Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ez így ebben a formában nem zárhíd. A zárhíd azért zárhíd, mert egy nagyjából vízszintes híd, ahova záródik a motorháztető, az pedig a lámpakeretekben végződik. Ez csak egy ventillátorkonzol.

Viszont akkor lehet, hogy elég csak ezt cserélni a klímásításhoz... nem?

Nem tudom, csak próbálom értelmezni a fentieket.

Elküldve

Először mindenképp nézesd meg klímással, hogy van e benne gáz! Ha nincs akkor töltesd fel és ha úgy sem kapcsol,akkor kell elkezdeni tovább keresgélni.

Igen régen jártam ebben a topicban, mert nem vagyok érintett. Azonban szeretnék egy sajnos nagyon elterjedt tévhitet eloszlatni. Mindenki gázról beszél. Tudom, még a klímások is ezt mondják naggggyon helytelenül!

Ugyanis ha gáz van benne, akkor van a gáz! Akkor nem akar működni az istenadta!

Nem gáz kell a hűtőrendszerbe hanem hűtőközeg FOLYADÉK ! Aztán annak egy része el fog párologni és azáltal fog hűteni. Ha kevés a folyékony hűtőközeg (folyadék) a rendszerben, vagy már csak "gáz" van benne, - ami ugye nem is gáz, hanem hűtőközeg GŐZ - akkor van a baj.

Tehát tessék egyszerűen hűtőközeget, vagy ha az túl bonyolult szó, akkor folyadékot emlegetni! :icon1:

Elküldve

Igen régen jártam ebben a topicban, mert nem vagyok érintett. Azonban szeretnék egy sajnos nagyon elterjedt tévhitet eloszlatni. Mindenki gázról beszél. Tudom, még a klímások is ezt mondják naggggyon helytelenül!

Ugyanis ha gáz van benne, akkor van a gáz! Akkor nem akar működni az istenadta!

Nem gáz kell a hűtőrendszerbe hanem hűtőközeg FOLYADÉK ! Aztán annak egy része el fog párologni és azáltal fog hűteni. Ha kevés a folyékony hűtőközeg (folyadék) a rendszerben, vagy már csak "gáz" van benne, - ami ugye nem is gáz, hanem hűtőközeg GŐZ - akkor van a baj.

Tehát tessék egyszerűen hűtőközeget, vagy ha az túl bonyolult szó, akkor folyadékot emlegetni! :icon1:

A vezetékes gázt is mindenki gáznak mondja, pedig folyadékként érkezik a házba.

Ugye 5bar nyomáson már folyadék halmazállapotú lesz.

Elküldve

A vezetékes gázt is mindenki gáznak mondja, pedig folyadékként érkezik a házba.

Ugye 5bar nyomáson már folyadék halmazállapotú lesz.

Ha ez igaz lenne, akkor itt a kertemben a (gáz) nyomáscsökkentő gázfogyasztás esetén deres lenne. Pedig nem az.

Ugyanis halmazállapot változás esetén (folyadékból gőz) hőelvonás történik a környezetből. Ezen alapszik a hűtés.

Fordítva is igaz, tehát ha gőzt kondenzáltatunk, akkor a környezet vonja el a hőt a közegből és a folyadék kondenzálódik.

Elküldve

Ha ez igaz lenne, akkor itt a kertemben a (gáz) nyomáscsökkentő gázfogyasztás esetén deres lenne. Pedig nem az.

Ugyanis halmazállapot változás esetén (folyadékból gőz) hőelvonás történik a környezetből. Ezen alapszik a hűtés.

Fordítva is igaz, tehát ha gőzt kondenzáltatunk, akkor a környezet vonja el a hőt a közegből és a folyadék kondenzálódik.

Különben meg a folyadékokban a nyomás gyengítetlenül terjed, vagyis zárt csőben a folyadék nyomását nem tudod nyomáscsökkentővel csökkenteni. Gáznál persze lehet.

