Dark_Errant Elküldve Február22, 2013 Megoszt Elküldve Február22, 2013 Üdv mindenkinek. Következőben kérnék segítséget. 12 - éves f astrában kilyukadt a vízhűtő , még csak szivárog de csak üzemmmeleg álapotban. A szerelő szerint vegyek bele valami löttyöt / nem tudom a pontos nevét/ amit bele kell önteni a hűtőrendszerbe , majd az szépen végzi a dolgát levegővel erintkezve megszilárdul és eltömíti a lyukat hűtőn. Irány az autósbolt 1000ft ez az adalék, de boltos szerint nem jó mert opelben fektetve van a fűtő radiátor és ott ez az adalék megül megkocsonnyásodik , így nem lesz fűtésem. Ezután még vehetek bele fűtőradiátort is mert abból kimosni lehetetlen ezt az anyagot. Új hűtőt 12500-ft ért akar adni, végül is ez elfogatható ár de lehet csak rám akarja sózni. Bontott hűtőt 10000 ft - ért ad a bontós. A neten néztem új 47000- ft de ezt meg nagyon borsosnak találtam. Van valami márka amit nem szabad megvenni, mert ekkora árkülömbség egy kicsit elgondolkodtat. Mit vegyek bele? Előre is köszönöm a segítséget. Hali! En Nissens htot vettem bele anno. azt mondtak az jo, es nincs is ra panaszom. a 12meg realis arnak tunik... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február22, 2013 Megoszt Elküldve Február22, 2013 Hali! En Nissens htot vettem bele anno. azt mondtak az jo, es nincs is ra panaszom. a 12meg realis arnak tunik... UNIX-ban is van saját márkás tizenpárezerért... Link to comment Megosztás: More sharing options...
piktor Elküldve Február22, 2013 Megoszt Elküldve Február22, 2013 Köszönöm a segítséget 12500 reális ár , akkor veszek újat. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
szürkeastra Elküldve Március23, 2013 Megoszt Elküldve Március23, 2013 Sziasztok. Nem tudja valaki mi lehet a probléma: egyik napról a másikra a középső légbefuvón hideg levegő jön, a két szélsőn viszont meleg. Szerintetek mi lehet a probléma? Köszönöm a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március23, 2013 Megoszt Elküldve Március23, 2013 Sziasztok. Nem tudja valaki mi lehet a probléma: egyik napról a másikra a középső légbefuvón hideg levegő jön, a két szélsőn viszont meleg. Szerintetek mi lehet a probléma? Köszönöm a segítséget. Klímás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
szürkeastra Elküldve Március23, 2013 Megoszt Elküldve Március23, 2013 Klímás? Nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március23, 2013 Megoszt Elküldve Március23, 2013 Nem. Akkor ez rendeltetésszerű, bár írásod szerint eddig nem volt ilyen. Totál hideget nyom vagy van azért meleg is benne? Ha nem kültéri hideget fúj be, akkor szedd ki a rácsokat és ha belenézel egy lámpával, látsz két nyílást. Az alsót el kell tömíteni egy szivaccsal és máris csak meleg gyün be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szürkeastra Elküldve Március23, 2013 Megoszt Elküldve Március23, 2013 Akkor ez rendeltetésszerű, bár írásod szerint eddig nem volt ilyen. Totál hideget nyom vagy van azért meleg is benne? Ha nem kültéri hideget fúj be, akkor szedd ki a rácsokat és ha belenézel egy lámpával, látsz két nyílást. Az alsót el kell tömíteni egy szivaccsal és máris csak meleg gyün be. Köszi. Van ott valami csappantyú vagy ajtó? Esetleg vákkumvezérelt valami? Eddig nem csinálta, egyik napról a másikra kezdett hideget fújni. A kinti levegő jön be, nem langyos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március23, 2013 Megoszt Elküldve Március23, 2013 Köszi. Van ott valami csappantyú vagy ajtó? Esetleg vákkumvezérelt valami? Eddig nem csinálta, egyik napról a másikra kezdett hideget fújni. A kinti levegő jön be, nem langyos. Akkor lehet szétment a mechanika a fűtésboxban. Egyébként F Astráról beszélünk? Link to comment Megosztás: More sharing options...
