Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Addig utas. Utána gyalogos...

Na ettől én is idegbajt tudok kapni, má huzza is a kezével az oldalablakot mondom ott a rongy, de hogy ezzel gyorsabb mondom jahh meg jobban párásodik is... :)

Én eleve ablakra tolom a rostélyokat, párásodni nem szoktam, mióta rendbetettem a pollenszűrő környékét, se rongy, se tapi. Ahogy egy kolléga mondta: "utas kussol, nem nyomkod, nem tekerget, nem tapizik, örül hogy nem busszal kell mennie" :D

.....és mit csináljak a gyerekkel??? :icon7:

Link to comment
Megosztás:

.....és mit csináljak a gyerekkel??? :icon7:

Ültesd hátra, középre. Onnan nem éri el az ablakot :D Nem, egyébként, hátul nyilván nem zavar, ha valaki elalszik a hátsó ülésen, és az ablaknak dőlve szunyál, Ha kisgyerek a hátsó ablakot kenegeti, meg rajzol rá, még az se idegesít annyira, mint amikor egy felnőtt ember, beül mellém, és azzal kezdi, hogy eltekergeti a fűtést mert neki úgy tetszik, kettőt beletöröl a szélvédőbe mert Ő nem lát, aztán hátra tolja az ülést koppig, és élvezi hogy ingyen taxi van.

Kötözd le vagy adj a kezébe kiflit had morzsázzon vele.

Csokival sokkal hatékonyabb munkát lehet végezni :D

Link to comment
Megosztás:

Kötözd le vagy adj a kezébe kiflit had morzsázzon vele.

Csokival sokkal hatékonyabb munkát lehet végezni :D

A Balaton szelet ideálisan ötvözi ezt a két funkciót. :D Kihányva pedig újabb távlatokat nyit...

Apropó fűtés és klíma:

Én sem szeretem ha összetapizzák belülről az üveget. A takarítással meg az a baj, hogy mindig csíkos marad még a clinnel is. A garázsban nem látszik, azt hiszem, hogy jó. Aztán jön a napsütés szemből és minden vonalat látni lehet, ahol a rongyot húztam. <_<

Link to comment
Megosztás:

A Balaton szelet ideálisan ötvözi ezt a két funkciót. :D Kihányva pedig újabb távlatokat nyit...

Apropó fűtés és klíma:

Én sem szeretem ha összetapizzák belülről az üveget. A takarítással meg az a baj, hogy mindig csíkos marad még a clinnel is. A garázsban nem látszik, azt hiszem, hogy jó. Aztán jön a napsütés szemből és minden vonalat látni lehet, ahol a rongyot húztam. <_<

Próbáld újságpapírral. :D

Link to comment
Megosztás:

.....és mit csináljak a gyerekkel??? :icon7:

Gondolom nem az anyósülésen ül ha igen akkor magyarázd el neki. Hátúl meg sose zavartak az ablakok ha összetaperolják, oldalra meg előre lássak el meg a hátsó ablakot lenyomatom a fűtéssel aztán az oldalsókkal nem csinálok semmit! :) Külső-belső ablak takarításnál ha jó idő van természetesen a hátsókat is letörlöm belülről is! ^_^

Link to comment
Megosztás:

CTRL + Q to Enable/Disable GoPhoto.it

Sziasztok

Még új vagyok itt, nem rég regisztráltam. Kb egy hónapja vettem egy F astrát. Régebben volt már egy nekem, szintén diesel és nagyon szerettem. Ezért vettem most is ilyet. Igaz közel 20éves és 100.000.-ft volt az ára tehát gondolhatjátok igényel egy kis törődést. De sebaj, egyszer kész lesz. Az autónak 1.7 dr -es motorja van. Német motoros. Volna egy kis problémám vele. Ha tudnátok segíteni megköszönném.