Elküldve

Ha ez igaz lenne, akkor itt a kertemben a (gáz) nyomáscsökkentő gázfogyasztás esetén deres lenne. Pedig nem az.

Ugyanis halmazállapot változás esetén (folyadékból gőz) hőelvonás történik a környezetből. Ezen alapszik a hűtés.

Fordítva is igaz, tehát ha gőzt kondenzáltatunk, akkor a környezet vonja el a hőt a közegből és a folyadék kondenzálódik.

Üzem közben gőz formájában van jelen a hűtőközeg.

Tárolás esetén (például palackban) folyadék és gőz elegye található, ezt hívják nedves gőznek.

(és úgy látom sikerült :D)

Elküldve

Különben meg a folyadékokban a nyomás gyengítetlenül terjed, vagyis zárt csőben a folyadék nyomását nem tudod nyomáscsökkentővel csökkenteni. Gáznál persze lehet.

Ha ez igaz lenne, akkor én sem tudnám itthon, a bejövő hálózati 6 és 7,5 baros ingadozó víznyomást a beszerelt víznyomáscsökkentőmmel stabil 5 barra csökkenteni. Márpedig tudom.

Nem jó az analógiád.

Vízvezeték esetén áramló vízről beszélünk, a csapnál nyitottá válik a renszer és lehet a nyomást, sőt kell is szabályozni. Ha a csapot kinyitom működik a nyomáscsökkentő, és a csap elzárása után sem növekszik a nyomás a szabályzott oldalon a bejövő oldalira. Ha igen, akkor a szabályzó rossz.

daykiller

Vasutas rocker \m/

  • photo-thumb-6089.jpg?_r=0
  • MOTE klubtag
  • mote.png
  • 10.134 Hozzászólás:

Üzem közben gőz formájában van jelen a hűtőközeg.

Tárolás esetén (például palackban) folyadék és gőz elegye található, ezt hívják nedves gőznek.

(és úgy látom sikerült :D)

Hűtés esetén zárt rendszerről beszélünk, ahol a kompresszor keringeti a hűtőközeget úgy, hogy kis nyomáson szívja a hűtőközeg gőzt az elpárologtatóból. Az elpárologtató (radiátor) adja a hűtést a kocsiszekrénynek. Az elszívott hűtőközeg gőzöket a kompresszor a kondenzátorba nyomja nagy nyomáson, ahol a menetszél + hűtőventillátor lehűti a hűtőközeget és folyadékká kondenzálódik és lefolyik a folyadékgyűjtő tartályba. Innen jut a folyadék hűtőközeg egy FOLYTÁSON keresztül vissza az elpárologtatóba, ahol gőzzé párolog és a párolgás miatt hőt von el a környezetéből. A kör itt zárult.

Tehát üzem közben nem gőz formájában van jelen a hűtőközeg, hanem pontosan a halmazállapot változásoknak köszönhetően folyadék és gőz formájában, ezért tud működni a hűtés. Az első halmazállapot változás a fojtásnál kezdődik és az elpárologtatóban fejeződik be. A második halmazállapot változás a kondenzátorban történik. A rendszert annyira kell feltölteni folyadékkal, hogy a folyadékgyűjtő tartályban elegendő folyadék legyen a folyamatos működéshez. Túltöltés esetén a kompresszor folyadékütést kaphat, ami töréshez vezethet. Alacsony szint esetén nem hűt, mert az elpárolgás már a fojtószelep előtt megtörténik.

;)

Elküldve

Ha ez igaz lenne, akkor én sem tudnám itthon, a bejövő hálózati 6 és 7,5 baros ingadozó víznyomást a beszerelt víznyomáscsökkentőmmel stabil 5 barra csökkenteni. Márpedig tudom.

Nem jó az analógiád.

