Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Sziasztok tudnátok segíteni van egy B Corsa-m ami klímás csak hiányzik róla a kompresszor meg hűtő.

A gép egy 1.7D ISUZU ahogy hallottam elég spec féle sajna, az enyémbe is egy DIAVIA rendszer van.

A segítségetek szeretném kérni hogy akinek van ISUZU motoros gépe van leírá hogy milyen típusú benne a kompresszor?

A Vektrába DENSO 6CA17A ilyen van azt írták?

Az érdekelne hogy az enyémet melyik kompresszorokkal lehetne helyettesíten mert találtam egy ilyet: DELPHI SP-10 ez 1.7TD-be való csak nem tom jó lenne e??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok tudnátok segíteni van egy B Corsa-m ami klímás csak hiányzik róla a kompresszor meg hűtő.

A gép egy 1.7D ISUZU ahogy hallottam elég spec féle sajna, az enyémbe is egy DIAVIA rendszer van.

A segítségetek szeretném kérni hogy akinek van ISUZU motoros gépe van leírá hogy milyen típusú benne a kompresszor?

A Vektrába DENSO 6CA17A ilyen van azt írták?

Az érdekelne hogy az enyémet melyik kompresszorokkal lehetne helyettesíten mert találtam egy ilyet: DELPHI SP-10 ez 1.7TD-be való csak nem tom jó lenne e??

Ha Diaviád van akkor a gyári kompresszort felejtsd el, mert tök másmilyen kell hozzá. Tartókonzolod van feszítőgörgővel? Mert anélkül nem megy fel.

Nekem Harrison van, de ugyanez van Delphi márkanév alatt is (szerintem anno ugyanott készült csak más címkével). Amúgy minden más megvan? Pl a csövek ott lógnak a motortérben? (lehetőleg ledugózva?)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha Diaviád van akkor a gyári kompresszort felejtsd el, mert tök másmilyen kell hozzá. Tartókonzolod van feszítőgörgővel? Mert anélkül nem megy fel.

Nekem Harrison van, de ugyanez van Delphi márkanév alatt is (szerintem anno ugyanott készült csak más címkével). Amúgy minden más megvan? Pl a csövek ott lógnak a motortérben? (lehetőleg ledugózva?)

Van a Delphi harrison, meg a Made in USA Harrison. :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha Diaviád van akkor a gyári kompresszort felejtsd el, mert tök másmilyen kell hozzá. Tartókonzolod van feszítőgörgővel? Mert anélkül nem megy fel.

Nekem Harrison van, de ugyanez van Delphi márkanév alatt is (szerintem anno ugyanott készült csak más címkével). Amúgy minden más megvan? Pl a csövek ott lógnak a motortérben? (lehetőleg ledugózva?)

Minden megvan két cső hiányzik az egyik a klímahűtőből megy a kompresszorba a másik pedig a tűzfalról jön az anyós oldalon és gondolom az menne a kompresszorba, ezen van a töltőnyílás.

Meg a hűtő ami macerás mert szerintem a klímahűtő olyasmi lehet mint a tiétek (Astra) mert a száritószűrőm a balos lámpa alatt van nem klímahűtőn.

A trtókonzolon azt a félköríves vasat érted amibe belemegy a kompresszor mert az megvan.

Akkor a delphi az jó rá ha jól értem?

Link to comment
Megosztás:

Minden megvan két cső hiányzik az egyik a klímahűtőből megy a kompresszorba a másik pedig a tűzfalról jön az anyós oldalon és gondolom az menne a kompresszorba, ezen van a töltőnyílás.

Meg a hűtő ami macerás mert szerintem a klímahűtő olyasmi lehet mint a tiétek (Astra) mert a száritószűrőm a balos lámpa alatt van nem klímahűtőn.

A trtókonzolon azt a félköríves vasat érted amibe belemegy a kompresszor mert az megvan.

Akkor a delphi az jó rá ha jól értem?

Eddig azt hittem értem mit kérdezel, de már nem... :unsure:

Azt írtad Diavia van, de azok alapján amit most írsz inkább gyári lehet. Tegyél majd fel pár képet, mert így nehéz megmondani mi a helyzet.

Amúgy a diaviás tartókonzol így néz ki:

klima_013_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

De a gyári klíma rendszernél a klímahűtőn van a szárítószűrő, nem külön. Astrán biztos és a jobbos lámpánál.

Diaviánál meg a tűzfalon. Bár lehet hogy B-Corsán máshogy van, nem tudom. Sokban biztos nem különbözik.

Nos ha tényleg Diaviáról van szó, akkor érdemes lenne megszerezni a beépítési útmutatót. Abban minden benne van. (És is így csináltam...)

Link to comment
Megosztás:

Diaviánál meg a tűzfalon. Bár lehet hogy B-Corsán máshogy van, nem tudom. Sokban biztos nem különbözik.

Nos ha tényleg Diaviáról van szó, akkor érdemes lenne megszerezni a beépítési útmutatót. Abban minden benne van. (És is így csináltam...)

6765061_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Így néz ki mint ez csak az enyém nem TD hanem sima szívó.

Onnan gondolom hogy Diavia rendszer, hogy a zárhídon van egy matrica róla a másik pedig a képen is látszik a jobb oldalon van egy relédoboz középtájt, azt levéve Diavia reléket láttam.

A klímatartó nálam egy félköríves vas a motoron ebbe megy bele a henger alakú kompresszor az ékszíjhajtás másik része megvan 3 szíj menne a főtengelyre a generátor a szervó középre pedig a klíma.

