zelejani Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Sziasztok! A következő kérdéssel fordulok hozzátok: a fűtésem hol működik hol nem. Keresem a hiba okát. Van egy vákuum szelep a motorhazban a tuzfal előtt, beepitve a fűtési körbe. A kérdésem az hogy mire szolgál a szelep? Azt gondoltam a radiátor mindig meleg, és legoldalrol történik a szabályzás. Az említett szelepet már megtisztitottam, mégse maradt el a fűtés időnkénti kimaradasa. Most azon vagyok, hogy teljes egészében egy darab csővel kiváltsam. Lehet ebből vajon problémám? Esetleg tipp az elégtelen működés okára? Köszi, Jani Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Sziasztok! A következő kérdéssel fordulok hozzátok: a fűtésem hol működik hol nem. Keresem a hiba okát. Van egy vákuum szelep a motorhazban a tuzfal előtt, beepitve a fűtési körbe. A kérdésem az hogy mire szolgál a szelep? Azt gondoltam a radiátor mindig meleg, és legoldalrol történik a szabályzás. Az említett szelepet már megtisztitottam, mégse maradt el a fűtés időnkénti kimaradasa. Most azon vagyok, hogy teljes egészében egy darab csővel kiváltsam. Lehet ebből vajon problémám? Esetleg tipp az elégtelen működés okára? Köszi, Jani Ha az autó nem klímás (vagy nem gyári klímás) akkor a radiátor valóban mindig meleg, és csak a rajta átvezetett levegő van szabályozva. A vákuumcső, ami a tűzfalon bemegy, a belső levegő keringtetéshez van. Ha járó motornál bekapcsolod a belső keringtetést, aztán ki, hallanod kell egy szisszenést és a zsalu koppanását. Ha ez a hang megvan, akkor a belső keringtetésed rendesen működik, akkor a vákuumcsővel egyéb teendőd nincs. A fűtőmotor működik rendesen? Az előtét ellenállás körül tudnak keletkezni olyan KH-k amitől időnként megáll a motor, és akkor légbefúvás sincs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zelejani Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Köszi Dawid! Az autó gyári klímás. A vakuumcso amire gondolok egy vizoldali szelepet vezérel. Csak azt nemertem miért!? Fűtő motor alatt a befuvo ventilátort érted? Az működik mindig.. Vagy van még valamilyen motor a rendszerben? KH az mi is B-)? Köszi, Jani Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Köszi Dawid! Az autó gyári klímás. A vakuumcso amire gondolok egy vizoldali szelepet vezérel. Csak azt nemertem miért!? Fűtő motor alatt a befuvo ventilátort érted? Az működik mindig.. Vagy van még valamilyen motor a rendszerben? KH az mi is B-)? Köszi, Jani Klímásnál passzolom, olyan állatot nem boncoltam még :D Fűtőmotor alatt a befúvó ventillátort értettem, másnak elvileg nem lennie, KH mint KontaktHiba, de ha folyamatosan megy a ventillátor, akkor az kilőve. Várj egy klímás cartásra, majd fölvázolják annak a felépítését :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Sziasztok! A következő kérdéssel fordulok hozzátok: a fűtésem hol működik hol nem. Keresem a hiba okát. Van egy vákuum szelep a motorhazban a tuzfal előtt, beepitve a fűtési körbe. A kérdésem az hogy mire szolgál a szelep? Azt gondoltam a radiátor mindig meleg, és legoldalrol történik a szabályzás. Az említett szelepet már megtisztitottam, mégse maradt el a fűtés időnkénti kimaradasa. Most azon vagyok, hogy teljes egészében egy darab csővel kiváltsam. Lehet ebből vajon problémám? Esetleg tipp az elégtelen működés okára? Köszi, Jani A beépített vákuum szeleped zárja el a fűtőradiátor felé az utat, hogy a melegvíz ne jusson el a radiátorodba. Ha a fűtésszabályozód kékre van állítva akkor szívja a szelepet, ami záródik, így nem jut el a melegvíz a radiátorig. Egyéb esetekben nyitva van. Ez azért van, hogy a klíma által lehűtött levegőt ne melegítse vissza a fűtés, mert a kílmád hőcserélője a radiátorod alatt helyezkedik el. Azt éreed el, hogy ha kiveszed, hogy egyrészt nem lesz elég hideg a klímád, másrészt le kell dugózni a vákuumcsövet. A kimaradás oka 2 dolog lehet... - Vízköves a radiátor, és a ventillátorod túlhűti, mivel a víz nem tudja leadni akkor felületen a hőt, amekkora felületen elviszi a levegő. - Fűtéskacsoló mögötti vákuum szelepednél van leragadva a tömítés, és állandóan zárva tartja a fűtéscsapot, mert azt a kis vákuum vezérelt vackot fűtéscsapnak nevezhetjük. Esetleg próbáld ki, hogy menetközben megnyomod a belső keringetés gombot, majd kikapcsolod, ugyanis a 2 szelep sorba van kötve, és esetlegesen a hirtelen nyomás változás segíthet a szelep helyreugrásában. Nálam is volt ilyen jelenség, de a belső keringetéssel mindig beindult a meleg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dempsey Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Sziasztok! Lyukas volt a fűtőradiátorom de sikerült megforrasztani aztán le is nyomás próbáztam, a forrasztás sikeres lett. Visszahelyeztem a helyére a radiátort, rátettem a műanyag borítást, de a középső konzolt ami a váltót és a kéziféket fedi nem tettem még vissza (hátha valami gond lesz még és megint ki kell szedni az egészet). Azt tapasztaltam hogy nincs fűtésem egyáltalán. Valahogy a levegő nem radiátor felé megy szerintem, pedig nem változtattam semmit a rendszeren csak kiszedtem és visszatettem a radiátort. Az autóban az összes hűtéscső meleg tehát jó a keringés (A fűtőradiátor is meleg, maga a radiátor is és mindkét csonkja is). Az lenne a kérdésem, hogy azért nincs fűtés mert nem tettem vissza a középkonzolt vagy valami más gond van? Előre is köszönöm a segítséget. Megoldottam a problémát! Sokkal jobban alábújtam a műszerfal alá és láttam hogy a hideg/meleg elválasztó pillangó nem nyit ki rendesen hiába mozgott a bowden meg a kar is. Meglöktem a kezemmel és kiakadt, mert be volt akadva valahogy. Mostmár áramlik a jó meleg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zelejani Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Köszi Hetyke a hasznos tippeket! Van pár aggodalmam viszont amit még osszeszednek : -vizkoves radiator: van amikor órákig működik a fűtésem tuzforro levegővel. És amikor nem működik akkor jéghideg. - leragadt vakumcsap: belsokeringtetot próbáltam már, nem segített. Az erdekes, hogy legtöbbször esős időben makacsolja meg magát a fűtés. Lehet tényleg, h ez a csap van beragadva. De mint már említettem, egyszer már szetszereltem és megtisztitottam. Csereljem ki? Lehet közé a nedvességhez? Köszi, Jani Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Köszi Hetyke a hasznos tippeket! Van pár aggodalmam viszont amit még osszeszednek : -vizkoves radiator: van amikor órákig működik a fűtésem tuzforro levegővel. És amikor nem működik akkor jéghideg. - leragadt vakumcsap: belsokeringtetot próbáltam már, nem segített. Az erdekes, hogy legtöbbször esős időben makacsolja meg magát a fűtés. Lehet tényleg, h ez a csap van beragadva. De mint már említettem, egyszer már szetszereltem és megtisztitottam. Csereljem ki? Lehet közé a nedvességhez? Köszi, Jani Elárulok valamit! Az az alsó csap tökmindegy, hogy mennyi esőt kap! Zárt rendszer, és belülről vizes... :) Szóval logikailag rossz helyen keresgélsz... Mondjuk mivel van egy úgynevezett vákuum puffer tartáj, érdemes ott körbenézni, hogy minden rendben van-e... Ahhoz sajnos le kell bontani a pollenszűrőnél lévő takarót a tűzfalnál, hogy lásd mi van ott. Repedt gumicső, vagy egyéb nyalánkságok. Aztán érdemes végignézni az összes vákuumcsövet, no meg a fűtés kapcsolót. Nagyobb az esély, hogy az esőnek köszönhetően nyomás változás történik a vákuum oldalon, minthogy a hűtővíztől szorulna meg a fűtéscsapod, vagy hogy belefolyna az esővíz, mert ha belefolyna, akkor reggelre nem lenne a kocsidban hűtővíz, hiszen az meg kifolyna... Rossz helyen keresgélsz! Ez tuti! Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 De ha a puffertartáLY körül lenne a hiba, vagyis gyenge lenne a vákuumrendszer (pl. repedt cső) akkor pont, hogy folyton fűtenie kellene. Nekem pl az volt, hogy eredetileg nem tettem bele puffertartályt és nem bírta teljesen elzárni a fűtést a rendszer. Ráadásul amikor fékeztem, a devander felvett annyit, hogy midig kinyílt a fűtés. Nyáron nem volt vicces. :D Meg kell próbálni pl azt, hogy egyáltalán a csap működik-e vákuummal. Bele kell dugni egy csövet és megszívni. Ha mozog, akkor lehet továbbmenni. Járó motornál kihúzni a vákuumcsövet és ujjal befogni, hogy szív-e. Ezt kipróbálni több variációban: belső/külső, hideg/meleg stb. Valamit mutatnia kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Szeptember12, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2013 De ha a puffertartáLY körül lenne a hiba, vagyis gyenge lenne a vákuumrendszer (pl. repedt cső) akkor pont, hogy folyton fűtenie kellene. Nekem pl az volt, hogy eredetileg nem tettem bele puffertartályt és nem bírta teljesen elzárni a fűtést a rendszer. Ráadásul amikor fékeztem, a devander felvett annyit, hogy midig kinyílt a fűtés. Nyáron nem volt vicces. :D Meg kell próbálni pl azt, hogy egyáltalán a csap működik-e vákuummal. Bele kell dugni egy csövet és megszívni. Ha mozog, akkor lehet továbbmenni. Járó motornál kihúzni a vákuumcsövet és ujjal befogni, hogy szív-e. Ezt kipróbálni több variációban: belső/külső, hideg/meleg stb. Valamit mutatnia kell. Igazából neki kellene megvizsgálnia, hogy a radiátor éppenséggel meleg, vagy hideg, amikor hideget fúj... Mi csak tippelünk, de akár az is lehet, hogy a klíma kompresszor kuplungja kap áramot, vagy viszi néha a kuplungot a tárcsa, és egyszerűen lehűti a levegőt a klíma... Semmit nem tudunk, hogy most a radiátor meleg, vagy hideg, van-e egyáltalán vákuum abban a csőben, amikor megáll a fűtés... ezen dolgok ismerete nélkül úgy sem léphet előre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zelejani Elküldve Szeptember12, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2013 Hetyke, Megadave! Nagyra ertekelem a segitokeszsegeteket! A problemam nem trivialis, tudom. Tavaly tel ota kuzdok ellene, nyaron megakartam csinaltatni, de se a klimas, se az autoszerelom nem tudott igazan segiteni. Most, hogy kozeledik megint a hideg ido, muszaj valamilyen megoldast talalnom. Amiket irtok, hogy probalgatni kene jogos! Nagyreszen mar tul is vagyok. Alapvetoleg amibol ki lehet indulni az az, hogy ha nem mukodik a futes akkor a radiator vizoldali eloremeno vezeteke meleg, viszon a visszatero hideg! Tehat valami megakadälyozza a viz keringeset. Velemnyem szerint ez, vagy a vaakumcsap, vagy a radiator van eltomodve valammivel, ami idonkent elzarja a viz utjat!? Ha jol ertem a szavaitokat, a vakuumcsap akkor zar ha a meg van szivva. Tehat vakuum hianyaban mindig nyitva lenne, a futes nem mehetne el. Minden esetre következo probalkozasom az lesz, h kiiktatom ezt a csapot valahogy. A klimas gondolat is erdekes Hetyke, marmint h a kuplung be-be rant. De nem hiszem, mert a klimam epp nem mukodott, amikor mar gondjaim voltak a futessel. A vakuumcsapot mar probalgattam, h