Mióta megvettem elég gyenge a fűtése és kegyetlenül párásodik. Az összes szűrőt és az olajat cseréltem. A párásodás egy kis lakatos munka és a pollen szűrő cseréje, valamint komplett kárpit csere után úgy néz ki megszűnt. Viszont a fűtés továbbra is gyenge. A hőmérséklet mutatóm alig hagyta el a kék mezőt. Az összes vízcsövet lekötöttem, átmostam a rendszert. A rendszert átmostam majdnem tömény ecettel is. Elég sok kosz jött a hűtőkből ki. Összeraktam, feltöltöttem fagyállóval és próbáltam. Néha megjött a fűtés bár langyatagon. Ha magasabb fordulatszámon tartottam a motort, kb 2500-3000, akkor volt, hogy öntötte a meleget, aztán megint semmi. Az ecetnek köszönhetően, meg a kórnak is, el kezdett folyni a vízpumpám. Vízpumpát kicseréltem. Szerintem elég ramaty állapotban volt, igaz a lapátok sértetlenek voltak. Tehát az új termosztáttal próbálom megint. Víz melegedik rendesen, termosztát nyit rendesen, óra szerint kb. 92- foknál. Megjegyzem a termosztát is új 92-fokos. Amíg a termosztát nem nyit, fűtésem semmi. Újabb nyitás után már megjön a fűtésem, igaz megint csak langyatag. Elmentem egy hosszabb próbaútra. Kb 40 km. Közben elég jó volt a fűtés. Nem forró de a langyostól melegebb. Kellemes idő volt a kocsiban. A hőmérő 90fokot mutatott folyamatosan. Örültem minden ok. Igen ám de egyszer csak a rostélyokon hideg levegő jön. A vízhőfok óra szerint ok. Megálltam, vízmennyiség a tartályban ok. Megyek tovább, egyszer csak megint megjön a fűtés de nem 100%-os. A blokk hátulján lévő cső ami a hűtőről jön elég langyatag, termosztát nyitás után is. A hűtő nem lehet régi mert a kocsi eleje törött volt és valószínűleg nem bontottat raktak bele. Termosztát és vízpumpa csere előtt a hűtőrendszerben elég magas nyomás volt. A csövek is elég kemények voltak már rövid alapjáraton járatás után is. Ez most megszűnt. A kocsi nem hengerfejes mert az olaj tiszta és a víz is tiszta. Kipufogó nem gőzöl. Viszont a fent említett alkatrészek cseréje előtt ha megjött a fűtés, a rostélyokon "pára" jött ki a fűtés rákapcsolása után. Ez most megszűnt szintén.

Egyszerűen nem jövök rá miért nincs rendesen fűtésem.

Remélem értelmezhetően leírtam mindent. Elnézést a hosszadalmas leírásért.

Ha valaki tudna segíteni megköszönném.

Üdv mindenkinek Robi.

Köszönöm előre is.

Link to comment
Megosztás:

Nekem gumilap van föléje téve, ugy hogy betoltam hálra majd (mivel hosszabb mint a lyuk) meghajlítva az elején felfekszik. Így nem eshet bele eső, és van hely "lélegezni" :)

Az más kérdés , hogy nekem kb. semmi se segít a pára ellen, csak kicsit jobb lesz .. :( Van ugye a gumi a pollenszűrő felett, uj a pollenszűrő, + kiszilóztam az ablak alatt. Ablakok clien -el tiszták...Mondjuk az ablakra menő légáram se valami erős, 1-2 es szinte semmi, Szvsz minimum 3mason használ valamit. Igaz hogy a középsőket el kell zárni, mert azon mindig jön. Sajnos a levegő váltás (alul-közép-ablak ) is elég gyengus.Legalábbis az eddigi kocsiaimon, ha valahova állítottam, akkor az ott jött, nem máshol, nem gyengén...

No mindegy, lehet, hogy ez a klímás astrák gyenge pontja :(

Én kivettem a pollen szűrő alatti műanyag dobozt. Az alján gyárilag van valami szivacsos tömítés. Na én ott körbenyomtam szélvédő ragasztóval. Azóta nekem megszűnt a párásodás.

Link to comment
Megosztás:

Van egy kis problémám. 3000-es fordulaton "gurgulázó" hangot hallat a fűtő radiátor (olyan mintha levegős lenne). Arra lennék kíváncsi, hogy van valami spec légtelenítése a fűtő radiátornak?

(klímás rendszerről van szó) :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Van egy kis problémám. 3000-es fordulaton "gurgulázó" hangot hallat a fűtő radiátor (olyan mintha levegős lenne). Arra lennék kíváncsi, hogy van valami spec légtelenítése a fűtő radiátornak?

(klímás rendszerről van szó) :icon1:

Nincs külön légtelenítése. A rendszer magától légtelenedik a hűtővíz feltöltés után. Később elvileg már nincs ilyen gondja.

Ha csobog a víz a radiátorban, az eltömődésre, vagy legalábbis lerakódásra szokott utalni. Vagy tisztítani, vagy cserélni kell, állapottól függően.

Ja és ebből a szempontból mindegy, hogy klímás-e.

Link to comment
Megosztás:

Van egy kis problémám. 3000-es fordulaton "gurgulázó" hangot hallat a fűtő radiátor (olyan mintha levegős lenne). Arra lennék kíváncsi, hogy van valami spec légtelenítése a fűtő radiátornak?

(klímás rendszerről van szó) :icon1:

Nincs, csak (gyári)klímásnál nem szabad teljesen hidegre tekert állapotban légteleníteni, mert a radiátor ilyenkor ki van zárva a rendszerből. Nekem kidolgozta a levegőt két éve, mikor új fagyállóval lett feltöltve és nem kellett mókolni semmit, még az egyvezetékes jeladót sem vettük ki és azóta is jó. Annyi volt, hogy addig járattuk a motort, míg a kiegyenlítőtartályban lévő visszavezetőcsőből nem jött folyamatosan a víz, mert addig köpködte. Amikor ez megtörtént, akkor kupak rá és megvártuk a a ventilátorok beindulását, visszahűtötte a vizet, motor leállít, kicsit még hozzá öntöttünk és kész. Hja és a légtelenítés procedúra alatt figyeltünk rá, hogy ne fogyjon ki a víz a tartályból, igazából bőven túl is töltöttük. Persze mindez teljesen feltekert fűtésnél a csap miatt, bár elvileg ha kimozdítjuk a kék sávból, már akkor kinyit a radiátor csapja.

Gyári klímás az enyém.

Link to comment
Megosztás:

Nincs, csak (gyári)klímásnál nem szabad teljesen hidegre tekert állapotban légteleníteni, mert a radiátor ilyenkor ki van zárva a rendszerből. Nekem kidolgozta a levegőt két éve, mikor új fagyállóval lett feltöltve és nem kellett mókolni semmit, még az egyvezetékes jeladót sem vettük ki és azóta is jó. Annyi volt, hogy addig járattuk a motort, míg a kiegyenlítőtartályban lévő visszavezetőcsőből nem jött folyamatosan a víz, mert addig köpködte. Amikor ez megtörtént, akkor kupak rá és megvártuk a a ventilátorok beindulását, visszahűtötte a vizet, motor leállít, kicsit még hozzá öntöttünk és kész. Hja és a légtelenítés procedúra alatt figyeltünk rá, hogy ne fogyjon ki a víz a tartályból, igazából bőven túl is töltöttük. Persze mindez teljesen feltekert fűtésnél a csap miatt, bár elvileg ha kimozdítjuk a kék sávból, már akkor kinyit a radiátor csapja.

Gyári klímás az enyém.

Köszönöm!

Megnézem, hogy a hőfok jeladónál enged-e ki egy kis levegőt. Ha nem oldódik meg és tisztítani kell a rendszert akkor mit ajánlasz, mit használjak? :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Megnézem, hogy a hőfok jeladónál enged-e ki egy kis levegőt. Ha nem oldódik meg és tisztítani kell a rendszert akkor mit ajánlasz, mit használjak? :icon1:

A radiátor tisztításához trisós vizet szokás használni, az kiszedi a dzsuvát. Aztán mehet bele a nem teszkós rózsaszín lötty. :)

Link to comment
Megosztás:

Apropó fűtés, melegedés. Már régóta érdekel, hogy vajon itt is (nekem klímás kocsi) előbb bemelegszik e a motor (víz), ha hidegben nem nyitom ki a fűtést, csak ha kicsit jobban bemelegedett. Vagy tökmindegy, nem nagyon "szívja" le a meleget a radiátor. ?

Link to comment
Megosztás:

Apropó fűtés, melegedés. Már régóta érdekel, hogy vajon itt is (nekem klímás kocsi) előbb bemelegszik e a motor (víz), ha hidegben nem nyitom ki a fűtést, csak ha kicsit jobban bemelegedett. Vagy tökmindegy, nem nagyon "szívja" le a meleget a radiátor. ?

Nyilván valamennyi meleget elvon a motortól, úgyhogy én pl. megvárom, amíg a mutató eléri a 90 környékét, csak akkor kapcsolok fűtést.

Link to comment
Megosztás:

Kb mennyit rakjak a rendszerben és meddig használjam "sósan" a kocsit? :icon1:

Nem kell az egész hűtővízrendszerbe rakni trisós vizet, elég a radiátorra csatlakoztatni egy csövet, aztán a vizet ráengedni, ami trisós és ki is takarítja. Utána tiszta vízzel még átmosni, aztán mehetnek vissza a radiátor csövei.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem!

Abban szeretnék segítséget kérni, hogy van nekem egy Opel astra f 1.4 si-m. És az istenért nem akar rendesen fűteni, de melegedni sem a motor. Olyan 86-88 fok körül megáll és onnan sehova. És meleget se nagyon akar fújni, langyos inkább. Ha városban vagyunk akkor felmegy 95re is! Új termosztát van az autóban, az nem lehet. És már azt is kipróbáltam, hogy a hűtő elé tettem egy kartont, de ugy sem akar. Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem!

Abban szeretnék segítséget kérni, hogy van nekem egy Opel astra f 1.4 si-m. És az istenért nem akar rendesen fűteni, de melegedni sem a motor. Olyan 86-88 fok körül megáll és onnan sehova. És meleget se nagyon akar fújni, langyos inkább. Ha városban vagyunk akkor felmegy 95re is! Új termosztát van az autóban, az nem lehet. És már azt is kipróbáltam, hogy a hűtő elé tettem egy kartont, de ugy sem akar. Előre is köszönöm!

Pedig ezek tipikusan a termosztáthiba tünetei. Lehet, hogy a vízpumpát is érdemes lenne megnézni. A víz nem fogy belőle? Nem folyik sehol?

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem!

Abban szeretnék segítséget kérni, hogy van nekem egy Opel astra f 1.4 si-m. És az istenért nem akar rendesen fűteni, de melegedni sem a motor. Olyan 86-88 fok körül megáll és onnan sehova. És meleget se nagyon akar fújni, langyos inkább. Ha városban vagyunk akkor felmegy 95re is! Új termosztát van az autóban, az nem lehet. És már azt is kipróbáltam, hogy a hűtő elé tettem egy kartont, de ugy sem akar. Előre is köszönöm!

Előfordulhat,hogy az új termosztát nem jó.Milyen márkájú a termosztát?Egyébként a C14SE nem fűt annyira mint egy NZ,egyszerűen azért mert jobb az SE hatásfoka mint az NZ-jé.
Link to comment
Megosztás:

Előfordulhat,hogy az új termosztát nem jó.Milyen márkájú a termosztát?Egyébként a C14SE nem fűt annyira mint egy NZ,egyszerűen azért mert jobb az SE hatásfoka mint az NZ-jé.

ezt laborkörülmények között, kiszedett, teljesen egyforma állapotú motorral, atom egyforma radiátorokkal, egyforma hűlöttyel,folyamatos méregetés mellett se lehetne kimutatni... nem egy 25-20 éves használatban lévö autónál. :rolleyes: arról nem is beszélve, hogy 90fok körüli az üzemi hömérséklete mindkettönek, termosztát által beállítva. A hatásfoknak maximum a felfűtés idejéhez van köze, az üzemi hömérséklethez nem sok
Link to comment
Megosztás:

Nem kell az egész hűtővízrendszerbe rakni trisós vizet, elég a radiátorra csatlakoztatni egy csövet, aztán a vizet ráengedni, ami trisós és ki is takarítja. Utána tiszta vízzel még átmosni, aztán mehetnek vissza a radiátor csövei.

Ha az egész rendszert átmosom akkor lesz valami baja?

Találtam egy cikket a google-val, mennyire higgyek a következőknek? :

"A leggazdaságosabb és egyben a legbiztonságosabb megoldás a hűtőrendszer átmosása trinátrium-foszfáttal, hétköznapi nevén trisóval, amely általában fehér por formában kapható. Képlete: Na3PO4. Vízben igen jól oldódik, bázikus oldatot hoz létre. Általában 10 liter vízhez 6-8 dekagrammot kel adagolni és legkevesebb 3 órát kell járni a gépkocsival üzemi hőmérsékleten.

Kevesen tudják, de a trisó alumíniumhűtők, karburátorok járatainak (csatornáinak, furatainak) tisztításához is kiváló. 10 liter vízhez 0,75 kiló trisót kell keverni, majd a motort kb. 3 órát kell járatni vagy áztatni 80 Celsius-fokon. Mosás után a többszöri öblítés kötelező, miután meggyőződtünk, hogy tiszta az öblítővíz, feltölthetjük a rendszert megfelelő minőségű fagyálló folyadékkal. A fagyálló folyadék tartalmaz korróziógátló adalékot, és a megmaradt rozsdás részeket megfelelően tisztítja. Ezt a töltetet még beszennyezheti a rozsda, de ha pár hónap használat után ismételten lecseréli, az már több ideig tiszta marad. "

Link to comment
Megosztás:

Ha az egész rendszert átmosom akkor lesz valami baja?

Találtam egy cikket a google-val, mennyire higgyek a következőknek? :

"A leggazdaságosabb és egyben a legbiztonságosabb megoldás a hűtőrendszer átmosása trinátrium-foszfáttal, hétköznapi nevén trisóval, amely általában fehér por formában kapható. Képlete: Na3PO4. Vízben igen jól oldódik, bázikus oldatot hoz létre. Általában 10 liter vízhez 6-8 dekagrammot kel adagolni és legkevesebb 3 órát kell járni a gépkocsival üzemi hőmérsékleten.

Kevesen tudják, de a trisó alumíniumhűtők, karburátorok járatainak (csatornáinak, furatainak) tisztításához is kiváló. 10 liter vízhez 0,75 kiló trisót kell keverni, majd a motort kb. 3 órát kell járatni vagy áztatni 80 Celsius-fokon. Mosás után a többszöri öblítés kötelező, miután meggyőződtünk, hogy tiszta az öblítővíz, feltölthetjük a rendszert megfelelő minőségű fagyálló folyadékkal. A fagyálló folyadék tartalmaz korróziógátló adalékot, és a megmaradt rozsdás részeket megfelelően tisztítja. Ezt a töltetet még beszennyezheti a rozsda, de ha pár hónap használat után ismételten lecseréli, az már több ideig tiszta marad. "

Baja nem lesz végülis, csak szép tisztává csiszolja a vízjáratokat. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.