Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AUTÓHIFI


ViSoR

Recommended Posts

Ezt nem értem. Azt írod, hogy vannak drága kábelek is, de Neked olcsó van (30Ft+csatlakozók), és nagy a kettő között a különbség. Azt elhiszem, hogy az otthon buherált forrasztgatott RCA gyengébb minőségű, mint a gyári kábel. De nem hinném, hogy azt akartad mondani, hogy Neked az olcsó van, és a drágább jobb.

A másik, hogy valószínű azért vagyok most elégedett a jelenlegi rendszerrel, mivel még nem hallottam jobbat. Nem, nem azért, mert az enyém a legjobb, hanem ténylegesen nem ültem olyan autóban, amiben profi rendszer van. Lehet beülök egyszer egyik demoautóba, és kidobom az egész hifimet a francba. Igazából ahonnan ide jutottunk, hogy azthittem valamit nagyon elkúrtam a bekötésnél, és ezért hallatszik a generátor, de kiderült, hogy még rengeteg olyan összetevője van az autóhifinek, amivel egyenlőre nem foglalkoztam. Valószínű ettől lesz valaki profi, mert a pluszminuszt és a tákábelek nagyságát fejből lehet tudni, még tanították is az iskolában fizikából. Vannak olyan apró trükkök, tapasztalatok, fogások, amitől tényleg lehet mondani, hogy ez igen, ez ért hozzá.

Mindenesetre ez a fajta kábelezés dolog nekem akkor is misztikus, és túlmagasztalt. :)

csak arra akartam celozni, hogy a kabelek kozt is van kulonbseg. van jo olcson is, meg dolgozó lány dragan is sznoboknak. meg szar is van dragan is, es olcson is. ennyi.

ha jol szolo autot akarsz hallani, ne demoautot hallgass meg, mert azok iszonyat fosul szolnak. inkabb latogass el egy hangminosegversenyre.

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 5,9k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

csak arra akartam celozni, hogy a kabelek kozt is van kulonbseg. van jo olcson is, meg dolgozó lány dragan is sznoboknak. meg szar is van dragan is, es olcson is. ennyi.

ha jol szolo autot akarsz hallani, ne demoautot hallgass meg, mert azok iszonyat fosul szolnak. inkabb latogass el egy hangminosegversenyre.

ja értem :) Tehát akkor ne kurvázni mennyek? :D

Link to comment
Megosztás:

Persze, autót is lehet venni 100ezeréer és 300millióért is. Kinek-kinek akarata és lehetőségei szerint.

De nem hiszem, hogy neked túlságosan jól esne, ha valaki leszólná az Astrádat egy Buggatiból, és csodálkozna rajta, hogy megy.

Hát te se bántsd a másikat, és írd, hogy nem csodálkozol a zajokon, hiszen csak egy SAL.

Ja és ha itt tartunk, elmesélhetnéd, hogy neked milyen rendszered van, hátha mi "amatőrök" is tudunk egy kicsit kötekedni :)

mar egyszer leirtam.

nem szoktam semmit leszolni, de a sal-mnc szerintem penzkidobas. es akinek kicsi koze van akarmilyen hifihez, az osztja ezt a velemenyt. de ha valami nem jo, akkor azt meg kene tudnia az embereknek. mondhattam volna igy is: a kabelezes minosege nem eri el a tobbi rendszerelem szintjet.

Link to comment
Megosztás:

mar egyszer leirtam.

nem szoktam semmit leszolni, de a sal-mnc szerintem penzkidobas. es akinek kicsi koze van akarmilyen hifihez, az osztja ezt a velemenyt. de ha valami nem jo, akkor azt meg kene tudnia az embereknek. mondhattam volna igy is: a kabelezes minosege nem eri el a tobbi rendszerelem szintjet.

Hihi :D

M'N'C' fejegységem van SAL kábelekkel, két SAL csipogóval, és SAL közepekkel... ehhez MacAudio Macattack 4075, és 2060 erősítő meg Macaudio mélyláda, és (szerintem) gyári első kétutas hangszórók.

Evvan... :)

Link to comment
Megosztás:

a marketingjuk csillagos otos. nem lehetne jobban csinalni. le a kalappal.

