Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Ez nem ide tartozik de olyan gonddal találkoztatok márh az autó kb egy naposállás után nehezn indul be majd miután beindult az alapjárat elkezd fel le mozogni ?második indításnál már nincs gond+ehhez még hozzájárul nagyobb gázadásnál torpanás :( 3 szerelőnél voltam és egyik sem tudta megállapítani h mi a gondja aki tud pls help!! :(

Link to comment
Megosztás:

Ez nem ide tartozik de olyan gonddal találkoztatok márh az autó kb egy naposállás után nehezn indul be majd miután beindult az alapjárat elkezd fel le mozogni ?második indításnál már nincs gond+ehhez még hozzájárul nagyobb gázadásnál torpanás :( 3 szerelőnél voltam és egyik sem tudta megállapítani h mi a gondja aki tud pls help!! :(

Akkor miért nem oda írod, ahova tartozik?

Link to comment
Megosztás:

Ez nem ide tartozik de olyan gonddal találkoztatok márh az autó kb egy naposállás után nehezn indul be majd miután beindult az alapjárat elkezd fel le mozogni ?második indításnál már nincs gond+ehhez még hozzájárul nagyobb gázadásnál torpanás :( 3 szerelőnél voltam és egyik sem tudta megállapítani h mi a gondja aki tud pls help!! :(

Az enyém is előadja néha, hogy egész napos tűző Napon állás után az alapjárat ingadozik kicsit, de én ezt egyszerűen a meleg számlájára írom.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! Valaki utólagosan szerelt már be klímát F astrába? (1,7 TDS isuzu motoros,szervós!) Minden cucc meg van,csak kérdés,hogy mennyire szívos munka bekötni! :)

Érdemes vele foglalkoznom,vagy felejtsem el!

A másik kérdésem, a fűtés csapot ráteszem a melegre,és kb: 5mm vissza fordul. nem marad ott a maxon! Ez miért lehet?

Előre is köszönöm...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! Valaki utólagosan szerelt már be klímát F astrába? (1,7 TDS isuzu motoros,szervós!) Minden cucc meg van,csak kérdés,hogy mennyire szívos munka bekötni! :)

Érdemes vele foglalkoznom,vagy felejtsem el!

A másik kérdésem, a fűtés csapot ráteszem a melegre,és kb: 5mm vissza fordul. nem marad ott a maxon! Ez miért lehet?

Előre is köszönöm...

A minden cucc alatt mit értesz? Van egy komplett donor autód, ugyan ilyen motorral, és benne a működő klímával? Még akkor se egyszerű, de akkor legalább tényleg minden megvan, nem csak az, amire a bontós azt mondja, hogy ebben a pakkban minden benne van. A fűtés tekerő gombja nem csapot mozgat, hanem egy zsalut, ami enged levegőt jönni a radiátortól, vagy nem. Szerintem a zsalu, vagy annak a rudazata nem áll jól, és feszül, ezért vissza"rugózásnál" vissza húzza a gombot is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! Valaki utólagosan szerelt már be klímát F astrába? (1,7 TDS isuzu motoros,szervós!) Minden cucc meg van,csak kérdés,hogy mennyire szívos munka bekötni! :)

Érdemes vele foglalkoznom,vagy felejtsem el!

A másik kérdésem, a fűtés csapot ráteszem a melegre,és kb: 5mm vissza fordul. nem marad ott a maxon! Ez miért lehet?

Előre is köszönöm...

Én már raktam be klímát, de az nem gyári volt. A tied az? Mert akkor elég macerás lesz ám!

Amúgy tapasztalat, hogy nincs olyan hogy teljes készlet. :icon1: Valami mindig hiányzik.

Összességében gigantikus szívás a klímabeépítés, de bele lehet vágni. Rengeteg kitartás kell hozzá.

A komplett műszerfal kiszerelése az alap, ugye tudod? :D A gyáriból nem tudom hányféle van, de szokott lenni plusz ventilátor benne, ami a zárhíd cserével együtt megy csak a helyére.

Link to comment
Megosztás:

A minden cucc alatt mit értesz? Van egy komplett donor autód, ugyan ilyen motorral, és benne a működő klímával? Még akkor se egyszerű, de akkor legalább tényleg minden megvan, nem csak az, amire a bontós azt mondja, hogy ebben a pakkban minden benne van. A fűtés tekerő gombja nem csapot mozgat, hanem egy zsalut, ami enged levegőt jönni a radiátortól, vagy nem. Szerintem a zsalu, vagy annak a rudazata nem áll jól, és feszül, ezért vissza"rugózásnál" vissza húzza a gombot is.

