Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

de ahogy a képeket nézegetem, az enyémen is a bejövő csövön van a nyilas jelölés, szal lehet hogy jól van benne a fűtéscsap. max annyi hogy máshogy áll rajta a vákumszelep. de lehet holnap leveszem és megnézem hogy engedi át a vizet

Link to comment
Megosztás:

És adjon gyújtást! :D

Na most komolyra fordítva, ennyiből nem lehet megmondani. Kb bármi lehet. Kontakthiba, kevés gáz, kisült bizti, paranormális tevékenység...

Kedves humoros munka'rs. A gomb megnyoma'sa uta'n mintha kattanna egy rele' , de sem az alapja'rat nem va'ltozik, sem a ventilla'tor nem indul el. Igy vettem, ennyit tudok jelenleg.
Link to comment
Megosztás:

Kedves humoros munka'rs. A gomb megnyoma'sa uta'n mintha kattanna egy rele' , de sem az alapja'rat nem va'ltozik, sem a ventilla'tor nem indul el. Igy vettem, ennyit tudok jelenleg.

Biztos, hogy fel van töltve gázzal? Én mérnék egy feszt a kompresszor vezetékén, meg a ventinél bekapcsolás után. És a biztosítékokat is megnézném. Levenném a jobb küszöb burkeszt és megnézném, hogy az ECU-hoz be van-e kötve a klímavezeték (ha már az alapjáratot említetted).

Első körben kb ennyi, ha nem derül ki, akkor komolyabb bontás kellhet...

Link to comment
Megosztás:

Kövesd vissza a hűtő légszűrőház felöli felső vastag csövét a HF-nél lesz, szerintem 3 csavar fogja a házát. Úgy tudom egy vékony cső is jön ki a házból.

Köszi! De közben már meg is találtam. Pont az orrom előtt volt, csak a gépháztetőt kellett felnyitni... :) És két csavar fogja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Tudja e nevét valaki ennek a vízcsőnek vagy hogy hol lehet beszerezni vagy kinek milyen állapotú mert ez enyém pl vaj puha és én ugy gondolom ez nem a legjobb :-D

Van egy kép... ez nem az én motorom de bejelöltem hol található ez a csövecske segitséget elöre is kösszi am a gépem c18nz 92'

http://kepfeltoltes.hu/view/140205/fastra8_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Tudja e nevét valaki ennek a vízcsőnek vagy hogy hol lehet beszerezni vagy kinek milyen állapotú mert ez enyém pl vaj puha és én ugy gondolom ez nem a legjobb :-D

Van egy kép... ez nem az én motorom de bejelöltem hol található ez a csövecske segitséget elöre is kösszi am a gépem c18nz 92'

http://kepfeltoltes.hu/view/140205/fastra8_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Hol van ott vízcső?

Link to comment
Megosztás:

Frankó a fűtés a kocsiban, sőt, nagyon is jó. :) Annyira, hogy ma reggel 5 fok volt, s egy piros lámpánál pikk pakk felment 100 fokra a víz, ventilátor indul, visszahűt 95 fokra. Menet közben stabil 95 fok, teszteltem 20 kmen keresztül. Aztán be a városba, megint pár lámpa s a víz megy fel 100 fokra, majd visszahűl 95 fokra. Megállás után megnéztem, hogy a termosztátról a hűtőre jövő vastag cső frankó meleg, de ami a másik oldalon, a hűtő aljáról a blokkra megy az meg hideg, még nem is langyos.

Jól gondolom, hogy a hűtő már annyira koszos, dzsuvás, hogy nem folyik át rajta a víz? Fagyálló GM, -25 fokra belöve.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Frankó a fűtés a kocsiban, sőt, nagyon is jó. :) Annyira, hogy ma reggel 5 fok volt, s egy piros lámpánál pikk pakk felment 100 fokra a víz, ventilátor indul, visszahűt 95 fokra. Menet közben stabil 95 fok, teszteltem 20 kmen keresztül. Aztán be a városba, megint pár lámpa s a víz megy fel 100 fokra, majd visszahűl 95 fokra. Megállás után megnéztem, hogy a termosztátról a hűtőre jövő vastag cső frankó meleg, de ami a másik oldalon, a hűtő aljáról a blokkra megy az meg hideg, még nem is langyos.

Jól gondolom, hogy a hűtő már annyira koszos, dzsuvás, hogy nem folyik át rajta a víz? Fagyálló GM, -25 fokra belöve.

Köszi.

Vagy a termosztátod szórakozik, és nagyon lecsökkent a hiszterézis... Értsd úgy, hogy későn nyit, majd hamar zár. 95 fokra lövi be a hőmérsékletet. Működik, csak eltolódott. Ez attól lehet, hogy a termosztátokban általában valami gáz például éter van, és ha elfogy a termosztátból az éter, akkor nem nyit ki, vagy később nyit ki.

Link to comment
Megosztás:

Új, Wehler a termosztát, amikor November elején beraktam már akkor is feltűnt. De ha már 3-4xer kinyitott, indult a venti, azért akkor illenne a víznek a hűtőn is áthaladnia nem?

Akkor lehet, hogy 95 fokos a termosztátod. Ha stabil 95 fok a motorhőmérséklete, akkor gond egy szál se! Ha rossz lenne a hűtésed, akkor gyorsításkor, meg huzamosabb távokon egyszerűen forralná a vizet. A másik, hogy ha felmegy 100 fokra a hőmérséklet, és indul a venti, akkor kell, hogy legyen megfelelő a keringetés, mert a hőmérséklet szenzorod a motoron van, míg a ventillátorod kapcsolója a hűtőd alján, tehát elég nagy a távolság a 2 közt. Ha nincsen cirkuláció, akkor nem jutna el a forróság a ventillátor kapcsolódig, vagy jóval később, és kb 105-110 fokon kapcsolna. Ennek egyetlen oka van, mégpedig, hogy kényszerkeringetéssel juttatja el a hőt a szivattyú A-ból B-be, és mivel a hűtőben csak x mennyiség fér el, így nem tudná oda nyomni a meleget. Az pedig, hogy a lenti rész hideg, inkább utal arra, hogy jó a hőleadás, mert ha nem vezetné el a hűtő a vízből a hőt, akkor lent is forró vized lenne. Szerintem 20 km nem mérvadó. Én úgy vettem észre, hogy nálam kb 10-12 km után nyit ki a termosztát először, tehát akkor éri el a 95 fokot a kis körben a víz, majd utána több ütemben jön egy kis óvatos után engedés a hűtő irányából, mert utána még kell 8-10 km, hogy stabil 95 legyen nálam. Egyébként ha el lenne dugulva a hűtőd, akkor pont olyan lenne, mintha nem nyitna a termosztátod, tehát a felső cső sem forrósodna át. Totál mindegy hol zárod el az áramlás útját, arra nem fog áramolni, csak a kis körbe. Szerintem a felső csöved nem lehetne forró, és nem kapcsolna ventit, ha a hűtőd lenne eldugulva, mert az egész csak a fűtésed felé keringene. Azon a csövön pedig nem fog visszaáramolni, amelyiken kényszerrel tolja be a szivattyú a vizet.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni van egy astra F-em amiben diavia klíma van ls kompresszor alkatrészt keresek, le kellene cserélnem a kompresszor csapágy és behúzó részét. (remélem jól írtam) az egyik nap eltűnt a távolság a két tárcsa között a rést sikerült állítani, de így meg nincs klíma mert nem lehet bekapcsolni :)

A segítséget előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni van egy astra F-em amiben diavia klíma van ls kompresszor alkatrészt keresek, le kellene cserélnem a kompresszor csapágy és behúzó részét. (remélem jól írtam) az egyik nap eltűnt a távolság a két tárcsa között a rést sikerült állítani, de így meg nincs klíma mert nem lehet bekapcsolni :)

A segítséget előre is köszönöm.

A Diavia szakszerviz válaszol: :D

Ha minden igaz, akkor neked ilyen kompresszorod van:

http://www.diavia.it/eng_spares.php?categoria=3&sottocategoria=2&marchio=0&id=358&sid_diavia=05c31a447ee7731c623ed2fbb2f7eb90

A leírásból úgy tűnik, hogy kuplung probléma lesz. Azt néztétek, hogy megkapja-e a feszt a vezeték, ha bekapcsoljátok?

Elég nehéz ilyen kompresszort szerezni alkatrésznek, de nem lehetetlen. Azért én előtte megnézném azt, hogy javítható-e. Ehhez sajnos ki kell venni az egészet. Legalábbis nem tudok róla, hogy máshogy is megoldható lenne. Ekkor ugye a gáznak annyi és az autót sem tudod használni a szíj miatt. De mielőtt alkatrészt keresel inkább nézd (vagy szakemberrel nézesd) meg a kompresszor kuplungot.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A Diavia szakszerviz válaszol: :D

Ha minden igaz, akkor neked ilyen kompresszorod van:

http://www.diavia.it/eng_spares.php?categoria=3&sottocategoria=2&marchio=0&id=358&sid_diavia=05c31a447ee7731c623ed2fbb2f7eb90

A leírásból úgy tűnik, hogy kuplung probléma lesz. Azt néztétek, hogy megkapja-e a feszt a vezeték, ha bekapcsoljátok?

Elég nehéz ilyen kompresszort szerezni alkatrésznek, de nem lehetetlen. Azért én előtte megnézném azt, hogy javítható-e. Ehhez sajnos ki kell venni az egészet. Legalábbis nem tudok róla, hogy máshogy is megoldható lenne. Ekkor ugye a gáznak annyi és az autót sem tudod használni a szíj miatt. De mielőtt alkatrészt keresel inkább nézd (vagy szakemberrel nézesd) meg a kompresszor kuplungot.

Szia

Már megnéztük nem a kompresszornak van baja az működik a kumplongot(köszönöm a szakszerű megnevezést) kellene kicserélni mert mert a rugó lemeze elöregedett és és már nem tart el a távolságot megnöveltük az autó most használható de ezt a nagy távolságot már nem tudja behúzni a kuplung ha meg közelebb rakom akkor fémesen csiszol üresjárat allatt és csak terhelésnél azaz klíma használatnál hagyja abba azért nem járnék klímával mindig mert nagyon hűt. Tehát komplett kuplungra lenne szükségem ha jól értem

Link to comment
Megosztás:

Szia

Már megnéztük nem a kompresszornak van baja az működik a kumplongot(köszönöm a szakszerű megnevezést) kellene kicserélni mert mert a rugó lemeze elöregedett és és már nem tart el a távolságot megnöveltük az autó most használható de ezt a nagy távolságot már nem tudja behúzni a kuplung ha meg közelebb rakom akkor fémesen csiszol üresjárat allatt és csak terhelésnél azaz klíma használatnál hagyja abba azért nem járnék klímával mindig mert nagyon hűt. Tehát komplett kuplungra lenne szükségem ha jól értem

Tulajdonképpen igen. Vagy új kuplung kell rá, vagy egy bontottból kell átrakni. Nekem volt ilyen kompresszorom, de tavaly eladtam. Pont egy ilyen probléma miatt vették meg, kellett róla a kuplung... :)

Mint mondtam baromi ritka dolog ez, szóval másikat nem nagyon fogsz találni. De itt azért kérdezz rá, mert nekik sok alkatrészük van:

http://www.cool4u.hu/

(ez nem reklám)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia

Már megnéztük nem a kompresszornak van baja az működik a kumplongot(köszönöm a szakszerű megnevezést) kellene kicserélni mert mert a rugó lemeze elöregedett és és már nem tart el a távolságot megnöveltük az autó most használható de ezt a nagy távolságot már nem tudja behúzni a kuplung ha meg közelebb rakom akkor fémesen csiszol üresjárat allatt és csak terhelésnél azaz klíma használatnál hagyja abba azért nem járnék klímával mindig mert nagyon hűt. Tehát komplett kuplungra lenne szükségem ha jól értem

Ilyen problémám nekem is van. Akkor nekem is a kuplung ment tönkre?

Link to comment
Megosztás:

Van valakinek képe, leírása, bármije, hogy a fűtés szabályzó bowdenek melyik hova megy? Kivettem a műszeregységet, s akkor láttam, hogy lentebb jobb oldalt van egy menetes szár, felette az a műanyag ahova beakadna valami. Szerintem valami hiányos, mert pl. ha tekerem, hogy hova menjen a levegő akkor pont egyel késik az egész. :D

Link to comment
Megosztás:

Van valakinek képe, leírása, bármije, hogy a fűtés szabályzó bowdenek melyik hova megy? Kivettem a műszeregységet, s akkor láttam, hogy lentebb jobb oldalt van egy menetes szár, felette az a műanyag ahova beakadna valami. Szerintem valami hiányos, mert pl. ha tekerem, hogy hova menjen a levegő akkor pont egyel késik az egész. :D

A tekerő oldaláról van képem, hogy melyik színű bowden hova van akasztva.

1392270-20140319-JWM2DY.jpg

A másik végük pedig, ugye a hideg-meleg választó az anyósoldali lábtérben van fent beakasztva, a maradék kettő mag ha jól rémlik adja magát, nem lehet őket felcserélni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok

Pár évvel ezelőtt vásároltam egy F Astra-t (x14xe motor), maleyben a klíma kiválóan működött.

Egy darabig nem használtuk, majd pár hónapja vettem észre, hogy egyáltalán nem működik.

A kapcsolót amikor benyomom, felgyúl a kis visszajező csík, de azon túl semmi sem történik.

Mit kell előbb ellenőriznem?

A segítséget előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Pár évvel ezelőtt vásároltam egy F Astra-t (x14xe motor), maleyben a klíma kiválóan működött.

Egy darabig nem használtuk, majd pár hónapja vettem észre, hogy egyáltalán nem működik.

A kapcsolót amikor benyomom, felgyúl a kis visszajező csík, de azon túl semmi sem történik.

Mit kell előbb ellenőriznem?

A segítséget előre is köszönöm.

Először azt, hogy van-e benne gáz egyáltalán. Ezt te nem tudod megnézni, csak a szervizben. Szóval én elvinném gázt méretni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra f 1994 1.4i-be mennyiért lehetne a legolcsóbban (pl. bontottan) klímát venni. Most a beszerelés nem érdekes.

Köszi!

Gábor

Pár éve 30 és 50 között mozogtak a bontott klímák állapottól függően. Szerintem nem sokat változott, max annyit, hogy már egyre kevesebben bontanak f-et.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.