Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2013. 06. 03. at 19:18, megadave írta:

Bőr tömítés??! Na ilyenről még nem hallottam, bár attól még létezhet.

Szerintem sima gumi karikák vannak mindben, én is azokkal raktam össze. A lényeg, hogy tiszták legyenek a csőcsonkok, meg az illesztések és gyűrődés mentesek a karikák. Ja és minden csavart meg kell húzni. Ha 1-2 hónap alatt elereszti a gázt, akkor ott valami nagyon nem jó. A "szaki" valószínűleg nem nézte meg jól az összes szivárgási helyet, és/vagy próbálta megúszni a komolyabb megbontást és tömítéscseréket. (Eléggé macerás) Vagy a hűtőradiátor ereszt, és azért nem vette észre. A gépi nyomáspróba a lassú szivárgást meg úgysem mutatja ki. Festett gáz volt benne? Az sokat segít.

Két lehetőséged van: 1. folyton újratölteted, mint eddig 2. szét kell szedni, kicserélni az összes tömítést, nyomáspróbázni víz alatt a radiátort, precízen összerakni és akkor talán. Talán....

Köszönöm a válaszod! Ahogy a nagy klasszikus mondaná "tudtam tudtam csak nem sejtettem" .

Jobban örültem volna ha ezt írod: Á tök egyszerű csak felülről rá nézel meghúzol egy két csavart meg felpöckölöd az alatta lévő bigyót és kész. :D

Elküldve
  On 2013. 06. 04. at 8:49, zelejani írta:

Igen klímás. 1998 Astra f 1.6i kombi

Van egy fűtéscsap... Az időnként meg tud szorulni. A fűtéscsapot vákuum vezérli, és ha el van zárva a meleg, akkor a radiátor felé nem engedi, hogy meleg víz jusson. Ha télen nem szoktad elzárni, hajlamos a szorulásra. Nálam is hasonló a helyzet. Tisztítás nem ártana.

Elküldve

Sziasztok!

Van egy 1996-os F Astrám C14NZ. Aminek a fűtésszabályozó bowden végén az a műanyag pöcök eltört, amivel oda van erősítve a kapcsolók mögötti részhez, a levegőben lóg a bowden. Így ha tekerem a fűtést, akkor vagy nem nyit ki rendesen, vagy nem zárja el. Lehet külön ilyen kis pöcköt venni? Vagy egy egész bowdent kell cserélni? De akkor meg a másik végén macerás lenne a csere?

Köszi!

Elküldve
  On 2013. 06. 06. at 9:03, ecology írta:

Sziasztok!

Van egy 1996-os F Astrám C14NZ. Aminek a fűtésszabályozó bowden végén az a műanyag pöcök eltört, amivel oda van erősítve a kapcsolók mögötti részhez, a levegőben lóg a bowden. Így ha tekerem a fűtést, akkor vagy nem nyit ki rendesen, vagy nem zárja el. Lehet külön ilyen kis pöcköt venni? Vagy egy egész bowdent kell cserélni? De akkor meg a másik végén macerás lenne a csere?

Köszi!

Bontóban be tudod szerezni, nem olyan vészes cserélni. Csak a pöcköt nem tudod lecserélni a bowdenről szerintem.

Elküldve

Eredmény egyelőre semmi. A mai 100 km-es utamon reggel még volt fűtés, de mire felertem Pestre már csak hideget fujt:-( valami nagyon rafinált baja lehet, talán termosztát? De vizem nem forr. Vagy a levegő keveresenel van gubanc? Minden esetre valahogy az idővel ill hofokkal van összefüggésben.. Ha eszedbe jut még valami, bármilyen otletert hálás lennék! Üdv Jani

  • 2 weeks later...
Elküldve

Hello tanácsot szeretnék kérni tőletek van egy astra gsi c20xe és a klímájával van valami már szinte minden vadont uj bene a kompresszor a 2 nyomáskapcsoló a klíma cső a szűrő de tényleg új nem felujito és kb 16 fokot nyom voltam klímásnál azt mondta hogy azért mert nemkapcsolbe a 2 fokozat a ventilátoron (vizhütö) csak az 1 megy a klímáé az megy rendesen azt mondta a klimás hogy lehet hogy átvan kötve valami a reléknél és hogy ez elég gyakori megnézztem a motortérbe a reléket én nemlátam semi kötögeteés tudok e nekem segiteni hogy mi lehet a baja

Elküldve
  On 2013. 06. 16. at 10:40, herki írta:

Hello tanácsot szeretnék kérni tőletek van egy astra gsi c20xe és a klímájával van valami már szinte minden vadont uj bene a kompresszor a 2 nyomáskapcsoló a klíma cső a szűrő de tényleg új nem felujito és kb 16 fokot nyom voltam klímásnál azt mondta hogy azért mert nemkapcsolbe a 2 fokozat a ventilátoron (vizhütö) csak az 1 megy a klímáé az megy rendesen azt mondta a klimás hogy lehet hogy átvan kötve valami a reléknél és hogy ez elég gyakori megnézztem a motortérbe a reléket én nemlátam semi kötögeteés tudok e nekem segiteni hogy mi lehet a baja

http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0800.jpg

Kapcsolási rajz! :) Hátha segít! :)

Elküldve

Sziasztok. Beraktam én is utólag a klímát. A lökössel kapcsolatban kérdeznék.

kívágtam az alsó sort is, hogy ott is jöjjön a levegő. Szeretném majd azonban kicserélni a lököst. Patacsinál 12k-ért láttam klímás újat. Ezekben benne van már vajon a fém merevítő? (Csak mert kb. annyiba kerül, mint a sima)

Ha nincs benne, a nem klímásba is bele tudnám rakni? (Gondolom itt a műnyag merevítőt ki kéne vágni (?))