Helló! Tényleg minden cucca meg van. Igen egy "donor autó" még benne van a szett... Hamarosan kerül kibontásra... Csak ettől féltem,hogy az enyémet teljesen szét kell bontani,vagyis a műszerfalat! A donor egy autómata váltós,benzines.enyém meg mint említettem! Nem tudom,hogy bele-e vágjak a beszerelésbe,Félek egy kicsit! :) Amúgy így kompletten mennyiért lehet venni? Tőlem 30.000.- kértek....

Ez a zsalú merre helyezkedik el? a vezérlőpanel mögött,műszerfal alatt? Köszike az infót!

Link to comment
Megosztás:

Én már raktam be klímát, de az nem gyári volt. A tied az? Mert akkor elég macerás lesz ám!

Amúgy tapasztalat, hogy nincs olyan hogy teljes készlet. :icon1: Valami mindig hiányzik.

Összességében gigantikus szívás a klímabeépítés, de bele lehet vágni. Rengeteg kitartás kell hozzá.

A komplett műszerfal kiszerelése az alap, ugye tudod? :D A gyáriból nem tudom hányféle van, de szokott lenni plusz ventilátor benne, ami a zárhíd cserével együtt megy csak a helyére.

Nem tudom,hogy gyári-e. De szerintem az lehet! Kitartás az van,csak napi használatban van az autó,igaz csak 40 Km-t megyek vele,de nélkülözhetetlen!!!! Műszerfal kiszedéstől féltem a legjobban. Azt láttam,hogy a zárhídban is van egy ventilátor. És az én zárhidam nem olyan!! :) Ezek szerint azt is cserélni kellene! Nem tudom mit tegyek.Vissza mondjam a klímát??? :)

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom,hogy gyári-e. De szerintem az lehet! Kitartás az van,csak napi használatban van az autó,igaz csak 40 Km-t megyek vele,de nélkülözhetetlen!!!! Műszerfal kiszedéstől féltem a legjobban. Azt láttam,hogy a zárhídban is van egy ventilátor. És az én zárhidam nem olyan!! :) Ezek szerint azt is cserélni kellene! Nem tudom mit tegyek.Vissza mondjam a klímát??? :)

Na az biztos, hogy egy nap alatt ezzel nem fogsz végezni. Nem tudom hányan csináljátok, és kinek mennyi gyakorlata van ebben, de mindenképpen több napos meló lesz. Ki kell venni a napi használatból a gépet.

A benzines és dízel között a klíma szempontjából a szíj lehet különböző. Pontosan nem tudom, de ezt mindenképpen nézd meg előtte.

A műszerfalat nem kell cserélni, csak kivenni és utána vissza lehet tenni. Azért kell kiszedni, mert alatta van a fűtésbox (ki hogy hívja, nem tudom), amit ki kell cserélni klímásra.

Úgy tudom a zárhídcserét a gyári klímánál nem lehet megúszni. Magyarul a donorautót és a tiedet is szét kell szedni alaposan kívül-belül.

Persze meg lehet csinálni, de erre mondtam, hogy kitartás kell hozzá, mert baromi nagy meló.

Ja és a zsalu, amit kérdeztél a fűtésbox belsejében van, nem is látszik. Csak egy kis azt hiszem fehér kar látszik ki a box oldalán, amire a bovden megy.

Amúgy kb 30 körül szokták árulni a klímát, annyit megér.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom,hogy gyári-e. De szerintem az lehet! Kitartás az van,csak napi használatban van az autó,igaz csak 40 Km-t megyek vele,de nélkülözhetetlen!!!! Műszerfal kiszedéstől féltem a legjobban. Azt láttam,hogy a zárhídban is van egy ventilátor. És az én zárhidam nem olyan!! :) Ezek szerint azt is cserélni kellene! Nem tudom mit tegyek.Vissza mondjam a klímát??? :)

Részletekben is beépíthető, de úgy sokkal macerásabb. Egy nap a műszerfal bontás, lökhárító leszerelés és műszerfal visszaépítés... utána másnap mehet a zárhíd csere. Igazából nem sok idő a cseréje, csak tényleg úgy kell, hogy szétszeded, összerakod, így kicsit több vele a szerelés, viszont használható marad az autó. A műszerfal bontás a legdurvább. Az egy teljes nap a ki-be szerelés, mert az ablaktörlő motortól kezdve mindent le kell bontani a levél rács alatt.