szajjal megszivva felhuzodik-e. Mukododtt. El tudtok olyat kepzelni, h valami megragadjon a rendszerben, es elzarja ideorol idore a futoviz utjat? Ha a csap kiiktatasa nem segit, akkor radiatorcsere, ill. mosatas a kovetekezo tippem. Megegyszer köszönom a hozzaszolotokat! Ha lenne tippetek mivel probalkozzam, irjatok meg kerelek! üdv Jani Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Szeptember12, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2013 Most akkor jól értem, hogy meleg motornál ráhúzott fűtéssel a radiátor bemenő ága meleg a másik hideg? Ezt már megnézted, vagy csak gondolod? Ha tényleg így van, akkor kb az van hátra, amit mondtál: mosatás vagy csere Link to comment Megosztás: More sharing options...
zelejani Elküldve Szeptember12, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2013 Jól érted! A furcsa csak az, hogy 10bol 8x hibátlanul működik. Ezért gyanakodok inkább a csapra. A szerelom a termosztátot akarná cserélni a hűtő körön, de szerintem annak semmi értelme. Vagy van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Szeptember13, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember13, 2013 Jól érted! A furcsa csak az, hogy 10bol 8x hibátlanul működik. Ezért gyanakodok inkább a csapra. A szerelom a termosztátot akarná cserélni a hűtő körön, de szerintem annak semmi értelme. Vagy van? A csapod tuti jó... Viszont tuti mosni, vagy cserélni kell a radiátort, mert le van szűkülve, és valszeg a termosztát bizonyos nyitásakor egyszerűen nem tudja átnyomni a megfelelő mennyiségű melegvizet a keringető a radiátoron. Elég lehúznod a vákuumcsövet a csapról és kiderül, de véleményem szerint a csap vagy működik, vagy nem... ha menet közben elmarad a fűtés, inkább köszönhető annak, hogy vagy dugulásos a radiátor, vagy egyszerűen levegős a rendszered... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Szeptember13, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember13, 2013 Most akkor jól értem, hogy meleg motornál ráhúzott fűtéssel a radiátor bemenő ága meleg a másik hideg? Ezt már megnézted, vagy csak gondolod? Ha tényleg így van, akkor kb az van hátra, amit mondtál: mosatás vagy csere az még nem derült ki, hogy a csap után is meleg, vagy hideg... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zelejani Elküldve Szeptember13, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember13, 2013 Jogos! Hétvégén csinálok majd tesztkoroket. -Emlited a termosztátot , és hogy ennyi annyi víz nem megy át a radiátoron. Én eddig azt hittem a termosztát a hűtő kört nyitja/zárja, és a vizpumpa konstans vizet nyom a radiátor felé. A fűtés szabályzása meg kizárólag legoldalrol történik. -a levegős radiátor kihulhet egyik pillanatról a másikra? Hol lehet legteleniteni? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftamas78 Elküldve Szeptember13, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember13, 2013 Sziasztok! Meghibásodott az Astrámba a klímának a nyomáskapcsolója. Kivettem, hogy majd veszek másikat csak közben sikerült elvesztenem. Az a probléma, hogy ebből több fajta van azon kívül, hogy 4 vezetékes. Újat nem szeretnék venni mert elég drága valami bontóból szeretnék vásárolni. A bontóban meg az a baj, hogy általában nem lehet tudni milyen kocsiból lett kiszedve. Meg tudja valaki mondani, hogy a 98 astrában X14XE motorkódú kocsiban milyen van? Van rajta úgy emlékszem 2x8 jegyű szám az kellene. Nem ugyanazon a nyomásértéken kapcsolnak. Nem sűrgős mert mostanában nem nagyon kell a klíma:) De sort akarok rá keríteni mielőtt újra jön a nyár:) Ha van valakinek a