Ami a képen is látszik vastag cső ami megy a kompresszorba az nincs meg, a másik pedig jobbról az anyós ülés felől a tűzfalon jön előre a kompresszorba ennek csak a bekötése látszik a képen (a légszűrőház mellett)

De ha jól látom itt se klímahűtőn van a szárító bár nem látszik annyira

Link to comment
Megosztás:

6765061_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Így néz ki mint ez csak az enyém nem TD hanem sima szívó.

Onnan gondolom hogy Diavia rendszer, hogy a zárhídon van egy matrica róla a másik pedig a képen is látszik a jobb oldalon van egy relédoboz középtájt, azt levéve Diavia reléket láttam.

A klímatartó nálam egy félköríves vas a motoron ebbe megy bele a henger alakú kompresszor az ékszíjhajtás másik része megvan 3 szíj menne a főtengelyre a generátor a szervó középre pedig a klíma.

Ami a képen is látszik vastag cső ami megy a kompresszorba az nincs meg, a másik pedig jobbról az anyós ülés felől a tűzfalon jön előre a kompresszorba ennek csak a bekötése látszik a képen (a légszűrőház mellett)

De ha jól látom itt se klímahűtőn van a szárító bár nem látszik annyira

Húha, ez majdnem teljesen máshogy néz ki, mint az Astrában. Csak a relédoboz ugyanaz. Az viszont továbbra is valószínű, hogy majd nem a gyári kompi kell hozzá. Ahogy nézem ennek van külön ventije is.

A cső nagyobb gáz, hogy hiányzik ,mert azt nem tudom, hogy lehet-e külön szerezni. Kompresszort még csak-csak.

Alkatrészeket szerintem a német ebayen keress, meg a részingbazáron. Meg kérd el a Diaviától a szerelési kézikönyvet is.

B@szki megadave most nézem a kocsid nagyon durva nem is tudtam hogy F Astrába is volt digit klíma!! :)

Amúgy nagyon király a vas!!!!!!!!

Köszi ;)

Link to comment
Megosztás:

Húha, ez majdnem teljesen máshogy néz ki, mint az Astrában. Csak a relédoboz ugyanaz. Az viszont továbbra is valószínű, hogy majd nem a gyári kompi kell hozzá. Ahogy nézem ennek van külön ventije is.

A cső nagyobb gáz, hogy hiányzik ,mert azt nem tudom, hogy lehet-e külön szerezni. Kompresszort még csak-csak.

Alkatrészeket szerintem a német ebayen keress, meg a részingbazáron. Meg kérd el a Diaviától a szerelési kézikönyvet is.

Köszi ;)

Megadave! Csövet lehet hozzá gyártatni! :) Egy Vectrába úgy készítettek komplett csövet, meg mindent, mivel semmi nem volt, csak a hőcserélők, meg a kompreszor. Alu forrasztással bármit! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem klímával kapcsolatban. Nemrég építette be egy gyári klímát az autóba, szépen működik. Egy baj van vele, ha nincsen bekapcsolva, akkor nagyon hangosan nyöszörög....Mintha sörös dobozok lennének a kocsi után kötve... :D Mi lehet a baja? Száraz a kuplungrésze, vagy micsoda? Nagyon rozsdás belülről? Lehet ez ellen valamit csinálni? WD-40 injekció?

Köszi a választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem klímával kapcsolatban. Nemrég építette be egy gyári klímát az autóba, szépen működik. Egy baj van vele, ha nincsen bekapcsolva, akkor nagyon hangosan nyöszörög....Mintha sörös dobozok lennének a kocsi után kötve... :D Mi lehet a baja? Száraz a kuplungrésze, vagy micsoda? Nagyon rozsdás belülről? Lehet ez ellen valamit csinálni? WD-40 injekció?

Köszi a választ!

A klímakompresszor kuplungja zörög. :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi :unsure:

És hol találom ezt az ellenállást?

Simán kiforrasztható és egy újra cserélhető?

Az ablaktörlő mechanika alatt, a fűtőmotor mellett. Csati lehúz, csavar kiszed, és cserélhető. Bár a csati össze szokott rohadni, úgyh meg tud viccelni. Van 4 és 5 vezetékes is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

És azzal mit lehet tenni? :)

Hát elvileg le lehet bontani a kompresszorról és megnézni mije fáj (vagy cserélni), de az ott nagyon össze van rakva szóval nem lesz könnyű. Még nem csináltam ilyet, de valószínű, hogy azzal indul, hogy ki kell kapni a kompit. Ez ugye azért fájdalmas, mert elmegy a gáz a rendszerből.

Link to comment
Megosztás:

Hát elvileg le lehet bontani a kompresszorról és megnézni mije fáj (vagy cserélni), de az ott nagyon össze van rakva szóval nem lesz könnyű. Még nem csináltam ilyet, de valószínű, hogy azzal indul, hogy ki kell kapni a kompit. Ez ugye azért fájdalmas, mert elmegy a gáz a rendszerből.

Nem kell leszedni. A burkolatot kell eltávolítani.

Nekem is zörgött. Nem voltam ott, de állítólag levették a kuplungot a kompiról és tettek a tengelyre egy alátétet, majd visszarakták. Így távolabb van a szíjtárcsától és nem tud beleérni.

Mi anno nagy csavarhúzóval feszengettük meg. :D

Egyébként nekem akkor csinálta ezt, mikor megállt a feszítőgörgő és a motor eltépte a hosszbordás szíjt. Ekkor kapott egy maflást a kompi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.