Igazából nekem a kiszolgálás tetszik. Bemegyek, és ha (régebben még) hülyeséget kértem, akkor szóltak. Meg visszavettek, kicseréltek dolgokat. Meg értenek hozzá mindig, ha kérek valamit, nem csak néznek bután.

Link to comment
Megosztás:

Kéredezek valamit az autóhifi-guruktól, ha szabad ;)

Tehát, jelenleg teljesen a gyári hifi van az autóban (SC202). A fejegységet majd kicserélem, szeretném, ha tudnék CD-t, és mp3-at hallgatni. Azt szeretném, ha nem hangos lenne az autó, hanem több ne mán lenne a hangban. Sztem a gyári rendszer alapból se szól olyan rosszul, arra gondoltam, az eredeti hangszórók helyére tennék azonos méretű, jobb minőségű hangszórókat (az ajtókban amúgy is cserélnem kell), de kellene valami, ami ad némi plusz basszust a rendszernek. A kritériumok: ne legyen túl nagy méretű, vagy túl drága (mint mondottam, nem hangnyomásversenyre kell).

Várom a javaslatokat :P

Igaz nem vagyok guru de sajat tapasztalataim leírom.

- fejegység csere. Ez már alapból is csodákra képes, mert a gyári rádió teljesítmény és minden egyéb tulajdonsága a legalapabb készülékeket is aulról súrolja. Szóval ha veszel egy rendes fejet akkor már sokkal jobban fog szólni minden.

- következő lépcső az üj hangszórók (előre 16os szett) ez máris az őj fejjel is sokat fog javítani. Tuti sokkal jobb lesz.

- Ezután én kiszigetelném az ajtót. Ez nagyon sokat og javítani a mélytatrományon.(meg lehet hallgatni az autómban hogy milyen mélyek vannak a láda nélkül is. Néha magam is meglepődök...)

- Ha ez mind megvan akkor jöhet az erőlködő. de ha teszel be mélyládát/csövet akkor már erősítő is kell, és akkor pedig illene az első szettet is az erősítőrl hajtani, mert hát az is újabb csodákat okoz....

Konkrét márkákat és típusokat a pénztárcád szab.

Üdv!

Pár hete foglalkoztat a gondolat, hogy lecseréljem a gyári hangszórószettet az első ajtóban. De az elképzeléseim sorra dugába dőltek, pedig már a rá szánt összeget is növeltem. A 16-os szettek 90%-ának beépítési mélysége a mágikus 60 mm felett van. :D Mivel a kárpitot átalakítani nem akarom, lehet inkább az ablakom nem fog lemenni teljesen. ;) A kiemelőkeret kismértékben való elfordításával nem lehet nyerni pár mm-t? 62-65 mm körül már lenne pár ötlet. Továbbá ha már belefogok öntapadós bitumen lappal leburkolom belülről az ajtót. Tényleg, DLS B6-tal van valakinek tapasztalata?

Nekem a B és a C Corsámban is egy kiemelőgyűrű simán megoldotta, és befért a gyári ajtópanel alá. Nem lehet hogy ez nálad is működne, és így nem kell az ajtókárpitot bizgetni viszont egy nagyobb beépítési mélységű hangszóró is befér...

Egyébként a kéttekercsest nem úgy szokták bekötni, hogy egyik tekercset az egyik csatornára, a másikat a másikra? Így nem kell összekötni a 2 csatornát (ha nem hidalható erősítőd van), hanem a hangszórón "egyesül" a két csatorna jele... :)

Válasz tömören NEM... Nem úgy szokták, és az nem is lenne jó.

A duplatekercses hangszórónak is van sok előnye meg hátránya.

egyik legnagyobb előnye a variálhatóság. lehet 2 vagy 8 Ohmos terhelésként küldeni (hidalásnál 1 és 4 ohm) ami azért lehet jó mert jó nagy teljesítményt tudsz kicsalni az erősítőből, vagy mert így iszonyatos pontos fesze mélyeket kapsz... Ráadásul ha 2 db duplatekercses mélyed van akkor meg már amaga a kánanán a variálhatóság... csak persze ehhez már 1 ohm stabil brutál erős erölködők is kellenek.

Link to comment
Megosztás:

...

A SAL nem a legjobb, ezt mindenki tudja, de ha senkinek nem tetszene, akkor éhenhalnának. Ezzek szemben elég jól megy nekik a bolt.

...

