Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Persze, de annyit nekem nem ér, hogy beleszenvedjem, pedig hidd el, ha összeadom az eddig dugóban eltöltött óráim számát, páran kiakadnának, a többi meg azt hinné csak a 2x3sávos utakat tudom találom meg. :D egy időben (meg kb. minden napon olvadás után) vadásztam klímás dízel donort, de aztán letettem róla. A szellőztetésből, pedig akkor is a 4 ablakostot szeressem :P :D

Radobok egy klima+4elablakot :D

Kontrázok egy digiklíma+4elablak+elnaptetővel. :D

(hámernehogymá...) :D

Link to comment
Megosztás:

Nezzetek meg a pollenszurot. Mikor nedves akkor parasodik nagyon. Raadasul a belso keringetes vakuum csove is ott fut.

Én tegnapelőtt kezdtem astrázni, tehát egy nappal korábban, mint spzoli. :D Télire kiveszem a szűrőt egyébként is és műpadlólap van téve föléje, hogy hobbiból sem kapjon vizet, mert a szélvédőnél a levélrács elég komolyan megvetemedett. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy a fűtőmotor előtét ellenállásának van valami spec. bekötési módja, amire oda kell figyelni?

Csak 3. fokozatban (max) megy a ventillátor, 1. 2. nem csinál semmit. kicseréltem az ellenállást egy újszerű, bontottra, azonban nem lett jó.

Az ellenállásnak alul is kell valahol érintkeznie, vagy az a megnagyobbitott fémlap az alján csak rögzitésre szolgál? Illetve hogy okozhatja-e más valami a hibát?

Segitségeteket köszönöm, és előre is elnézést, ha már volt tárgyalva (én nem találtam).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy a fűtőmotor előtét ellenállásának van valami spec. bekötési módja, amire oda kell figyelni?

Csak 3. fokozatban (max) megy a ventillátor, 1. 2. nem csinál semmit. kicseréltem az ellenállást egy újszerű, bontottra, azonban nem lett jó.

Az ellenállásnak alul is kell valahol érintkeznie, vagy az a megnagyobbitott fémlap az alján csak rögzitésre szolgál? Illetve hogy okozhatja-e más valami a hibát?

Segitségeteket köszönöm, és előre is elnézést, ha már volt tárgyalva (én nem találtam).

Hát, először is: szerintem 4 fokozata van a ventilátornak. De a lényeg az, hogy ha valamelyik fokozat nem megy azt szinte mindig az ellenállás okozza. Amúgy az ellenállásnak csak a vezetékekkel kell érintkeznie elektromosan.

Lehet, hogy kifogtál egy ugyanolyan rosszat...

Link to comment
Megosztás:

Hát, először is: szerintem 4 fokozata van a ventilátornak. De a lényeg az, hogy ha valamelyik fokozat nem megy azt szinte mindig az ellenállás okozza. Amúgy az ellenállásnak csak a vezetékekkel kell érintkeznie elektromosan.

Lehet, hogy kifogtál egy ugyanolyan rosszat...

Van háromfokozatú is, főleg a régebbi évjáratokban. Nagyjából a facelift-tel együtt lett négyfokozatú.

Link to comment
Megosztás:

Van háromfokozatú is, főleg a régebbi évjáratokban. Nagyjából a facelift-tel együtt lett négyfokozatú.

Még sose láttam ilyet, de most kerestem róla képet. Tényleg létezik, most már elhiszem. :D

Akkor nem lehet, hogy pont ez a baj? Vagy az ellenállásnak is más a csatija és nem lehet összekeverni?

Most már inkább csak kérdezek... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Még sose láttam ilyet, de most kerestem róla képet. Tényleg létezik, most már elhiszem. :D

Akkor nem lehet, hogy pont ez a baj? Vagy az ellenállásnak is más a csatija és nem lehet összekeverni?

Most már inkább csak kérdezek... :icon1:

A 3fokozatue 4pines. A 4ese pedig 5.

Link to comment
Megosztás:

A 4fokozatu ellenállás nem kompatibilis a 3assal, ahoz eggyel több vezeték és csatlakozó tartozik..

Akkor valószínűleg a bontott is rossz.

Köszi a segitséget!

Van rajta egy hővédelem, általában az szokott kimenni és akkor van ez a hiba. Szakadásvizsgálóval kimérhető, hogy jó-e.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

A következő kérdésem lenne: Lehet-e valahogy fokozni a szélvédőre irányuló légáramlat erősségét?

A helyzet az ugyanis, hogy a páramentesítés kizárólag klímával együtt hatékony, a klíma viszont nem igazán működik 4 fok alatt, meg hát ha nem muszáj, akkor nem használnám, mert eég hideg van anélkül is.

A leginkább az zavar, hogy még 4-es fokozaton is éppenhogy megemel egy a szélvédő elé tett papírzsebkendőt a kiármló fuvallat (még ha le is zárom a többi műszerfali nyílást). Nem lehet esetleg nagyobb teljesítményt kicsiholni a szélvédőre irányuló levegőt pumpáló ventillátorokból?

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

A következő kérdésem lenne: Lehet-e valahogy fokozni a szélvédőre irányuló légáramlat erősségét?

A helyzet az ugyanis, hogy a páramentesítés kizárólag klímával együtt hatékony, a klíma viszont nem igazán működik 4 fok alatt, meg hát ha nem muszáj, akkor nem használnám, mert eég hideg van anélkül is.

A leginkább az zavar, hogy még 4-es fokozaton is éppenhogy megemel egy a szélvédő elé tett papírzsebkendőt a kiármló fuvallat (még ha le is zárom a többi műszerfali nyílást). Nem lehet esetleg nagyobb teljesítményt kicsiholni a szélvédőre irányuló levegőt pumpáló ventillátorokból?

Legnagyobb eredményt úgy lehet elérni, ha kitakarítod a szellőzőcsöveket, ami viszont nem egyszerű.

Egyébként a klímát érdemes havonta legalább egyszer 10-15 percre bekapcsolni és +3 celsius fok alatt nem kapcsol be amúgy sem.

Másrészt megnézted, hogy a pollenszűrő száraz? A szélvédő műanyagja nincs megvetemedve a gumicsík közte megvan? Ezek is okozhatnak hibát illetve az is, hogy esetleg ereszt a fűtőradiátorod, amiatt engedi a vizet az utastérbe és ez szintén párásodást okozhat.

Illetve okozhatja még ezt nem jól működő zsalumechanika.

Télire kiveszem mindig a pollenszűrőt és alapból van a szűrő fölé téve egy műpadló lap, amit beszabtam oda, így ha be is esik a víz a műpadló el fogja vezetni onnan.

Nagyjából ennyi.

Hja és illik havonta egyszer alaposan letakarítani a szélvédőt belül, sokat számít, illetve, hogy a kedves utasok ne törölgessék kézzel le a párát. :)

Link to comment
Megosztás:

Legnagyobb eredményt úgy lehet elérni, ha kitakarítod a szellőzőcsöveket, ami viszont nem egyszerű.

Egyébként a klímát érdemes havonta legalább egyszer 10-15 percre bekapcsolni és +3 celsius fok alatt nem kapcsol be amúgy sem.

Másrészt megnézted, hogy a pollenszűrő száraz? A szélvédő műanyagja nincs megvetemedve a gumicsík közte megvan? Ezek is okozhatnak hibát illetve az is, hogy esetleg ereszt a fűtőradiátorod, amiatt engedi a vizet az utastérbe és ez szintén párásodást okozhat.

Illetve okozhatja még ezt nem jól működő zsalumechanika.

Télire kiveszem mindig a pollenszűrőt és alapból van a szűrő fölé téve egy műpadló lap, amit beszabtam oda, így ha be is esik a víz a műpadló el fogja vezetni onnan.

Nagyjából ennyi.

Hja és illik havonta egyszer alaposan letakarítani a szélvédőt belül, sokat számít, illetve, hogy a kedves utasok ne törölgessék kézzel le a párát. :)

Addig utas. Utána gyalogos...

Link to comment
Megosztás:

Na ettől én is idegbajt tudok kapni, má huzza is a kezével az oldalablakot mondom ott a rongy, de hogy ezzel gyorsabb mondom jahh meg jobban párásodik is... :)

Én eleve ablakra tolom a rostélyokat, párásodni nem szoktam, mióta rendbetettem a pollenszűrő környékét, se rongy, se tapi. Ahogy egy kolléga mondta: "utas kussol, nem nyomkod, nem tekerget, nem tapizik, örül hogy nem busszal kell mennie" :D

Link to comment
Megosztás:

Gates, Wahler leginkább. Arra figyelj, hogy a gumigyűrű, ami a peremére megy meg legyen hozzá, nem mindig adják hozzá.

Gates lett. Csere óta frankón forró a fűtés, stabilan 90-92 fok között a műszer, és nem esik vissza semmilyen körülmények között. A régivel éppen hogy kikandikált a kékből, ha fűtöttem visszaült a mutató.

Érdekesség képpen felforraltam egy fazékban a régi Motorad gyártmányú termosztátot (az asszony jól kupán is vágott :D), szépen kinyitott, majd a vízből kivéve még kézmelegen is nyitva volt, és hidegen sem zárt vissza teljesen. Kuka. :)

Köszi a tippet.

Link to comment
Megosztás:

Ehh jó mondás! :P Én is az ablakokra szoktam nyomatni a levegőt csak elindulunk benem áll a szája már párásodik, de amíg a termosztát nem nyit addig nem fújok levegőt se sehova max h anagyon kell az ablakra de csak hideget.

Ha hidegen is, de enyhen fujod az ablakokra a levegot, akkor nem fog az elejen parasodni...

Nalam be valt...

Link to comment
Megosztás:

Legnagyobb eredményt úgy lehet elérni, ha kitakarítod a szellőzőcsöveket, ami viszont nem egyszerű.

Egyébként a klímát érdemes havonta legalább egyszer 10-15 percre bekapcsolni és +3 celsius fok alatt nem kapcsol be amúgy sem.

Másrészt megnézted, hogy a pollenszűrő száraz? A szélvédő műanyagja nincs megvetemedve a gumicsík közte megvan? Ezek is okozhatnak hibát illetve az is, hogy esetleg ereszt a fűtőradiátorod, amiatt engedi a vizet az utastérbe és ez szintén párásodást okozhat.

Illetve okozhatja még ezt nem jól működő zsalumechanika.

Télire kiveszem mindig a pollenszűrőt és alapból van a szűrő fölé téve egy műpadló lap, amit beszabtam oda, így ha be is esik a víz a műpadló el fogja vezetni onnan.

Nagyjából ennyi.

Hja és illik havonta egyszer alaposan letakarítani a szélvédőt belül, sokat számít, illetve, hogy a kedves utasok ne törölgessék kézzel le a párát. :)

Hű, köszi a rengeteg tippet.

A szellőzőcsöveket és fűtőradiátort majd megnézetem műhelyben, ezt nem vállalom saját kezűleg :) Pontosabban vállalnám, ha tudnátok mellékelni valami jó leírást.

A műpadlós megoldásról tudnál esetleg feltenni egy fotót? Csak mert hasznosnak tűneik (lehet, hoyg nem műpadlóval fogom megoldani, hanem valami más vízzáró anyaggal, csak érdekelne, hogy pontosan hogyan illesztetted be a rendszerbe).

Köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Nekem gumilap van föléje téve, ugy hogy betoltam hálra majd (mivel hosszabb mint a lyuk) meghajlítva az elején felfekszik. Így nem eshet bele eső, és van hely "lélegezni" :)

Az más kérdés , hogy nekem kb. semmi se segít a pára ellen, csak kicsit jobb lesz .. :( Van ugye a gumi a pollenszűrő felett, uj a pollenszűrő, + kiszilóztam az ablak alatt. Ablakok clien -el tiszták...Mondjuk az ablakra menő légáram se valami erős, 1-2 es szinte semmi, Szvsz minimum 3mason használ valamit. Igaz hogy a középsőket el kell zárni, mert azon mindig jön. Sajnos a levegő váltás (alul-közép-ablak ) is elég gyengus.Legalábbis az eddigi kocsiaimon, ha valahova állítottam, akkor az ott jött, nem máshol, nem gyengén...

No mindegy, lehet, hogy ez a klímás astrák gyenge pontja :(

Link to comment
Megosztás:

No mindegy, lehet, hogy ez a klímás astrák gyenge pontja :(

Nem hinném, hogy klímafüggő lenne a jelenség, mert az enyém gyárilag klíma nélküli, utólag szereltettem bele egy bontott klímát. Baromi idegesítő, hoyg gyengén fújja az ablakot, miközben a műszerfalból olyan erősen jön, hoyg lobogtatja a hajam.

Ami viszont érdekes, hogy a kocsim 2001-es gyártmányú, 4 fokozatú légáramlat-erősség kapcsolóval, és - mint említettem - nagyon gyenge az ablakra fújás.

A régi Astrám 1993-as volt (no igen, maradtam a szeretett modellnél), annak 3 állású kapcsolója volt, de mintha erősebben fújta volna az ablakot. Persze lehet, hogy csak az emlékeim szépültek meg :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem gumilap van föléje téve, ugy hogy betoltam hálra majd (mivel hosszabb mint a lyuk) meghajlítva az elején felfekszik. Így nem eshet bele eső, és van hely "lélegezni" :)

Az más kérdés , hogy nekem kb. semmi se segít a pára ellen, csak kicsit jobb lesz .. :( Van ugye a gumi a pollenszűrő felett, uj a pollenszűrő, + kiszilóztam az ablak alatt. Ablakok clien -el tiszták...Mondjuk az ablakra menő légáram se valami erős, 1-2 es szinte semmi, Szvsz minimum 3mason használ valamit. Igaz hogy a középsőket el kell zárni, mert azon mindig jön. Sajnos a levegő váltás (alul-közép-ablak ) is elég gyengus.Legalábbis az eddigi kocsiaimon, ha valahova állítottam, akkor az ott jött, nem máshol, nem gyengén...

No mindegy, lehet, hogy ez a klímás astrák gyenge pontja :(

Én is így raktam be. Picit hosszabb, meg szélesebb mint a pollenszűrő így púpozva befér még pont és a levélrácsnak sincs útban.

Enyém is (gyári) klímás és nekünk viszont azért jó, mert amilyen hőfokot állítasz be, olyan jön középen is, míg a nem klímásnál középen kevert, tehát meleg és hideg is. :) Egyébként nem Clin-nel kéne mosni, hanem van az a Caola márkájú piros dobozos, kék kupakos. Az baromi jó. Persze előtte nem árt szivaccsal áttörölgetni a szélvédőt alaposan, majd utána rámenni ablakmosó folyadékkal.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.