Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Frontera


kori

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Sziasztok!

Egyelőre csak puhatolózok a fronterák világában és egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek!

A kérdésem az lenne, hogy mi a különbség a rövid, illetve hosszú frontera váltójában; mindkettőben van felező?

Pajero-ról szeretnék váltani, és az árak miatt gondoltam futok egy kört az opelek közt is.

A segítő válaszokat köszönöm előre is.


Üdv., B.

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...
  • 3 months later...

Üdv mindenkinek!
Nem tudja valaki hogy honnan lehetne új kiegyenlítőtartályt szerezni Frontera A Sport(1996)-hoz? Az enyémnek meg van repedve a kupak alatt a nyaka és ezért sziszeg (nem hengerfejes meg ilyesmi, csak a hűtés kb. 2bar-on működik). Esetleg Corsa B kiegyenlítője jó hozzá?
Hány cm-es hangszórók kellenek a kocsiba? Mert a mostaniak már lassan elporladnak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Nem rég jutottam hozzá a Frontérámhoz. Eddig nem volt vele semmi probléma minden tökéletesen működött,majd egyik délelött el akartam indítani,el is indult és azonnal le is állt. Azóta hiába próbálkozom nem indul. Indítózom,már már úgy tűnik,hogy elindul aztán mégsem. A kipufogóból meg fehér füst jön. Tudna nekem valaki tanácsot adni,hogy mi lehet a problémája!?
Előre is köszönöm! Üdv

Módosítva : menrot
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Nem rég jutottam hozzá a Frontérámhoz. Eddig nem volt vele semmi probléma minden tökéletesen működött,majd egyik délelött el akartam indítani,el is indult és azonnal le is állt. Azóta hiába próbálkozom nem indul. Indítózom,már már úgy tűnik,hogy elindul aztán mégsem. A kipufogóból meg fehér füst jön. Tudna nekem valaki tanácsot adni,hogy mi lehet a problémája!?

Előre is köszönöm! Üdv

Melyik motorral van szerelve? és évjárat?

Az enyém 94 es A frontéra 2.3td hidegen nehezen indúl ennek sok oka van amit végig lehet zongorázni.

Egy apro probát megérne kimérni az izzítást, kompresziót, megnézni nem e levegösödik le az üza(van rajta egy kézi pumpa)... stb

Módosítva : Settenkedő
Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Nem tudja valaki hogy honnan lehetne új kiegyenlítőtartályt szerezni Frontera A Sport(1996)-hoz? Az enyémnek meg van repedve a kupak alatt a nyaka és ezért sziszeg (nem hengerfejes meg ilyesmi, csak a hűtés kb. 2bar-on működik). Esetleg Corsa B kiegyenlítője jó hozzá?

Hány cm-es hangszórók kellenek a kocsiba? Mert a mostaniak már lassan elporladnak.

Hangszorót nézek neked jövöhéten ha kell. A müszerfalbalévők kicsik :) ha nem leszek nagyon lusti megmérem ma..

Link to comment
Megosztás:

Hja, tehát lemegyek és lemérem egy centivel :) Erre jutottam...

Átvizsgálás rendben volt, első fékeket meg fékolajat kell cserélni. Kat-nál meg a dobnál van kis lyuk-kezdemény, de egyelőre ráér vele foglalkozni. Apróságok vannak majd, amiket cserélni meg reszelgetni kell. Pl foylik az ablakmosó tartály valahol. A lámpákat kell beállítani, hogy ne az eget világítsa, ilyenek. Meg ha megyek a fék miatt, akkor rátesznek egy opel szgépet és megkérdezik tőle, hogy is van :)

EPC? EPC az engem érdekelne... BMWhez nem volt gond telepíteni, de ez a GM rommá szivat :)

Köszi!

Ablakmosó tatályt kereshetek neked van a tartalék kocsimban,ha lámpa beállítással nem boldogultok van ahoz is egy komplet vezérlő elektronikám... ha az krepált be, de lehet csak kiugrott a lámpából a vezérlő doboz akkor nem tartja el normálisan a testet :)

Módosítva : Settenkedő
Link to comment
Megosztás:

Szép estét!
Egy új gonddal küzdök, a kis sárga motor világit. Akkucsere után jött elő az egész gond, mikor cseréltem akkor mértem nyugalmi áramot is. Ez okozhat gondot?

A Következő kódok jönnek:
12 - Diagnosis initiation (ez nem is hiba...)
14 - Coolant temperature sensor - voltage low
31 - No engine RPM signal (engine not running, or no Crankshaft sensor signal)--> betudható az álló motornak szerintem
35 - Idle air control valve stepper motor (no idle speed control) --> ez is betudható az álló motornak szerintem
38 - Oxygen sensor - voltage low (weak mixture) -->és ez is (mert mikor nem megy a moci akkor tényleg szegény a keverék :D )
Amit tudni kell az az, hogy mikor néztem a kódokat akkor a motor nem járt.
Sport '96 Motronic 1.5.4 vezérlő x20se motor.
Valaki tud valami jó megoldást?
Settenkedő: Köszi, de már rég megoldódott a gond. Elég egzotikus kell a műszerfalba, 10-es épphogy jó, 13-as már nagy.

Módosítva : Razor01
Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...

Sziasztok!

Van egy Opel Frontera autóm 3.2 V6 automata.

Kérdésem az lenne, hogy a váltóba hol lehet betölteni vagy cserélni az olajat?

S milyen típusú olajakat ajánlotok?

Köszönöm mindenkinek a válaszát!

Szia!

Hogy hol kell betölteni, leengedni azt nem tudom, de olajból legalább GM Dexron II (pl:Mobil ATF-220) besorolású kell úgy tudom, de a Dexron III (pl: Mobil ATF-320) olajból baj nem lehet. Ha felhívod valamelyik Opel szervizet vagy a Gyáli Isuzu szervizet szerintem megmondják hol kell betölteni/leengedi.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok.

Eladó Gelko ex-Fronterája. Elég hirtelen jött a dolog, szerdán telefonált a német főnök, hogy pénteken repülök ki Düsseldorfba és hozok be egy autót, amivel fogok majd rohangálni. Szóval ez van. Egy rakás dolgot kicseréltem, helyreraktam én is, mint pl vákuumcsövek, és szelepek, most már vanalapjárat is és a fogyasztása is lement, kiegyenlítőtartály, hátsó kerékagycsapágy (a művelet egy ilyen...) az összes olajat lecseréltem benne, amikor megvettem, motorolaj csere az kb esedékes, fólia (rohadt jól néz ki és nem süt szét a nap nyáron), klíma frissen átnézetve, téli és nyári gumiszett (a téli alig futott), USB-s JVC/Kenwood fejegység, a hangszórókat is lecseréltem a gyári recsegőkről, meg a francsetudja... költöttem rá vagy 300-400 körül. Annyira nem terveztem eladni, hogy még 65 liter ÖMV 100as is van benne... Ja igen, nyílik és záródik a tanksapkafedő zárja is :) Ilyen apróságokból volt jópár. A fogyasztása olyan 9 körül van. 1000 km Alpok túrán 8.6-8.7 közöttre jött ki. Bp-Linz-fel az Alpok, majd át mindenen vissza Mo. Persze város az inkább 10. 180valammenyi ezer van benne. Nem szívesen teszem fel használtautóra meg hasonló helyekre, jobban örülnék neki, ha opelos körökben venné meg valaki inkább. Ja igen. 2.2 benzines, összkerék és felező természetesen megy, de én nem terepeztem vele. Max földút, ha úgy alakult. 800ért vettem, 800ért el is adom. Ja és a vicc kedvéért most vizsgázott nem rég. Tehát gyakorlatilag tankolni sem kell, csak beleülni és menni :D

Ha valakit érdekel vagy tud olyan emberről akit, akkor pls írjatok vagy hívjatok.

Köszi

Zola

+3630 4447537

lovi.zoltan@dr-h.org

ui: sok kutya életét megmentette, jó kis autó, nagyon szerettem :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Üdv mindenkinek!
Nem tudjátok, hogy megvan-e szabva a hátul lévő indexek darabszáma? Mert tervezem, hogy a "hosszú" lámpáit (amiben van index) beteszem a Sport lámpái helyére. Természetesen alul meghagynám a lökösben a lámpákat, csak bekötném fent is az indexet és a helyzetjelzőt. (Az utánfutó visszajelzővel nincs gond, egy ellenállással állítom, hogy mekkora teljesítményre jelezzen :D ) Csak azért érdekelne, nehogy a rend éber őre belekössön, hogy szabálytalan.

Nem él túlságosan a fórum ezen része, de valaki hátha tudja.

Link to comment
Megosztás:

Nem hinném... az irányjelzőknek csak a színe és a villogás gyakorisága van megszabva, a darabszáma nem. Nálunk itt a városban vannak régi MAN csuklós buszok, aminek hátul a felső részén, a tető közelében is van egy indexlámpa, ami ráadásul felváltva villog az alsó, szokott helyen levővel, mégis átment a műszakin.

A fenti lámpák amúgy azért nincsenek bekötve, mert valami fura szabály szerint azokat bizonyos szögben (talán 45°?) látni kellene mindkét oldalról, de a kívül levő pótkerék miatt ez értelemszerűen nem megoldható, így csak azokon a piacokon használják őket ahol nem a csomagtérajtóra van szerelve a pótkerék...

Link to comment
Megosztás:

Nem hinném... az irányjelzőknek csak a színe és a villogás gyakorisága van megszabva, a darabszáma nem. Nálunk itt a városban vannak régi MAN csuklós buszok, aminek hátul a felső részén, a tető közelében is van egy indexlámpa, ami ráadásul felváltva villog az alsó, szokott helyen levővel, mégis átment a műszakin.

A fenti lámpák amúgy azért nincsenek bekötve, mert valami fura szabály szerint azokat bizonyos szögben (talán 45°?) látni kellene mindkét oldalról, de a kívül levő pótkerék miatt ez értelemszerűen nem megoldható, így csak azokon a piacokon használják őket ahol nem a csomagtérajtóra van szerelve a pótkerék...

Nos, a lentieket meghagynám ugyan úgy, tehát látható lenne rendesen, csak fent is lenne. Egyébként a hosszúakon is hátul van a pótkerék sőt az újabbakon is, de azokon csak felül van lámpa. Nem tudom angolhonba mik a szabályok, de ott gyakori átalakítás. Csak a rendőr ne kössön bele :D
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv mindenkinek!
A segítségetekre szorulok. A helyzet az hogy zavart érzek az erőben...meg benzin szagot a hűtővíz kiegyenlítő tartályban és el is volt tűnve a fél tartálynyi hűtővíz. <_< Az olaj nem vizes, víz nem olajos, nem fő a motor. Lehet hengerfej vagy valami más lehet? Ötletem sincs :sick:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hát itt sincs túl nagy forgalom az biztos. Viszont a probléma még mindig fennáll. Annyi változással, hogy a benzinszag valami nagy tévedés lehetett. De kb. 200km alatt eltűnt a fél tartály víz. Minden rendben van ezt kivéve, meg hogy hidegen (lehet melegen is de azt nem látni) jobban füstöl a kelleténél szerintem. Létezik olyan hf probléma, hogy a víz bejut a hengerbe, de nem keletkezik túlnyomás a hűtésben és nem is megy vissza kipuf.gáz? Viszont, a tartályon lévő két vékonyabb csőből (amire nekem azt mondták, hogy csak levegőtlenítő) a motorból jövőn jön víz is, nem folyamatosan csak "adagokban". Valakinek ötlet? Már ha nézi ezt a topickt egyáltalán. :( Nem fronterások is írhatnak, bárki akinek van ötlete hogy mit ellenőrizzek...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.