Nekem igaz nem SALom van, és nem is volt mert vagyok olyan szerencsés hogy más árkategóriából válogassak. De TÉNY hogy ÁR/TELJESÍTMÉNY viszonya jó. és ez számít. Ha valakinek alig 10e Ftja van egy elsőszettre akkor vehet egy SALt annyiért amennyi, és jobban jár mint a gyárival.

De ez teljesen rendben is van a SALt nem azoknak csinálják akik FOCAL szettet vesznek...

Sziasztok szakértők!

A hétvégén kötöttem be a hifi rendszerem, és a végén minden jó volt, de mikor jár a motor, hallatszik a generátor zaj (előlről, és hátulról, jobbról balról).

Kérdésem, hogy mely kábel hova helyezésével javítható ez, illetve kell vennem RCA szűrőket, vagy táp szűrőt a fejegységhez?

Eddig nem RCA-ról szólt a cucc, hanem a fejegység végfokáról, és akkor nem sípolt. Természetesen a 3 db RCA-t a másik oldalon vezettem el, mint a tápot, de ez a rajzból is jól látszik.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

A felépítés a következő:

hifi.jpg

Hát nem egyszerű redszer, és emiatt több buktató is lehet.

- elsőként is az RCA átravezetése. Valószínőleg sokan a váltó-kézifék stb útját javasolnák, függetlenül a hagszóró és a tápkábeltől.

- a hangszórót pedig én jobb oldalt vezettem volna vissza távol a táptól(mindkettőt)

- kérdés: az erősítónél keresztezi e valamelyik tápkábel is az RCAkat? ha igen ekkor ez megszüntetendő.

- kérdés: hány voltos a fejegységed RCA kimenete (ha 3db is van akkor tipp az hogy legalább 2de inkább 4) ekkor az erősítőket felesleges maxra tekerni. ezzel is csökken a zajszint, mert az RCA-n erősebb jel jön ugyan akkor zajszint mellett, és így sokkal jobb lesz a jel/zaj viszonyod.

- RCA szűrőt felejtsd el. ha az összes rendszerelemed megfelelően működik (nem hibás) és jók a bekötések akkor nem lehet zajos a rendszer

- RCAid esetleg leetnek még rosszak, de erre kicsi az esély általában... bár érdemes lehet próbálgatni hogy valamelyik nem húz esetleg át.

- volt szó az erősítő kapcsoaltmentes leválasztásáról..ez is segíthet, bár erről inkább passzolnék.

...

Szerintem a leginkább költség és helytakarékos megoldás egy szubcső egy hozzá való erősítővel.

...

Szubcsővel én is aztmondanám hogy óvatosan

egy trapéz láda nagyon jól elhelyezhető, és lehet hogy kevesebb heleyt foglal mint a cső, ráadásul egy jó ládának jobb hangja van álltalában mint egy csőnek, a már fentebb említett anyagkiválasztás miatt... Csövek olcsó-anyag alapúak, vékony fal stb stb....(mondjuk egy márványből faragott csövet azért meghallgatnék valami komoly hangszóróval szerelve :) )

Link to comment
Megosztás:

Nekem igaz nem SALom van, és nem is volt mert vagyok olyan szerencsés hogy más árkategóriából válogassak. De TÉNY hogy ÁR/TELJESÍTMÉNY viszonya jó. és ez számít. Ha valakinek alig 10e Ftja van egy elsőszettre akkor vehet egy SALt annyiért amennyi, és jobban jár mint a gyárival.

De ez teljesen rendben is van a SALt nem azoknak csinálják akik FOCAL szettet vesznek...

Hát nem egyszerű redszer, és emiatt több buktató is lehet.

- elsőként is az RCA átravezetése. Valószínőleg sokan a váltó-kézifék stb útját javasolnák, függetlenül a hagszóró és a tápkábeltől.

- a hangszórót pedig én jobb oldalt vezettem volna vissza távol a táptól(mindkettőt)

- kérdés: az erősítónél keresztezi e valamelyik tápkábel is az RCAkat? ha igen ekkor ez megszüntetendő.

- kérdés: hány voltos a fejegységed RCA kimenete (ha 3db is van akkor tipp az hogy legalább 2de inkább 4) ekkor az erősítőket felesleges maxra tekerni. ezzel is csökken a zajszint, mert az RCA-n erősebb jel jön ugyan akkor zajszint mellett, és így sokkal jobb lesz a jel/zaj viszonyod.

- RCA szűrőt felejtsd el. ha az összes rendszerelemed megfelelően működik (nem hibás) és jók a bekötések akkor nem lehet zajos a rendszer

- RCAid esetleg leetnek még rosszak, de erre kicsi az esély általában... bár érdemes lehet próbálgatni hogy valamelyik nem húz esetleg át.

- volt szó az erősítő kapcsoaltmentes leválasztásáról..ez is segíthet, bár erről inkább passzolnék.

Köszi a kimerítő választ.

-Akkor majd megpróbálom jó időben középen hátravinni az RCA-t, de az már ülés kiszedéssel működik :)

-A hangszórót meg jobb oldalon visszaviszem (mindkettőt), igaz ma kipróbáltam hogy a balos kábelt leszedtem, de a jobb akkor is sípol.

-Az erősítő úgy van felfogatva, hogy a + tápkábel épp annyira hosszú, mint kell, és alul megy be a két erősítőbe, az RCA-k meg felül. Az RCA-k a mélyláda mögött kicsit kaotikusak, mivel az 5m hosszú, leginkább 4 m is elég lenne. Ott talán keveredik kicsit a sub hangszóró vezetékével is. A fejegységnél az RCA a jobb oldalon jön ki, és a táp a balon megy be, ott nem kereszteződik. RCA elmegy még a jobb lábtérnél a gépkocsi vezérlő computere mellett. Lehet ez még gond? Egyáltalán nem keresztezhet semmilyen "plusz"-ot?

-Az RCA kimenő feszültségét sajnos nem tudom (MNC TJamX), két pár RCA, + 1 SUB RCA van rajta, az erősítő szinte minimumon van, de biztos, hogy az első negyedben.

-RCA szűrőt szívesen elfelejtem, mert drága mulatság lenne még az is.

-RCA-k nem lehetnek rosszak, mivel mindet kipróbáltam ideoda dugogatással

-Erősítő milyen leválasztásáról?

-Az számíthat, hogy a kapcsolószál sorban van kötve (fejegység-erősítő1-erősítő2)

-Leszedtem az erősítőt az ülés háttámlájáról, de nem változott semmit, ettől függetlenül érdemes még szigetelten felcsavarozni?

-Hazafele sajnos csendes zenerészletnél kicsit, de még mindig hallható volt a generátor.

Van valami tipp hogy lehetne kiszűrni egyáltalán hol van a hiba? Fejegység, RCA, hangszóró kábel?

-Fejegység kikapcsolt állapotában is megvan a zaj. Ez talán kizárná a fejet.

-Ha az RCA félig van csak bedugva (a jel ér bele az anyába), akkor 3x hangosabb a zaj

-Mindegyik erősítő mindegyik kimenete sípol, csak a mélyszűrő miatt nem hallható

-Majd még kipróbálom másik RCA kábelt középen a levegőben hátravidve micsinál.

THX még1x

Link to comment
Megosztás:

-Akkor majd megpróbálom jó időben középen hátravinni az RCA-t, de az már ülés kiszedéssel működik :D

-A hangszórót meg jobb oldalon visszaviszem (mindkettőt), igaz ma kipróbáltam hogy a balos kábelt leszedtem, de a jobb akkor is sípol.

-Az erősítő úgy van felfogatva, hogy a + tápkábel épp annyira hosszú, mint kell, és alul megy be a két erősítőbe, az RCA-k meg felül. Az RCA-k a mélyláda mögött kicsit kaotikusak, mivel az 5m hosszú, leginkább 4 m is elég lenne. Ott talán keveredik kicsit a sub hangszóró vezetékével is. A fejegységnél az RCA a jobb oldalon jön ki, és a táp a balon megy be, ott nem kereszteződik. RCA elmegy még a jobb lábtérnél a gépkocsi vezérlő computere mellett. Lehet ez még gond? Egyáltalán nem keresztezhet semmilyen "plusz"-ot?

-Az RCA kimenő feszültségét sajnos nem tudom (MNC TJamX), két pár RCA, + 1 SUB RCA van rajta, az erősítő szinte minimumon van, de biztos, hogy az első negyedben.

-RCA szűrőt szívesen elfelejtem, mert drága mulatság lenne még az is.

