Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Ma reggel befagyott a hűtőm , lezavartam 30 km-t és utána álló helyzetben olvadt ki igaz hogy pirosban járt a mutatóm ameddig meg nem álltam vele .

Utána leengedtem a maradékot és felöntöttem kb : 3l fagyállóval , tetszett hogy kibirta a forralást a SZR motor :)

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel befagyott a hűtőm , lezavartam 30 km-t és utána álló helyzetben olvadt ki igaz hogy pirosban járt a mutatóm ameddig meg nem álltam vele .

Utána leengedtem a maradékot és felöntöttem kb : 3l fagyállóval , tetszett hogy kibirta a forralást a SZR motor :)

Ez most komoly? :icon11:

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel befagyott a hűtőm , lezavartam 30 km-t és utána álló helyzetben olvadt ki igaz hogy pirosban járt a mutatóm ameddig meg nem álltam vele .

Utána leengedtem a maradékot és felöntöttem kb : 3l fagyállóval , tetszett hogy kibirta a forralást a SZR motor :)

Maradjunk annyiban, hogy még nem jelezte, hogy nem bírta ki :icon9: :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Az sokat kibír!! :lol:

Én is megfőztem tavaly víz nélkül. Úgy füstölt hogy nem láttam a tükörben semmit. :lol: De összerakták és most is jó...

Azért arra figyeltem hogy ne lépjen ki a piros fölé a mutató :)

volt már pár Opelem és a motorok jól birták a forralást , úgy tűnik hogy ez a túl méretezett motor is sokat elvisel , ilyenkor a termosztát is kiszokott könyökölni.

Link to comment
Megosztás:

Azért arra figyeltem hogy ne lépjen ki a piros fölé a mutató :)

volt már pár Opelem és a motorok jól birták a forralást , úgy tűnik hogy ez a túl méretezett motor is sokat elvisel , ilyenkor a termosztát is kiszokott könyökölni.

Igen, a termosztát pár hónappal élte túl a forralást.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintetek érdemes a hűtő elé kartont berakni?Mert eléggé lassan melegszik ebben a hidegben reggel!(csillaggarázs) :)

Egy 10km-es távon még a 90-es vonalat sem éri el a mutató.

üdv.:zozo

Akkor gyakorlatilag fűtésed nulla. Lehet, hogy itt már a karton se segít, hanem más baj van. pl termosztát

Egyébként berakhatsz hűtőtakarót, többen csinálják. Én mondjuk nem...

Link to comment
Megosztás:

Akkor gyakorlatilag fűtésed nulla. Lehet, hogy itt már a karton se segít, hanem más baj van. pl termosztát

Egyébként berakhatsz hűtőtakarót, többen csinálják. Én mondjuk nem...

Ha nem nyomom neki akkor az üzemi hőfok nekem is 8-10 km takaró nélkül a fagyban , viszont 1 km után érezhető a fütés.

Melegben kb 5 Km , Városban 2-3 km..

Link to comment
Megosztás:

Akkor gyakorlatilag fűtésed nulla. Lehet, hogy itt már a karton se segít, hanem más baj van. pl termosztát

Egyébként berakhatsz hűtőtakarót, többen csinálják. Én mondjuk nem...

Jön a meleg 10km után csak a mutatóm a 90-es alatt van egy kicsit!

Ma reggel 2km után ki se mozdult a mutatóm,de már egy nagyon pici langyos kezdett jönni!Akkor szerintem jó a fütésem nem?

Akkor rakok be kartont!

Link to comment
Megosztás:

Jön a meleg 10km után csak a mutatóm a 90-es alatt van egy kicsit!

Ma reggel 2km után ki se mozdult a mutatóm,de már egy nagyon pici langyos kezdett jönni!Akkor szerintem jó a fütésem nem?

Akkor rakok be kartont!

-10 fokokban nekem is lassan éri el a 90-et, hamar felmegy 80-ra de utána fél óra mire felmászik a 90-es csíkhoz.