fent említett astrája megnézné nekem?:) Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marek Elküldve Szeptember15, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember15, 2013 Sziasztok! a holnapi nap folyamán leszeretném cserélni a kocsiban a hűtővizet 1.8 x18xe a hűtőre két cső megy egy a termosztáttól a tetejére egy meg a blokkból jön a hűtő közepére. ha a blokkból jövő csövet fogom levenni akkor ki fog jönni az összes víz? vagy ha valaki ráér leírhatná nekem a folyamatát, légteleníteni kell-e mert könyve szerint nem, és milyen fagyállót ájánlanátok? köszönöm előre is Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember15, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember15, 2013 Sziasztok! a holnapi nap folyamán leszeretném cserélni a kocsiban a hűtővizet 1.8 x18xe a hűtőre két cső megy egy a termosztáttól a tetejére egy meg a blokkból jön a hűtő közepére. ha a blokkból jövő csövet fogom levenni akkor ki fog jönni az összes víz? vagy ha valaki ráér leírhatná nekem a folyamatát, légteleníteni kell-e mert könyve szerint nem, és milyen fagyállót ájánlanátok? köszönöm előre is Mindenképpen marad benne víz sajna az összeset nem lehet leengedni. Szerintem bármilyen alu-barát fagyálló jó bele. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marek Elküldve Szeptember15, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember15, 2013 Mindenképpen marad benne víz sajna az összeset nem lehet leengedni. Szerintem bármilyen alu-barát fagyálló jó bele. köszi, azt gondoltam van a hűtő alján valami csavar mert a blokkból jövő cső kb a hűtő felénél van.. holnap megnézem majd Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember15, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember15, 2013 köszi, azt gondoltam van a hűtő alján valami csavar mert a blokkból jövő cső kb a hűtő felénél van.. holnap megnézem majd Nincs sajna leeresztő csavar. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marek Elküldve Szeptember16, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2013 lecseréltem ma kb 5 litert töltöttem vissza szóval kb 2 liter maradt a rensszerben. nem légteleníttem mert elvileg magától csinálja, remélem jó lesz, Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember16, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2013 lecseréltem ma kb 5 litert töltöttem vissza szóval kb 2 liter maradt a rensszerben. nem légteleníttem mert elvileg magától csinálja, remélem jó lesz, Majd azért nézzél rá az első pár kilóméter után előfordul hogy fogy a víz ahogy feltölti a pumpa az egész rendszert. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marek Elküldve Szeptember17, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2013 Majd azért nézzél rá az első pár kilóméter után előfordul hogy fogy a víz ahogy feltölti a pumpa az egész rendszert. köszi szépen mindenképp odafigyelek rá, nemsokat mentem azóta vele de mintha jobban melegedne a víz. pedig az óra szerint még 90 fokot se éri el a hűtőhöz nem lehet érni olyan forró, talán mégsem légteleníti le magaát? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember17, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2013 köszi szépen mindenképp odafigyelek rá, nemsokat mentem azóta vele de mintha jobban melegedne a víz. pedig az óra szerint még 90 fokot se éri el a hűtőhöz nem lehet érni olyan forró, talán mégsem légteleníti le magaát? :D Azt meg lehet próbálni hogy a jeladót hideg motornál kitekered egy kicsit amíg ki nem buggyan a víz alatta, van hogy levegő szorul oda. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts