Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Felni, gumi - kicsit, vagy nagyot?


mélykék76

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Hozzászólások 714
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

srácok segítsetek, megszakadok. itt görcsölök a terror pandámon, mert sehogy se akar tapadni rajtolásnál. nagy a nyomaték. mindenről lali tehet, én nem nyúltam hozzá. :lol:

215/45-ös gumi volt rajta, az befér neki a likba, de gyárilag 215/40-es ugye. (7,5x17 a felni.)

80 felett tapad meg azzal. pirelli zero nero.

mikor 250LE-s volt a gép, ezzel a felni + gumi kombinációval 0,6G felett rajtolt. 50-nél betapadt, de indulni is jól tudott, jó volt.

most erősebb is, meg le van nagyon könnyítve a forgórész (-13kg), azt mégis ne mán 0,5G-nél alig tudott a pirellivel jobbat rajtolni. szégyen, mert kettes elején magasabb a G, mint egyesben bárhol. :lol:

tettem rá 235/40-es gumit. ezzel valamivel 80 alá ment a tapadás, és 0,57G-ig vissza tudtam menni. de ha azt mondom, hogy a régi konfiggal kettesben 100-nál 0,305G-t, most meg 0,42G-t tud, akkor ugye világos, hogy a kocsi sokkal-sokkal jobb rajtot is vehetne... de hogyan?????

mi a sz@rt tegyek?

még szélesebb gumit tegyek rá? de erre a felnire? még a 245-ös rámegy, de már ez a 235-ös is kifelé trapézos (ránézésre inkább függőleges, de belül nyilván kifelé trapézos).

vagy vegyek rá szélesebb felnit 235-ös gumival? olyan széleset, ahol kifeszül a gumi (8,5-es, vagy 9-es)?

vagy nagyobb (18-as) felni kell, az a baja?

vagy egyszerűen csak vegyek valami totál puha gumit (pl. Yokohama Parada)?

vagy együtt ezek mind?

tudja valaki, hogy mi a jó megoldás ilyenkor?

kéne lépnem gumi / felni ügyben, de ha lehet megspórolnék néhány zsákutcát...

köszi előre is az összes ötletet!

Link to comment
Megosztás:

srácok segítsetek, megszakadok. itt görcsölök a terror pandámon, mert sehogy se akar tapadni rajtolásnál. nagy a nyomaték. mindenről lali tehet, én nem nyúltam hozzá. :lol:

215/45-ös gumi volt rajta, az befér neki a likba, de gyárilag 215/40-es ugye. (7,5x17 a felni.)

80 felett tapad meg azzal. pirelli zero nero.

mikor 250LE-s volt a gép, ezzel a felni + gumi kombinációval 0,6G felett rajtolt. 50-nél betapadt, de indulni is jól tudott, jó volt.

most erősebb is, meg le van nagyon könnyítve a forgórész (-13kg), azt mégis ne mán 0,5G-nél alig tudott a pirellivel jobbat rajtolni. szégyen, mert kettes elején magasabb a G, mint egyesben bárhol. :lol:

tettem rá 235/40-es gumit. ezzel valamivel 80 alá ment a tapadás, és 0,57G-ig vissza tudtam menni. de ha azt mondom, hogy a régi konfiggal kettesben 100-nál 0,305G-t, most meg 0,42G-t tud, akkor ugye világos, hogy a kocsi sokkal-sokkal jobb rajtot is vehetne... de hogyan?????

mi a sz@rt tegyek?

még szélesebb gumit tegyek rá? de erre a felnire? még a 245-ös rámegy, de már ez a 235-ös is kifelé trapézos (ránézésre inkább függőleges, de belül nyilván kifelé trapézos).

vagy vegyek rá szélesebb felnit 235-ös gumival? olyan széleset, ahol kifeszül a gumi (8,5-es, vagy 9-es)?

vagy nagyobb (18-as) felni kell, az a baja?

vagy egyszerűen csak vegyek valami totál puha gumit (pl. Yokohama Parada)?

vagy együtt ezek mind?

tudja valaki, hogy mi a jó megoldás ilyenkor?

kéne lépnem gumi / felni ügyben, de ha lehet megspórolnék néhány zsákutcát...

köszi előre is az összes ötletet!

Én azért 235-től szélesebbet nem tennék rá, nem nyersz annyit az indulásnál mint amit veszítesz felül, látod erre Sanyi is rájött a brutál hondánál, hogy inkább a kapircolás végig, azóta megy 10 alját mióta nem teszi fel azokat az asztal szélességű kerekeket :lol:

Speer van a gépedbe? Én inkább azon gondolkodnék ha nincs, kicsit szorítani a difin, más kúpos alátétet vagy valami hasonlón.

Link to comment
Megosztás:

Én nem voltam elvarázsolva a Pirelli P Zero Nerotól, a 215/40R16-osat egy XE Vectra kettesben még vígan forgatta.

Szerintem inkább nézelődj Toyo R888, vagy Kumho KU15 után.

Különben ha eladósorba kerülnek az OPC felnik, azokra lehet igényt tartanék. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én azért 235-től szélesebbet nem tennék rá, nem nyersz annyit az indulásnál mint amit veszítesz felül, látod erre Sanyi is rájött a brutál hondánál, hogy inkább a kapircolás végig, azóta megy 10 alját mióta nem teszi fel azokat az asztal szélességű kerekeket :lol:

Speer van a gépedbe? Én inkább azon gondolkodnék ha nincs, kicsit szorítani a difin, más kúpos alátétet vagy valami hasonlón.

az nem "speer", hanem sperr. :lol: ezt valamiért sokan elírják.

szóval sperr nincs, mert helyette van sokkal jobb: quaife torsen 75%-os, annál jobb OPC-hez nem kapható, ezen a vonalon rendben vagyok.

fent egyébként a 235-ös nem rontott sehol, én legalábbis a diagramon nem látok csökkenést, csak alul nem hozott csak nagyon keveset, még 0,7bar-ra leeresztett gumival sem.

sanyi nekem úgy tűnik most is elég drabális felniket tesz fel. lehet valamivel keskenyebbeket, mint régen, nem követem.

attól tartok itt már beleszól a történetbe az is, hogy a gátlók elég puhusok (gyári OPC - ami kevésbé sportos, inkább túra hangolású).

szóval akkor magas, vagy peres gumi a jó szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Én nem voltam elvarázsolva a Pirelli P Zero Nerotól, a 215/40R16-osat egy XE Vectra kettesben még vígan forgatta.

Szerintem inkább nézelődj Toyo R888, vagy Kumho KU15 után.

Különben ha eladósorba kerülnek az OPC felnik, azokra lehet igényt tartanék. :lol:

te aztán udvarias fickió vagy demó bá' :lol: sztem a pirelli zérónéró egy köb-fos mocsadék gumi. kiegyensúlyozhatatlan.

a felnik maradnak, mert a téli gumi arra megy. de ha 1x seggére verek (amit nem hiszek, mert egy opc anélkül elég gyavarek darab), akkor tiéd az elsőbbség.

ki kéne próbálni ezeket a toyo / kumho gumikat ez igaz, de venni elég nagy érvágás, ha a végén nem jön be. nem tudtok véletlenül 2db-ot próbára?

esküszöm, ha egyszer meg lesz a pontos összefüggés a jó tapadás és a b@szott sok lehetséges paraméter közt, megírom a tapadás titka c. hőseposz bestsellert. :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

te aztán udvarias fickió vagy demó bá' :lol: sztem a pirelli zérónéró egy köb-fos mocsadék gumi. kiegyensúlyozhatatlan.

a felnik maradnak, mert a téli gumi arra megy. de ha 1x seggére verek (amit nem hiszek, mert egy opc anélkül elég gyavarek darab), akkor tiéd az elsőbbség.

ki kéne próbálni ezeket a toyo / kumho gumikat ez igaz, de venni elég nagy érvágás, ha a végén nem jön be. nem tudtok véletlenül 2db-ot próbára?

esküszöm, ha egyszer meg lesz a pontos összefüggés a jó tapadás és a b@szott sok lehetséges paraméter közt, megírom a tapadás titka c. hőseposz bestsellert. :lol: :lol:

Nem lehet,hogy a fronthajtás határait elérted? :D

Próbálkozz slickel,más ötletem nem nagyon van.Esetleg a súlyelosztáson variálni.Vagy nézz körül a jenki ebayen spec gumik után(Mickey Thompson és kispajtásai).

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet,hogy a fronthajtás határait elérted? :lol:

Próbálkozz slickel,más ötletem nem nagyon van.Esetleg a súlyelosztáson variálni.Vagy nézz körül a jenki ebayen spec gumik után(Mickey Thompson és kispajtásai).

lehet erre is fogni, de azért aki nagyon akar, az frontos géppel tud ennél sokkal jobb rajtokat venni. a spéci gumi ötletet köszi, már rohanok is a gúgliba :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mickey Thompsonból "ET Street Radial"-t találtam, de kizárólag a 205/40 R17 az ami elég közel van a gyári mérethez. Dragra lenne csak jó, mert ez alacsonyabb, mint az alap, ami már amúgy használhatatlan pesten. :lol:

van még 225/50 R15, de 16-os a legkisebb felni, ami felmegy rá, abból se minden. az éppen pont méret lenne pedig. :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én még a Dunlop márkát is megnézném,mert elég puha gumikat gyártanak,ami miatt jól tapadnak,de elég gyorsan kopnak.

dunlop 03g-t találtam. tisztára olyan, mint az R888, csak szárazra való.

sajnos alkudni kell, mert sokat megyek, és az esőt még nem tudom befolyásolni... :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én még a Dunlop márkát is megnézném,mert elég puha gumikat gyártanak,ami miatt jól tapadnak,de elég gyorsan kopnak.

SP9000 keményebb mint a betekert Koni :lol: :lol: Nem is tapad, kanyarban nagyon gáz, ha egyszer megpusztulok miatta gyujtsátok fel a gyárat :lol:

Ezek az R888 meg Parada gumik mennyire jók kanyarban? Vagy inkább gyorsulásra használható?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.