-RCA-k nem lehetnek rosszak, mivel mindet kipróbáltam ideoda dugogatással

-Erősítő milyen leválasztásáról?

-Az számíthat, hogy a kapcsolószál sorban van kötve (fejegység-erősítő1-erősítő2)

-Leszedtem az erősítőt az ülés háttámlájáról, de nem változott semmit, ettől függetlenül érdemes még szigetelten felcsavarozni?

-Hazafele sajnos csendes zenerészletnél kicsit, de még mindig hallható volt a generátor.

Van valami tipp hogy lehetne kiszűrni egyáltalán hol van a hiba? Fejegység, RCA, hangszóró kábel?

-Fejegység kikapcsolt állapotában is megvan a zaj. Ez talán kizárná a fejet.

-Ha az RCA félig van csak bedugva (a jel ér bele az anyába), akkor 3x hangosabb a zaj

-Mindegyik erősítő mindegyik kimenete sípol, csak a mélyszűrő miatt nem hallható

-Majd még kipróbálom másik RCA kábelt középen a levegőben hátravidve micsinál.

THX még1x

Igazsásg az hogy az ilyen tipusú zaj megszüntetése majdnem hogy reménytelen de nem lehetetlen. Vagy is sokszor egy olyan dolog okozza amire nem is gondol az ember.

Ha jól emlékszem talán SixtusAngel volt az (ha nem akkor tévedek) akinek pl a generátor pocséksága okozta a bajt. Neki szénkeféket kellett cserélnie vagy generátort vagy mit...

Volt már rá példa (nekem a C corsában) hogy a benzinpumpa motorja zajongott be. Szépen sípolt...

Aztán meg még maga a táp is összeszedhet minden félét.... bár ez is ritka...

Szóval innen most passz. Nem vagyok Gyurcsók.... Amit leírtál alapvetően jónak kell legyen. (kondi nincs a rendszerben ugye?)

Ja még egy jutott eszembe volt olyan akinek a fejegysége volt szar. Esetleg ha van valmi ismerősöd akinek tuti jó a cucca és rádszán időt és energiát akkor lehet darabonknt próbálgatni. :) ;)

Sok sikert.

Az ülés kiszedése érdekes. Nekem valahogy mindíg sikerült a kárpit alatt végigküzdenem.

Link to comment
Megosztás:

Igazsásg az hogy az ilyen tipusú zaj megszüntetése majdnem hogy reménytelen de nem lehetetlen. Vagy is sokszor egy olyan dolog okozza amire nem is gondol az ember.

Ha jól emlékszem talán SixtusAngel volt az (ha nem akkor tévedek) akinek pl a generátor pocséksága okozta a bajt. Neki szénkeféket kellett cserélnie vagy generátort vagy mit...

Volt már rá példa (nekem a C corsában) hogy a benzinpumpa motorja zajongott be. Szépen sípolt...

Aztán meg még maga a táp is összeszedhet minden félét.... bár ez is ritka...

Szóval innen most passz. Nem vagyok Gyurcsók.... Amit leírtál alapvetően jónak kell legyen. (kondi nincs a rendszerben ugye?)

Ja még egy jutott eszembe volt olyan akinek a fejegysége volt szar. Esetleg ha van valmi ismerősöd akinek tuti jó a cucca és rádszán időt és energiát akkor lehet darabonknt próbálgatni. :) ;)

Sok sikert.

Az ülés kiszedése érdekes. Nekem valahogy mindíg sikerült a kárpit alatt végigküzdenem.

Köszi!

A generátor nem régen lett cserélve, de nem olyanra, ami benne volt, hanem egy kicsit más, talán régebbi is (Delco-Remy). Mindegyik generátoron van valami zajszűrő kondi? Mert a régi Bosch-omon mintha lett volna, ebben nem vagyok biztos. Szénkefék újak voltak benn akkoriban.

Kondi még nincs a rendszerben, először egy jó akksit kell szereznem, mert ez a Perion nem egy jó választás volt. Apropó ki mit ajánl? Sajnos ha véletlenül 1 órán át nyitvamarad az ajtó, az akksi annyira lemerül, hogy a kocsi meg se nyikkan. 55Ah-s Perion van benne. Kinéztem magamnak egy 66Ah-s Exxide-ot, az belemegy (a méret miatt)? Esetleg van valakinek 66-os akksija Kadettban?

Igen, fejegység cserét más is ajánlotta, majd körülnézek ki hajlandó csereberélni :D

A kárpitot meg már egy éve ki akarom szedni ülésekkel együtt, hogy kicsit megtisztogassam, szóval egyre inkább eljön az ideje ;)

Link to comment
Megosztás:

55aH banner a corzában és az off wágenben is ez van (na jó abban 75 aH) tökéletesen megfelet nekem. a rendszeremhez nincsen kondi - még - de így is bírta a strapát. a szent imrén jó nagy választék vanamúgy a vasút után jobbra :) (vagy strart autó)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok még ill. most vettem egy astra f 1.4i 5 ajtós/ferdehátú autót. Remélem jó helyre írtam.

Na szóval van a kocsiban egy grundig car 200 r.magnó kód nélkül, helyette egyelöre kapok egy blau 300-t.

Az előző tulaj azt mondta, hogy nem tudja a kódot ill. a márkaszervíz szerint nem ez a készülék volt a járgányba. A régi tulaj kiszerelte a kalaptartóban lévő hangszórókat is. Nem szaporítom a szavakat, segítséget kérnék, hogy a ferdehátum kalaptartójába milyen hangszórót vegyek ?cm ill. az ajtóba.

A másik kérdésem, ha leírná vki, hogy tudom kiszedni ill. átcserélni a két magnót. Kevés időm volt és kaptam kölcsön 2 db (lemezes kiszedőt), de nem tudtam bedúgni a magnó és a keret mögé öket.

Milyen technikával kell kiszednem ez érdekelne???

Elöre is nagyon köszönöm a segítségeket!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok még ill. most vettem egy astra f 1.4i 5 ajtós/ferdehátú autót. Remélem jó helyre írtam.

Na szóval van a kocsiban egy grundig car 200 r.magnó kód nélkül, helyette egyelöre kapok egy blau 300-t.

Az előző tulaj azt mondta, hogy nem tudja a kódot ill. a márkaszervíz szerint nem ez a készülék volt a járgányba. A régi tulaj kiszerelte a kalaptartóban lévő hangszórókat is. Nem szaporítom a szavakat, segítséget kérnék, hogy a ferdehátum kalaptartójába milyen hangszórót vegyek ?cm ill. az ajtóba.

A másik kérdésem, ha leírná vki, hogy tudom kiszedni ill. átcserélni a két magnót. Kevés időm volt és kaptam kölcsön 2 db (lemezes kiszedőt), de nem tudtam bedúgni a magnó és a keret mögé öket.

Milyen technikával kell kiszednem ez érdekelne???

Elöre is nagyon köszönöm a segítségeket!!!

Hi!

Én úgy tudom, a kalaptartóba 13-as, az ajtókba 16cm-es hangszóró való, de az ajtónál figyelni kell a mélységre is, max. 60mm-es lehet, különben kiemelőkeret kell hozzá :)

Link to comment
Megosztás:

Nem szaporítom a szavakat, segítséget kérnék, hogy a ferdehátum kalaptartójába milyen hangszórót vegyek ?cm ill. az ajtóba.

Én már 2 hete bújom a netet és a környékbeli boltokat ajtóba való 16-os szett ügyben. Igaz még nem találtam megfelelőt, de megosztanám veled eddigi tapasztalataimat. A legalsóbb/olcsóbb kategóriából a Blaupunkt gtc-172, a mac Audio mobil 2.16F, az MP és MX 2.16 valamint a Magnat-tól a car fit 216 és a power bull 2160 ami beépíthetők. Ezek 10-13 eFt között vannak árban és kiemelő kerettel beférnek a gyári helyre. A következő lépcső a mac Audio mobil reference 2.16 és a Magnat car fit 216 universal 20 ezerért. Ezeket kifejezetten ide lettek tervezve, a csomagban van kiemelő keret is, nagyobb az érzékenységük és nagyobb teljesítményt bírnak el. A Blaupunkt-nak is van egy laposabb tervezésű szettje, a Thc-172. Aztán vannak még ebben az árkategóriában "zeneibb" hangú szettek, mint pl. Phase PC 165.20 és a Massive pk6. Én ezeken gondolkodok erősen. Többet nem akarok rá szánni, így drágábbakat nem is néztem. Bocs, ha valamit kihagytam. De ha csinálsz/csináltatsz ajtópanelt, akkor szóba jöhetnek a 60 mm-nél nagyobb beépítési mélységű hangszórók, mint pl. Spectron SPC26Z, amit sokan dícsérnek ennyiért. Próbálj meg minnél többet meghallgatni és a saját fülednek higgy. Ja és ha már leveszed a kárpitot, érdemes öntapadós bitumen lappal javítani az ajtó akusztikáját. A kalaptartóba meg ugyanolyat választanék, csak 13-as koaxiálist.