Valaki azt mondta nekem, hogy gyanúsan nagy a hűtőm, szerinte 1.8-asé, pedig 1.6-os a kocsi, talán előző tulaj bontotta valahonnan..

Lehet ez hosszú távon probléma? Nyáron ha szétterhelem amúgy ugyanúgy felmegy 100-105 fokra, szóval szerintem nem "hűti túl".

A termosztátom fél éves, és -5 fok fölött végig 90 fok az üzemi hőmérséklet, csak nagyon hidegben figyeltem meg ezt a dolgot..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintetek érdemes a hűtő elé kartont berakni?Mert eléggé lassan melegszik ebben a hidegben reggel!(csillaggarázs) :)

Egy 10km-es távon még a 90-es vonalat sem éri el a mutató.

üdv.:zozo

Én beindítom, elszívok egy cigit és már langyul a befújt levegő. A pára meg a jég miatt úgysem tud az ember rögtön indulni. Innen kb. 2km és elérem a normál hőfokot.

Link to comment
Megosztás:

-10 fokokban nekem is lassan éri el a 90-et, hamar felmegy 80-ra de utána fél óra mire felmászik a 90-es csíkhoz.

Valaki azt mondta nekem, hogy gyanúsan nagy a hűtőm, szerinte 1.8-asé, pedig 1.6-os a kocsi, talán előző tulaj bontotta valahonnan..

Lehet ez hosszú távon probléma? Nyáron ha szétterhelem amúgy ugyanúgy felmegy 100-105 fokra, szóval szerintem nem "hűti túl".

A termosztátom fél éves, és -5 fok fölött végig 90 fok az üzemi hőmérséklet, csak nagyon hidegben figyeltem meg ezt a dolgot..

Szerintem nekem normális hűtőm van!Nyáron nekem is simán felmegy 100-105 fokra és bekapcsol a venti!De ilyenkor mondom szinte a 90-es vonalkát alig éri el!3km-re van a melóhelyem és mire oda szoktam érni akkor kezd langyosat fújni!De előtte vagy 5 percig járattam itthon!

Szerintem berakok egy kartont a hűtő felébe!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nekem normális hűtőm van!Nyáron nekem is simán felmegy 100-105 fokra és bekapcsol a venti!De ilyenkor mondom szinte a 90-es vonalkát alig éri el!3km-re van a melóhelyem és mire oda szoktam érni akkor kezd langyosat fújni!De előtte vagy 5 percig járattam itthon!

Szerintem berakok egy kartont a hűtő felébe!

Nekem is normál fagyponton olyan 93-94-en megy kartonnal, nyáron melegbe kb 1-2mm-errel feljebb van, de most hogy -11'C-ben indúltam el otthonról és 3/4-ig van kartonozva 90-en felett volt éppen egy picivel 2-es 3/4-es fűtéssel de a fűtés is csak inkább langyos volt. A mutatón is nagyon észre lehet venni, hogy ugyan azon a távon közelekedek de nem mindegy hogy -5 vagy -10'C-ben megyek vele. Ebbe a hónapba ha tehetem akkor inkább busz. Mert kímélni kell a verdát! ;)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. segitség kellene! az utobbi 2 napban nagyon gyengült a fütésem.van amikor nincs is.a hőfokjelző melegetmutato és közben hideg levegőt fuj a fütés. de a fütéskapcsolo is kattan egyett ha átállitom hidgről melegre vagy éppen forditva.segitsetek már valamiben mert elég hideg van és egy 2 éves kisfiam van. köszönöm

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. segitség kellene! az utobbi 2 napban nagyon gyengült a fütésem.van amikor nincs is.a hőfokjelző melegetmutato és közben hideg levegőt fuj a fütés. de a fütéskapcsolo is kattan egyett ha átállitom hidgről melegre vagy éppen forditva.segitsetek már valamiben mert elég hideg van és egy 2 éves kisfiam van. köszönöm

Meg kéne nézned a fűtő radiátorra menő csövek hőmérsékletét üzem melegen.

