Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Köszönöm a választ sajnos 3-4 ventilátor állásnál is csak mérsékelt levegő jön de a telet kihuzom vele és majd tavaszal fogom csak szétszedni

Nézd meg a pollenszűrőt, mert lehet, hogy tele van és nem bírja átszívni a fűtőventi rajta a levegőt... :)

Elküldve

Nos igazából egy kicsit tanácstalan vagyok...mert tegnap mikor mentem haza a kocsival -10'C-ban, az alatt a 3 km alatt most sem igazán mozdult el a hőfok mutató, vagy lehet hogy picit, de az a baj, hogy nem emlékszem pontosan...valami gond lehet esetleg a hűtőnél? Jelenleg teljesen elvan takarva...most mikor jöttem be dolgozni -5'C volt kb, akkor láthatóan elmozdult a mutató... :unsure:

Please help!

Lehet, hogy döglődik a termosztátod. Kb 1500-2000 Ft-os alkatrész. Csak kb 2 óra munkadíjat is számolni kell rá, mert elég nagy szívás kicserélni.

Ennél a motornál nem szívás kicserélni, mert a motor hűtőre menő csövénél van.

DE! Nem 2000 forint a termosztát, hanem sokkal több. Ugyanis a legtöbb helyen csak házzal együtt adják, csak magát a termosztátot nehéz megvenni... :(

Elküldve

Ennél a motornál nem szívás kicserélni, mert a motor hűtőre menő csövénél van.

DE! Nem 2000 forint a termosztát, hanem sokkal több. Ugyanis a legtöbb helyen csak házzal együtt adják, csak magát a termosztátot nehéz megvenni... :(

Hát én saját tapasztalatot írtam le. De motoronként eltérő lehet, ez igaz. :closedeyes:

Elküldve

Nézd meg a pollenszűrőt, mert lehet, hogy tele van és nem bírja átszívni a fűtőventi rajta a levegőt... :)

A pollenszüröt télire mindig kiveszem,megnéztem egy másik ilyen astrát és tényleg jóval tőbb levegőt fuja szélvédöre mint az enyém ,de majd tavaszal szét szedem a közép konzolt és megnézem mi nem állhat jól oda bent,köszönöm a segitséget azért

Elküldve

Ma reggel befagyott a hűtőm , lezavartam 30 km-t és utána álló helyzetben olvadt ki igaz hogy pirosban járt a mutatóm ameddig meg nem álltam vele .

Utána leengedtem a maradékot és felöntöttem kb : 3l fagyállóval , tetszett hogy kibirta a forralást a SZR motor :)

mother-god-meme.jpg

Elküldve

Sziasztok,

a segítségeteket szeretném kérni!

egy 94-es B Corsa Citym van és a fűtéssel van gondom. Az a helyzet, h indítás után 10 vagy 200 km után is csak legfeljebb

langyit nyom ami ugye -20ban nem sok. Kicseréltük a termosztátot de nem lett jobb. 92-nél nyit szal az rendben van. viszont

ami a legérdekesebb az az, h a hőfokmérő maximum a 90-et éri el és kész! ha növelem a fordulatot mondjuk 2000-re akkor

1-es fokozaton kezd meleget nyomni de 2-es vagy magasabb fokozaton ismét csak langyos a fűtés, naon karcsú! az autó

egyébként szépen indul és jár illetve a vízpumpát is megnéztük rendben van! tanácstalanok vagyunk mi lehet a gond?

talán a radiátor eldugult a lerakódásoktól vagy mi? ahhoz még nem nyúltunk mert ha jól tudom le kéne bontani a műszerfalat.

a víz nem csökken a kiegy. tartályban, rendben van. az olaj nem habos. egyszerűen nem éri el azt a 95 fokos üzemi hőmérsékletet

soha illetve tán ezzel összefüggésben nem is fűt!

nagyon köszönöm ha vki megosztja tapasztalatait mert már megőrjít a dolog.