Vízvezeték esetén áramló vízről beszélünk, a csapnál nyitottá válik a renszer és lehet a nyomást, sőt kell is szabályozni. Ha a csapot kinyitom működik a nyomáscsökkentő, és a csap elzárása után sem növekszik a nyomás a szabályzott oldalon a bejövő oldalira. Ha igen, akkor a szabályzó rossz.

Tanultam áramlástant, csak már régen. Csak néhány alap dologra emlékszem, de itt a helyzet kissé bonyolultabb.

Úgyhogy inkább nem okoskodok. :icon1:

Elküldve

Tanultam áramlástant, csak már régen. Csak néhány alap dologra emlékszem, de itt a helyzet kissé bonyolultabb.

Úgyhogy inkább nem okoskodok. :icon1:

Oké! :icon1: Azonban kétségbe vonom, hogy nálam régebben tanultad.

Elküldve

Sziasztok! Tudom, biztosan volt már erről szó, de sok oldal lenne visszaolvasni. Az lenne a kérdésem, hogy a fekete és zöld vákumcsőnek melyik oldalon kell lenni? Illetve a bowdenekről is érdeklődnék. Pontosan melyik bowdent melyik helyre kell bepattintani, és a kiinduló állapot, hogy néz ki? Értem ezalatt, hogy kihúzva vagy betolva van a bowden a kiinduló pontnál. Szóval a három bowden beállítását szeretném magyarul megtudni :) Ha valaki tudja, melyik hsz szól erről, hogy ne kelljen újra leírna, azt is megköszönöm! Szép estét Mindenkinek!

Elküldve

Sziasztok.

Számomra nem egyszerű kérdéssel fordulok hozzátok.Van egy 96-os F astrám ami irdatlanul párásodik,de nem tudom hogy mitől pedig a pollen szűrő új,a levegőt normálisan fúja ahogy kell,mégis tiszta pára az egész autó körbe és nem lehet egyszerűen leszárítani de még letörölni se normálisan,olyan mintha zsíros lenne a szélvédő.Ablakot lehúzva tűnik a pára egy kicsit,de ha felhúzzuk azonnal kezdődik az egész elölről.Lassan kezdem feladni a dolgot.Segítsetek!

Elküldve

Sziasztok.

Számomra nem egyszerű kérdéssel fordulok hozzátok.Van egy 96-os F astrám ami irdatlanul párásodik,de nem tudom hogy mitől pedig a pollen szűrő új,a levegőt normálisan fúja ahogy kell,mégis tiszta pára az egész autó körbe és nem lehet egyszerűen leszárítani de még letörölni se normálisan,olyan mintha zsíros lenne a szélvédő.Ablakot lehúzva tűnik a pára egy kicsit,de ha felhúzzuk azonnal kezdődik az egész elölről.Lassan kezdem feladni a dolgot.Segítsetek!

Az ablakokat belülről mosd le alkoholos clinnel, az jó szokot lenni.

Az irdatlan párásodások általában beázástól szoktak jelentkezni. Első körben induljunk ki abból, hogy ez fölülről van, és nem a szőnyeg alatt tocsog a víztől a szivacs. A szélvédő gumiját körbenézve, nincs -e fölszakadva valahol, megvan -e körbe a tömítés. Utána a szélvédő alján, a levélrács és az ablak közötti gumi, ott van -e, és ha ott van, tömít -e az ablakon rendesen. Ha nem, akkor ott alatta kitömíteni, vagy a levélrácsot megigazítani, hátha nem áll jól. Következő a levélrács alatti lefolyó. Be van -e pattintva a helyére, nincs -e eltörve, illetve a gumi csík nincs -e lecsúszva valahol. (ha igen, rá tudja vezetni a vizet, a pollenszűrőre) Ezek után, lefolyó fölpattint, és alatta megnéz, nincs -e tele levéllel, retekkel, egyebekkel a pollenszűrő környéke, illetve a szűrő nem vizes -e. ;) ( kisbetűkkel a végére azért leírom, mert volt már rá példa... a belső keringtetés ne legyen benyomva, mert akkor nem kell csodálkozni)

Elküldve

Az ablakokat belülről mosd le alkoholos clinnel, az jó szokot lenni.