Zárhíd cseréje nem túl bonyolult. 8 db ponthegesztést először 6-os, majd 8-as fúróval lefúrod. Leszeded a zárhidat, és ráteszed a másikat csavarokkal. Felesleges hegesztgetni, mert az sem erősebb, viszont neked nem áll rendelkezésre megfelelő berendezés a dologhoz. miután felraktad, mehet vissza. A lökhárítót csak a teljesen beépített klíma esetén rakd vissza. Az elektromos vezetékek cseréje a műszerfal cserével kötelező, tehát az összes előremenő kábelt el kell húznod az elején.

Link to comment
Megosztás:

Részletekben is beépíthető, de úgy sokkal macerásabb. Egy nap a műszerfal bontás, lökhárító leszerelés és műszerfal visszaépítés... utána másnap mehet a zárhíd csere. Igazából nem sok idő a cseréje, csak tényleg úgy kell, hogy szétszeded, összerakod, így kicsit több vele a szerelés, viszont használható marad az autó. A műszerfal bontás a legdurvább. Az egy teljes nap a ki-be szerelés, mert az ablaktörlő motortól kezdve mindent le kell bontani a levél rács alatt.

Zárhíd cseréje nem túl bonyolult. 8 db ponthegesztést először 6-os, majd 8-as fúróval lefúrod. Leszeded a zárhidat, és ráteszed a másikat csavarokkal. Felesleges hegesztgetni, mert az sem erősebb, viszont neked nem áll rendelkezésre megfelelő berendezés a dologhoz. miután felraktad, mehet vissza. A lökhárítót csak a teljesen beépített klíma esetén rakd vissza. Az elektromos vezetékek cseréje a műszerfal cserével kötelező, tehát az összes előremenő kábelt el kell húznod az elején.

Ezzel mondjuk nem értek egyet, plusz akkor már csak az nem lett beleszámolva, hogy 2 autó közül, ha bármelyik is egy kicsit meg lett hajtva, akkor már nem fog normálisan állni az eleje...

Link to comment
Megosztás:

Ezzel mondjuk nem értek egyet, plusz akkor már csak az nem lett beleszámolva, hogy 2 autó közül, ha bármelyik is egy kicsit meg lett hajtva, akkor már nem fog normálisan állni az eleje...

Na ja, ezért érdemesebb ezt a részét profi szakival megcsináltatni előtte külön. Ha nem áll rendesen, akkor némi k**vaanyázás és plusz pénz fejében rendbe teszi. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ezzel mondjuk nem értek egyet, plusz akkor már csak az nem lett beleszámolva, hogy 2 autó közül, ha bármelyik is egy kicsit meg lett hajtva, akkor már nem fog normálisan állni az eleje...

Tegyük fel, hogy nem lett meghajtva... Akkor már semmi gond sincs! :) Egyébként a klímásnál a lökösben lévő merevítés elmletileg a kismértékű ütéseket felfogja, hogy ne a ventillátoros zárhíd legyen az a pont, amit bele hajtogat a hűtőbe. Ha meg már minden torzult, az azt jelenti, hogy a kondenzátor eldobandó lenne, mert hajlik az egész orrával együtt.

Ha a beépítésre váró autónál van torzulás, akkor ott 2 lehetőség van.

- Nem olyan mértékű, hogy a helyére ne lehetne rakni a klímás zárhidat.

- Olyan mértékű, hogy szarul néz ki az egész, tehát már csak azért meg kell csináltatni, mert a maszk sem áll meg rendesen, és elment az eleje. Ebben az esetben nem hinném, hogy a klíma beépítés lenne a legfontosabb dolog az életében... :)

Link to comment
Megosztás:

Tegyük fel, hogy nem lett meghajtva... Akkor már semmi gond sincs! :) Egyébként a klímásnál a lökösben lévő merevítés elmletileg a kismértékű ütéseket felfogja, hogy ne a ventillátoros zárhíd legyen az a pont, amit bele hajtogat a hűtőbe. Ha meg már minden torzult, az azt jelenti, hogy a kondenzátor eldobandó lenne, mert hajlik az egész orrával együtt.

Ha a beépítésre váró autónál van torzulás, akkor ott 2 lehetőség van.

- Nem olyan mértékű, hogy a helyére ne lehetne rakni a klímás zárhidat.

- Olyan mértékű, hogy szarul néz ki az egész, tehát már csak azért meg kell csináltatni, mert a maszk sem áll meg rendesen, és elment az eleje. Ebben az esetben nem hinném, hogy a klíma beépítés lenne a legfontosabb dolog az életében... :)

nagyon sok olyan autó van, ami önmagában teljesen jól néz ki, csak amikor egy valamit cserélni kéne, akkor jön a bukta. Ha az elemek szépen össze vannak legózva, egymáshoz alakítva, akkor simán nem tűnik töröttnek, egészen addig, amíg nem kell egy gyári motorháztetõt, vagy egy patika, gyári rieger maszkot fölpattintani rá. Akkor derül ki hogy semmi nem ott van, ahol kéne neki, csak egymáshoz képest állnak jól a darabok. Egy normális zárhíd cseréhez szerintem kell egy rendes lakatos. Nem kell nagyot hibázni, ahhoz hogy utána véglegesen csámpásan világítson, és sz.rul csukódjon az eleje. :rolleyes:
Link to comment
Megosztás:

nagyon sok olyan autó van, ami önmagában teljesen jól néz ki, csak amikor egy valamit cserélni kéne, akkor jön a bukta. Ha az elemek szépen össze vannak legózva, egymáshoz alakítva, akkor simán nem tűnik töröttnek, egészen addig, amíg nem kell egy gyári motorháztetõt, vagy egy patika, gyári rieger maszkot fölpattintani rá. Akkor derül ki hogy semmi nem ott van, ahol kéne neki, csak egymáshoz képest állnak jól a darabok. Egy normális zárhíd cseréhez szerintem kell egy rendes lakatos. Nem kell nagyot hibázni, ahhoz hogy utána véglegesen csámpásan világítson, és sz.rul csukódjon az eleje. :rolleyes:

Szerintem valamit félreértettem... A zárhíd azon része cserés, amihez semmi köze a lámpának, meg a motorháztetőnek, tehát az az 1 kis lemez, amit bárhogy rá tudsz tenni. Én a teljes elejét lámpatartóstól nem cseréltem le, mert teljesen felesleges, csak azt a merevítést, ami keresztül megy a hűtő előtt, és klímásnál egy karika van benne. Azt simán beilleszted akármilyen csámpás a többi része.

Ennél a hirdetésnél látod mire gondolok:

http://www.cserebere.hu/termek/opel-astra-f-klimas-futes-box-komplett

Ehhez nem kell nagy tudomány, csak megfelelő érzék a fúráshoz. Beilleszted, összefúrod, és becsavarozod. Se a lámpa, se a motorháztető nem fog elcsámpulni... :) Sőt! Még a hűtőmaszkod, és a lökösöd sem, mert totál nincsen hozzá rögzítve semmi, csak 1 darab vezeték köteg, és 1 db ventillátor.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem valamit félreértettem... A zárhíd azon része cserés, amihez semmi köze a lámpának, meg a motorháztetőnek, tehát az az 1 kis lemez, amit bárhogy rá tudsz tenni. Én a teljes elejét lámpatartóstól nem cseréltem le, mert teljesen felesleges, csak azt a merevítést, ami keresztül megy a hűtő előtt, és klímásnál egy karika van benne. Azt simán beilleszted akármilyen csámpás a többi része.

Ennél a hirdetésnél látod mire gondolok:

http://www.cserebere...es-box-komplett

Ehhez nem kell nagy tudomány, csak megfelelő érzék a fúráshoz. Beilleszted, összefúrod, és becsavarozod. Se a lámpa, se a motorháztető nem fog elcsámpulni... :) Sőt! Még a hűtőmaszkod, és a lökösöd sem, mert totál nincsen hozzá rögzítve semmi, csak 1 darab vezeték köteg, és 1 db ventillátor.

Ez így ebben a formában nem zárhíd. A zárhíd azért zárhíd, mert egy nagyjából vízszintes híd, ahova záródik a motorháztető, az pedig a lámpakeretekben végződik. Ez csak egy ventillátorkonzol.
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.