Plusz a fejegység?

Ha valaki tudna konkrét cuccot ajánlani az se lenne rossz. ;)

Elküldve

igen az átalakító egy 20as... ca. én anno renaulthoz néztem, ennyire emléxem. erre jön még rá a fejegység ára.

ajánlani? mit is szeretnél és menniyért? :)

Elküldve
Most az első ajtó elektromos átvezetésén gondolkodok. Hangszóróvezetéknek kb. 8 mm széles szilikonos kábelt vásároltam. Tudom sokan az átfúrásos módszert ajánlják, de én a gyári hangszórókábel érintkezőinek átforrasztásával vagy új érintkezők beépítésével próbálkoznék. Előnye, hogy nem buher megoldás, a kapcsolat továbbra is könnyen bontható. Hátránya, hogy macerás az átalakítás és a visszaalakítás is munkaigényes. Autóhifis szemponból a lényeg, hogy így a kábel nem lesz végig folytonos. De csinált már valaki ilyet?

Hali,

két elmélet van - az egyik szerint az egész rendszer annyit ér, mint a leggyengébb pontja. Szóval hiába a bika kábel, ha közben két cérnán megy át az ajtóba. Plusz ott a sok kötés, ami mind átmeneti ellenállás... :)

A másik elmélet szerint a hangszórónál az utolsó szakasz ami a leglényegesebb, mert az alkot rezgőkört a hangszóró csévéjével ... hű ez már nagyon hifis kijelentés, de végül is van benne valami. Ki tudja... de eszerint a te megoldásod is jó lehet... ;)

Nem biztos ám, hogy olyan buci kábel kell az első szettnek - elég lehet 1.5..2.5-es vezetékpár, ha lehet összesodorva, hogy ne szedjen fel sok zajt.....

Amúgy szerinted a gyári préselt csatlakozókat forrasztgatni nem buher? Az aztán csak az igazi buhera! Na persze aki hifit akar a kocsiba, annak meg kell békélni azzal, hogy nem minden marad gyári ;)

Üdv,

Hic

Elküldve

Hic: Egyértelmű, ha megbontom a spec. kábelt, akkor az első elméleted szerint ugyanott vagyok, minhat a gyári kábelezést használnám. Amúgy a kábel nincs túlméretezve, a vezető szálak 1 mm-esek, de a szilikon szigetelés eléggé megdobja a teljes átmérőt. A napokban nézegettem ismerősömnek neten használtautókat és rájöttem az enyém már nem sokat ér, ígyhát valószínűleg fúrásos módszer lesz.

Elküldve

@Robespierre: Hajrá! Ja, amúgy amit a csavart érpárról mondtam az tényleg működik - nekem az előző autóm Focus volt, és ott a 2x2,5 hangszórókábelem lecseréltem 2x1,5 csavartra - és isten bizony jobb lett! Szóval a keresztmetszet nem minden....

Kérdésem is lenne srácok:

Most új autóm van, egy Astra G Van - gazdasági okokból vettem Van-t raktérre nem nagyon van szükségem, úgyhogy megy bele a zene :)

Csakhogy, mivel ez amolyan jó kis lemezkasztni, ki kell szépen béleljem. Egy karosszériás ismerősöm kb.4000 Ft/nm áron tud szerezni bitumenlapot, amit ők használnak. (50x50cm lapokban)

a. Ez jó ár?

b. A tetőre szerintetek applikálható a dolog? Mert a 38-as szub valszeg megmozgatja majd a levegőt odabent, és a tető a lggyengébb láncsszem....

Üdv,

Hic

Elküldve

Sziasztok,az lenne a kérdésem,h CARAVAN astraba hátra mekkora hangszorot vegyek...?

A 16os nagy a 12 es kicsi...és valami közdarab is kellene,mert tul kicsi a hely és nem ér oda a felfekvő felülete a hangszoronak a karosszériához(kb 15mm hiányzik).

Ez gyárilag hogy van megoldva?

köszi!

üdv

Elküldve
Sziasztok,az lenne a kérdésem,h CARAVAN astraba hátra mekkora hangszorot vegyek...?

A 16os nagy a 12 es kicsi...és valami közdarab is kellene,mert tul kicsi a hely és nem ér oda a felfekvő felülete a hangszoronak a karosszériához(kb 15mm hiányzik).

Ez gyárilag hogy van megoldva?

köszi!

üdv

kiemelőkeret a megoldás... volt már róla szó... lehet csinálni házilag is. És a 16-os nem nagy. Az kell oda! Csak kerettel. Ja, boltban olyan 1-2 ezer/db... ha jól emléxem. :)

Elküldve

És még egy kérdés:melyikek a negativ kábelelek a gyári kábelkötegbe,mert ugy emlékszem h amit adnak a hangszorohoz az fekete alapon fehér csikos,ami a kábelkötegbe van az meg teli zöld és a pozitiv a fehér csikos...?????

Elküldve
És még egy kérdés:melyikek a negativ kábelelek a gyári kábelkötegbe,mert ugy emlékszem h amit adnak a hangszorohoz az fekete alapon fehér csikos,ami a kábelkötegbe van az meg teli zöld és a pozitiv a fehér csikos...?????

Sztem nézd meg a többi hangszórón, mivel a hangszórónak a működési elve miatt tulajdonképpen mindegy lenne, a lényeg az, hogy az összes ugyanolyan polaritással legyen bekötve. Pl. ha a többi hangszórónál a csíkos van kinevezve pozitívnak, akkor ezt is úgy kösd be :)

Elküldve
Sztem nézd meg a többi hangszórón, mivel a hangszórónak a működési elve miatt tulajdonképpen mindegy lenne, a lényeg az, hogy az összes ugyanolyan polaritással legyen bekötve. Pl. ha a többi hangszórónál a csíkos van kinevezve pozitívnak, akkor ezt is úgy kösd be ;)

de sajnos nincs hangszoro az autoba...és minden kábel végéről le van vágva a saru,ugyhogy még abbol se tudom kitalálni :)

Elküldve

ISO, vagy akármilyen csati van a középkonzolban a fejegységnek? Mert ha igen akkor abból a csatiból ki tudod mérni, hogy ki-kicsoda.

De nekem is úgy rémlik, hogy a csíkos szokott lenni a pozitív. :)

Üdv. ujjzol

Elküldve

Egyrészt nem mindegy melyiket kötöd a hangszoróra hova,másrészt szerintem könnyen kimérhető,mivel a kasztni adja testet(a negatív),tehát müszerrel gyorsan kimérhető!

Elküldve
Egyrészt nem mindegy melyiket kötöd a hangszoróra hova,másrészt szerintem könnyen kimérhető,mivel a kasztni adja testet(a negatív),tehát müszerrel gyorsan kimérhető!

Szerintem hangszóró sehol nincs kasztnira kötve.

Az azért nem ugyanolyan "test" :)

Üdv. ujjzol

Elküldve
Egyrészt nem mindegy melyiket kötöd a hangszoróra hova,másrészt szerintem könnyen kimérhető,mivel a kasztni adja testet(a negatív),tehát müszerrel gyorsan kimérhető!

Sztem sincs kasztnira kötve, mégpedig azért, mert ezek az autórádió-végfokok ún. híd-végfokok, azaz a hangszóró mindkét vezetéke egy-egy végfok kimenetére van kötve, amik ellenfázisú vezérlést kapnak. Ezért írtam, hogy gyakorlatilag mindegy, melyiket nevezi ki pozitívnak, vagy negatívnak, a lényeg, hogy mindegyik hangszórón egyformán legyen.

Elküldve
Sztem sincs kasztnira kötve, mégpedig azért, mert ezek az autórádió-végfokok ún. híd-végfokok, azaz a hangszóró mindkét vezetéke egy-egy végfok kimenetére van kötve, amik ellenfázisú vezérlést kapnak. Ezért írtam, hogy gyakorlatilag mindegy, melyiket nevezi ki pozitívnak, vagy negatívnak, a lényeg, hogy mindegyik hangszórón egyformán legyen.

Igen, ilyesmire gondoltam :)

De olyan szinten nem mindegy, h hogy kötöd a hangszóróra a vezetékeket, hogy ha "ellentétes" fázisban kötöd akkor ellentétesen mozdul a hangszóró tekercse, tehát nem üt hanem szív a hangszóró.

Üdv. ujjzol

Elküldve
Sztem sincs kasztnira kötve, mégpedig azért, mert ezek az autórádió-végfokok ún. híd-végfokok, azaz a hangszóró mindkét vezetéke egy-egy végfok kimenetére van kötve, amik ellenfázisú vezérlést kapnak. Ezért írtam, hogy gyakorlatilag mindegy, melyiket nevezi ki pozitívnak, vagy negatívnak, a lényeg, hogy mindegyik hangszórón egyformán legyen.

Tudom jól,hogy ezek hídvégfokok,de akkor sem mindegy melyiket hova kötöd!

Szerintem pl egy fejegység kimenetén lévő rca kimenet test része a fejegység testjéhez is csatlakozik,ami ugye az akksi negatívjára megy,az meg maga a kasztni.Lehet rossz az elméletem,de utánanézek majd.

De bogarat ültettél a fülembe,meg is mérem majd!

Elküldve
Szerintem pl egy fejegység kimenetén lévő rca kimenet test része a fejegység testjéhez is csatlakozik,

Az RCA-t ne keverjük ide, az teljesen más téma. Gondolom arra az RCA-ra gondolsz, amelyikhez külső erősítőt lehet kötni. Az belül nem a végfok kimenetéhez csatlakozik, hanem a bemenetéhez, ahol nem szimmetrikus a jel, tehát ott természetes, hogy a külső része össze van kötve a testtel. A hangszórókimeneteket megmérheted, a ~15W-nál nagyobb teljesítményű rádiók esetén már hídvégfok van, ott ha azt méred, hogy a hangszórókimenet egyik pólusa a testhez képest 0 Ohm, az már rosszat jelent. De pl. a régi eredeti Opel rádiókban (pl. SC202...) még nem hídvégfok van, ott még valóban ugyanaz a hangszóró negatív pólusa, mint a kocsi testje :)

Elküldve
Az RCA-t ne keverjük ide, az teljesen más téma. Gondolom arra az RCA-ra gondolsz, amelyikhez külső erősítőt lehet kötni. Az belül nem a végfok kimenetéhez csatlakozik, hanem a bemenetéhez, ahol nem szimmetrikus a jel, tehát ott természetes, hogy a külső része össze van kötve a testtel. A hangszórókimeneteket megmérheted, a ~15W-nál nagyobb teljesítményű rádiók esetén már hídvégfok van, ott ha azt méred, hogy a hangszórókimenet egyik pólusa a testhez képest 0 Ohm, az már rosszat jelent. De pl. a régi eredeti Opel rádiókban (pl. SC202...) még nem hídvégfok van, ott még valóban ugyanaz a hangszóró negatív pólusa, mint a kocsi testje ;)

Igazad van,végig gondoltam én is,végülis müszerész vagyok vagy mifene! :)

Na de abban egyetértesz valem,hogy nem mindegy melyik hova megy a hangszoróra!?

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.