Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Viszont én már láttam nagyon összekókányolt Diavia klímarendszert és hiába a jó tapasztalat, ha ott a rossz. Majd dudálj rám, ha látsz egy gyöngyház kék Caravan-t IYP rendszámmal. :D

OK!A hétvégén is nagy valószinüséggel leszek Palotán,ha látsz egy FAV rendszámú sötét metálzöld szedánt dudálj rám. :D
Elküldve

Hali!

Problémám a következő: Egyes és kettes fokozatban szinte semmi levegő nem jön a hűtésből! Hármas fokazatban már OK!

Bekapcsolom a klímát szintén semmi nem jön! Ha hármasba kapcsolom a ventit,akkor hallom,hogy kikapcsol a klíma és sima levegő jön!Visszateszem kettesbe,akkor bekapcsol a klíma,de semmi levegő!

Várom az ötleteket!

Köszönöm!

Elküldve

Hali!

Problémám a következő: Egyes és kettes fokozatban szinte semmi levegő nem jön a hűtésből! Hármas fokazatban már OK!

Bekapcsolom a klímát szintén semmi nem jön! Ha hármasba kapcsolom a ventit,akkor hallom,hogy kikapcsol a klíma és sima levegő jön!Visszateszem kettesbe,akkor bekapcsol a klíma,de semmi levegő!

Várom az ötleteket!

Köszönöm!

Előtét ellenállás halt meg! Cserés sajnos. A Pollenszűrő alatt találod.

Elküldve

Előtét ellenállás halt meg! Cserés sajnos. A Pollenszűrő alatt találod.

Köszi! Megnézem!

Ez olyan kihúzom és bedugom az újat variáció?

Vagy bonyolúltabb kiszedni?

Elküldve

Sziasztok! Korábban már írtam ide klímával kapcsolatban. Már a második bontott kompi van rajta, mert az első a háztömítésnél körben 2 nap alatt elengedte a gázt. Szerencsére nem került plusz pénzembe, mert ingyen kicserélte a bontós srác és a töltésért sem fizettem. Már 2 hete tökéletesen működik, nem engedte el a gázt, de észrevettem a kompresszoron 1 kis olaj folyást. (zöld olaj) Ez mennyire lehet később problémás? Szerintem a kompresszorban lévő olaj szivároghat valahol, mert ha a rendszerben lévő olaj folyna, akkor már a gázt is elengedte volna, de majd valaki kijavít ha nem így van. Tökéletesen hűt egyébként, 7 fokos levegőt fúj még így 2 hét elteltével is, csak ez az olaj szivárgás idegesít.

Héló!

Az idő választ ad rá! :) Nálam a felújítás után volt olajos a kompi. Srác azt mondta, hogy előfordul némi olaj folyás, de utána megszűnik... Na meg a másik hogy lehet, hogy nem is menet közben került ki a rendszerből, hanem a feltöltéskor került rá valahova, csak mostanra folyt össze a kompresszor aljára. Ha ereszt, azt úgy is észreveszed... ha meg nem, akkor örülhetsz, hogy működik.

Elküldve

Héló!

Az idő választ ad rá! :) Nálam a felújítás után volt olajos a kompi. Srác azt mondta, hogy előfordul némi olaj folyás, de utána megszűnik... Na meg a másik hogy lehet, hogy nem is menet közben került ki a rendszerből, hanem a feltöltéskor került rá valahova, csak mostanra folyt össze a kompresszor aljára. Ha ereszt, azt úgy is észreveszed... ha meg nem, akkor örülhetsz, hogy működik.

Még mindig működik, pedig már eltelt 3 hét, tökéletesen hűt még most is szerencsére. :icon1: Nekem is azt mondták, hogy előfordulhat kis szivárgás, mert idő kell, hogy a tömítések rendesen bedagadjanak a rendszerben lévő olajtól.Tegnap néztem, már szinte semmi szivárgást nem látok rajta, úgyhogy szerintem jó lesz. Az előző kompiban viszont tuti rossz volt a tömítés, mert az első töltést 2 nap alatt, a másodikat 1 nap alatt elengedte teljesen és alig fogta a motort is, mintha be sem lett volna kapcsolva. Ez a mostani viszont észrevehetően jobban fogja a motort, ha bekapcsolom, hangja nincs, úgyhogy jónak kell lennie szerintem.

Elküldve

Sajnos már majdnem duplája na nembaj majd okoskodok valamit, a helyet jól írtam a pollen szűrő alatt kell keresnem majd?

((( Klíma beszerelésre esetleg valaki valami jó tipp ??? :) )))

elmondjam hogy kell? :)

Elküldve

Még mindig működik, pedig már eltelt 3 hét, tökéletesen hűt még most is szerencsére. :icon1: Nekem is azt mondták, hogy előfordulhat kis szivárgás, mert idő kell, hogy a tömítések rendesen bedagadjanak a rendszerben lévő olajtól.Tegnap néztem, már szinte semmi szivárgást nem látok rajta, úgyhogy szerintem jó lesz. Az előző kompiban viszont tuti rossz volt a tömítés, mert az első töltést 2 nap alatt, a másodikat 1 nap alatt elengedte teljesen és alig fogta a motort is, mintha be sem lett volna kapcsolva. Ez a mostani viszont észrevehetően jobban fogja a motort, ha bekapcsolom, hangja nincs, úgyhogy jónak kell lennie szerintem.

Azért 14 bár nyomáson nem csoda, hogy nyomott ki naftát. Nálam is fogja a gépet, pedig 100 pacis...

Elküldve

Azért 14 bár nyomáson nem csoda, hogy nyomott ki naftát. Nálam is fogja a gépet, pedig 100 pacis...

Na akkor megnyugodtam. Akihez először elvittem leszarozta az egészet, azt mondta ereszt a hűtőtől kezdve minden, meg rossz a kompi is, meg még le is vett 8 ezerrel. 100-110 körül csinálta volna meg. Elvittem máshová, ott 16-ért adtak bontott kompit, 22 ezer volt a munkadíj úgy hogy vittem egy új szárítót,azt is kicserélték meg feltöltötték, 7 ezer volt a szárító. Ez eddig 45+3 volt az üzemanyag, így 48-ból kijött az egész. Ráadásul ingyen adtak egy másik kompit,mert az első rossz volt és még kaptam két ingyen töltést és most úgy néz ki tökéletes, úgyhogy le a kalappal előttük. Nagyon ritka az ilyen korrekt szerviz.

Elküldve

elmondjam hogy kell? :)

Hát ha megtennéd jó lenne akár privibe is várom ha olyan... :)

Viszont közbe keresgeltem van 7000Ft-ért bontott ellenállat új 9000Ft. Ezzel kapcsolatban viszont felmerült bennem kérdés mivel kicsi hely nehéz ott ügyködni, ha leveszem az ablaktörlőket nagyobb helyem lesz ? Van rá esély hogy jobban hozzáférek?

Elküldve

Hát ha megtennéd jó lenne akár privibe is várom ha olyan... :)

Viszont közbe keresgeltem van 7000Ft-ért bontott ellenállat új 9000Ft. Ezzel kapcsolatban viszont felmerült bennem kérdés mivel kicsi hely nehéz ott ügyködni, ha leveszem az ablaktörlőket nagyobb helyem lesz ? Van rá esély hogy jobban hozzáférek?

Biztosan. Sőt, a levélrácsot is vedd le. :)

Elküldve

Hát ha megtennéd jó lenne akár privibe is várom ha olyan... :)

Viszont közbe keresgeltem van 7000Ft-ért bontott ellenállat új 9000Ft. Ezzel kapcsolatban viszont felmerült bennem kérdés mivel kicsi hely nehéz ott ügyködni, ha leveszem az ablaktörlőket nagyobb helyem lesz ? Van rá esély hogy jobban hozzáférek?

az drága!! max 3000... este leírom! :)

Elküldve

Hali!Van egy klímás 95 ös évjáratú f astrám.A problémám a következő lenne,1hónapja körülbelül feltöltettem gázzal a klímát mert nem ment akkor még rendesen hűtött tegnap kapcsolom be elindult meg minden de viszont nem éreztem a hideget én arra tippeltem ,hogy azért mert fölmelegedett a kasztni és sok idő kell hozzá hogy érezhetőre lehűtse,de viszont itt olvastam olyat hogy a kompresszor nem csinál akkora nyomást hogy hűtsön viszont van benne az a hőgomba is a hűtő oldalán csak nemtudom ,hogy ha az tönkre megy akkor bekapcsol e a klíma?Gyári klíma van benne 2 ventilátoros és nem a diavia le lett nyomástesztelve is tehát nemengedte el a gázt .Ha valaki tudna ötletet hogy mi lehet a gond akkor létszives segítsen .Köszönöm .

Elküldve

Hali!Van egy klímás 95 ös évjáratú f astrám.A problémám a következő lenne,1hónapja körülbelül feltöltettem gázzal a klímát mert nem ment akkor még rendesen hűtött tegnap kapcsolom be elindult meg minden de viszont nem éreztem a hideget én arra tippeltem ,hogy azért mert fölmelegedett a kasztni és sok idő kell hozzá hogy érezhetőre lehűtse,de viszont itt olvastam olyat hogy a kompresszor nem csinál akkora nyomást hogy hűtsön viszont van benne az a hőgomba is a hűtő oldalán csak nemtudom ,hogy ha az tönkre megy akkor bekapcsol e a klíma?Gyári klíma van benne 2 ventilátoros és nem a diavia le lett nyomástesztelve is tehát nemengedte el a gázt .Ha valaki tudna ötletet hogy mi lehet a gond akkor létszives segítsen .Köszönöm .

Helló!

Nekem ugyan ez volt a bajom. Az enyém 97-es 1,4 16V szintén gyári klímával. Bekapcsolt a klíma, de nem hűtött szinte semmit. Nyomáspróba ok, gázzal újra feltölt, de akkor sem. Bekapcsolni bekapcsolt, de nem hűtött. Ha a nyomáskapcsolóval lenne gond, vagy nem lenne benne gáz, akkor be sem kapcsolna. Nekem a kompresszorom adta meg magát, azt kellett cserélni, azóta tökéletesen műxik. Bontóban 15-20 ezer forint egy kompi, csak lehetőleg olyat vegyél, ami le van dugózva, vagy bevan tömködve valamivel, mert sok bontóban csak le vannak dobálva a kompik, nincsenek betömködve a nyílásai és a pára megeszi őket. Meg csakis cseregaranciával vedd meg. Nekem is az első rossz volt, elengedte a gázt a háztömítésnél, de ingyen adtak helyette másikat, az már tökéletes volt. Fel is lehet újíttatni, de az 40-60 ezer között mozog és addig nem tudsz járni az autóval, vagy venned kell rá egy rövidebb hosszbordás szíjat, ameddig le van véve a kompi.

Elküldve

Helló!

Nekem ugyan ez volt a bajom. Az enyém 97-es 1,4 16V szintén gyári klímával. Bekapcsolt a klíma, de nem hűtött szinte semmit. Nyomáspróba ok, gázzal újra feltölt, de akkor sem. Bekapcsolni bekapcsolt, de nem hűtött. Ha a nyomáskapcsolóval lenne gond, vagy nem lenne benne gáz, akkor be sem kapcsolna. Nekem a kompresszorom adta meg magát, azt kellett cserélni, azóta tökéletesen műxik. Bontóban 15-20 ezer forint egy kompi, csak lehetőleg olyat vegyél, ami le van dugózva, vagy bevan tömködve valamivel, mert sok bontóban csak le vannak dobálva a kompik, nincsenek betömködve a nyílásai és a pára megeszi őket. Meg csakis cseregaranciával vedd meg. Nekem is az első rossz volt, elengedte a gázt a háztömítésnél, de ingyen adtak helyette másikat, az már tökéletes volt. Fel is lehet újíttatni, de az 40-60 ezer között mozog és addig nem tudsz járni az autóval, vagy venned kell rá egy rövidebb hosszbordás szíjat, ameddig le van véve a kompi.

De nekem amikor feltöltöttük hideget nyomott rá 2 napra kipróbáltam akkor is ment.De köszi a választ!

Elküldve

Helló!

Nekem ugyan ez volt a bajom. Az enyém 97-es 1,4 16V szintén gyári klímával. Bekapcsolt a klíma, de nem hűtött szinte semmit. Nyomáspróba ok, gázzal újra feltölt, de akkor sem. Bekapcsolni bekapcsolt, de nem hűtött. Ha a nyomáskapcsolóval lenne gond, vagy nem lenne benne gáz, akkor be sem kapcsolna. Nekem a kompresszorom adta meg magát, azt kellett cserélni, azóta tökéletesen műxik. Bontóban 15-20 ezer forint egy kompi, csak lehetőleg olyat vegyél, ami le van dugózva, vagy bevan tömködve valamivel, mert sok bontóban csak le vannak dobálva a kompik, nincsenek betömködve a nyílásai és a pára megeszi őket. Meg csakis cseregaranciával vedd meg. Nekem is az első rossz volt, elengedte a gázt a háztömítésnél, de ingyen adtak helyette másikat, az már tökéletes volt. Fel is lehet újíttatni, de az 40-60 ezer között mozog és addig nem tudsz járni az autóval, vagy venned kell rá egy rövidebb hosszbordás szíjat, ameddig le van véve a kompi.

Ez nem biztos hogy működik. Én pl nem tudok felrakni rövidebb szíjat, mert beleérne a feszítőgörgőbe, de a motortartóbak is útban van.

Elküldve

Ez nem biztos hogy működik. Én pl nem tudok felrakni rövidebb szíjat, mert beleérne a feszítőgörgőbe, de a motortartóbak is útban van.

Hát akkor ha csere addig nélkülözni kell az autót...

Elküldve

De nekem amikor feltöltöttük hideget nyomott rá 2 napra kipróbáltam akkor is ment.De köszi a választ!

Hát nem tudom. Ha 2 napig tökéletesen hűtött és utána már nem, akkor pedig csak az lehet, hogy elengedte a gáz egy részét valahol, de még annyi van a rendszerben, hogy éppen bekapcsol, csak az már a hűtéshez kevés. Ha rossz lenne a kompi teljesen, akkor egyáltalán nem hűtött volna a feltöltés után, vagy csak minimálisan. Amikor ki lett cserélve a kompim először, akkor a nyomáspróba nekem is oké volt, de mégis elengedte a gázt a háztömítésnél 2 nap alatt. Hiába tartja a rendszer a vákuumot, az csak használat közben derül ki, hogy enged vagy sem. El kellene vinni még1x klímáshoz, hogy töltse fel festett gázzal. Ha utána megint hűteni fog rendesen, akkor egyértelmű, hogy valahol enged és azért adta meg magát 2 nap alatt, mert valahol elengedte a gáz egy részét. Néhány nap használat után nyoma lesz a festett gáznak azokon a helyeken, ahol enged a rendszer, UV lámpával kell körbenézni a csőcsatlakozásokat a hűtőt és a kompresszort. Gyári klímánál legtöbb esetben a kompresszor háznál körben, a szárítószűrő csatlakozásánál és a klímahűtő elején lévő venti mögött szokott a hűtő engedni. Ezeket mindenképp meg kell nézni, de ajánlott átlámpázni az egész rendszert. Nekem szerencsére csak kompresszor bajom volt, de biztos ami biztos alapon cseréltettem egy szárítószűrőt is.

Elküldve

Vagy venni egy ténylegesen rosszat, occóé, vagy kölcsönbe. :)

Nekem van egy! :) Amit először adott a bontós nem kérte vissza, amikor kicserélte. Tökéletesen működik amúgy, csak háztömítést meg tömszelencét kellene benne cserélni, mert engedi a gázt. Meg van még egy, ami hibátlan, csak az én autómra nem lehetett feltenni, hiába volt ugyan ilyen motoron, de a szíjtárcsa miatt csak tigrára, vagy b corsára lehet feltenni.

Elküldve

Nekem van egy! :) Amit először adott a bontós nem kérte vissza, amikor kicserélte. Tökéletesen működik amúgy, csak háztömítést meg tömszelencét kellene benne cserélni, mert engedi a gázt. Meg van még egy, ami hibátlan, csak az én autómra nem lehetett feltenni, hiába volt ugyan ilyen motoron, de a szíjtárcsa miatt csak tigrára, vagy b corsára lehet feltenni.

Na az kéne nekem. :D Mert ugye vagy az van, hogy veszek egy kompit, aztán felújíttatom, vagy veszek egy direkt rosszat, aztán az eredetit felújíttatom. Nincs kedvem 20 ezerért venni egy talán jó bontottat, és még felújítani.

Elküldve

Na az kéne nekem. :D Mert ugye vagy az van, hogy veszek egy kompit, aztán felújíttatom, vagy veszek egy direkt rosszat, aztán az eredetit felújíttatom. Nincs kedvem 20 ezerért venni egy talán jó bontottat, és még felújítani.

Én most kimostam a hűtőt meg majd ráméretek megvan e a nyomás teljesen mert csináltunk nyomásprobát és nem engedett mostis megy csak nemhüt .Aztán ha igysem lesz jó akkor majd 1x nekiesek .

Elküldve

Na az kéne nekem. :D Mert ugye vagy az van, hogy veszek egy kompit, aztán felújíttatom, vagy veszek egy direkt rosszat, aztán az eredetit felújíttatom. Nincs kedvem 20 ezerért venni egy talán jó bontottat, és még felújítani.

Hát figy. Ha érdekel, akkor írj priviben. Én azért hoztam el, mert amúgy jó a kompresszor, hűtött rendesen és szerintem a háztömítés és tömszelence csere biztos nem kerülne 40 ezerbe. Úgy voltam vele, hogy majd megcsináltatom és jó lesz tartaléknak, de ha esetleg érdekel, akkor írj! Megvan még az eredeti is ami rajta volt, de annak nem tömítés baja van, azt már zsebbenyúlósabb lenne felújítani. A másik ami van meg teljesen hibátlan, de csak tigrára vagy b corsára jó. Sajnos potyára vettem meg, nem gondoltam, hogy a szíjtárcsa nem lesz jó és sajnos átrakni se lehet, mert nem stimmel a mágnes és a csatija sem, hiába ugyan az a motorkód mégis más.

Elküldve

Hát figy. Ha érdekel, akkor írj priviben. Én azért hoztam el, mert amúgy jó a kompresszor, hűtött rendesen és szerintem a háztömítés és tömszelence csere biztos nem kerülne 40 ezerbe. Úgy voltam vele, hogy majd megcsináltatom és jó lesz tartaléknak, de ha esetleg érdekel, akkor írj! Megvan még az eredeti is ami rajta volt, de annak nem tömítés baja van, azt már zsebbenyúlósabb lenne felújítani. A másik ami van meg teljesen hibátlan, de csak tigrára vagy b corsára jó. Sajnos potyára vettem meg, nem gondoltam, hogy a szíjtárcsa nem lesz jó és sajnos átrakni se lehet, mert nem stimmel a mágnes és a csatija sem, hiába ugyan az a motorkód mégis más.

Olyan lehet hogy fixkábeles a kompresszor?Mert eddig próbáltam lehúzni a csatlakozót de nemjött le!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.