Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

1: Opel betegség sajnos. Én már minden trükköt bevetettem amit itt olvastam, de mégis rohadtul párásodik...

3: nálam is így van, pedig minden bowden a helyén, valami minimális változás van a fújás erősségében ha tekerem, de nemsok, Lehet h ez is tipikus, nem tom, sok kedve nincs kibontani ..

Hát cáfolom....mostanában 5-en megyünk vele jellemzően havas bakancsal beülve tehát van bent légnedvesség rendesen, de mégis hamar lenyomatom a párát utánna már nincs baj vele. De az okát nem tudom....új pollenszűrő, ablak alja kiszilózva, ennyi.

Link to comment
Megosztás:

1: Opel betegség sajnos. Én már minden trükköt bevetettem amit itt olvastam, de mégis rohadtul párásodik...

3: nálam is így van, pedig minden bowden a helyén, valami minimális változás van a fújás erősségében ha tekerem, de nemsok, Lehet h ez is tipikus, nem tom, sok kedve nincs kibontani ..

Ha Opel betegség lenne, akkor minden F Astra illetve Opel ilyen lenne. De nem ilyen! Meg kell keresni a nedvesség bejutásának a helyét. Új korában biztos nem volt ilyen. Valahol beázik.

Link to comment
Megosztás:

A pollenszűrőt ki kell cserélni.

Ki kell bontani a középkonzolt meg kell nézni a helyükön vannak-e a bowdenek amik a levegő terelőket állítják.

Az anyósoldali lábtérben fent középen meg kell nézni hogy a hideg-meleg állító zsalu bowdenje nincs-e leakadva. A középső két szellőző 1/3-ban mindíg a külső levegőt fújja be ez ilyen gyárilag, ha nem lehet elzárni leakadt a zsalu rúdjáról a mozgató mechanika. A belső-levegő keringtető működik? Ki be -lehet kapcsolni? Kikapcsoláskor járó motornál hallatszik szisszenés majd halk csapódás?

.

Igen az jól működik, köszönöm mindenkinek az okosságokat, :) :) holnap neki is állok kibogarászom a kocsi hibáit :)

Link to comment
Megosztás:

Nem. Csak , attól kapok agyf.szt, amikor mindenre, amit nem sikerül megoldani, rávágják, hogy persze, mert ez "opelbetegség"... mintha helyböl párásra gyártották volna. Csak rendesen utána kell menni, és megoldani, nem rávágni, hogy ez ilyen. Mint a példa mutatja, elég sokan meg tudták oldani, lehet hogy qkkor nem lehetetlen.

Link to comment
Megosztás:

Sokan meg nem.Pl. én se :) pedig ku. va sok mindent kipróbáltam. Van még pár tippem, de azok tényleg csak tippek, és ezért nem biztos hogy nekiállok lebontani a beltért, hogy a levegőelosztó környékén körülnézzek. Nem bizos hogy segítene. Pl anno volt egy focus egyesm, azoknál a "focusbetegség" az volt 60 ezer körül a vízpumpa elhagyta magát. Nem 10 ből 10 szer hanem 7x. Aki szerencsés volt annak nem, viszont sokan szívtak vele.

Link to comment
Megosztás:

Nem. Csak , attól kapok agyf.szt, amikor mindenre, amit nem sikerül megoldani, rávágják, hogy persze, mert ez "opelbetegség"... mintha helyböl párásra gyártották volna. Csak rendesen utána kell menni, és megoldani, nem rávágni, hogy ez ilyen. Mint a példa mutatja, elég sokan meg tudták oldani, lehet hogy qkkor nem lehetetlen.

Azért van pár dolog ami sajnos Opel betegség... :S Példul a rothadó hátsó ajtó, meg tankbetöltő, illetve a párásodás... Gyárilag nem oldották meg a problémát, hogy idővel ne jöjjön elő, ha nem nyúlsz hozzá tehát, az nem egyedi hiba. Aztán persze vannak dolgok, amik más autóknál széria hibák, példul a Focusról ha már volt szó, akkor a vezető ülés törése is az... vagy ott van a Fabia, ahol a 2005 előtt készült főleg 1.4 MPI-nél beázott a kábelköteg, ezért a szervizeléskor cserélték a javított kötegre, vagy újra bandázsolták, de volt Fabiknál a féklámpakapcsoló hiba is, illetve Suzuki bizonyos évjáratánál a gólyalábtörés, ami miatt adott sorozatot visszarendeltek, mert szarul kezelték a gólyalábat, és elrohadt a hegesztés... Ha egy hiba százalékban nagy arányban jelenik meg 1 autó típuson, azt széria hibának nevezik, és ezt sajnos el kell fogadni. Lehet ellene tenni, de akkor is létező jelenség. A legdurvább egyébként szerintem nem is az Opel, hanem a Suzuki, mert ott az új swiftnél a lecsapódó pára mind a csomagtérajtóba gyűlt össze, és rothasztotta szét, ezért visszarendeltek festésre, üregelésre szinte minden Suzukit. Ehhez képest az Astra csak gőzfürdőzik, de nálam például nagyon párás időt kell kifogjak ezért. Talán ősszel a nagy esőzések idején volt vele gondom. Ettől még tudom, hogy ez vele jár. Olyan, mint a cukorbetegség. Megtanulsz vele együtt élni, kezelni tudod, de mégsem a gondtalan életről szól... Ettől függetlenül én pont ezekért a hibákért szeretem! :) Hánynom kellene, ha egy kombi BMW-vel kellene járnom... Lealacsonyító érzés lenne, hogy egy olyan autóm van, amihez nem értek, és nem merek hozzá nyúlni, meg nem tudok hozzá bontani cuccokat... :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem rohad a hátsó ajtó az ajtó élén vannak lyukak ha az eltömődik felgyűlik benne a víz, ki kell takarítani. A tankbeömlőt meg lehet előznie gy 5 ezer forintos műanyag dobbetét beszerelésével. A párásodást meg a pollenszűrő rendszeres cseréjével a beázás megszüntetésével. Az én autóm meg telitank után 700Kilóméterrel mindíg leáll...opel betegség?

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem rohad a hátsó ajtó az ajtó élén vannak lyukak ha az eltömődik felgyűlik benne a víz, ki kell takarítani. A tankbeömlőt meg lehet előznie gy 5 ezer forintos műanyag dobbetét beszerelésével. A párásodást meg a pollenszűrő rendszeres cseréjével a beázás megszüntetésével. Az én autóm meg telitank után 700Kilóméterrel mindíg leáll...opel betegség?

Enyém volt, hogy 804km után! Aztán valamiért benyelt 48 liter üzemanyagot. :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem rohad a hátsó ajtó az ajtó élén vannak lyukak ha az eltömődik felgyűlik benne a víz, ki kell takarítani. A tankbeömlőt meg lehet előznie gy 5 ezer forintos műanyag dobbetét beszerelésével. A párásodást meg a pollenszűrő rendszeres cseréjével a beázás megszüntetésével. Az én autóm meg telitank után 700Kilóméterrel mindíg leáll...opel betegség?

:D Az enyém sajnos 350-nél... kicsi a pótkeréktartály... :S Persze, hogy megoldható! :) Én is teszek az ellen, hogy a hibákat megelőzzem, de a tervező mérnökök nem tettek eleget... Tehát kiadtak egy autót, amit ha nem ápolnak, akkor tervezési hibákból eredően szétrohaszthat a tulaj... Röviden... Nem hülyebiztos!!

Egyébként szerintem az autót nem csak hajtani kell, hanem ápolni, és karban tartani. A magyar járműpark zöme sajnos nem kapja meg a kellő gondoskodást. Azt vettem észre, hogy azok az emberek alakítanak klubbokat a járműveiknek, akik zömében becsülik, éppen ezért gondoskodnak is az autóikról, illetve minél jobban megpróbálják megismerni a járművet. Előbb vennék magánszemélytől bármely típusból autót úgy, hogy egy opel, skoda, volkswagen klub matrica díszeleg a szélvédőn, mint úgy, hogy bemegyek a kereskedésbe, és a kiglancolt bontószökevények közül válogathatok. Egy ember, aki klubba tartozik, az nem csak használja az autót, hanem megpróbálja az elvárásoknak megfeleltetni.

Link to comment
Megosztás:

Enyém volt, hogy 804km után! Aztán valamiért benyelt 48 liter üzemanyagot. :D

Akkor vonjuk le a következtetést: az opel 700-800Kilóméterrel tankolás után megáll: ez OPEL-betegség! Amúgy én személyesen 5 azaz ÖT darab opelben mutattam meg a gazdinak hol a pollenszűrő, pedig nekik megmondta a szerelő hogy EBBEN NINCS és a párásodás OPEL BETEGSÉG.

Link to comment
Megosztás:

Akkor vonjuk le a következtetést: az opel 700-800Kilóméterrel tankolás után megáll: ez OPEL-betegség! Amúgy én személyesen 5 azaz ÖT darab opelben mutattam meg a gazdinak hol a pollenszűrő, pedig nekik megmondta a szerelő hogy EBBEN NINCS és a párásodás OPEL BETEGSÉG.

Ez olyan, mint a C14NZ-n kitakarítani az EGR szelepet. :D

Link to comment
Megosztás:

Azért van pár dolog ami sajnos Opel betegség... :S Példul a rothadó hátsó ajtó, meg tankbetöltő, illetve a párásodás... Gyárilag nem oldották meg a problémát, hogy idővel ne jöjjön elő, ha nem nyúlsz hozzá tehát, az nem egyedi hiba. Aztán persze vannak dolgok, amik más autóknál széria hibák, példul a Focusról ha már volt szó, akkor a vezető ülés törése is az... vagy ott van a Fabia, ahol a 2005 előtt készült főleg 1.4 MPI-nél beázott a kábelköteg, ezért a szervizeléskor cserélték a javított kötegre, vagy újra bandázsolták, de volt Fabiknál a féklámpakapcsoló hiba is, illetve Suzuki bizonyos évjáratánál a gólyalábtörés, ami miatt adott sorozatot visszarendeltek, mert szarul kezelték a gólyalábat, és elrohadt a hegesztés... Ha egy hiba százalékban nagy arányban jelenik meg 1 autó típuson, azt széria hibának nevezik, és ezt sajnos el kell fogadni. Lehet ellene tenni, de akkor is létező jelenség. A legdurvább egyébként szerintem nem is az Opel, hanem a Suzuki, mert ott az új swiftnél a lecsapódó pára mind a csomagtérajtóba gyűlt össze, és rothasztotta szét, ezért visszarendeltek festésre, üregelésre szinte minden Suzukit. Ehhez képest az Astra csak gőzfürdőzik, de nálam például nagyon párás időt kell kifogjak ezért. Talán ősszel a nagy esőzések idején volt vele gondom. Ettől még tudom, hogy ez vele jár. Olyan, mint a cukorbetegség. Megtanulsz vele együtt élni, kezelni tudod, de mégsem a gondtalan életről szól... Ettől függetlenül én pont ezekért a hibákért szeretem! :) Hánynom kellene, ha egy kombi BMW-vel kellene járnom... Lealacsonyító érzés lenne, hogy egy olyan autóm van, amihez nem értek, és nem merek hozzá nyúlni, meg nem tudok hozzá bontani cuccokat... :D

A '94-es Astrámra új korában 7 év átrozsdásodás elleni garanciát vállaltak gyárilag. Nem volt hátsó dobbetétem, csak rendszeresen mosattam az alvázat, és 9 év után vette meg a kolléganőm rohadás mentesen. Hol itt az "opelbetegség"?

Ha egy Opel, vagy bármilyen autó tizenvalahány év után rohad, az nem tipushiba!

Link to comment
Megosztás:

A '94-es Astrámra új korában 7 év átrozsdásodás elleni garanciát vállaltak gyárilag. Nem volt hátsó dobbetétem, csak rendszeresen mosattam az alvázat, és 9 év után vette meg a kolléganőm rohadás mentesen. Hol itt az "opelbetegség"?

Ha egy Opel, vagy bármilyen autó tizenvalahány év után rohad, az nem tipushiba!

Na ja rengeteget számít a mosás főleg a téli sólés időben.

Link to comment
Megosztás:

Na ja rengeteget számít a mosás főleg a téli sólés időben.

Egész decemberbe 1x mentem úgy hogy volt kicsi hó de még nem sóztak persze kimostam a járatot akkor is. Most már kb 1hónapja nincs beindítva a kocsi meg előtte is 1hónapot állt. Remélem a nem használástól azért nem fogja megenni a rozsda. Lemezeket már lemostam külön mert azon a kosz mintha kikezdte volna a rozsdát ill pöttyözött de mosás után mint az új. Kocsit meg még nem tudtam lemosni egyéb okok miatt. Vagy hogy áll rajta a kosz az meg tudja enni a kasztnit (ill kerékjáratba)?

Link to comment
Megosztás:

Egész decemberbe 1x mentem úgy hogy volt kicsi hó de még nem sóztak persze kimostam a járatot akkor is. Most már kb 1hónapja nincs beindítva a kocsi meg előtte is 1hónapot állt. Remélem a nem használástól azért nem fogja megenni a rozsda. Lemezeket már lemostam külön mert azon a kosz mintha kikezdte volna a rozsdát ill pöttyözött de mosás után mint az új. Kocsit meg még nem tudtam lemosni egyéb okok miatt. Vagy hogy áll rajta a kosz az meg tudja enni a kasztnit (ill kerékjáratba)?

Ha nincs hátul dobbetéted akkor a tankbeömlő csöveken akad egy-két marék termőföld....azért rohad ott ki mert szinte állandóan nedves.

Link to comment
Megosztás:

Ha nincs hátul dobbetéted akkor a tankbeömlő csöveken akad egy-két marék termőföld....azért rohad ott ki mert szinte állandóan nedves.

Meg ugye a rezgéstől a tankbetöltőben elhelyezett gumiharang a közé került porral lekoptatja a festéket a lemezről, így könnyebben áztatja a fémet...

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

Következőben kérnék segítséget. 12 - éves f astrában kilyukadt a vízhűtő , még csak szivárog de csak üzemmmeleg álapotban. A szerelő szerint vegyek bele valami löttyöt / nem tudom a pontos nevét/ amit bele kell önteni a hűtőrendszerbe , majd az szépen végzi a dolgát levegővel erintkezve megszilárdul és eltömíti a lyukat hűtőn. Irány az autósbolt 1000ft ez az adalék, de boltos szerint nem jó mert opelben fektetve van a fűtő radiátor és ott ez az adalék megül megkocsonnyásodik , így nem lesz fűtésem. Ezután még vehetek bele fűtőradiátort is mert abból kimosni lehetetlen ezt az anyagot. Új hűtőt 12500-ft ért akar adni, végül is ez elfogatható ár de lehet csak rám akarja sózni. Bontott hűtőt 10000 ft - ért ad a bontós. A neten néztem új 47000- ft de ezt meg nagyon borsosnak találtam. Van valami márka amit nem szabad megvenni, mert ekkora árkülömbség egy kicsit elgondolkodtat. Mit vegyek bele? Előre is köszönöm a segítséget.

F astra , 12 éves, 1,4-es 8 szelepes, 6.5l/100km ,70000km van benne.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.