Elküldve
  On 2013. 06. 24. at 6:21, Horysz írta:

Sziasztok. Beraktam én is utólag a klímát. A lökössel kapcsolatban kérdeznék.

kívágtam az alsó sort is, hogy ott is jöjjön a levegő. Szeretném majd azonban kicserélni a lököst. Patacsinál 12k-ért láttam klímás újat. Ezekben benne van már vajon a fém merevítő? (Csak mert kb. annyiba kerül, mint a sima)

Ha nincs benne, a nem klímásba is bele tudnám rakni? (Gondolom itt a műnyag merevítőt ki kéne vágni (?))

Tök más a két lökös belül.
Elküldve

Sziasztok!

Mi hibádzik, ha bekapcsolom a klímát, majd kb. 5 perc után ki is kapcsol. Ventik mennek, víz nem melegszik, egyszerűen a kompresszor kikapcsol. Pár perc után újra bekapcsolom, akkor megint megy, de csak kb. fél percig. Voltam vele klímásnál, rádugtuk a töltőgépet, néztük a nyomást, az megfelelőnek bizonyult, így a kevés a gázt kizárhatjuk. A klímás arra gondolt, hogy van valahol egy hőmérséklet érzékelő (a párologtatónál), ami letilt (lefagyasztja a párologtatót?). Van ilyen?

Elküldve
  On 2013. 06. 30. at 19:08, Csücsök írta:

Sziasztok!

Mi hibádzik, ha bekapcsolom a klímát, majd kb. 5 perc után ki is kapcsol. Ventik mennek, víz nem melegszik, egyszerűen a kompresszor kikapcsol. Pár perc után újra bekapcsolom, akkor megint megy, de csak kb. fél percig. Voltam vele klímásnál, rádugtuk a töltőgépet, néztük a nyomást, az megfelelőnek bizonyult, így a kevés a gázt kizárhatjuk. A klímás arra gondolt, hogy van valahol egy hőmérséklet érzékelő (a párologtatónál), ami letilt (lefagyasztja a párologtatót?). Van ilyen?

Gyári klíma, vagy diavia? Én úgy tudom, hogy nincs ilyen érzékelő, de nem vagyok teljesen biztos benne.

Egyébként, ha egyáltalán bekapcsol, akkor nem lehet túl kevés a nyomás. Ez tipikusan azt jelzi, hogy a nagynyomású kapcsoló letiltja a kompresszort. Lehet, hogy a klímahűtődből már túl sok lamella hiányzik, és nem tud lekondenzálni, ezért nagy a nyomás. Esetleg dugulás is lehet.

Elküldve
  On 2013. 07. 01. at 6:00, Horysz írta:

Gyári klíma, vagy diavia? Én úgy tudom, hogy nincs ilyen érzékelő, de nem vagyok teljesen biztos benne.

Egyébként, ha egyáltalán bekapcsol, akkor nem lehet túl kevés a nyomás. Ez tipikusan azt jelzi, hogy a nagynyomású kapcsoló letiltja a kompresszort. Lehet, hogy a klímahűtődből már túl sok lamella hiányzik, és nem tud lekondenzálni, ezért nagy a nyomás. Esetleg dugulás is lehet.

Gyári klíma, kb. 1,5 hónapos hűtővel (az előző lyukas volt). Töltéskor a cetli szerint belekerült egyszer 200, majd 610 g gáz. Régebbi töltés cetlijét nézve 710 grammot engedtek bele. Lehet, hogy az a +100 g okoz ilyen hibát?

Elküldve

Elképzelhető, ahogy melegszik úgy nő a nyomás, és a sok gáz ezt tetézi. Akkor a hűtő kizárva.

http://cool4u.hu/hutokozeg_toltet_tabla?page=inc/about-more25.php

Ez nem tudom mennyire hivatalos, de én ez alapján töltöttem. 650 grammal volt jó, 700zal nekem már gondok voltak mert sok helyen már nincs lamellám. De ezt a klímásnak ott látnia kéne, hogy mennyire megy fel a nyomás, amikor kikapcsol a kompresszor

Elküldve
  On 2013. 07. 01. at 6:20, Horysz írta:

Elképzelhető, ahogy melegszik úgy nő a nyomás, és a sok gáz ezt tetézi. Akkor a hűtő kizárva.

http://cool4u.hu/hutokozeg_toltet_tabla?page=inc/about-more25.php

Ez nem tudom mennyire hivatalos, de én ez alapján töltöttem. 650 grammal volt jó, 700zal nekem már gondok voltak mert sok helyen már nincs lamellám. De ezt a klímásnak ott látnia kéne, hogy mennyire megy fel a nyomás, amikor kikapcsol a kompresszor

Lehet tudni, hogy hány barnal kapcsol le?