Elküldve

Sziasztok,

a segítségeteket szeretném kérni!

egy 94-es B Corsa Citym van és a fűtéssel van gondom. Az a helyzet, h indítás után 10 vagy 200 km után is csak legfeljebb

langyit nyom ami ugye -20ban nem sok. Kicseréltük a termosztátot de nem lett jobb. 92-nél nyit szal az rendben van. viszont

ami a legérdekesebb az az, h a hőfokmérő maximum a 90-et éri el és kész! ha növelem a fordulatot mondjuk 2000-re akkor

1-es fokozaton kezd meleget nyomni de 2-es vagy magasabb fokozaton ismét csak langyos a fűtés, naon karcsú! az autó

egyébként szépen indul és jár illetve a vízpumpát is megnéztük rendben van! tanácstalanok vagyunk mi lehet a gond?

talán a radiátor eldugult a lerakódásoktól vagy mi? ahhoz még nem nyúltunk mert ha jól tudom le kéne bontani a műszerfalat.

a víz nem csökken a kiegy. tartályban, rendben van. az olaj nem habos. egyszerűen nem éri el azt a 95 fokos üzemi hőmérsékletet

soha illetve tán ezzel összefüggésben nem is fűt!

nagyon köszönöm ha vki megosztja tapasztalatait mert már megőrjít a dolog.

Nézd meg hogy megfordul e a víz a radiátorba. Az előremenő és a visszatérő csőnek egyformán melegnek kell lenni!

Elküldve

Sziasztok,

a segítségeteket szeretném kérni!

egy 94-es B Corsa Citym van és a fűtéssel van gondom. Az a helyzet, h indítás után 10 vagy 200 km után is csak legfeljebb

langyit nyom ami ugye -20ban nem sok. Kicseréltük a termosztátot de nem lett jobb. 92-nél nyit szal az rendben van. viszont

ami a legérdekesebb az az, h a hőfokmérő maximum a 90-et éri el és kész! ha növelem a fordulatot mondjuk 2000-re akkor

1-es fokozaton kezd meleget nyomni de 2-es vagy magasabb fokozaton ismét csak langyos a fűtés, naon karcsú! az autó

egyébként szépen indul és jár illetve a vízpumpát is megnéztük rendben van! tanácstalanok vagyunk mi lehet a gond?

talán a radiátor eldugult a lerakódásoktól vagy mi? ahhoz még nem nyúltunk mert ha jól tudom le kéne bontani a műszerfalat.

a víz nem csökken a kiegy. tartályban, rendben van. az olaj nem habos. egyszerűen nem éri el azt a 95 fokos üzemi hőmérsékletet

soha illetve tán ezzel összefüggésben nem is fűt!

nagyon köszönöm ha vki megosztja tapasztalatait mert már megőrjít a dolog.

Az a 95 az 92fok valójában, ennyi lenne a névleges üzemi hőfok, másrészt a műszerfalban levő hőmérő nem egy kalibrált laborműszer, simán csalhat pár fokot. A radiátort ki lehet mosni kiszedés nélkül is, alulról (pl. aknából, vagy csápos emelőről) hozzáférhetők a csövei.

Elküldve

Hát mindkettő meleg de forrónak nem nevezném még 100 km után sem!

Érdemes lenne átmosni a radiátort kivétel nélkül rácsatlakozva az előremenő oldalon pl. aztán meglátjuk?

Mivel kellene átmosni ha ez megoldást jelenthet?!

Elküldve

Hát mindkettő meleg de forrónak nem nevezném még 100 km után sem!

Érdemes lenne átmosni a radiátort kivétel nélkül rácsatlakozva az előremenő oldalon pl. aztán meglátjuk?

Mivel kellene átmosni ha ez megoldást jelenthet?!

Pl. ecettel, trisós oldattal, van aki Cillittel mosta át.

Elküldve

köszönöm a segítséget, holnap kimosom a radiátort és jelentkezem!

üdv.

Várjuk a fejleményeket! Ha van kedved csinálj képet hogy milyen trutyit mosol ki belőle, kiváncsi volnék rá! Üdv

Elküldve

Sziasztok.

kimostam a radiátort és rozsdás kis fémdarabok jöttek ki belőle. használtam vízkőoldót is bőven viszont nem lett jobb a fűtés!

a vízhőfok 85-90 között ingadozik és csak nem akar feljebb menni és fűteni... hát nem tom mi baja lehet!

ötlet esetleg? vhol elmehet a nyomás esetleg?

üdv., Z

Elküldve

Sziasztok.

kimostam a radiátort és rozsdás kis fémdarabok jöttek ki belőle. használtam vízkőoldót is bőven viszont nem lett jobb a fűtés!

a vízhőfok 85-90 között ingadozik és csak nem akar feljebb menni és fűteni... hát nem tom mi baja lehet!

ötlet esetleg? vhol elmehet a nyomás esetleg?

üdv., Z

Ha a víz 90 fokos akkor lenni kell fűtésnek! Szerintem a fűtéskapcsolóval lesz ott valami, valószínű hogy maxra tekert fűtésnél csak félig engedi rá a meleglevegőt!

Elküldve

Sziasztok.

kimostam a radiátort és rozsdás kis fémdarabok jöttek ki belőle. használtam vízkőoldót is bőven viszont nem lett jobb a fűtés!

a vízhőfok 85-90 között ingadozik és csak nem akar feljebb menni és fűteni... hát nem tom mi baja lehet!

ötlet esetleg? vhol elmehet a nyomás esetleg?

üdv., Z

Radiátor meleg?

Elküldve

Radiátor meleg?

igen meleg de csak alapjáraton melegszik, amint elindulok kis idő múlva megint csak alig 90 fokon áll a mutató és csak langyi a fűtés!

Elküldve

igen meleg de csak alapjáraton melegszik, amint elindulok kis idő múlva megint csak alig 90 fokon áll a mutató és csak langyi a fűtés!

Ha bekapcsolod a belső keringetést, melegebbet fúj?

Az is lehet amúgy, hogy vastagon áll a por a radiátoron, hiába fújja a venti, én eddig még akármelyik részét szedtem szét a levegőrendszernek, vastagon állt benne a por, igaz 20 éves a kocsi..

Elvileg a műszerfal kiszedése nélkül is ki tudod szerelni a radiátort, kívül lehúzod a csöveket és az utastér irányába húzva a középkonzol alatt ki lehet bújtatni. A kardánboxot lehet ki kell szedni hozzá, erre nem emlékszek pontosan.

Elküldve
Ha bekapcsolod a belső keringetést, melegebbet fúj? Az is lehet amúgy, hogy vastagon áll a por a radiátoron, hiába fújja a venti, én eddig még akármelyik részét szedtem szét a levegőrendszernek, vastagon állt benne a por, igaz 20 éves a kocsi.. Elvileg a műszerfal kiszedése nélkül is ki tudod szerelni a radiátort, kívül lehúzod a csöveket és az utastér irányába húzva a középkonzol alatt ki lehet bújtatni. A kardánboxot lehet ki kell szedni hozzá, erre nem emlékszek pontosan.

belső keringtetésen jobban nyomja kicsivel igen. ami nem hagy nyugodni az az, h a hőfok folyamatosan ingadozik hol 92 hol 85 és így tovább!

nem stabil a dolog pedig a termosztát is ki lett cserélve és a vízpumpa is jó tutira!

Elküldve

belső keringtetésen jobban nyomja kicsivel igen. ami nem hagy nyugodni az az, h a hőfok folyamatosan ingadozik hol 92 hol 85 és így tovább!

nem stabil a dolog pedig a termosztát is ki lett cserélve és a vízpumpa is jó tutira!

Nálam ezt a jelenséget akkor produkálta, mikor hengerfejes volt. A túlnyomás elkerülése végett lecsavartam a hűtősapkát és így már nem volt meg a megfelelő nyomás.

Nem azt mondom, hogy hengerfejes a járgányod, csak azt, hogy valószínűleg elszökik a nyomás valahol.

Ha lecsavarod a kupakot, akkor szisszen?

Elküldve

belső keringtetésen jobban nyomja kicsivel igen. ami nem hagy nyugodni az az, h a hőfok folyamatosan ingadozik hol 92 hol 85 és így tovább!

nem stabil a dolog pedig a termosztát is ki lett cserélve és a vízpumpa is jó tutira!

Tiszta a hütőfolyadék ?

