Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Az előfordulhat hogy levegős mert most lett a termosztát kicserélve.Hogyan tudnám légteleníteni?Ja és csere előtt még jó volt!

Nem egyszerű dolog, az enyém pl. csobog bizonyos motorfordulatnál. Egy szerelő haver azt tanácsolta, álljak fel vele valami jó meredek emelkedőre, pl. pincefeljáró, és hagyjam egy kicsit úgy járni a motort.

Elküldve

Nem egyszerű dolog, az enyém pl. csobog bizonyos motorfordulatnál. Egy szerelő haver azt tanácsolta, álljak fel vele valami jó meredek emelkedőre, pl. pincefeljáró, és hagyjam egy kicsit úgy járni a motort.

Nekem is csobog de már megszoktam, nem hiszem hogy beválik a meredeken járatás most szerpentinen járok 2-be megy fel, de nem javul meg.

Elküldve

Az előfordulhat hogy levegős mert most lett a termosztát kicserélve.Hogyan tudnám légteleníteni?Ja és csere előtt még jó volt!

Melyik motor típus??

Elküldve

Nekem is csobog de már megszoktam, nem hiszem hogy beválik a meredeken járatás most szerpentinen járok 2-be megy fel, de nem javul meg.

Biztos, hogy a fűtő radiátorból halljátok? Mert néha én is hallom, de én már beazonosítottam a forrást: nekem a kiegyenlítő tartályba bugyogó víz hangja hallatszik nagyritkán.

Elküldve

Biztos, hogy a fűtő radiátorból halljátok? Mert néha én is hallom, de én már beazonosítottam a forrást: nekem a kiegyenlítő tartályba bugyogó víz hangja hallatszik nagyritkán.

Helló Nekem nem csobogott soha csak egy ideje kezdte el . Van aki azt mondja , hogy a motor vakamelik hengernél egy picit bele dolgozik a vízbe . No most lehet ,hogy igaz mert nekem másik Hf, van rajta és a régivel sohasem csinálta . Azt mondják ,hogy meg van hajolva a Hf pár tizedet és a tömítés ahogyan öregszik már nem képes elviselni ezt a pár tized hajlottságot . Hát nem tudom elgondolkodtató az biztos .

Elküldve

Biztos, hogy a fűtő radiátorból halljátok? Mert néha én is hallom, de én már beazonosítottam a forrást: nekem a kiegyenlítő tartályba bugyogó víz hangja hallatszik nagyritkán.

Egyértelműen, a motortérből nem hallani csak bentről, olyan 3-4 ezer környékén hallani utánna eltűnik a hang..de igazából én már megszoktam szerintem a radiátor vízköves de amíg van normális fűtés nem nyúlok hozzá.

Elküldve

Egyértelműen, a motortérből nem hallani csak bentről, olyan 3-4 ezer környékén hallani utánna eltűnik a hang..de igazából én már megszoktam szerintem a radiátor vízköves de amíg van normális fűtés nem nyúlok hozzá.

Nekem 2000 és 3000 között adja elő, jellemzően hidegen, de ha fél óra állás után beindítom, akkor is csinálja. Nem sokáig, pár mp csak.

Elküldve

Termosztátból melyik a megbízható márka ? kb 12.000 km-rel ezelőtt volt teljes vezérlés csere , termosztáttal együtt. De a hűtővíz elég nehézkesen melegszik fel. Illetve a fűtést is elég gyengének érzem. Mondjuk lada után biztos gyengébb :D De amikor beáll a víz 90 fokra, akkor sem az a dög meleg jön belőle hanem langyosnál valamivel melegebb.

Elküldve

Termosztátból melyik a megbízható márka ? kb 12.000 km-rel ezelőtt volt teljes vezérlés csere , termosztáttal együtt. De a hűtővíz elég nehézkesen melegszik fel. Illetve a fűtést is elég gyengének érzem. Mondjuk lada után biztos gyengébb :D De amikor beáll a víz 90 fokra, akkor sem az a dög meleg jön belőle hanem langyosnál valamivel melegebb.

Ha a víz 90 fokos, és így is kevés a fűtés, az nem termosztát hiba sztem. Inkább a radiátor hatásfoka rossz, pl. mert vízkő és egyéb szennyeződések vannak benne. Meg kéne próbálni átmosni pl. trisós vízzel, vagy kicserélni.

Elküldve

Ha a víz 90 fokos, és így is kevés a fűtés, az nem termosztát hiba sztem. Inkább a radiátor hatásfoka rossz, pl. mert vízkő és egyéb szennyeződések vannak benne. Meg kéne próbálni átmosni pl. trisós vízzel, vagy kicserélni.

Pedig valami huncutság van termosztát körül.Két nyitás látható,utána 90 alá 1mm rel beáll. Fűtés rendben vagy húsz percig,motor üzemin, fűtés ventilátorral semmi.Venti kikapcsol,fűtés langyos.

Kény kedve szerint vagy fűt vagy nem.Fél kiló trisó feloldva a hűtőrendszerbe, háromszáz km és slaggal való átmosás után (kb. egy teáskanál mocsok jött ki) sz@r. Vissza tettem a régi termosztátot, ami ugyan jókor nyit,viszont visszaejt majdnem kékig. Ezért lett kicserélve. A régi termosztáttal fűtés rendben. Érthetetlen.

Elküldve

Pedig valami huncutság van termosztát körül.Két nyitás látható,utána 90 alá 1mm rel beáll. Fűtés rendben vagy húsz percig,motor üzemin, fűtés ventilátorral semmi.Venti kikapcsol,fűtés langyos.

Kény kedve szerint vagy fűt vagy nem.Fél kiló trisó feloldva a hűtőrendszerbe, háromszáz km és slaggal való átmosás után (kb. egy teáskanál mocsok jött ki) sz@r. Vissza tettem a régi termosztátot, ami ugyan jókor nyit,viszont visszaejt majdnem kékig. Ezért lett kicserélve. A régi termosztáttal fűtés rendben. Érthetetlen.

Ami ajánlott márka az pl. a Wahler, Gates.

Elküldve

Valami olyan megoldás ami az egész rendszert átmossa és a hűtővíz cseréjével le lehetne engedni ?

Van, de ha eddíg nem eresztett esélyes hogy fog, a vízkő jótékonyan tömítt is.

Elküldve

Sziasztok!

Nekem is pont ugyanez volt a problémám, már tavaly télen kezdte, hogy nem ad meleget, ezért papírt tettem a hűtő elé, így elviselhető volt. Most megint hideget fújt, kicseréltem a termosztátot, nem lett jobb a helyzet. Tegnap már teljesen hideget jött meleg állásban is, gondoltam kiszedem a radiátort. Nem csináltam még soha, de nem egy nagy meló, az egész egy délután alatt megvolt. Nem is hittem a szememnek, hogy mi jött ki a radiátorból, tele volt sárszerű anyaggal, darabokkal. Jól átmostam és most olyan meleg van benn, hogy csak na. Aki ezzel küszködik, annak ajánlom, hogy szedje ki, mert amúgy csak a kínlódás van vele.

Elküldve

Na hali! a probléma oka hogy vettem egy febis termosztátot beleraktam légtelenítettem jó is volt szépen beált 90 fokra , 2 napig ,tegnap este mentem melózni még jó volt reggel jövök haza és már csak 95 fokon nyított ki és csak 92 ig ejtette vissza aztán ismét 95 vissza 92!!! és azóta nem is volt 90 fokon!mi lehet a hiba???????

jah f astra 1.6 16v 100 Le 1996 -os

Elküldve

Sziasztok!

Nekem is pont ugyanez volt a problémám, már tavaly télen kezdte, hogy nem ad meleget, ezért papírt tettem a hűtő elé, így elviselhető volt. Most megint hideget fújt, kicseréltem a termosztátot, nem lett jobb a helyzet. Tegnap már teljesen hideget jött meleg állásban is, gondoltam kiszedem a radiátort. Nem csináltam még soha, de nem egy nagy meló, az egész egy délután alatt megvolt. Nem is hittem a szememnek, hogy mi jött ki a radiátorból, tele volt sárszerű anyaggal, darabokkal. Jól átmostam és most olyan meleg van benn, hogy csak na. Aki ezzel küszködik, annak ajánlom, hogy szedje ki, mert amúgy csak a kínlódás van vele.

hol is lehet megtalálni pontosan ezt a radiátort ? Csak ezt érdemes átmosni vagy inkább az egész rendszert ?

Elküldve

Na hali! a probléma oka hogy vettem egy febis termosztátot beleraktam légtelenítettem jó is volt szépen beált 90 fokra , 2 napig ,tegnap este mentem melózni még jó volt reggel jövök haza és már csak 95 fokon nyított ki és csak 92 ig ejtette vissza aztán ismét 95 vissza 92!!! és azóta nem is volt 90 fokon!mi lehet a hiba???????

jah f astra 1.6 16v 100 Le 1996 -os

Sztem ez nem hiba, hivatalosan 92 fokon kell működnie.

Elküldve

Na hali! a probléma oka hogy vettem egy febis termosztátot beleraktam légtelenítettem jó is volt szépen beált 90 fokra , 2 napig ,tegnap este mentem melózni még jó volt reggel jövök haza és már csak 95 fokon nyított ki és csak 92 ig ejtette vissza aztán ismét 95 vissza 92!!! és azóta nem is volt 90 fokon!mi lehet a hiba???????

jah f astra 1.6 16v 100 Le 1996 -os

Ne idegelj ki 92-95...... az új autókban skála sincs csak max piros meg kék mező. Legyen a mutató a két mező között kábé valahol és jó a termosztát. Ellenőrizd szépen a nyitást hidegen induló motornál a hűtő bal felső sarkánál hirtelen kell forrónak lennie a víznek úgy 10-15 perc mulva alapjáraton járatva a mocit. Ha így van akkor jó ha egyből langyul kuka az új termosztát. Amúgy sem beállnia kell hanem fe-.le mozogni ahogy melegszik a víz emelkedik a hőfok ahogy nyit a termosztát visszaesik majd megint emelkedik és így tovább egy idő után majd indul a venti.

Elküldve

hol is lehet megtalálni pontosan ezt a radiátort ? Csak ezt érdemes átmosni vagy inkább az egész rendszert ?

Én csak a radiátort mostam át és tökéletes lett. A radiátorhoz úgy férsz hozzá, hogy a kardánboxot kiveszed, az elejénél van egy fém merevítő amit szintén ki kell venni, mert ettől nem férne ki. Ekkor már látod a radiátor műanyag borítását, ezt 4 csavar fogja alulról, ezeket elég necces kiszedni, főleg a belső kettőt. Ha leszedted a műanyagot is akkor kívülről már lehúzhatod a csövet és ki lehet venni a radiátort. Nem sok víz folyt le, mert a motor fölé lehet húzni a csövet, kb. 1 litert kellett csak utána öntenem.

Elküldve

Ha már az átmosásnál tartunk. Akinek jelenleg jó a fűtése azon kívül, hogy örül hogy lehet karbantartani? Pl teljesen melegre csavarva havi 1-2x, 3-as fordulaton meghatva? Vagy itt nincs ilyen karbantartás? Pl mint a klíma is hogy havi 1-2x ha nincs használva jó ha be van kapcsolva mert hogy átjáródjon a rendeszer? :rolleyes: Vagy ilyeneken ne gondolkozzak? Pl nekem 3/4-en szokott lenni a meleg is ami kellemes meleget szokott árasztani, de nem kell csutkamelegen hajtani hogy pl ne lustuljon el a fűtésem (ne vízkövesedjen el)? Vagy nincs jelentősége? Bocsi a hülye kérdésért! :w00t:

Elküldve

Ha már az átmosásnál tartunk. Akinek jelenleg jó a fűtése azon kívül, hogy örül hogy lehet karbantartani? Pl teljesen melegre csavarva havi 1-2x, 3-as fordulaton meghatva? Vagy itt nincs ilyen karbantartás? Pl mint a klíma is hogy havi 1-2x ha nincs használva jó ha be van kapcsolva mert hogy átjáródjon a rendeszer? :rolleyes: Vagy ilyeneken ne gondolkozzak? Pl nekem 3/4-en szokott lenni a meleg is ami kellemes meleget szokott árasztani, de nem kell csutkamelegen hajtani hogy pl ne lustuljon el a fűtésem (ne vízkövesedjen el)? Vagy nincs jelentősége? Bocsi a hülye kérdésért! :w00t:

Igazából tök mindegy, hova állítod a hőfokszabályzót, a radiátoron mindig ugyanannyi víz folyik keresztül, csak a klímás autóknál van egy csap a víz útjában. A nem klímás autókban csak a légterelő zsalukkal van irányítva a levegő vagy a radiátoron keresztül, vagy azt kikerülve (hideg állás).

Elküldve

Igazából tök mindegy, hova állítod a hőfokszabályzót, a radiátoron mindig ugyanannyi víz folyik keresztül, csak a klímás autóknál van egy csap a víz útjában. A nem klímás autókban csak a légterelő zsalukkal van irányítva a levegő vagy a radiátoron keresztül, vagy azt kikerülve (hideg állás).

Ezért bírják tovább a klímás fűtőboxosok és ezért szoktam nyáron is minimálisan csavarni a hőfokszabályzón alkalom adtán, hogy a csap átengedje a vizet így nem rohad bele a víz. Érezhető a tekerőn, hogy mikor zárod, nyitod azt a bizonyos csapot.

Elküldve

Igazából tök mindegy, hova állítod a hőfokszabályzót, a radiátoron mindig ugyanannyi víz folyik keresztül, csak a klímás autóknál van egy csap a víz útjában. A nem klímás autókban csak a légterelő zsalukkal van irányítva a levegő vagy a radiátoron keresztül, vagy azt kikerülve (hideg állás).

Ahha lényegében akkor mindegy mit csinálok ha be akar vízkövesedni akkor be fog. Amíg jó gondolom addig meg nem érdemes hozzányúlni mert lehet károsabb lesz mintha így hagynám ahogy van. Bár jelenleg teljesen jól üzemel, csak gondoltam hátha van valami alap karbantartás! Azért köszi! :)

Elküldve

Ahha lényegében akkor mindegy mit csinálok ha be akar vízkövesedni akkor be fog. Amíg jó gondolom addig meg nem érdemes hozzányúlni mert lehet károsabb lesz mintha így hagynám ahogy van. Bár jelenleg teljesen jól üzemel, csak gondoltam hátha van valami alap karbantartás! Azért köszi! :)

Annyit megtehetsz, hogy ha hűtőfolyadékot cserélsz a rendszerben, ill. utántöltesz, nem csapvizet használsz, hanem mindig desztillált vizet. Ezzel legalább az ásványi eredetű vízkövet ki tudod hagyni a játékból.

Elküldve

Annyit megtehetsz, hogy ha hűtőfolyadékot cserélsz a rendszerben, ill. utántöltesz, nem csapvizet használsz, hanem mindig desztillált vizet. Ezzel legalább az ásványi eredetű vízkövet ki tudod hagyni a játékból.

Ok köszi! Azzal nincs gond, mert kb 1liter ioncserélt mindig van a kocsiba meg kb 2-3dl fagyálló is ha netán után kell tölteni! (vezérléscserénél is ion+fagyálló lett feltöltve.) :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.