hetyke Elküldve Február26, 2012 Elküldve Február26, 2012 Valami a klíma környékén kakilhatott be, mert ha jól sejtem, akkor a meleg víz miatt csak a hűtőventi kapcsolna be első körben, majd ha az sem segít, akkor csatlakozik hozzá a klímaventi is. Vagy nem így van? És mivel gyújtásra már mindkettő beröffen, így a klímára gyanakszok. Ill. találtam egy ilyen csodát: http://www.autoalkat...t=6ZL351028-021 Ezt hova sikerült elrejteni a drága tervezőknek? klímacsövön van az orrában. A vízhűtőventillátor alatt található.
hetyke Elküldve Február26, 2012 Elküldve Február26, 2012 Én nem vagyok klímás. de terveztem a klíma utólagos beszerelését és utánnanéztem egy-két dolognak. Egy klímás Astrában tudtommal 2 ventillátor van a hűtőnél. Ha bekapcsolod a klímát akkor mind a két ventillátor tán alacsony fordulaton kezd el járni. Ja és ez a kör gyújtásra van kötve tudtommal. Én valahol itt keresném a hibát. Az akksi környékén van tán egy kis doboz. Ebben vannak a klíma reléi, biztosítékai. Én azokat nézném át, nem-e véletlenül az egyik baragadt, kábel leesett, vagy valami ilyen bibi. klíma relék zöme bent van a biztosítéktáblában. Elöl a kis dobozban 1 db zöld relé van klímához, ami a kompresszor behúzásáért felelős. A ventiket a bizti táblánál vezéreli a rendszer. Na persze, hogy ne legyen egyszerű a hátsó oldalán találod meg ezeket a reléket, amihez szinte lehetetlen a bizti tábla kiforgatása nélkül ellenőrizni. Itt a kapcsolási rajz: http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0800.jpg Egyébként a hűtésnél a gomba maradt zárva szerintem. Arról kapja a rendszer a testet, és ha álandóan zárva, mihelyst gyújtást raksz rá, indul is a hűtésed.
Csücsök Elküldve Március2, 2012 Elküldve Március2, 2012 Egyébként a hűtésnél a gomba maradt zárva szerintem. Arról kapja a rendszer a testet, és ha álandóan zárva, mihelyst gyújtást raksz rá, indul is a hűtésed. Tegnap kicseréltem a gombát, és megjavult. Egyébként olyan hülyeségeket csinált, hogy 10 fokban, megálltam 30 secre (piros lámpa), és szemmel lehetett látni, hogy hogy kúszik a vízhőfok mutató 95, majd 100 fokig. És mindez kb. 30 sec alatt. Új gombával ment az autó kb. 10 percig, mire elérte a 95 fokot, hogy beröffenjenek a ventik, 13 fokban.
balahu Elküldve Március4, 2012 Elküldve Március4, 2012 Én nem vagyok klímás. de terveztem a klíma utólagos beszerelését és utánnanéztem egy-két dolognak. Egy klímás Astrában tudtommal 2 ventillátor van a hűtőnél. Ha bekapcsolod a klímát akkor mind a két ventillátor tán alacsony fordulaton kezd el járni. Ja és ez a kör gyújtásra van kötve tudtommal. Én valahol itt keresném a hibát. Az akksi környékén van tán egy kis doboz. Ebben vannak a klíma reléi, biztosítékai. Én azokat nézném át, nem-e véletlenül az egyik baragadt, kábel leesett, vagy valami ilyen bibi. 2 venti lenne? Bakker én esküszöm hogy 1 ventit láttam az enyémben :) De ma délelőtt tuti megnézem! :)
megadave Elküldve Március4, 2012 Elküldve Március4, 2012 2 venti lenne? Bakker én esküszöm hogy 1 ventit láttam az enyémben :) De ma délelőtt tuti megnézem! :) Ha klímás a géped, akkor 2 van benne. A klímaventi a zárhídban van a hűtők előtt.
czola Elküldve Március4, 2012 Elküldve Március4, 2012 sziasztok! be lehet építeni utólag klímát? mennyibe kerül?
megadave Elküldve Március4, 2012 Elküldve Március4, 2012 sziasztok! be lehet építeni utólag klímát? mennyibe kerül? Nagyon sok mindent át kell alakítani hozzá. Bontott klíma szettet 40-50 körül már adnak, de akkor még biztos, hogy egy csomó apróság fog hiányozni. Az még több tízezer. Aztán a beszerelési munkadíj minimum 100ezer, vagy nekiállsz magad.
balahu Elküldve Március4, 2012 Elküldve Március4, 2012 Ha klímás a géped, akkor 2 van benne. A klímaventi a zárhídban van a hűtők előtt. Hát nézegettem vagy 5 percig, de nekem nincs ott vetim.Pedig gyári klíma, nem utólagosan bugerált... :o Elől a klímahűtő, mögötte a sima, májd rajta a venti..
Bazsi19 Elküldve Március12, 2012 Elküldve Március12, 2012 Hát nézegettem vagy 5 percig, de nekem nincs ott vetim.Pedig gyári klíma, nem utólagosan bugerált... :o Elől a klímahűtő, mögötte a sima, májd rajta a venti.. Nekem is klimás az astrám és 2 venti van benne! :icon1:
Bazsi19 Elküldve Március12, 2012 Elküldve Március12, 2012 Azt szeretném kérdezni miért van az ,hogy a klima venti és a vizhütő ventije egyszerre kapcsol? Aki tudja véletlenül léccives ossza meg velem is !Köszi. :icon1:
ZsolsZ Elküldve Március12, 2012 Elküldve Március12, 2012 Hát nézegettem vagy 5 percig, de nekem nincs ott vetim.Pedig gyári klíma, nem utólagosan bugerált... :o Elől a klímahűtő, mögötte a sima, májd rajta a venti.. Nekem utólagos diavia klíma van benne, ráadásul digitális!! :) Nekem is ugyanabban a sorrendben mint neked 1 ventillátorom van. Ha bekapcsolom a klímát forog egy bizonyos fordulaton, ha a hűtővíz miatt is kapcsolnia kell akkor még gyorsabban forog. De ez utóbbi ritkán fordul elő, ha klímázok, márpedig nyáron folyamatosan megy a klíma akkor nem megy fel a mutató még piros lámpánál vagy várakozás esetén sem. Nem tudom, ez alapból jó-e vagy rossz, nekem jó még ha kicsit többet is fogyaszt :)
frici12650 Elküldve Március12, 2012 Elküldve Március12, 2012 Nekem utólagos diavia klíma van benne, ráadásul digitális!! :) Nekem is ugyanabban a sorrendben mint neked 1 ventillátorom van. Ha bekapcsolom a klímát forog egy bizonyos fordulaton, ha a hűtővíz miatt is kapcsolnia kell akkor még gyorsabban forog. De ez utóbbi ritkán fordul elő, ha klímázok, márpedig nyáron folyamatosan megy a klíma akkor nem megy fel a mutató még piros lámpánál vagy várakozás esetén sem. Nem tudom, ez alapból jó-e vagy rossz, nekem jó még ha kicsit többet is fogyaszt :) Egyáltalán nem rossz!Ha van klíma használni kell!A kompresszor összesüríti a rendszerben lévő gázt,ezálltal felmelegszik és folyékony halmaztállapotban a klímahütőbe kerül.ha nem hűti kellöképpen a menetszél a klímahütőt,pl áll az autó azonnal bekapcsol a ventillátor.Télen is ajánlott használni a klímát,a sok állás miatt kiszáradhatnak a tömítések,amit a gázzal együtt betöltött olaj keni.Egyébként is párásodás ellen a leghatásosabb a klíma.
daykiller Elküldve Március15, 2012 Elküldve Március15, 2012 Azt szeretném kérdezni miért van az ,hogy a klima venti és a vizhütő ventije egyszerre kapcsol? Aki tudja véletlenül léccives ossza meg velem is !Köszi. :icon1: Igen. Egyáltalán nem rossz!Ha van klíma használni kell!A kompresszor összesüríti a rendszerben lévő gázt,ezálltal felmelegszik és folyékony halmaztállapotban a klímahütőbe kerül.ha nem hűti kellöképpen a menetszél a klímahütőt,pl áll az autó azonnal bekapcsol a ventillátor.Télen is ajánlott használni a klímát,a sok állás miatt kiszáradhatnak a tömítések,amit a gázzal együtt betöltött olaj keni.Egyébként is párásodás ellen a leghatásosabb a klíma. A ventik egyfolytában üzemelnek, ahogy bekapcsolod a klímát. Hát nézegettem vagy 5 percig, de nekem nincs ott vetim.Pedig gyári klíma, nem utólagosan bugerált... :o Elől a klímahűtő, mögötte a sima, májd rajta a venti.. Pedig gyárinál kettő venti van. Ez törvényszerű.
hetyke Elküldve Március23, 2012 Elküldve Március23, 2012 sziasztok! be lehet építeni utólag klímát? mennyibe kerül? Először szerezz egy ugyan olyan motorral szerelt autót, mint a Tied, aztán szépen bontogasd ki a klímát, majd a végén, mire kibontottad, rájössz, hogy beépíteni akarod-e. Ha beépíted, akkor tudni fogod, mit hogyan szedtél szét. Egyébként rombolni is kell a kasztnit, mert zárhíd cserével is jár, tehát eléggé bonyolult. Én beépítettem a gyárit, de kb mindennel együtt 60-ból jött ki. Ebben töltés, és kompi felújítás is van. Megfontolandó!
daykiller Elküldve Március24, 2012 Elküldve Március24, 2012 Először szerezz egy ugyan olyan motorral szerelt autót, mint a Tied, aztán szépen bontogasd ki a klímát, majd a végén, mire kibontottad, rájössz, hogy beépíteni akarod-e. Ha beépíted, akkor tudni fogod, mit hogyan szedtél szét. Egyébként rombolni is kell a kasztnit, mert zárhíd cserével is jár, tehát eléggé bonyolult. Én beépítettem a gyárit, de kb mindennel együtt 60-ból jött ki. Ebben töltés, és kompi felújítás is van. Megfontolandó! Miből állt az a kompi felújítás? Mert 60-ból épphogy kijön egy teljes felújítás. :)
hetyke Elküldve Március24, 2012 Elküldve Március24, 2012 Miből állt az a kompi felújítás? Mert 60-ból épphogy kijön egy teljes felújítás. :) Az összes szétszáradt tömítést cserélték. Mivel a csapágyak jó állapotban voltak, így azokat a srác hagyta, mivel szerinte dísz volt a légkondi az autóban, és alig futottak. Ezzel szemben a tömítések anyaga olyan volt, mint a szivacs... :S
hetyke Elküldve Március24, 2012 Elküldve Március24, 2012 Viszont most jut eszembe, hogy volt szárító szűrő csere 8-ért, meg a kondenzátor forrasztása 2000-ért. Tehát a vége inkább 70ezer. 30 volt maga a cucc, úgy, hogy én bontottam, 30 a felújítás + töltés, és 10 a szárítószűrő+hegesztés. A munkát nézve ha csak hétvégén csináltam, összesen 3 hétvége. Műszerfalba fűzni a gyári klímás kábelköteget, motortérbe is gyári kábelköteget, lecserélni a fűtésboxot, felrakni a motortartó bakot, klímát, klímás ékszíjat, csöveket rögzíteni, összerakni mindent. Persze bontás 1 nap volt szintén, szóval hosszú. És persze zárhíd csere, meg a kasztni fúrás, hogy a csövek kijussanak a motortérbe. Mindezt persze akna nélkül!
djhalasi Elküldve Március31, 2012 Elküldve Március31, 2012 Sziasztok! Klímával kapcsolatban lenne 1-2 kérdésem. Nem működik a klímám. Egyik klímás szerelő azt mondta, hogy kompresszort kellene cserélnem, egy másik erősködött, hogy meg lehet azt még javítani, ő 40-ből megcsinálja az egész rendszert, meg fel is tölti, stb. Elvitte, majd visszahozta, hogy szar az egész ereszt a kompresszor ház, a nyomáskapcsolók, meg a hűtő is, nem éri meg javítani. Ő azt mondta megtöltötték festett gázzal, de én festék nyomát sem láttam sehol. Na itt mondtam azt, hogy akkor majd megoldom én, mert van a családban autószerelő, igaz klímát nem igen javít, de egy kompresszort ki tud ő is cserélni szerintem, meg a tömítéseket. Vettem egy használt, de elvileg működő klímás autóról lebontott kompit, egy zsír új szárítószűrőt, meg 2 nyomáskapcsolót, mert ugye azt sem ártana cserélni. Nyilván cseréljük az összes tömítést is a rendszerben. Kérdésem annyi lenne, hogy a kompresszorba kell önteni olajat mielőtt felrakjuk, vagy azt majd feltöltéskor a klímás tölti bele a gázzal együtt? Esetleg mire figyeljünk oda a cserénél?
megadave Elküldve Március31, 2012 Elküldve Március31, 2012 Sziasztok! Klímával kapcsolatban lenne 1-2 kérdésem. Nem működik a klímám. Egyik klímás szerelő azt mondta, hogy kompresszort kellene cserélnem, egy másik erősködött, hogy meg lehet azt még javítani, ő 40-ből megcsinálja az egész rendszert, meg fel is tölti, stb. Elvitte, majd visszahozta, hogy szar az egész ereszt a kompresszor ház, a nyomáskapcsolók, meg a hűtő is, nem éri meg javítani. Ő azt mondta megtöltötték festett gázzal, de én festék nyomát sem láttam sehol. Na itt mondtam azt, hogy akkor majd megoldom én, mert van a családban autószerelő, igaz klímát nem igen javít, de egy kompresszort ki tud ő is cserélni szerintem, meg a tömítéseket. Vettem egy használt, de elvileg működő klímás autóról lebontott kompit, egy zsír új szárítószűrőt, meg 2 nyomáskapcsolót, mert ugye azt sem ártana cserélni. Nyilván cseréljük az összes tömítést is a rendszerben. Kérdésem annyi lenne, hogy a kompresszorba kell önteni olajat mielőtt felrakjuk, vagy azt majd feltöltéskor a klímás tölti bele a gázzal együtt? Esetleg mire figyeljünk oda a cserénél? Az olajat a gázzal együtt szokták betölteni. Egyébként a festett gázt uv-lámpával szokták nézni mert úgy látszik, szabad szemmel nem annyira. Figyelni talán csak arra kell, hogy minden vissza is kerüljön a helyére és a csöveket jól csatlakoztassátok.
daykiller Elküldve Március31, 2012 Elküldve Március31, 2012 Az olajat a gázzal együtt szokták betölteni. Egyébként a festett gázt uv-lámpával szokták nézni mert úgy látszik, szabad szemmel nem annyira. Figyelni talán csak arra kell, hogy minden vissza is kerüljön a helyére és a csöveket jól csatlakoztassátok. Sajnos van az a mennyiségű gázszivárgás, ami meglátszik a blokkon. Tapasztalat. :(
djhalasi Elküldve Március31, 2012 Elküldve Március31, 2012 Sajnos van az a mennyiségű gázszivárgás, ami meglátszik a blokkon. Tapasztalat. :( Na én néztem UV lámpával is, ráadásul az egyik feltöltő szelepem enged, ha leveszem a védőkupakot szuszog kifele még a maradék gáz, de hiába néztem UV-vel, ott sem látok semmi festett gázt, szerintem nem is raktak bele, csak duma volt, lesz@rozták az egészet, hogy rakassak bele egy komplett másik klímát jó drágán. Állítólag a hűtőm is olyan, mint a szita, de azon sem láttam uv-vel sem szivárgás nyomot, ránézésre egyébként szép a hűtő, nincs eloxidálódva, sérülés nyomot sem látok. Ezért döntöttem úgy, hogy megoldom autószerelő ismerőssel valahogy, engem ne b...szon át senki! Az a baj, hogy itt Békésben nincs egy normális klímás, mind csak lehúzza az embert, tisztelet esetleg annak az 1-2 kivételnek, akiket én nem ismerek. Ismerősnek tömszelencét, csapágyat és ház tömítést cseréltek 18-ért Szegeden a kompijában, itt ugyanezt a mutatványt 40 körül kínálták több helyen is. Végül vettem 15-ért egy elvileg jó, bontott kompit. Tömítést meg elvileg bármelyik boltban kapok, ahol árulnak vízvezeték szerelési anyagokat, nem kell túllihegni, legalábbis ezt tanácsolták többen.
hetyke Elküldve Március31, 2012 Elküldve Március31, 2012 Sziasztok! Klímával kapcsolatban lenne 1-2 kérdésem. Nem működik a klímám. Egyik klímás szerelő azt mondta, hogy kompresszort kellene cserélnem, egy másik erősködött, hogy meg lehet azt még javítani, ő 40-ből megcsinálja az egész rendszert, meg fel is tölti, stb. Elvitte, majd visszahozta, hogy szar az egész ereszt a kompresszor ház, a nyomáskapcsolók, meg a hűtő is, nem éri meg javítani. Ő azt mondta megtöltötték festett gázzal, de én festék nyomát sem láttam sehol. Na itt mondtam azt, hogy akkor majd megoldom én, mert van a családban autószerelő, igaz klímát nem igen javít, de egy kompresszort ki tud ő is cserélni szerintem, meg a tömítéseket. Vettem egy használt, de elvileg működő klímás autóról lebontott kompit, egy zsír új szárítószűrőt, meg 2 nyomáskapcsolót, mert ugye azt sem ártana cserélni. Nyilván cseréljük az összes tömítést is a rendszerben. Kérdésem annyi lenne, hogy a kompresszorba kell önteni olajat mielőtt felrakjuk, vagy azt majd feltöltéskor a klímás tölti bele a gázzal együtt? Esetleg mire figyeljünk oda a cserénél? A kompiba szoktak meghatározott mennyiségű olajat tenni. A töltéskor bekerülő olaj mennyisége nem elegendő a kompresszor kenésére. A festett töltésnek is lesz nyoma... :) UV
hetyke Elküldve Március31, 2012 Elküldve Március31, 2012 Na én néztem UV lámpával is, ráadásul az egyik feltöltő szelepem enged, ha leveszem a védőkupakot szuszog kifele még a maradék gáz, de hiába néztem UV-vel, ott sem látok semmi festett gázt, szerintem nem is raktak bele, csak duma volt, lesz@rozták az egészet, hogy rakassak bele egy komplett másik klímát jó drágán. Állítólag a hűtőm is olyan, mint a szita, de azon sem láttam uv-vel sem szivárgás nyomot, ránézésre egyébként szép a hűtő, nincs eloxidálódva, sérülés nyomot sem látok. Ezért döntöttem úgy, hogy megoldom autószerelő ismerőssel valahogy, engem ne b...szon át senki! Az a baj, hogy itt Békésben nincs egy normális klímás, mind csak lehúzza az embert, tisztelet esetleg annak az 1-2 kivételnek, akiket én nem ismerek. Ismerősnek tömszelencét, csapágyat és ház tömítést cseréltek 18-ért Szegeden a kompijában, itt ugyanezt a mutatványt 40 körül kínálták több helyen is. Végül vettem 15-ért egy elvileg jó, bontott kompit. Tömítést meg elvileg bármelyik boltban kapok, ahol árulnak vízvezeték szerelési anyagokat, nem kell túllihegni, legalábbis ezt tanácsolták többen. feltöltő szelepnél a gumi tönkre szokott menni. Nálam kicserélte a srác egy tűszelepes házra, amiben cserélhető a tűszelep. Azóta nincsen problémám a rendszerrel. Ami az opel klímák rákfenéje a szárítószűrőnél lévő csatlakozás. A tömítés ki szokott rohadni. Állítólag azért, mert oda be tud jutni a sólé, mert a vas könnyen rohad. Érdemes jól bekenni az egészet fsb-vel.
megadave Elküldve Április1, 2012 Elküldve Április1, 2012 Egyébként nekem is a kompresszorral van bajom. Maga a szerkezet működik, és hűtött rendesen a klíma is, amíg volt benne gáz. A baj az, hogy a kompresszorház külső csőcsatlakozásai kissé sérültek és a menetek le vannak kopva. Egy bizonyos pontnál jobban nem lehet meghúzni őket és a gáz pár nap alatt szépen kimegy belőle. <_< Még nem voltam vele klímásnál, de jövő héten megnézetem. Tudtok valami tippet, hogy hogyan lehet ezt felújítani? Ki tudják cserélni a csatlakozó részt? Vagy vehetek másikat aranyért? :huh:
Recommended Posts