Légtelenitetted az egyvezetékes hőgombánál ?

A meleglevegöt szabályozó zsalud lezár? Tudod a kesztyütartó alatt van ..

I

Elküldve
Nálam ezt a jelenséget akkor produkálta, mikor hengerfejes volt. A túlnyomás elkerülése végett lecsavartam a hűtősapkát és így már nem volt meg a megfelelő nyomás. Nem azt mondom, hogy hengerfejes a járgányod, csak azt, hogy valószínűleg elszökik a nyomás valahol. Ha lecsavarod a kupakot, akkor szisszen?

amikor lecsavarom szisszen de aztán a csövek puhák. a haverom azt mondja valszínű átégett vhol a hengerfejtömítés és azért

megy el a nyomás!

Elküldve
Tiszta a hütőfolyadék ? Légtelenitetted az egyvezetékes hőgombánál ? A meleglevegöt szabályozó zsalud lezár? Tudod a kesztyütartó alatt van .. I

ezeket meg kell néznem! a vízzel semmi gond viszont a légtelenítést nem csináltam még! azt hogyan kell? a zsalut ellenőriznem kell!

Elküldve

belső keringtetésen jobban nyomja kicsivel igen. ami nem hagy nyugodni az az, h a hőfok folyamatosan ingadozik hol 92 hol 85 és így tovább!

nem stabil a dolog pedig a termosztát is ki lett cserélve és a vízpumpa is jó tutira!

Nekem nyáron stabilan a 90-re van ragasztva a mutató, de télen, főleg -10 fokban menet közben folyamatosan ingadozik 85-90 között, terheléstől, tereptől függően. Nem biztos hogy rögtön szét kéne bontani a motort, én megvárnám, hogy tavasszal hogy viselkedik 20 fokban. Addig nem fog semmi elromlani, ha 90 helyett 82 fokos a víz.

Ettől függetlenül sajnos termosztátból is létezik gyári hibás, vagy hamar elromlós, érdemes inkább drágábbat venni bele, a nagy szerelési költség miatt..

A légtelenítéshez ki kell csavarnod a műszeregység hőgombáját, ha szembe állsz a kocsival akkor bal oldalon a szívósorba van betekerve, egy egyszálas kék vezeték meg rá, maga a hőgomba réz színű. Kezd el kitekerni, lehet hogy buborékol párat, majd mikor már rendesen folyik akkor tekerd vissza. Vigyázz, mert könnyű letörni a nyakát, ha teheted ne racsnis készlettel állj neki, hanem cserélhető fejű csavarhúzóval.

Elküldve

Nekem nyáron stabilan a 90-re van ragasztva a mutató, de télen, főleg -10 fokban menet közben folyamatosan ingadozik 85-90 között, terheléstől, tereptől függően. Nem biztos hogy rögtön szét kéne bontani a motort, én megvárnám, hogy tavasszal hogy viselkedik 20 fokban. Addig nem fog semmi elromlani, ha 90 helyett 82 fokos a víz.

Ettől függetlenül sajnos termosztátból is létezik gyári hibás, vagy hamar elromlós, érdemes inkább drágábbat venni bele, a nagy szerelési költség miatt..

A légtelenítéshez ki kell csavarnod a műszeregység hőgombáját, ha szembe állsz a kocsival akkor bal oldalon a szívósorba van betekerve, egy egyszálas kék vezeték meg rá, maga a hőgomba réz színű. Kezd el kitekerni, lehet hogy buborékol párat, majd mikor már rendesen folyik akkor tekerd vissza. Vigyázz, mert könnyű letörni a nyakát, ha teheted ne racsnis készlettel állj neki, hanem cserélhető fejű csavarhúzóval.

Nekem is ezt csinálja ilyenkor télen, hogy le-fel mászkál a hőfok. Valamennyire segít rajta, ha a hűtő elé teszel egy kartonlapot, ami kb. a 3/4-ét eltakarja, lehetőleg a venti előtti részt hagyd szabadon. A hőgombánál történő légtelenítésnél érdemes meglazítani a kiegyenlítő tartály sapkáját, különben nem történik semmi a hőgomba meglazításakor.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.