szürkeastra Elküldve Március23, 2013 Megoszt Elküldve Március23, 2013 Akkor lehet szétment a mechanika a fűtésboxban. Egyébként F Astráról beszélünk? Igen, F Astra. Én G-s vagyok, az F az öcsém kocsija Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március23, 2013 Megoszt Elküldve Március23, 2013 Igen, F Astra. Én G-s vagyok, az F az öcsém kocsija Akkor jó. Hivatalosan középen hideget fúj, ez amolyan elalvás elleni védelem. Vagyis nem hideged, hanem kevert levegőt, hideget és meleget keveri. Klímásnál van az, hogy olyat fúj, amilyet oldalt is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március24, 2013 Megoszt Elküldve Március24, 2013 Akkor ez rendeltetésszerű, bár írásod szerint eddig nem volt ilyen. Totál hideget nyom vagy van azért meleg is benne? Ha nem kültéri hideget fúj be, akkor szedd ki a rácsokat és ha belenézel egy lámpával, látsz két nyílást. Az alsót el kell tömíteni egy szivaccsal és máris csak meleg gyün be. Nem a felsőt? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március24, 2013 Megoszt Elküldve Március24, 2013 Nem a felsőt? :rolleyes: De a felsőt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spicceshorgasz Elküldve Április7, 2013 Megoszt Elküldve Április7, 2013 Sziasztok! Úgy tűnik megoldódott az állandó párásodási problémám. Nálam az új pollenszűrővel sem volt teljesen megfelelő a szellőzés, 2-3 hónap alatt viszont annyira eltömődött (nem egy típust próbáltam), hogy alig fújt valamit. Ha viszont nagyobb fordulatra állítottam a ventilátor sebességet, akkor pedig résnyire elkezdte nyitni a külső-belső levegő váltózsalut a légnyomás és nagyrészt a belső levegőt forgatta, ekkor viszont pillanatok alatt bepárásodott az egész autó. Meguntam és csináltam egy szúnyoghálós kivitelt. Eddig tökéletes.: http://kepfeltoltes.hu/view/130407/K_p0596_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/130407/K_p0598_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 Sziasztok! Úgy tűnik megoldódott az állandó párásodási problémám. Nálam az új pollenszűrővel sem volt teljesen megfelelő a szellőzés, 2-3 hónap alatt viszont annyira eltömődött (nem egy típust próbáltam), hogy alig fújt valamit. Ha viszont nagyobb fordulatra állítottam a ventilátor sebességet, akkor pedig résnyire elkezdte nyitni a külső-belső levegő váltózsalut a légnyomás és nagyrészt a belső levegőt forgatta, ekkor viszont pillanatok alatt bepárásodott az egész autó. Meguntam és csináltam egy szúnyoghálós kivitelt. Eddig tökéletes.: http://kepfeltoltes.hu/view/130407/K_p0596_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/130407/K_p0598_www.kepfeltoltes.hu_.jpgAzt a motoralltal generalt vakuumnak kene kapcsolnia, nem a legnyomasnak!!Sztem minden problemad megoldodna, ha megtalalnad a nem mukodod zsalu okat... Link to comment Megosztás: More sharing options...