Elküldve
  On 2013. 07. 01. at 7:41, Csücsök írta:

Lehet tudni, hogy hány barnal kapcsol le?

Ha jól emlékszem 18nál indul a nagyfordulatú és 23nál kapcsol le a kompresszor. Sajnos most nem tudom megmérni, leghamarabb szerdán.

Erről jut eszembe, lehet az is baj, hogy felmelegszik, kapcsolná a nagyfordulatot, de ez nem történik meg (vagy rossz az a különálló nyomáskapcsoló, vagy elektronikai bibi). Bekapcsol?

Szerk:

Ami még eszembejutott: nekem is volt ilyen pár hete, nekem annyi volt a gond, hogy a motortérben az a nagyobb csati, amiről megy a vezeték a nagyventire meg a nyomáskapcsolókra, az szét volt csúszva.

Elküldve

Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy nekem egy balesetben a hűtömröl letört a kis cső pucnyi amire a gumi csövet huzzuk ami a kiegyenlítö tartályhoz megy, azt visszalehet vajon műanyag heggeszteni vagy hűtöcserés lesz? Ja és mivel fejre álltam a géppel a motort tényleg át kell mosni, baleset elött volt nemrég olajcsere.

elöre is köszi a válaszokat!

Elküldve
  On 2013. 07. 01. at 11:43, bandika írta:

Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy nekem egy balesetben a hűtömröl letört a kis cső pucnyi amire a gumi csövet huzzuk ami a kiegyenlítö tartályhoz megy, azt visszalehet vajon műanyag heggeszteni vagy hűtöcserés lesz? Ja és mivel fejre álltam a géppel a motort tényleg át kell mosni, baleset elött volt nemrég olajcsere.

elöre is köszi a válaszokat!

Hát, én cserélném a hűtőt az biztos, neki nem állnék ragasztgatni. Úgyis eldurran újra vagy szivárogni fog.

De ha tetőn volt a gép, akkor szerintem nem ez a legnagyobb baja...

Elküldve
  On 2013. 07. 01. at 16:06, megadave írta:

Hát, én cserélném a hűtőt az biztos, neki nem állnék ragasztgatni. Úgyis eldurran újra vagy szivárogni fog.

De ha tetőn volt a gép, akkor szerintem nem ez a legnagyobb baja...

Hát igen ez csak egy a sokból :(

Elküldve
  On 2013. 07. 01. at 8:00, Horysz írta:

Ha jól emlékszem 18nál indul a nagyfordulatú és 23nál kapcsol le a kompresszor. Sajnos most nem tudom megmérni, leghamarabb szerdán.

Erről jut eszembe, lehet az is baj, hogy felmelegszik, kapcsolná a nagyfordulatot, de ez nem történik meg (vagy rossz az a különálló nyomáskapcsoló, vagy elektronikai bibi). Bekapcsol?

Szerk:

Ami még eszembejutott: nekem is volt ilyen pár hete, nekem annyi volt a gond, hogy a motortérben az a nagyobb csati, amiről megy a vezeték a nagyventire meg a nyomáskapcsolókra, az szét volt csúszva.

Köszi, rálesek a csatira (a bajonettzárasra gondolsz?). De kizártnak tartom, hogy felmelegedne, végig 87 fokos volt a víz (OP-COM), miközben ment a klíma a tesztelés közben. Mindkét venti forgott "egyesen", nem ment fel 100 fokra.

Elküldve
  On 2013. 07. 02. at 5:44, Csücsök írta:

Köszi, rálesek a csatira (a bajonettzárasra gondolsz?). De kizártnak tartom, hogy felmelegedne, végig 87 fokos volt a víz (OP-COM), miközben ment a klíma a tesztelés közben. Mindkét venti forgott "egyesen", nem ment fel 100 fokra.

Nem a víz, hanem a gáz :) Az első kisebb hűtő, a klímahűtő.

Ha egyhelyben járattad, és felment 87°Cig a víz, akkor a klímahűtő is melegebb kellett, hogy legyen, mert már nem tudott annyi hőt leadni, elvileg kellett, hogy induljon egy idő után a nagyobb fordulat - szerintem. Műszerrel néztétek, hogy micsinál a gáz?

Az én kocsimban nem bajonettzár van, hanem egy nagy széthúzható csati, kb 10 vezeték megy bele. Hogy pontosan hol kéne lennie, azt nem tudom, mert az enyémbe utólag raktuk bele a gyári klímát, így kicsit átrendeződött, de majd csinálok róla egy fotót. Az nem volt teljesen összedugva, így menet közben kikapcsolgatott a kompresszor. Ezt a nyomáskapcsolónak tudtam be, de egyszer leálltak a ventik is, aminek nem lett volna szabad, mert nyomás az volt, úgyhogy elkezdtem keresgélni, így lett meg a ludas.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.