Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Ez így ebben a formában nem zárhíd. A zárhíd azért zárhíd, mert egy nagyjából vízszintes híd, ahova záródik a motorháztető, az pedig a lámpakeretekben végződik. Ez csak egy ventillátorkonzol.

Viszont akkor lehet, hogy elég csak ezt cserélni a klímásításhoz... nem?

Nem tudom, csak próbálom értelmezni a fentieket.

Link to comment
Megosztás:

Először mindenképp nézesd meg klímással, hogy van e benne gáz! Ha nincs akkor töltesd fel és ha úgy sem kapcsol,akkor kell elkezdeni tovább keresgélni.

Igen régen jártam ebben a topicban, mert nem vagyok érintett. Azonban szeretnék egy sajnos nagyon elterjedt tévhitet eloszlatni. Mindenki gázról beszél. Tudom, még a klímások is ezt mondják naggggyon helytelenül!

Ugyanis ha gáz van benne, akkor van a gáz! Akkor nem akar működni az istenadta!

Nem gáz kell a hűtőrendszerbe hanem hűtőközeg FOLYADÉK ! Aztán annak egy része el fog párologni és azáltal fog hűteni. Ha kevés a folyékony hűtőközeg (folyadék) a rendszerben, vagy már csak "gáz" van benne, - ami ugye nem is gáz, hanem hűtőközeg GŐZ - akkor van a baj.

Tehát tessék egyszerűen hűtőközeget, vagy ha az túl bonyolult szó, akkor folyadékot emlegetni! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Igen régen jártam ebben a topicban, mert nem vagyok érintett. Azonban szeretnék egy sajnos nagyon elterjedt tévhitet eloszlatni. Mindenki gázról beszél. Tudom, még a klímások is ezt mondják naggggyon helytelenül!

Ugyanis ha gáz van benne, akkor van a gáz! Akkor nem akar működni az istenadta!

Nem gáz kell a hűtőrendszerbe hanem hűtőközeg FOLYADÉK ! Aztán annak egy része el fog párologni és azáltal fog hűteni. Ha kevés a folyékony hűtőközeg (folyadék) a rendszerben, vagy már csak "gáz" van benne, - ami ugye nem is gáz, hanem hűtőközeg GŐZ - akkor van a baj.

Tehát tessék egyszerűen hűtőközeget, vagy ha az túl bonyolult szó, akkor folyadékot emlegetni! :icon1:

A vezetékes gázt is mindenki gáznak mondja, pedig folyadékként érkezik a házba.

Ugye 5bar nyomáson már folyadék halmazállapotú lesz.

Link to comment
Megosztás:

A vezetékes gázt is mindenki gáznak mondja, pedig folyadékként érkezik a házba.

Ugye 5bar nyomáson már folyadék halmazállapotú lesz.

Ha ez igaz lenne, akkor itt a kertemben a (gáz) nyomáscsökkentő gázfogyasztás esetén deres lenne. Pedig nem az.

Ugyanis halmazállapot változás esetén (folyadékból gőz) hőelvonás történik a környezetből. Ezen alapszik a hűtés.

Fordítva is igaz, tehát ha gőzt kondenzáltatunk, akkor a környezet vonja el a hőt a közegből és a folyadék kondenzálódik.

Link to comment
Megosztás:

Ha ez igaz lenne, akkor itt a kertemben a (gáz) nyomáscsökkentő gázfogyasztás esetén deres lenne. Pedig nem az.

Ugyanis halmazállapot változás esetén (folyadékból gőz) hőelvonás történik a környezetből. Ezen alapszik a hűtés.

Fordítva is igaz, tehát ha gőzt kondenzáltatunk, akkor a környezet vonja el a hőt a közegből és a folyadék kondenzálódik.

Különben meg a folyadékokban a nyomás gyengítetlenül terjed, vagyis zárt csőben a folyadék nyomását nem tudod nyomáscsökkentővel csökkenteni. Gáznál persze lehet.

Link to comment
Megosztás:

Ha ez igaz lenne, akkor itt a kertemben a (gáz) nyomáscsökkentő gázfogyasztás esetén deres lenne. Pedig nem az.

Ugyanis halmazállapot változás esetén (folyadékból gőz) hőelvonás történik a környezetből. Ezen alapszik a hűtés.

Fordítva is igaz, tehát ha gőzt kondenzáltatunk, akkor a környezet vonja el a hőt a közegből és a folyadék kondenzálódik.

Üzem közben gőz formájában van jelen a hűtőközeg.

Tárolás esetén (például palackban) folyadék és gőz elegye található, ezt hívják nedves gőznek.

(és úgy látom sikerült :D)

Link to comment
Megosztás:

Különben meg a folyadékokban a nyomás gyengítetlenül terjed, vagyis zárt csőben a folyadék nyomását nem tudod nyomáscsökkentővel csökkenteni. Gáznál persze lehet.

Ha ez igaz lenne, akkor én sem tudnám itthon, a bejövő hálózati 6 és 7,5 baros ingadozó víznyomást a beszerelt víznyomáscsökkentőmmel stabil 5 barra csökkenteni. Márpedig tudom.

Nem jó az analógiád.

Vízvezeték esetén áramló vízről beszélünk, a csapnál nyitottá válik a renszer és lehet a nyomást, sőt kell is szabályozni. Ha a csapot kinyitom működik a nyomáscsökkentő, és a csap elzárása után sem növekszik a nyomás a szabályzott oldalon a bejövő oldalira. Ha igen, akkor a szabályzó rossz.

daykiller

Vasutas rocker \m/

  • photo-thumb-6089.jpg?_r=0
  • MOTE klubtag
  • mote.png
  • 10.134 Hozzászólás:

Üzem közben gőz formájában van jelen a hűtőközeg.

Tárolás esetén (például palackban) folyadék és gőz elegye található, ezt hívják nedves gőznek.

(és úgy látom sikerült :D)

Hűtés esetén zárt rendszerről beszélünk, ahol a kompresszor keringeti a hűtőközeget úgy, hogy kis nyomáson szívja a hűtőközeg gőzt az elpárologtatóból. Az elpárologtató (radiátor) adja a hűtést a kocsiszekrénynek. Az elszívott hűtőközeg gőzöket a kompresszor a kondenzátorba nyomja nagy nyomáson, ahol a menetszél + hűtőventillátor lehűti a hűtőközeget és folyadékká kondenzálódik és lefolyik a folyadékgyűjtő tartályba. Innen jut a folyadék hűtőközeg egy FOLYTÁSON keresztül vissza az elpárologtatóba, ahol gőzzé párolog és a párolgás miatt hőt von el a környezetéből. A kör itt zárult.

Tehát üzem közben nem gőz formájában van jelen a hűtőközeg, hanem pontosan a halmazállapot változásoknak köszönhetően folyadék és gőz formájában, ezért tud működni a hűtés. Az első halmazállapot változás a fojtásnál kezdődik és az elpárologtatóban fejeződik be. A második halmazállapot változás a kondenzátorban történik. A rendszert annyira kell feltölteni folyadékkal, hogy a folyadékgyűjtő tartályban elegendő folyadék legyen a folyamatos működéshez. Túltöltés esetén a kompresszor folyadékütést kaphat, ami töréshez vezethet. Alacsony szint esetén nem hűt, mert az elpárolgás már a fojtószelep előtt megtörténik.

;)

Link to comment
Megosztás:

Ha ez igaz lenne, akkor én sem tudnám itthon, a bejövő hálózati 6 és 7,5 baros ingadozó víznyomást a beszerelt víznyomáscsökkentőmmel stabil 5 barra csökkenteni. Márpedig tudom.

Nem jó az analógiád.

Vízvezeték esetén áramló vízről beszélünk, a csapnál nyitottá válik a renszer és lehet a nyomást, sőt kell is szabályozni. Ha a csapot kinyitom működik a nyomáscsökkentő, és a csap elzárása után sem növekszik a nyomás a szabályzott oldalon a bejövő oldalira. Ha igen, akkor a szabályzó rossz.

Tanultam áramlástant, csak már régen. Csak néhány alap dologra emlékszem, de itt a helyzet kissé bonyolultabb.

Úgyhogy inkább nem okoskodok. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tudom, biztosan volt már erről szó, de sok oldal lenne visszaolvasni. Az lenne a kérdésem, hogy a fekete és zöld vákumcsőnek melyik oldalon kell lenni? Illetve a bowdenekről is érdeklődnék. Pontosan melyik bowdent melyik helyre kell bepattintani, és a kiinduló állapot, hogy néz ki? Értem ezalatt, hogy kihúzva vagy betolva van a bowden a kiinduló pontnál. Szóval a három bowden beállítását szeretném magyarul megtudni :) Ha valaki tudja, melyik hsz szól erről, hogy ne kelljen újra leírna, azt is megköszönöm! Szép estét Mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Számomra nem egyszerű kérdéssel fordulok hozzátok.Van egy 96-os F astrám ami irdatlanul párásodik,de nem tudom hogy mitől pedig a pollen szűrő új,a levegőt normálisan fúja ahogy kell,mégis tiszta pára az egész autó körbe és nem lehet egyszerűen leszárítani de még letörölni se normálisan,olyan mintha zsíros lenne a szélvédő.Ablakot lehúzva tűnik a pára egy kicsit,de ha felhúzzuk azonnal kezdődik az egész elölről.Lassan kezdem feladni a dolgot.Segítsetek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Számomra nem egyszerű kérdéssel fordulok hozzátok.Van egy 96-os F astrám ami irdatlanul párásodik,de nem tudom hogy mitől pedig a pollen szűrő új,a levegőt normálisan fúja ahogy kell,mégis tiszta pára az egész autó körbe és nem lehet egyszerűen leszárítani de még letörölni se normálisan,olyan mintha zsíros lenne a szélvédő.Ablakot lehúzva tűnik a pára egy kicsit,de ha felhúzzuk azonnal kezdődik az egész elölről.Lassan kezdem feladni a dolgot.Segítsetek!

Az ablakokat belülről mosd le alkoholos clinnel, az jó szokot lenni.

Az irdatlan párásodások általában beázástól szoktak jelentkezni. Első körben induljunk ki abból, hogy ez fölülről van, és nem a szőnyeg alatt tocsog a víztől a szivacs. A szélvédő gumiját körbenézve, nincs -e fölszakadva valahol, megvan -e körbe a tömítés. Utána a szélvédő alján, a levélrács és az ablak közötti gumi, ott van -e, és ha ott van, tömít -e az ablakon rendesen. Ha nem, akkor ott alatta kitömíteni, vagy a levélrácsot megigazítani, hátha nem áll jól. Következő a levélrács alatti lefolyó. Be van -e pattintva a helyére, nincs -e eltörve, illetve a gumi csík nincs -e lecsúszva valahol. (ha igen, rá tudja vezetni a vizet, a pollenszűrőre) Ezek után, lefolyó fölpattint, és alatta megnéz, nincs -e tele levéllel, retekkel, egyebekkel a pollenszűrő környéke, illetve a szűrő nem vizes -e. ;) ( kisbetűkkel a végére azért leírom, mert volt már rá példa... a belső keringtetés ne legyen benyomva, mert akkor nem kell csodálkozni)

Link to comment
Megosztás:

Az ablakokat belülről mosd le alkoholos clinnel, az jó szokot lenni.

Az irdatlan párásodások általában beázástól szoktak jelentkezni. Első körben induljunk ki abból, hogy ez fölülről van, és nem a szőnyeg alatt tocsog a víztől a szivacs. A szélvédő gumiját körbenézve, nincs -e fölszakadva valahol, megvan -e körbe a tömítés. Utána a szélvédő alján, a levélrács és az ablak közötti gumi, ott van -e, és ha ott van, tömít -e az ablakon rendesen. Ha nem, akkor ott alatta kitömíteni, vagy a levélrácsot megigazítani, hátha nem áll jól. Következő a levélrács alatti lefolyó. Be van -e pattintva a helyére, nincs -e eltörve, illetve a gumi csík nincs -e lecsúszva valahol. (ha igen, rá tudja vezetni a vizet, a pollenszűrőre) Ezek után, lefolyó fölpattint, és alatta megnéz, nincs -e tele levéllel, retekkel, egyebekkel a pollenszűrő környéke, illetve a szűrő nem vizes -e. ;) ( kisbetűkkel a végére azért leírom, mert volt már rá példa... a belső keringtetés ne legyen benyomva, mert akkor nem kell csodálkozni)

Nem nincs bekapcsolva a belső levegő keringtetés.Beázás nincs rajta dugulás sincs ezen már túl vagyok.Ma este jöttem haza gondoltam adok rá egy kis fűtést és már jelenkezet is a jelenség pedig már eső hetek óta nem volt pollenszűrőt direkt kivettem csont száraz "mitől is lenne vizes"és akkor is csinálja.

Link to comment
Megosztás:

Nem nincs bekapcsolva a belső levegő keringtetés.Beázás nincs rajta dugulás sincs ezen már túl vagyok.Ma este jöttem haza gondoltam adok rá egy kis fűtést és már jelenkezet is a jelenség pedig már eső hetek óta nem volt pollenszűrőt direkt kivettem csont száraz "mitől is lenne vizes"és akkor is csinálja.

ha a fűtés után jelentkezett, akkor én megnézném a fűtőradiátort és környékét, nem e az csepeg/folyik. vizes e a környékén a szőnyeg.

Link to comment
Megosztás:

ha a fűtés után jelentkezett, akkor én megnézném a fűtőradiátort és környékét, nem e az csepeg/folyik. vizes e a környékén a szőnyeg.

Bejött a tipped megnéztem látszolag semmi víz,de ha megnyomkodtam a belül a szőnyeget akkor lehetett csak észre venni,hogy enged.Már kiszedtem a radiátort és az lukas úgyhogy kuka.Holnap bontóba veszek másikat és berakom,de azt hogyan azt még nem tudom,kivenni sem volt egyszerű.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Sziasztok érdeklödni szeretné, 1.7dtl caraván combi 1-es 2-es kapcsolásná egyforma meleget fujj.3-4esnél mega bal oldalon elég rendesen le hül, mi lehet a porobléma.

Igazából az hogy melyik fokozatba kapcsolod a ventit nem szól bele milyen levegő jön. Szinte soha nem kapcsolom a ventit 3-4.be , néha ha párát kell lefújni a szélvédőről. Véleményem szerint nem kell foglalkozni a dologgal, valós próbléma nincs.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék hogy ez Fűtőmotor elötét ellenállás, hol helyezkedik el a kocsiban? Illetve ha lehetséges egy képet kérhetnék-e róla, mert az odáig ok, hogy a pollenszűrő alatt, de mégis...:Dmert apu kocsija is 1.7 szívó dé 1-2ben szinte egyáltalán nem megy a fűtés....köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék hogy ez Fűtőmotor elötét ellenállás, hol helyezkedik el a kocsiban? Illetve ha lehetséges egy képet kérhetnék-e róla, mert az odáig ok, hogy a pollenszűrő alatt, de mégis...:Dmert apu kocsija is 1.7 szívó dé 1-2ben szinte egyáltalán nem megy a fűtés....köszönöm a segítséget!

A pollenszűrő megvan? Ha nem, akkor nehéz lesz elmagyarázni. :icon1:

Így néz ki:

http://www.google.hu/imgres?hl=hu&client=firefox-a&hs=0Q3&sa=X&rls=org.mozilla:hu:official&biw=1186&bih=597&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=um8zCMCIm8PTLM:&imgrefurl=http://www.startapro.hu/hirdetes/opel_f_astra_futomotor_elotet_ellenallas/szeged/591142&docid=fJewgIQ5sh37MM&imgurl=http://www.startapro.hu/data/image/001/328/476/1328476_320x240.jpg&w=320&h=240&ei=XZGFUKi5JofwsgaXqoCAAg&zoom=1&iact=hc&vpx=325&vpy=154&dur=4002&hovh=192&hovw=256&tx=163&ty=81&sig=111332417076975767846&page=1&tbnh=142&tbnw=188&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:1,s:0,i:71

A fűtésboxban pedig ott van a jobb oldali nyílás előtt (a képen alatta):

http://www.google.hu/imgres?hl=hu&client=firefox-a&hs=Emi&rls=org.mozilla:hu:official&biw=1186&bih=597&tbm=isch&tbnid=VECZ_VaafWPnRM:&imgrefurl=http://racing-bazar.hu/alkatresz/klima-futes/opel_astra_f_futesbox_kompletten_mindenestol&docid=MpPgDaUx7B2asM&imgurl=http://racing-bazar.hu/ShowImage.ashx%253FimgID%253D1005777504%2526imgX%253D400%2526imgY%253D0&w=400&h=300&ei=fpGFUJ2OCs7MtAadxYAI&zoom=1&iact=hc&vpx=523&vpy=152&dur=3247&hovh=194&hovw=259&tx=130&ty=113&sig=111332417076975767846&page=1&tbnh=140&tbnw=187&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:2,s:0,i:71

Amúgy ez csak a ventillátor sebesség-szabályozására való. Ha nincs fűtés a kocsiban, akkor az más miatt van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.