Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Halványlila fingom sincs. Akkor hogyan lehet pótolni ott a kenőanyagot?

Le kell szedni a hűtőről a sima vízhűtő-ventin ha jól emlékszem le lehet venni a lapátot a tengely végén volt valami biztosító lemez. Ebből gondolom hogy siklócsapágy, és csak simán ki lehet húzni a perselyből. Aztán akkor lehet kenni.

Elküldve

Le kell szedni a hűtőről a sima vízhűtő-ventin ha jól emlékszem le lehet venni a lapátot a tengely végén volt valami biztosító lemez. Ebből gondolom hogy siklócsapágy, és csak simán ki lehet húzni a perselyből. Aztán akkor lehet kenni.

Köszönöm. Köv. 7végén meglesem.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Van egy 94es 1.4 C14SE F Astrám amit nem tervezek mostanság lecserélni.

Egy gondom van vele, hogy nincs klímám :D

Be lehet ebbe utólag szerelni? Nagy meló? Kb mennyiből lehetne kihozni?

Elküldve

Van egy 94es 1.4 C14SE F Astrám amit nem tervezek mostanság lecserélni.

Egy gondom van vele, hogy nincs klímám :D

Be lehet ebbe utólag szerelni? Nagy meló? Kb mennyiből lehetne kihozni?

Be lehet szerelni és viszonylag nagy meló. Annyiba kerül amennyiért tudsz szerezni plussz a munkadíj ha nem Te csinálod. A legegyszerűbb ha magad bontod ki egy donorból és akkor már tudod mit-merre. Vagy szereltetsz bele egy céggel új univerzális klímát, de szerintem az jóval drágább. Csak hogy nagyjából árat mondjak most olyat olvastam hogy : Opel astra 1.6 16 szelepesbe komplett klíma 50 ezer.http://racing-bazar.hu/alkatresz/klima-futes/opel_astra_1_6_16_v_komplett_gyari_klima_...____50000_ft de lehet ez G astra....

Elküldve

Üdv!

Az fűtőmotor előtét ellenállásának a haldoklásának mik a tünetei...nak? Induláskor teljesen OK, megy 1-2, de egy idő után (20-30 perc) a kettes olyan, mint az egyes, de a hármas-négyes OK. Lehet kis idő után a 3-as is olyan lesz, mint az 1-es, végül csak a 4. marad?

Elküldve

Üdv!

Az fűtőmotor előtét ellenállásának a haldoklásának mik a tünetei...nak? Induláskor teljesen OK, megy 1-2, de egy idő után (20-30 perc) a kettes olyan, mint az egyes, de a hármas-négyes OK. Lehet kis idő után a 3-as is olyan lesz, mint az 1-es, végül csak a 4. marad?

Igen, végül csak a 4-marad mert az direkt kapja a 12Voltot, ezért elméletileg nem tud elromlani.

Elküldve

Szia!

Nekem is ugyanez volt a problémám. Kikapcsolt állapotban valószínűleg kicsi a távolság a kompresszor szíjtárcsa, és a kompresszor forgórésze között, ugye ez a kuplungja kb. a kompresszornak. Én szétszedtem, van benne egy db csapágy (kb. 6000Ft), ezt nem gyakran kell cserélni, csak ha nagyon roncs, aztán a tömbszelence egy o gyűrűvel és zeeger gyűrűvel, (ez is 6000Ft), aztán a kompresszor közepén, az ún. hengerfej és a ferdetárcsás rész között van két darab nagy O gyűrű (ez 3000Ft/2db), ezt ajánlott cserélni szétszedéskor. Szóval, ha a csapágy jó, akkor a kuplung részben kicsit a távolság a két tárcsa között, de ha szétszeded, érdemes a tömbszelencét, és a két nagy O gyűrűt cseréni.

Elküldve

" Én szétszedtem, van benne egy db csapágy (kb. 6000Ft), ezt nem gyakran kell cserélni, csak ha nagyon roncs, aztán a tömbszelence egy o gyűrűvel és zeeger gyűrűvel, (ez is 6000Ft), aztán a kompresszor közepén, az ún. hengerfej és a ferdetárcsás rész között van két darab nagy O gyűrű (ez 3000Ft/2db), ezt ajánlott cserélni szétszedéskor". Üdv. Azt meg tudnád mondani, hogy milyen méretű/számú alkatrészek kellenek? Köszönöm.

Elküldve

Felujítanám a gyári klímakompresszort, tudja valaki a csapágy és a többi alkatrész méretét? Végigolvastam az összes oldalt itt de nem láttam, vagy csak elkerülte a figyelmem. Köszönöm.

Elküldve

Srácok, ha van egy gyári klímás 1.4es astrám, de a motort ki akarom cserélni c20ne-re akkor a klíma kapcsolatban van elvileg a vezérlővel (ECU)... Hova kell bekötni a klíma szálait az ECUhoz? Mert sehol nem találtam egy értelmes kapcsolási rajzot vagy valamit. Vagy a computertől a klíma független?

Elküldve

Srácok, ha van egy gyári klímás 1.4es astrám, de a motort ki akarom cserélni c20ne-re akkor a klíma kapcsolatban van elvileg a vezérlővel (ECU)... Hova kell bekötni a klíma szálait az ECUhoz? Mert sehol nem találtam egy értelmes kapcsolási rajzot vagy valamit. Vagy a computertől a klíma független?

Egyik rajzon sem találtam róla semmit, de szerintem független, mert miért szólna bele?

Elküldve

Egyik rajzon sem találtam róla semmit, de szerintem független, mert miért szólna bele?

Hirtelen gázadásra lekapcsol! Elvileg megy 1 jelző szál, de szerintem a pillangószelepháztól.

Elküldve

Hirtelen gázadásra lekapcsol! Elvileg megy 1 jelző szál, de szerintem a pillangószelepháztól.

Végigbogarásztam a rajzokat, de semmit nem találtam a klímáról. :icon14:

Elküldve

Hirtelen gázadásra lekapcsol! Elvileg megy 1 jelző szál, de szerintem a pillangószelepháztól.

Én ilyenről nem tudok. A nyomáskapcsoló olyan, hogyha túl nagy a nyomás a rencerben (ergo nem tudja lehűteni a gázt), akkor a kompresszort addig kikapcsolja. Illetve akkor is kikapcsol, ha a 100 fokot eléri a víz. De ez meg a hőgombától függ.

Elküldve

Én ilyenről nem tudok. A nyomáskapcsoló olyan, hogyha túl nagy a nyomás a rencerben (ergo nem tudja lehűteni a gázt), akkor a kompresszort addig kikapcsolja. Illetve akkor is kikapcsol, ha a 100 fokot eléri a víz. De ez meg a hőgombától függ.

Lehet... Logikus is!

Elküldve

Sziasztok!

Hűtőventilátornak milyen hőfokon kéne kapcsolni? Mert a minap araszolgatnom kellett és már 95 fok fölött járt, de még mindig nem kapcsolt.

Üdv,

Zoli

Elküldve

Sziasztok!

Hűtőventilátornak milyen hőfokon kéne kapcsolni? Mert a minap araszolgatnom kellett és már 95 fok fölött járt, de még mindig nem kapcsolt.

Üdv,

Zoli

Szerintem pár fokkal feljebb már bekapcsolt volna, de a műszer csak tájékoztatő jellegű.

Elküldve

Sziasztok!

Hűtőventilátornak milyen hőfokon kéne kapcsolni? Mert a minap araszolgatnom kellett és már 95 fok fölött járt, de még mindig nem kapcsolt.

Üdv,

Zoli

Szia,

Nekem pont 100-nál kapcsol be és 95-nél ki, de mint írták előttem a hőfokmérő nem 100% pontos, viszont a gyári hőgombán is 95-100 -as a jelzés.

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Jól olvasom, hogy egy bizonyos vízhőfokot elérve lekapcsol a klíma? Ugyanis már nem egyszer paráztam, hogy felforr a víz, mikor dugóban álltam, vagy ma is mikor a GPS össze-vissza vitt Velencén, a mutató meg oda volt ragadva 100-as számra, és nem úgy tűnt, hogy járó klímánál a ventilátor le tudná tolni onnan, így inkább akkor kikapcsoltam a klímát. Lehet akkor feleslegesen kapcsolgattam?

Egy korábbi hozzászólásra reagálva, valami bekötése lehet a klímának a számítógép felé, mert mikor rajta van az Op-Com akkor online jelzi, hogy a klíma ki vagy be van kapcsolva. Meg ha bekapcsolva marad, akkor indításkor kicsit magasabb alapjáratom van pár másodpercig .

Elküldve

Sziasztok!

Jól olvasom, hogy egy bizonyos vízhőfokot elérve lekapcsol a klíma? Ugyanis már nem egyszer paráztam, hogy felforr a víz, mikor dugóban álltam, vagy ma is mikor a GPS össze-vissza vitt Velencén, a mutató meg oda volt ragadva 100-as számra, és nem úgy tűnt, hogy járó klímánál a ventilátor le tudná tolni onnan, így inkább akkor kikapcsoltam a klímát. Lehet akkor feleslegesen kapcsolgattam?

Egy korábbi hozzászólásra reagálva, valami bekötése lehet a klímának a számítógép felé, mert mikor rajta van az Op-Com akkor online jelzi, hogy a klíma ki vagy be van kapcsolva. Meg ha bekapcsolva marad, akkor indításkor kicsit magasabb alapjáratom van pár másodpercig .

Elvileg 105-nél szakítja a testet a kompresszorhoz. Csak a kompresszor áll le, és megy tovább a ventillátor. Van 1 szál, az tuti! De relé állást figyel.

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Elküldve

Üdv mindenkinek!

Éredklődni szeretnék, hogy van-e valakinek Astra F -hez klíma csöve. A rövidebb kellene amin rajta van a két töltőszelep, ami a kompresszortól jön a hűtő jobb oldalához.
Nem utólag beépitett klíma, eredeti gyári benzines a vas.
Akinek van és esetleg tudna szabadulni tőle nem aranyáron, akkor szóljon legyen kedves.
Köszönöm előre is, minden jót!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.