Az irdatlan párásodások általában beázástól szoktak jelentkezni. Első körben induljunk ki abból, hogy ez fölülről van, és nem a szőnyeg alatt tocsog a víztől a szivacs. A szélvédő gumiját körbenézve, nincs -e fölszakadva valahol, megvan -e körbe a tömítés. Utána a szélvédő alján, a levélrács és az ablak közötti gumi, ott van -e, és ha ott van, tömít -e az ablakon rendesen. Ha nem, akkor ott alatta kitömíteni, vagy a levélrácsot megigazítani, hátha nem áll jól. Következő a levélrács alatti lefolyó. Be van -e pattintva a helyére, nincs -e eltörve, illetve a gumi csík nincs -e lecsúszva valahol. (ha igen, rá tudja vezetni a vizet, a pollenszűrőre) Ezek után, lefolyó fölpattint, és alatta megnéz, nincs -e tele levéllel, retekkel, egyebekkel a pollenszűrő környéke, illetve a szűrő nem vizes -e. ;) ( kisbetűkkel a végére azért leírom, mert volt már rá példa... a belső keringtetés ne legyen benyomva, mert akkor nem kell csodálkozni)

Nem nincs bekapcsolva a belső levegő keringtetés.Beázás nincs rajta dugulás sincs ezen már túl vagyok.Ma este jöttem haza gondoltam adok rá egy kis fűtést és már jelenkezet is a jelenség pedig már eső hetek óta nem volt pollenszűrőt direkt kivettem csont száraz "mitől is lenne vizes"és akkor is csinálja.

Elküldve

Nem nincs bekapcsolva a belső levegő keringtetés.Beázás nincs rajta dugulás sincs ezen már túl vagyok.Ma este jöttem haza gondoltam adok rá egy kis fűtést és már jelenkezet is a jelenség pedig már eső hetek óta nem volt pollenszűrőt direkt kivettem csont száraz "mitől is lenne vizes"és akkor is csinálja.

ha a fűtés után jelentkezett, akkor én megnézném a fűtőradiátort és környékét, nem e az csepeg/folyik. vizes e a környékén a szőnyeg.

Elküldve

ha a fűtés után jelentkezett, akkor én megnézném a fűtőradiátort és környékét, nem e az csepeg/folyik. vizes e a környékén a szőnyeg.

Bejött a tipped megnéztem látszolag semmi víz,de ha megnyomkodtam a belül a szőnyeget akkor lehetett csak észre venni,hogy enged.Már kiszedtem a radiátort és az lukas úgyhogy kuka.Holnap bontóba veszek másikat és berakom,de azt hogyan azt még nem tudom,kivenni sem volt egyszerű.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok ,a fűtőventilátor csak negyedik fokozatban működik mi lehet a többi három fokozattal ?

A másik probléma az lenne,hogy csak nagyon lassan melegszik fel a víz,mi az oka ?

Elküldve

Sziasztok ,a fűtőventilátor csak negyedik fokozatban működik mi lehet a többi három fokozattal ?

A másik probléma az lenne,hogy csak nagyon lassan melegszik fel a víz,mi az oka ?

Fűtōmotor elötét ellenállás, termosztát.
  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Csak azt szeretném kérdezni,hogy a középső rácsoknál a mosogató szivacsot azt a fönti vagy a lenti részbe kell tenni?Hogy ne fújja ott a hideg levegőt.

Remélem érthetően írtam. :)

Előre is köszönöm.

Üdv.:zozo

Elküldve

Sziasztok!

Csak azt szeretném kérdezni,hogy a középső rácsoknál a mosogató szivacsot azt a fönti vagy a lenti részbe kell tenni?Hogy ne fújja ott a hideg levegőt.