Link to comment
Megosztás:

Az olcsóbb kategóriához még megemlíthetjük a SAL-t, nekik van direkt ilyen komponens szettjük (a 16-os szettjük befér az ajtóba, és adják hozzá csipogókat is a tükrökhöz, plusz a hangváltókat), ha nem vagy nagyon audiofil, ez is megteszi :rolleyes:

Hátra is van hangszórójuk (13cm-es), akár kétutas koaxiális kivitelben is.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk én sem vagyok se audiofil, se milliomos, de az biztos se Sal-t, se a 10 ezres kategóriájú mac Audio-t, Magnat-ot és társait nem vennék, de az olcsóbb "nagy" márkáknál (Blaupunkt, Pioneer stb.) gyártmányait sem. Persze ezzel nem akarom bántani azokat, akik ezekkel meg vannak elégedve. Sokáig úgy gondoltam, hogy az autóhifinek lement az ára, de rájöttem nincs másról szó, csak felhígult a minőség, mint az élet minden más területén. Már előre félek, mit nyújhat egy belépő szintű 4 csatornás erősítő 30 ezerért.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Én úgy tudom, a kalaptartóba 13-as, az ajtókba 16cm-es hangszóró való, de az ajtónál figyelni kell a mélységre is, max. 60mm-es lehet, különben kiemelőkeret kell hozzá :blink:

kiemelő mindenképp kell :rolleyes: a gyári hangszórón is van, csak az egybe van öntve a kiemelővel. a gyári beépitési mélysége 45mm körül van, ha jól emlékszem

Link to comment
Megosztás:

Hali,

Szeretném kicserélni az első hangszoró szettetem(G astra), csak még nem tudom hogy pontosan melyikre

DLS R6A-ról jókat olvastam, kérdés hogy meéri-e ha a későbbiekben nem tervezek hozzá erősítőt venni, csak fejegységről hajtani(Alpine CDA-9851R)? opciókét nézzegettem Alpine SXS-1757 16cm-es...(vagy más alternativák?)

Illetve van-e már valakinek beszerelési tapasztalata mennyire nehéz is ez, esetleg ha szervizben csináltatom akkor mennyibe fáj :rolleyes: ?

Homa

Link to comment
Megosztás:

Helló

Olyan iránt érdeklődnék, hogy kaptam a kalaptartóba hangszórókat. Vmi olyan csatlakozó/dugalj van a hangszórókon, ami speckó. A dugaljban két fémlap/tüske van középen, hasonló, mint a kisfloppy tápcsatija. Az érdekelne, hogy ebbe bemenő csatit lehet-e vásárolni vagy saruval kell megoldani.

Elöre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Helló

Olyan iránt érdeklődnék, hogy kaptam a kalaptartóba hangszórókat. Vmi olyan csatlakozó/dugalj van a hangszórókon, ami speckó. A dugaljban két fémlap/tüske van középen, hasonló, mint a kisfloppy tápcsatija. Az érdekelne, hogy ebbe bemenő csatit lehet-e vásárolni vagy saruval kell megoldani.

Elöre is köszi!

Ha gyári hangszóró, akkor szerintem a gyári csati jó hozzá. bontóban talán lehet találni.

Link to comment
Megosztás:

Hali!Megfáradt a gyári "hájend"!! :rolleyes: Fejegységnek Pio DEH-30MP-t néztem ki,hangszórón még agyalok! ;) http://kep.tar.hu/powerup/50228835/19830640#2

Az enyém is hasonlóképpen járt annak idelyén, és azt hiszem nekem is azon az oldalon. Lehet hogy típushiba? :blink:

Fejegység tekintetében ebben a kategóriában szerintem Sony CDX-GT300.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.