Ha nagy hőmérséklet különbség van a kettő közt, akkor lehet eldugult. Akkor meg hiába állitod melegre a levegőt ha a radiátor hideg...

Link to comment
Megosztás:

Meg kéne nézned a fűtő radiátorra menő csövek hőmérsékletét üzem melegen.

Ha nagy hőmérséklet különbség van a kettő közt, akkor lehet eldugult. Akkor meg hiába állitod melegre a levegőt ha a radiátor hideg...

vagy lehet befagyott mert ma reggel a motortérkörül lévő csövek begfagytak de a kiegyenlitőbe nem fagyott be a viz. már lecseréltem a vizet felfagyáloztam de nem győzőm kivárni hogy elkeringesse,hiába járatom hiába megyek vele nem akar felmenni olyan melegre hogy bekapcsoljon a venti.lehet ez a probléma is?nem?
Link to comment
Megosztás:

Ha nem volt fagyállózva a víz akkor elképzelhető hoy befagyott a főtűradátor. Akkor viszont ki kéne olvasztani.

Lehet azért nem megy fel a hőfok venti kapcsolásig, mert hideg van, de meg kéne nézned, hogy a hűtő egyenletesen melegszik e fel, vagy amikor a mutató eléri a 90et, akkor hirtelen felmelegszik. A hirtelen melegedős a jó, akkor jó a termosztát, és akkor 80fokos kering a rendszerben. Ennek viszont eleg kell lennie, hogy a fűtőradiátorban is felolvadjon a víz ( ha befagyott).

Link to comment
Megosztás:

vagy lehet befagyott mert ma reggel a motortérkörül lévő csövek begfagytak de a kiegyenlitőbe nem fagyott be a viz. már lecseréltem a vizet felfagyáloztam de nem győzőm kivárni hogy elkeringesse,hiába járatom hiába megyek vele nem akar felmenni olyan melegre hogy bekapcsoljon a venti.lehet ez a probléma is?nem?

Az a gond, hogy ha a radiátorban meg van fagyva a víz, tehát nincs keringés, akkor hiába fűtöd fel a motort. Mivel a víz elég rossz hővezető, így a motorblokktól pár centire már hideg a cső valszeg. Meg kéne próbálni felmelegíteni valahogy a radiátort, pl. az anyósülés lábterétől ha rá lehet látni a radiátorra, esetleg egy hajszárítóval... vagy meleg helyen kéne parkolni a kocsival, ahol ki tudna olvadni, pl. áruházak mélygarázsa, ilyesmi.

Link to comment
Megosztás:

köszönöm a segitségeteket. egy barátom rendelkezésemre adta a fütött garázsát (jó neki) ott teljesen kiolvad a rendszer. leengedtem felfagyáloztam korekten (-55) mostmár jol müködik. az opel sokat kibir. köszönöm a segitő készséget. tettem elé egy kis kartonpapirt hogy hamarabb melegedjen a fütés és bejött. köszönöm a válaszokat. AZ OPEL SOSEM KOP EL!!!

Link to comment
Megosztás:

Én most megróbálkozok az egész hűtő elejével hogy lekartonoztam, ismerősöm javasolta, aztán összehajtható 3/4-re vagy félre is. Remélem az egész letakarásától nem lesz baja, bár ha netán 95-nél lesz a víz akkor azért majd hajtok rajta egyet. Vélemény? :huh:

(Jahh meg az előző negyed kartonomat meg kiszedtem az elejéből, csak a víztől meghajlott és alig bírtam kihalászni meg már fele beleszakadt, de sikerült kitépnem, erre valami műanyag mintha letört volna ill olyan hangja volt, ami úgy lepotyog a tűtőnek érve, van valami ami le tud törni? Bár lehet csaka kardon darabkájának volt olyan hangja) Tudom tudom minek pakolgatok bele kartont, de most hosszabb füleket tettem rá most nem lesz baja. Van ott valami cucc a hűtőből ami le tud törni vagy majd kiderül? :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.