Remélem érthetően írtam. :)

Előre is köszönöm.

Üdv.:zozo

A fentibe , lassan én is visszateszem.

738974-20121021-LZx98T.jpg

Elküldve

Sziasztok érdeklödni szeretné, 1.7dtl caraván combi 1-es 2-es kapcsolásná egyforma meleget fujj.3-4esnél mega bal oldalon elég rendesen le hül, mi lehet a porobléma.

Elküldve

Sziasztok érdeklödni szeretné, 1.7dtl caraván combi 1-es 2-es kapcsolásná egyforma meleget fujj.3-4esnél mega bal oldalon elég rendesen le hül, mi lehet a porobléma.

Igazából az hogy melyik fokozatba kapcsolod a ventit nem szól bele milyen levegő jön. Szinte soha nem kapcsolom a ventit 3-4.be , néha ha párát kell lefújni a szélvédőről. Véleményem szerint nem kell foglalkozni a dologgal, valós próbléma nincs.

Elküldve

Sziasztok!

Érdeklődnék hogy ez Fűtőmotor elötét ellenállás, hol helyezkedik el a kocsiban? Illetve ha lehetséges egy képet kérhetnék-e róla, mert az odáig ok, hogy a pollenszűrő alatt, de mégis...:Dmert apu kocsija is 1.7 szívó dé 1-2ben szinte egyáltalán nem megy a fűtés....köszönöm a segítséget!

Elküldve

Sziasztok!

Érdeklődnék hogy ez Fűtőmotor elötét ellenállás, hol helyezkedik el a kocsiban? Illetve ha lehetséges egy képet kérhetnék-e róla, mert az odáig ok, hogy a pollenszűrő alatt, de mégis...:Dmert apu kocsija is 1.7 szívó dé 1-2ben szinte egyáltalán nem megy a fűtés....köszönöm a segítséget!

A pollenszűrő megvan? Ha nem, akkor nehéz lesz elmagyarázni. :icon1:

Így néz ki:

http://www.google.hu/imgres?hl=hu&client=firefox-a&hs=0Q3&sa=X&rls=org.mozilla:hu:official&biw=1186&bih=597&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=um8zCMCIm8PTLM:&imgrefurl=http://www.startapro.hu/hirdetes/opel_f_astra_futomotor_elotet_ellenallas/szeged/591142&docid=fJewgIQ5sh37MM&imgurl=http://www.startapro.hu/data/image/001/328/476/1328476_320x240.jpg&w=320&h=240&ei=XZGFUKi5JofwsgaXqoCAAg&zoom=1&iact=hc&vpx=325&vpy=154&dur=4002&hovh=192&hovw=256&tx=163&ty=81&sig=111332417076975767846&page=1&tbnh=142&tbnw=188&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:1,s:0,i:71

A fűtésboxban pedig ott van a jobb oldali nyílás előtt (a képen alatta):

http://www.google.hu/imgres?hl=hu&client=firefox-a&hs=Emi&rls=org.mozilla:hu:official&biw=1186&bih=597&tbm=isch&tbnid=VECZ_VaafWPnRM:&imgrefurl=http://racing-bazar.hu/alkatresz/klima-futes/opel_astra_f_futesbox_kompletten_mindenestol&docid=MpPgDaUx7B2asM&imgurl=http://racing-bazar.hu/ShowImage.ashx%253FimgID%253D1005777504%2526imgX%253D400%2526imgY%253D0&w=400&h=300&ei=fpGFUJ2OCs7MtAadxYAI&zoom=1&iact=hc&vpx=523&vpy=152&dur=3247&hovh=194&hovw=259&tx=130&ty=113&sig=111332417076975767846&page=1&tbnh=140&tbnw=187&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:2,s:0,i:71

Amúgy ez csak a ventillátor sebesség-szabályozására való. Ha nincs fűtés a kocsiban, akkor az más miatt van.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.