spicceshorgasz Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 Azt a motoralltal generalt vakuumnak kene kapcsolnia, nem a legnyomasnak!! Sztem minden problemad megoldodna, ha megtalalnad a nem mukodod zsalu okat... A zsalu-motor tökéletesen működik! Amikor a pollenszűrő már nem enged át levegőt, akkor vákuum keletkezne, ekkor kezd résnyire nyitni az ajtó, mivel nem ekkora erőhatásokra méretezték ezt a "leffentyűt" és a mozgató alkatrészeket, minden műanyag, van ekkora rugalmasságuk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 Sziasztok! Úgy tűnik megoldódott az állandó párásodási problémám. Nálam az új pollenszűrővel sem volt teljesen megfelelő a szellőzés, 2-3 hónap alatt viszont annyira eltömődött (nem egy típust próbáltam), hogy alig fújt valamit. Ha viszont nagyobb fordulatra állítottam a ventilátor sebességet, akkor pedig résnyire elkezdte nyitni a külső-belső levegő váltózsalut a légnyomás és nagyrészt a belső levegőt forgatta, ekkor viszont pillanatok alatt bepárásodott az egész autó. Meguntam és csináltam egy szúnyoghálós kivitelt. Eddig tökéletes.: http://kepfeltoltes.hu/view/130407/K_p0596_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/130407/K_p0598_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Lehet, hogy "tökéletes", csak éppen szívod a tüdődbe az utca porát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 Lehet, hogy "tökéletes", csak éppen szívod a tüdődbe az utca porát. Az egy dolog, azt kint is szívja, de a fűtőmotorja is rövid időn belül csapágyas lesz, meg a szellőzőrendszer is úgy fog kinézni belülről, mintha homokkal szórták volna be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 A zsalu-motor tökéletesen működik! Amikor a pollenszűrő már nem enged át levegőt, akkor vákuum keletkezne, ekkor kezd résnyire nyitni az ajtó, mivel nem ekkora erőhatásokra méretezték ezt a "leffentyűt" és a mozgató alkatrészeket, minden műanyag, van ekkora rugalmasságuk. Hát ezt nem értem. Hiába olvasom el többször.... A zsalut nem motor mozgatja, hanem egy vákuumos dugattyú. Ha eltömődik a szűrő meg akkor milyen vákuum van?! Mellesleg annyira nem is tud eltömődni, hogy egy gramm levegő se menjen át rajta. Ahhoz minimum le kéne fóliázni. :) Az egy dolog, azt kint is szívja, de a fűtőmotorja is rövid időn belül csapágyas lesz, meg a szellőzőrendszer is úgy fog kinézni belülről, mintha homokkal szórták volna be. Na ez az! Aki szedett szét régi szellőzőrendszert látta, hogy akkor is tiszta por belül, ha van benne szűrő. Ha csak egy szúnyogáló lesz benne (vagyis tulajdonképp semmi) akkor rövid idő alatt olyan retkes lesz, mint az állat. Ha beindítja a veniti először majd mindig egy porfelhőt fog az utasok képébe vágni. :D Biztos jó lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 Lehet, hogy "tökéletes", csak éppen szívod a tüdődbe az utca porát. Fene azt az érzékeny orrotokat! :D :D Nem értékeled a cocializmus találmányát?? :D Trabant 601 Limuzin-nál volt a hűtőmaszkban egy luk, amire ráment a gumicső, és azon keresztül áramlott be a menetszél az utastérbe. 1 db szúnyogháló volt berakva, hogy a szúnyogokat fecskéket ne nyelje le a trabi! :D Meleget meg tudod hogy csinált? 2 rétegű kipufogó dobon keresztül fújta a meleglevegőt a motorhűtő ventillátor, és az utastérbe küldte egy jó vastag csövön keresztül! Aztán ha kilyukadt a belső dob, akkor küldte be a kipufogó gázt, és volt sírás, mert vagy meleg volt, vagy megfulladtál! :D Ehhez képest ez már luxus! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 Fene azt az érzékeny orrotokat! :D :D Nem értékeled a cocializmus találmányát?? :D Trabant 601 Limuzin-nál volt a hűtőmaszkban egy luk, amire ráment a gumicső, és azon keresztül áramlott be a menetszél az utastérbe. 1 db szúnyogháló volt berakva, hogy a szúnyogokat fecskéket ne nyelje le a trabi! :D Meleget meg tudod hogy csinált? 2 rétegű kipufogó dobon keresztül fújta a meleglevegőt a motorhűtő ventillátor, és az utastérbe küldte egy jó vastag csövön keresztül! Aztán ha kilyukadt a belső dob, akkor küldte be a kipufogó gázt, és volt sírás, mert vagy meleg volt, vagy megfulladtál! :D Ehhez képest ez már luxus! Ne vedd sértésnek de Te biztos abba a kategóriába tartozol aki évenete kötelezően megeszik 3 kg koszt! :D (csak te így oldod meg) Ki így - Ki úgy... Amúgy lehet jobb lenne mindkettőtöknek, ha ránéznél a pollen fölötti műanyagra, mert ha olyan hamar elganyésodik, akkor elég valószínű, hogy beázásod van. Ami most még csak párásodással jár, de késöbb karosszériázással is fog! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 Ne vedd sértésnek de Te biztos abba a kategóriába tartozol aki évenete kötelezően megeszik 3 kg koszt! :D (csak te így oldod meg) Ki így - Ki úgy... Amúgy lehet jobb lenne mindkettőtöknek, ha ránéznél a pollen fölötti műanyagra, mert ha olyan hamar elganyésodik, akkor elég valószínű, hogy beázásod van. Ami most még csak párásodással jár, de késöbb karosszériázással is fog! Nem veszem sértésnek, de elárulom, Te is megeszel évente 3 kg koszt... :) Sajnos nekem van rálátásom az élelmiszer iparra... a helyzet siralmas... Az ember nem is gondolná, hogy mit meg nem kell ennie, és innia... :unsure: Csak a pékárut említeném... Zömében patkány hugyos lisztből készül a finom kenyér, és ha szerencséd van kerül bele egérszar is. Jobb esetben a kutyaszaros cipővel nem tapossák agyon a finom búzát, de nem kizárt. Aztán ott van a tejtermék, például sajt... hát isteni, hogy behozzák külföldről a por alapú anyagot, amiből úgy keverik ki a tejnek tűnő tárgyat. Húsárú... Román lóból lesz a fincsi sonka... igaz persze, hogy előtte szerencsétlen állat lehet, hogy az ügetőn tengette nem éppen unalmas napjait, és kb annyi hormont nyomtak bele, hogy attól simán szétrobban, de kényszer vágás esetén a gazdát, és a vágót sem érdekli az efféle apróság... vagy a külföldön hizlalt sertés... Na jó! Off vége! :) Egy tuti! Amíg autózol, addig olyan, mintha a saját fürdővizedbe pisilnél... Link to comment Megosztás: More sharing options...
spicceshorgasz Elküldve Április9, 2013 Megoszt Elküldve Április9, 2013 Sziasztok! No nehogy megegyük már egymást, de azt a 3 kg port sem! Építő jellegű hozzászólásnak szántam, senkinek sem kötelező ezt a megoldást választania, csak egy ötlet vagy segítség a hasonló cipőben járó társaknak. Ha megnézzük a kortárs autókat akkor láthatjuk, hogy egyesekben nincs is gyárilag pollenszűrő (Lancer, Swift.....) Pollenszűrő vagy porszűrő? Áááá az előző "trendibb". Jól hangzó kifejezés ez. Biztos meg is magyarázható azzal, hogy a mai világban minden második ember virágpor allergiás, és a törekvő mérnökök az ő életüket is próbálják megszépíteni ezzel a kis berendezéssel, de leginkább egy óriási marketingszöveg, és a mérnököket nincs szándékomban megbántani, az utóbbira viszont…….. Tehát tavasztól nyár végéig érdemes az autóban ülni, felhúzott ablakokkal, így nem érhet baj. Nehogy kimenjünk a természetbe mert szennyezést kap a szervezetünk. Na jó szándékosan sarkítottam ki de bőven van igazságtartalma, gondoljunk bele: általában évente érdemes ezt cserélni, akkor nálunk az kettőt jelent. Ennyi idő alatt legalább 2 evőkanálnyi port megszűr, annyit amennyit egy kőműves 5 autóbaszállás alkalmával bevisz a ruháján, cipőjén, haján. Többet nem tud, mert fizikailag nem fér el a felületén, mármint a szűrőnek mert a kőmívesek között vannak testesebbek is. Én motorozok, bringázok és futok is, lehet, hogy egy óriási pollenszűrőt fogok a fejemre tekerni….. ja nem látnék semmit, akkor inkább szívom. Dáwid-nak: A szellőzőrendszer egyébként is tele van porlerakódással, tehát valamennyi így vagy úgy, de bejut. Valamit ez is képes megszűrni a lebegő tárgyakból (falevél, Boeing 747…) Szóval ha egy „kültéri” ventilátort úgy terveztek meg, hogy a por rövidúton hazavágja akkor az megérdemli, szerencsére az Astrában nem típushiba a csapágy kipurcanása. Viszont jó a felvetésed, egy mosható 5mm körüli vastagságú szivacsot lehet beteszek...még átgondolom. Megadave-nek: ha a szűrő nem enged át levegőt de a (radiális!)ventilátor szívja, akkor köztük vákuum keletkezik, de itt van a zsalu is elhelyezve ami ekkor kissé nyit, mert nem egy stabil vasöntvény hanem rugalmas műanyag anyagú így mást nem tehet. Nyílván tökéletes vákuum nem lesz (kár, azonnal kapnék egy fizikai Nobel-díjat), ebben teljesen igazad van, de mindenképpen 101.325 Pa alatti nyomásérték. Tehát nem a motorról beszéltem, hanem a csappantyúról vagy minekhíjják. Olyan mint amikor befogod a porszívó csövét, az is akar valahol szívni ha a végén nem tud. Porfelhőt még nem dobott, de sokkal könnyedébben és csendesebbem muzsikál a szellőzőrendszer. Egyébkén koszos szűrővel az alábbit produkálta: 1-es fokozaton szinte semmi, 2-esen már fújt és berregett mert ekkor még csak rángatta az ajtót, 3-ason már fújt ekkor résnyire folyamatosan nyitva volt a csappantyú és nagyrészt a belső levegőt forgatta, 4-esen pedig méginkább a 3-as. Hetyke! Hiába no a cocializmusban nevelkedtem, és Trabit is vezettem, meg a szüleim is, de szerencsére ők sem kaptak porszennyezést. Még jó, hogy az Astránál annyira közvetlenül nem éri a szűrőt a levegő. A kaja terén teljesen egyetértek, ehhez képest molyfing ez a 3 kg por!!! Morpheus, hidd el sokszor megnéztem, hogy minden a helyén legyen, nem 1-2-szer kellett szétszednem az évek alatt, beázás nem volt. Azért kényszerültem erre a szocialista (így igaz) barkács megoldásra, mert annyira nedvesedett az autóm, hogy féltem idő előtt kiesik belőle a 3 ülés!!! Köszönöm mindeniknek a hozzászólást, ha rendellenességet tapasztalok, akkor az lelkiismeretesen megírom ettől rövidebben mert ezt sem így képzeltem amikor elkezdtem..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Április9, 2013 Megoszt Elküldve Április9, 2013 Szal..az alpveto problema, hogy nem a motor beindulasa utan nem kene hogy vakuum keletkezzen... Vagyis, annak a szuronek egy az egyben at kene engednie a levegot.A zsalut, meg a muszerfal kozepen levo benyomhato gombbal kene, hogy allitsd Nyitasba vagy zaranba attol fuggoen, hogy az azt vezerlo csoben van e vakuum, vagy nincs!!!Vagyis rakd vissza a pollenszurot, es nezd annak a zsalunak a vezerleset. Lehet hogy csak a gomb, vagy egy lecsuszottvakuum cso szorakozik veled.Viszont nezd meg legyszives, hogy a pollenszurohaz alatt kijovo cso vakuum alatt van e... Annak a fekszervo, es a motorkozotti csore kene hogy ra menjen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Április9, 2013 Megoszt Elküldve Április9, 2013 Fene azt az érzékeny orrotokat! :D :D Nem értékeled a cocializmus találmányát?? :D Trabant 601 Limuzin-nál volt a hűtőmaszkban egy luk, amire ráment a gumicső, és azon keresztül áramlott be a menetszél az utastérbe. 1 db szúnyogháló volt berakva, hogy a szúnyogokat fecskéket ne nyelje le a trabi! :D Meleget meg tudod hogy csinált? 2 rétegű kipufogó dobon keresztül fújta a meleglevegőt a motorhűtő ventillátor, és az utastérbe küldte egy jó vastag csövön keresztül! Aztán ha kilyukadt a belső dob, akkor küldte be a kipufogó gázt, és volt sírás, mert vagy meleg volt, vagy megfulladtál! :D Ehhez képest ez már luxus! Bizony nem értékelem, pedig amikor a Trabantot feltalálták már nemileg érett voltam... Talán ezért sem volt soha Trabantom! :D Az biztos, hogyha egyszer egy kocsiba gyárilag beépítették a pollenszűrőt, annak komoly oka volt. Pedig Németországban még a levegő is tisztább mint nálunk. Erre csak az a példa, hogy ha én 1 hetet eltöltök a német utakon, a kocsim olyan tiszta marad mint amilyen előtte volt. Na, ezt itthon nem lehet elmondani! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts