Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Frontera


kori

Recommended Posts

Szia tgabika76! Már régen voltam itt. Mostanában az "index-forum " "Autógáz" és az "OPEL FRONTERA"  topicban nézelődöm és a facebook-on az "OPEL FRONTERA ÉS MÁS 4X4 TEREPJÁRÓK ADOK VESZEK CSOPORT" -ban vagyok. Sok jót lehet olvasgatni.

Mostanra sikerült egy hűtőradiátor felső- bemenő vízcsövet hozatnom. Képzeld , itt az E U.-ban sehol sem gyártják, így az USA-ból a GM-től lett megrendelve. Most már levámolták és ki is postázták, megkaptam. A gyáli Isuzu javító/szervizes ember intézte. Vadi új. Mert bontottat nem akartam bele tenni, lévén kb. 15-20 éves bontott FronteraB-k vannak a bontókban.

Úgy-hogy a héten beszélek a szerelővel a közelünkben, aki vállalja a szerelést és viszem hozzá.

Lesz: Olajcsere+ szűrő,- Vízcső csere+ a termosztátot kivesszük (az Isusu szervizes ajánlotta, lévén magas hőfokon működő 2.2 -es motor + gázüzem) = kiég a hengerfej tömítés + szelep beégés is előfordul sűrűn ezeknél a motoroknál és ezt ki lehet tolni ezzel a megoldással minél későbbre. - Felütésgátlók 2db. elől (hiányzik) az előző tulajnál eshetett le. - A benzintank védő lemezt is megfoltozza. - Az első kerék összetartás is nagy (+30 mm), gyárilag ez (+2mm), ezt is be kell állítani. - A motorvédő lemezt is feltetetem (az előző tulajnál levették (az olajteknőnél szivárgás volt és körberagasztózták) és nem tették vissza. Ja és a legfontosabb, amikor felemeltük, mutatta, hogy a két első keréknél a fékbetétek igen csak el vannak vékonyodva, cserélni kell.

Ennyi. Egy rahedli pénz, de legalább rendben lesz egy időre.

Az olajcseréhez én viszem az olajat:  GM 5W-30 (gyári előírás) + Winns adalékot is teszek bele ,(247 ezer km. van a motorban), így hát megérdemli ezt a kis kényeztetést.

Veled mi van? Jó lenne már egy kis jó idő véglegesen nem ez a hektikus időjárás. A hóban azért kipróbáltam a 4x4-et. Kellett itt, a vidéki, kisebb, (alárendelt)utakon. Szuperált rendesen jól. Némely helyen nélküle nem tudtam volna menni, mert ezeket az utakat nemigen takarítják. Hóátfújásos utakra azért így sem merészkedtem, mert még a hótolók is elakadtak.

Üdvözöllek. Cs.I.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Halihó jár erre valaki? Fronterákat nézegetek,  és azt vettem észre, hogy a 3 ajtós 2 Literes "sport" néven futó modell hivatalosan 5 személyes, de eddig akárhányat megnéztem mindegyik hátsó üléssorában középen csak két övcsatot láttam.  Van erre valami magyarázat? Pölö itt is a 6.-képen: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/opel/frontera/opel_frontera_2_0_sport_4x4_terepgumik_jo_allapot-12459787 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, zotya975 írta:

Halihó jár erre valaki? Fronterákat nézegetek,  és azt vettem észre, hogy a 3 ajtós 2 Literes "sport" néven futó modell hivatalosan 5 személyes, de eddig akárhányat megnéztem mindegyik hátsó üléssorában középen csak két övcsatot láttam.  Van erre valami magyarázat? Pölö itt is a 6.-képen: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/opel/frontera/opel_frontera_2_0_sport_4x4_terepgumik_jo_allapot-12459787 

Néha jár még azért erre valaki. :) Sosem volt 5 személyes hivatalosan. Bár a hirdetések 90%ban így van, és lehet a forgalmiban is "el van intézve", de gyárilag 4 személyes. Nekem pl. úgy 5 hogy a hátsó ülés ki van cserélve nagyobbra, 3 biztonsági övesre. Amúgy én erdésztől, vadásztól nem vennék... ismerőseim (1-2 vadászt ismerek) alapján úgy bánnak a géppel mint a vaddal, nyúzzák rendesen. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8 órája, Razor01 írta:

Néha jár még azért erre valaki. :) Sosem volt 5 személyes hivatalosan. Bár a hirdetések 90%ban így van, és lehet a forgalmiban is "el van intézve", de gyárilag 4 személyes. Nekem pl. úgy 5 hogy a hátsó ülés ki van cserélve nagyobbra, 3 biztonsági övesre. Amúgy én erdésztől, vadásztól nem vennék... ismerőseim (1-2 vadászt ismerek) alapján úgy bánnak a géppel mint a vaddal, nyúzzák rendesen. 

Közben én is találtam a jófogáson olyan hátsó üléssort, amiben már 3 öv van beszerelve, de fejtámla csak kettő mert két részben dönthető. Hát akkor szerintem marad az 5 ajtós karosszéria változat, csak nem akartam 2.2-es Ecotech motort, szimpatikusabb a 2 literes 8 szelepes. De még nincs eldöntve. Meg ahogy nézegetem az 5 ajtónál már elektromosan kapcsolható az összkerék, ami szintén nem szimpatikus. 

Link to comment
Megosztás:

42 perce, zotya975 írta:

Közben én is találtam a jófogáson olyan hátsó üléssort, amiben már 3 öv van beszerelve, de fejtámla csak kettő mert két részben dönthető. Hát akkor szerintem marad az 5 ajtós karosszéria változat, csak nem akartam 2.2-es Ecotech motort, szimpatikusabb a 2 literes 8 szelepes. De még nincs eldöntve. Meg ahogy nézegetem az 5 ajtónál már elektromosan kapcsolható az összkerék, ami szintén nem szimpatikus. 

Az elektromos összkerék az már a B Frontera kiváltsága x/y22se motorral. Szerintem a régebbi A sokkal stabilabb műszakilag és az azokban levő 2.2es (x22xe) motor is jobb lehet. Sokminden alkatrésze egyezik a 2.0val. Olyat olvastam még, hogy az A alváza galvanizált a B pedig nem, vagy nem annyira jól sikerült. Van akinek porrá is rohadt. A 2.2es motorhoz már hátul tárcsafék van és spirálrugó, így az újabbak szerintem "komfortban" sem jobbak. Esetleg, ha akad jó 2.8td isuzu az jó vétel lehet. Régi opelosnak nem kell bemutatni az isuzu dízeleket szerintem :) kevesebbet fogyaszt mint a 2.0 benzines.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Razor01 írta:

Az elektromos összkerék az már a B Frontera kiváltsága x/y22se motorral. Szerintem a régebbi A sokkal stabilabb műszakilag és az azokban levő 2.2es (x22xe) motor is jobb lehet. Sokminden alkatrésze egyezik a 2.0val. Olyat olvastam még, hogy az A alváza galvanizált a B pedig nem, vagy nem annyira jól sikerült. Van akinek porrá is rohadt. A 2.2es motorhoz már hátul tárcsafék van és spirálrugó, így az újabbak szerintem "komfortban" sem jobbak. Esetleg, ha akad jó 2.8td isuzu az jó vétel lehet. Régi opelosnak nem kell bemutatni az isuzu dízeleket szerintem :) kevesebbet fogyaszt mint a 2.0 benzines.

Dieselre valahogy sehogy nem tudom rávenni magam. :blush: Akkor csak hogy teljesen képben legyek: van ugye a 3 ajtós "sport" verzió, ami neked van, és az 5 ajtósban van A és B? Ahogy nézem az A-nak szögletes a karosszéria a kerékívnél a B-nek már gömbölyű. Ugye alapkövetelmény részemről az is  hogy klíma legyen benne, ha már autót váltok.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

Dieselre valahogy sehogy nem tudom rávenni magam. :blush: Akkor csak hogy teljesen képben legyek: van ugye a 3 ajtós "sport" verzió, ami neked van, és az 5 ajtósban van A és B? Ahogy nézem az A-nak szögletes a karosszéria a kerékívnél a B-nek már gömbölyű. Ugye alapkövetelmény részemről az is  hogy klíma legyen benne, ha már autót váltok.

Van az "A" az 92-97/98ig az összes. Van belőle 3 ajtós sport vagy 5 ajtós. 95ig volt hátsó laprugós és dobfékes mind. Ezekben voltak a következő motorok: c20ne, c24ne és a dízel 23dtr. 95-96ig volt egy facelift azokban még a műszerfal olyan mint a régebbiekben, de a hátsó híd spirálrugós és tárcsafékes. Ezekben a motorok: x20se, x22xe és az isuzu dízel 2.8td. 96-98ig pedig megkapták az "új" műszerfalat (légzsákokkal) és a motorpaletta: x20se, x22xe, vm41b (olasz 2.5 td). Klíma mindegyikben volt, ha úgy vették.

98 után jön a "B" ezekkel már annyira nem vagyok képben, de úgy dióhéjban: mind spirálrugós és tárcsafékes, x/y22se benzinesek, x/y22dtr dízelek vp44-es adagolóval, isuzu v6 3.2 benzines szörny, vákuumos összkerék (az első difit oldja szét). Ennél asszem 2000 körül volt egy facelift ahol jöttek be az y-os motorok. Klíma az ügye itt már nyilvánvaló, hogy lehet benne.

Természetesen mind az "A"ból és "B"ből is van 5 és 3 ajtós sport külön külön.

  • Like 1
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Razor01 írta:

Van az "A" az 92-97/98ig az összes. Van belőle 3 ajtós sport vagy 5 ajtós. 95ig volt hátsó laprugós és dobfékes mind. Ezekben voltak a következő motorok: c20ne, c24ne és a dízel 23dtr. 95-96ig volt egy facelift azokban még a műszerfal olyan mint a régebbiekben, de a hátsó híd spirálrugós és tárcsafékes. Ezekben a motorok: x20se, x22xe és az isuzu dízel 2.8td. 96-98ig pedig megkapták az "új" műszerfalat (légzsákokkal) és a motorpaletta: x20se, x22xe, vm41b (olasz 2.5 td). Klíma mindegyikben volt, ha úgy vették.

98 után jön a "B" ezekkel már annyira nem vagyok képben, de úgy dióhéjban: mind spirálrugós és tárcsafékes, x/y22se benzinesek, x/y22dtr dízelek vp44-es adagolóval, isuzu v6 3.2 benzines szörny, vákuumos összkerék (az első difit oldja szét). Ennél asszem 2000 körül volt egy facelift ahol jöttek be az y-os motorok. Klíma az ügye itt már nyilvánvaló, hogy lehet benne.

Természetesen mind az "A"ból és "B"ből is van 5 és 3 ajtós sport külön külön.

Hát ez a legkorrektebb leírás amit eddig találtam róla. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Picit javítanék a "Razor01" által írtakon. A Frontéra  B -nél az első futóműnél,  torziós rúd, a hátsó futóműnél tekercsrugó adja a rugózást.                                                                                                      The parts catalogs in rent, online parts catalog for rent

Link to comment
Megosztás:

21 órája, Buszosnyugger166 írta:

Sziasztok! Picit javítanék a "Razor01" által írtakon. A Frontéra  B -nél az első futóműnél,  torziós rúd, a hátsó futóműnél tekercsrugó adja a rugózást.                                                                                                      The parts catalogs in rent, online parts catalog for rent

Mindegyik tipusban torziós az első futómű azért nem emeltem ki külön. :)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Üdv azoknak akik időnként idelátogatnak! Van egy kérdésem. A minap olvastam az egyik webáruház oldalán, hogy akciós a U581 hibakód olvasó (OBD, OBD"9-t ír és magyar menűs. Kérdésem : használtatok már ilyet? Konkrétan ez a gyártmány jó a Frontera-hoz?

Írja a leírásban történő felsorolások között az opelt, de konkrétan a Fronterat nem említi.

A szerelőmnél is kérdeztem de az Ő programja sem ismeri fel a  Frontit. Bár ahogy olvastam a kis kézi interfész leírását, elég sok mindent tud. Addig nem merem megvenni, amíg valaki nem tud használati infót mondani, (hogy van megelégedve vele).

Link to comment
Megosztás:

Ilyet ugyan még nem használtam, de általánosságban a következő a tapasztalatom az OBD-t illetően: először is mindenképpen '96 utáni gyártású autó kell hozzá, ami a benzines Opelek esetén az X-el vagy Y-al kezdődő motorkódot jelenti, bár ez szerintem 2.2 benzines Fronteránál nem lesz gond. Ellenben (bár a konkrét készüléket nem ismerem) szerintem ezzel csak hibakódokat lehet olvasni és törölni, élő adat megjelenítésére (lambda értékek, hűtővíz hőmérséklete, akku töltöttség, miegymás) ez nem alkalmas.

Link to comment
Megosztás:

Szia tgabika76! Te még vagy itt? Köszi a választ. Ezeket már tudom mert a szóban forgó kézi autódiagnosztikai interfészt az XLO árulja akciósan. Azért írom ezt, mert így Te is megtudod nézni mi mindent tud. Amit írtál, hogy valószínűleg nem tudja, képzeld még azt is tudja és tud mérni is egyes dolgokat és töröl is.

Kérdésem továbbra is az, hogy konkrétan a Fronterahoz is jó, felismeri a Fronterat? Ezt kéne megtudni. Sajnos, hogy hiába írja, az Opelt is, a Frontera teljesen más tészta. Nekem nem az évjárat a gondom, mert bőven benne vagyok a lehetséges intervallumba. Valaki olyat kellene felkutatni aki szintén kütyü bolond és ismeri ezt a gyártmányt is és az ismeretségi körében van Frontera tulajdonos, aki használta is ezt.

Az lenne a jó ha tudnál beszélni az ismeretségi körödben olyan emberrel aki ezt tudja biztosan, mert fölöslegesen nem akarok kiadni 14ezer Ft-t+ posta, még ha akciós is.

A szerelőmnek van laptopja Opel hibakód olvasó programmal de az sem ismeri fel a Fronterat, ha ez a kütyü viszont igen, elvinném, kiolvassuk a problémát és ott helyben meg is csinálná.           Ez lenne a király. Eléggé idegesít, hogy ég a chek lámpám. A volt tulaj azt mondta, hogy azért mert ledugózták az EGR szelepet. Most vagy igaz - vagy nem - vagy a lambda szonda. Ki tudja. Csak akkor fogom megtudni ha egy ilyet rádugung az OBD csatlakozóra.

Szia megyek aludni, már késő van, majd még beszélünk.

Link to comment
Megosztás:

  • 6 months later...

Végre megérkezett az U581 hibakód olvasó. Azonban még eddig nem tudtam használni, mert magyar nyelvű használati leírást nem küldtek hozzá. Kértem Őket, hogy emailban küldjenek egy JPG- t csatolmányként, mert addig csak nézegetni tudom. Már a napokban az is megérkezett. Tanulmányozom és ki is nyomtatom, hogy kéznél legyen. A nyomtatóm sajnos bedöglött de sebaj keresek egy ismerőst és USB- n elviszem és kinyomtatjuk. Addig nem kísérletezek vele, csak úgy minden leírás nélkül, mert a fedélzeti rendszerbe nem tanácsos bele kontárkodni azt mondják az okosok. Azt írják (más fórumokon), hogy ez az autó egy kicsit "hisztis" . Nekem - mióta megvan - csak annyi furcsaság jött elő eddig, hogy indításkor (a gyújtásra adáskor), valamint leállításnál, három rövíd sípjelzéses szignál hallatszik. Semmi nem változott, az autó ugyanúgy működik mint eddig. Egy ideje már nem zavar, csak eleinte kerestem, miért jelentkezett ez a a jelzés sorozat, de okát nem találom. Később még jelentkezem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.