Dáwid Elküldve November16, 2011 Megoszt Elküldve November16, 2011 De nemtom honnan juthat még be víz amiből pára lehet ki van takarítva sztem minden elérhető helyen. Nincs minek megkötni a vizet. A radiátor sem lyukas mert akkor fogyna a víz. Nem akarlak megijeszteni, de lehet hogy be kéne nézni a szőnyegek alá, mert valahol lehet hogy ázik ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November16, 2011 Megoszt Elküldve November16, 2011 Ma kaptunk FPepétől leírást, hogy melyik műszerhez milyen gomba való, hogy jó értéket mutasson a műszer. Ezúton is köszönjük neki. Nincsmit ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Power Elküldve November16, 2011 Megoszt Elküldve November16, 2011 Sziasztok! Nem nagyon vágom a fűtéses dolgokat,ezért segítséget szeretnék kérni. Adott egy 2000-es évjáratú gyári klímás astra. Az a probléma hogy hol van fűtés,hol nincs.Ha egy kicsit álló helyzetben jár a moci, akkor fújja a meleget. Meg az az érdekes hogy ha tolom neki,akkor ontja magából a forró levegőt,normális tempónál meg lehűl. Na most autószerelő ismerős azt mondta hogy valami vákuum csővel lesz gáz. Elméletileg a motor tűzfal felöli oldalán van egy vékony fekete csövecske. Mi lenne a megoldás?Ki kéne cserélni azt a csövet?Vagy valamit meg kell rajta piszkálni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve November16, 2011 Megoszt Elküldve November16, 2011 Sziasztok! Nem nagyon vágom a fűtéses dolgokat,ezért segítséget szeretnék kérni. Adott egy 2000-es évjáratú gyári klímás astra. Az a probléma hogy hol van fűtés,hol nincs.Ha egy kicsit álló helyzetben jár a moci, akkor fújja a meleget. Meg az az érdekes hogy ha tolom neki,akkor ontja magából a forró levegőt,normális tempónál meg lehűl. Na most autószerelő ismerős azt mondta hogy valami vákuum csővel lesz gáz. Elméletileg a motor tűzfal felöli oldalán van egy vékony fekete csövecske. Mi lenne a megoldás?Ki kéne cserélni azt a csövet?Vagy valamit meg kell rajta piszkálni? Bemelegszik hamar normál hőfokra a kocsid, vagy sokat kell menj vele, hogy elérje az üzemit? Lehet hogy csak rossz a termosztátod vagy a termosztát jó, csak rossz a hőértéke, aminél nyit illetve zár. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peeti183 Elküldve November16, 2011 Megoszt Elküldve November16, 2011 Sziasztok! Astra F 1.4 1994 Valaki eltudná magyarázni hogyan lehet kiszedni a fűtőventilátort? Mi fogja? Lebontottam az ablaktörlőknél mindent láttam is a motort de hol fogja csavar?? Lehet eltakarja már a rozsda.. :/ Ja és bocsi a hülye kérdésért ,de reggel mindig bepárásodik a kocsi még útközbe is... ha belső keringetésre lenne" állítva az megoldaná a problémát vagy a külső tiszta levegő az igazi? ;) Csak mert a keringetéskapcsoló sose működött nekem ... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Power Elküldve November16, 2011 Megoszt Elküldve November16, 2011 Bemelegszik hamar normál hőfokra a kocsid, vagy sokat kell menj vele, hogy elérje az üzemit? Lehet hogy csak rossz a termosztátod vagy a termosztát jó, csak rossz a hőértéke, aminél nyit illetve zár. Kb 2hónapja volt komplet motor felújítás rajta és termosztát is új benne. Kb 5 km után eléri a 92 fkot és tartja is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November17, 2011 Megoszt Elküldve November17, 2011 Sziasztok, A fűtés problémám továbbra is fennál, sajnos azzal nem tudok mit kezdeni egyenlőre. Viszont ma egy másik dolgot is észrevettem: A motor hőfokom a kék mező fölött stagnált egy picit (egy mutatónyival pont). Eddig nem volt gond, a szokásos utamon 90-ig felment, ott egy picit járkált, majd 90 alatt egy nagyon picit megált a mutató (kb negyed mutatónyit). Ma reggel viszont nem akart felmenni semmi pénzért. A hűtőt nem tudtam megnézni, mert félúton vettem észre a dolgot. Lehet, hogy elhalálozott a termosztátom? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ypos Elküldve November17, 2011 Megoszt Elküldve November17, 2011 Jó napot mindenkinek!Lehetséges,hogy hűtővíz,de szerintem inkább a klímakompresszor engedi a gázt,olajjal együtt.A kiegyenlítő tartályban megfelelő a szint?A klímát egyébként télen is használni kell,a rendszerben lévő olaj és gáz kenést biztosít a tömítéseknek,nem engedi,hogy kiszáradjanak.A párásodás ellen a lejobb dolog a klíma bekapcsolása. Köszönöm a tippet, szerintem is a klíma engedi a cuccot (a hűtővíz nem ilyen olajszerű). Ráadásul most nyáron lett beszerve a klíma egy régebbi autóból és lévén bontott alkatrészekről szó, sanszos, hogy vannak vele problémák. Hol találom a kiegyenlítő tartályt? Elég zsufi van a motortérben, mióta beépítették a klímát, nem igazán igazodom ki. Tudnál esetleg egy képet linkelni, hogy hol találom a kiegyenlítőt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZsolsZ Elküldve November17, 2011 Megoszt Elküldve November17, 2011 Sziasztok! Astra F 1.4 1994 Valaki eltudná magyarázni hogyan lehet kiszedni a fűtőventilátort? Mi fogja? Lebontottam az ablaktörlőknél mindent láttam is a motort de hol fogja csavar?? Lehet eltakarja már a rozsda.. :/ Ja és bocsi a hülye kérdésért ,de reggel mindig bepárásodik a kocsi még útközbe is... ha belső keringetésre lenne" állítva az megoldaná a problémát vagy a külső tiszta levegő az igazi? ;) Csak mert a keringetéskapcsoló sose működött nekem ... ;) Belső keringetésen mégjobban párásodik... Nekem is párásodott hidegebb időben, esőben és nekem csak a klíma vitte le... aztán mikor egy alapos autómosás után a pedálok alatt állt a víz az autóban, rájöttem hogy beszivárog a víz a pollenszűrőre.. elvolt dugulva a kifolyó a tűzfalon. Kitisztítottam a lefolyót, megragasztottam a műanyagon az elálló gumi szalagot rendesen a helyére tettem, vettem egy új pollenszűrőt és azóta már nem párásodok sem hideg időben sem esőben.. A párát nem okozhatja a ventillátor, és elvileg a boxban sem tud sehol megállni a víz. Ez az én véleményem/tapasztalatom... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November17, 2011 Megoszt Elküldve November17, 2011 Sziasztok, A fűtés problémám továbbra is fennál, sajnos azzal nem tudok mit kezdeni egyenlőre. Viszont ma egy másik dolgot is észrevettem: A motor hőfokom a kék mező fölött stagnált egy picit (egy mutatónyival pont). Eddig nem volt gond, a szokásos utamon 90-ig felment, ott egy picit járkált, majd 90 alatt egy nagyon picit megált a mutató (kb negyed mutatónyit). Ma reggel viszont nem akart felmenni semmi pénzért. A hűtőt nem tudtam megnézni, mert félúton vettem észre a dolgot. Lehet, hogy elhalálozott a termosztátom? Na, megtapogattam a hűtőmet az imént, beindítás után kb 5 percel már langyosodott a felső része. A mutatóm meg sem mozdult még. Akkor ez termosztát hiba egyértelműen? Mi kell ahhoz, hogy kicseréljem a termosztáton kívül? Van ott valami tömítés is? 1,7D Isuzu motor? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóland Elküldve November17, 2011 Megoszt Elküldve November17, 2011 Na, megtapogattam a hűtőmet az imént, beindítás után kb 5 percel már langyosodott a felső része. A mutatóm meg sem mozdult még. Akkor ez termosztát hiba egyértelműen? Mi kell ahhoz, hogy kicseréljem a termosztáton kívül? Van ott valami tömítés is? 1,7D Isuzu motor? Hát szerbusz kolléga :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November17, 2011 Megoszt Elküldve November17, 2011 Hát szerbusz kolléga :lol: Hihi, kicsi a világ... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November17, 2011 Megoszt Elküldve November17, 2011 Na, megtapogattam a hűtőmet az imént, beindítás után kb 5 percel már langyosodott a felső része. A mutatóm meg sem mozdult még. Akkor ez termosztát hiba egyértelműen? Mi kell ahhoz, hogy kicseréljem a termosztáton kívül? Van ott valami tömítés is? 1,7D Isuzu motor? Na már csak azt kérdezném, hogy nekem 80, vagy 85 fokos termosztát kell? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peeti183 Elküldve November17, 2011 Megoszt Elküldve November17, 2011 Belső keringetésen mégjobban párásodik... Nekem is párásodott hidegebb időben, esőben és nekem csak a klíma vitte le... aztán mikor egy alapos autómosás után a pedálok alatt állt a víz az autóban, rájöttem hogy beszivárog a víz a pollenszűrőre.. elvolt dugulva a kifolyó a tűzfalon. Kitisztítottam a lefolyót, megragasztottam a műanyagon az elálló gumi szalagot rendesen a helyére tettem, vettem egy új pollenszűrőt és azóta már nem párásodok sem hideg időben sem esőben.. A párát nem okozhatja a ventillátor, és elvileg a boxban sem tud sehol megállni a víz. Ez az én véleményem/tapasztalatom... Köszi a segítséget :lol: akkor nem is baj hogy nem működik a kapcsoló ;) A venti kiszerelés folyamatát nemtudod véletlen ? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November17, 2011 Megoszt Elküldve November17, 2011 Köszi a segítséget ;) akkor nem is baj hogy nem működik a kapcsoló :) A venti kiszerelés folyamatát nemtudod véletlen ? :P Ha bekapcsolt állapotban halt meg, akkor ne örülj :) :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
frici12650 Elküldve November17, 2011 Megoszt Elküldve November17, 2011 Köszönöm a tippet, szerintem is a klíma engedi a cuccot (a hűtővíz nem ilyen olajszerű). Ráadásul most nyáron lett beszerve a klíma egy régebbi autóból és lévén bontott alkatrészekről szó, sanszos, hogy vannak vele problémák. Hol találom a kiegyenlítő tartályt? Elég zsufi van a motortérben, mióta beépítették a klímát, nem igazán igazodom ki. Tudnál esetleg egy képet linkelni, hogy hol találom a kiegyenlítőt? Ha szemben állsz az autóval,akkor a motortérben jobb kéz felöli oldalon van fennt a sarokban.Három "hullám"-ból áll a tartály. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November19, 2011 Megoszt Elküldve November19, 2011 Sziasztok, Kicseréltem a termosztátom (motorkód alapján azonosítva, a szerviz könyvbeli ábrával megegyező típusú). Ami benne volt, abban nincs egy kisebb szelep pluszba (képek alapján benzineshez való), az újban van. A próbakör alatt viszont a hőfokom nem ment fel csak kb 80-85 fokig. A kék és a 90-es vonal között pont félúton van. A termosztátra 80 fokos nyitást írtak, a régire 92 fok volt írva. Kérdésem az, hogy mennyire jó az a 80 fok? Elég enyhe idő van kint, félek, hogy hidegben le fogok hűlni nagyon. A termosztát egyébként jól működik, tapogattam a hűtőt. Ja, és fűtésem továbbra sincs... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve November19, 2011 Megoszt Elküldve November19, 2011 Sziasztok, Kicseréltem a termosztátom (motorkód alapján azonosítva, a szerviz könyvbeli ábrával megegyező típusú). Ami benne volt, abban nincs egy kisebb szelep pluszba (képek alapján benzineshez való), az újban van. A próbakör alatt viszont a hőfokom nem ment fel csak kb 80-85 fokig. A kék és a 90-es vonal között pont félúton van. A termosztátra 80 fokos nyitást írtak, a régire 92 fok volt írva. Kérdésem az, hogy mennyire jó az a 80 fok? Elég enyhe idő van kint, félek, hogy hidegben le fogok hűlni nagyon. A termosztát egyébként jól működik, tapogattam a hűtőt. Ja, és fűtésem továbbra sincs... :lol: A üzemi hőfoknak megfelelő termosztát kell , nem lehet 80 a 92 helyett ;) nem éri el az üzemi hőfokot . A termosztát a ráirt értéken nyit és 100-110 körül van a teljes nyitása aközben folyamatosan nyit-zár , szabályozza hogy üzemihőfokon legyen a motor. Nézd meg hogy rendessen ütközésig tolja a bowdent a hőfokszabályozó tekerentyű..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laca73 Elküldve November19, 2011 Megoszt Elküldve November19, 2011 Szia! Tudtommal a szellőzővel a vákumrendszernek egy közös pontja van, az pedig a belső levegő keringtetés. Az működik rendesen? Ha benyomod-kinyomod, hallasz sziszegést, és zsalu-csukódást? :lol: Szia! Elnézést a késői válaszért!!!A belső keringetéssel nincs gond, viszont arra lettem figyelmes,hogy lentről jön a szuszogó hang a fékpedál környékéről és mikor benyomom a fékpedált meg is szűnik teljesen a fújó hang.Olyan mintha a fékrásegítőm szelelne valahol nem tudom!!!??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November19, 2011 Megoszt Elküldve November19, 2011 Sziasztok, Kicseréltem a termosztátom (motorkód alapján azonosítva, a szerviz könyvbeli ábrával megegyező típusú). Ami benne volt, abban nincs egy kisebb szelep pluszba (képek alapján benzineshez való), az újban van. A próbakör alatt viszont a hőfokom nem ment fel csak kb 80-85 fokig. A kék és a 90-es vonal között pont félúton van. A termosztátra 80 fokos nyitást írtak, a régire 92 fok volt írva. Kérdésem az, hogy mennyire jó az a 80 fok? Elég enyhe idő van kint, félek, hogy hidegben le fogok hűlni nagyon. A termosztát egyébként jól működik, tapogattam a hűtőt. Ja, és fűtésem továbbra sincs... :lol: Az Isuzunak tudtommal nyolcvan pár fok az üzemi hőmérséklete, úgyhogy eddig volt túl nagy benne az a 92°C-os, sztem jó lesz ez. A fűtéssel kapcsolatban azt kéne megézni, hogy a fűtőradiátor meleg-e. Ha igen, és mégsincs fűtés, akkor esetleg a fűtésboxban valamelyik zsalu nincs a helyén, vagy ilyesmi lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November19, 2011 Megoszt Elküldve November19, 2011 A üzemi hőfoknak megfelelő termosztát kell , nem lehet 80 a 92 helyett :) nem éri el az üzemi hőfokot . A termosztát a ráirt értéken nyit és 100-110 körül van a teljes nyitása aközben folyamatosan nyit-zár , szabályozza hogy üzemihőfokon legyen a motor. Nézd meg hogy rendessen ütközésig tolja a bowdent a hőfokszabályozó tekerentyű..... Az a gondom, hogy a boltban motorkód alapján kaptam ezt. Kivitelre is olyan, mint amilyet a kézikönyv ír... Szóval nem tudom, hogy mi az igazság, jó lenne, ha egy Isuzus felvilágosítana. ;) Viszont nekem sem tetszik, hogy 80 fokon áll a mutató... Ami benne volt, az valószínűleg egy benzines modellé lehet. Vagy nem is tudom... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November19, 2011 Megoszt Elküldve November19, 2011 Az Isuzunak tudtommal nyolcvan pár fok az üzemi hőmérséklete, úgyhogy eddig volt túl nagy benne az a 92°C-os, sztem jó lesz ez. A fűtéssel kapcsolatban azt kéne megézni, hogy a fűtőradiátor meleg-e. Ha igen, és mégsincs fűtés, akkor esetleg a fűtésboxban valamelyik zsalu nincs a helyén, vagy ilyesmi lehet. No igen, a fűtőradiátor... :lol: Az a helyzet, hogy ma azt is próbálgattam. Gondoltam mielőtt szétbombázom a belét, letesztelem a dolgot. Van egy corsa fűtőradiátorom, ideiglenesen bekötöttem átlátszó csövekkel a rendszerbe. A radiátort belógattam a tűzfal mellé, amilyen mélyre csak lehetett, a csövek lejtenek, mint gyárilag. Az a helyzet, hogy nem áramlik a folyadék! (A fűtőradiátor tuti jó, sőt mi benne van eredetileg, az is jónak tűnik.) A bemenő ágon még csak-csak befolyik (de csak a termosztát nyitása után), viszont buborék marad benne. A kijövő meg fel sem jön a csatlakozóig... Elmenő (alul középen, az a fehér, párás csődarabka): Visszajövő: Itt meg a rendszer, az üzemanyagszűrő alatt van a visszajövő szintje, a radiátor szintén a szűrő alatt, jó mélyen (a képen csak a csöve látszik): A radiátor éppen hogy csak langyoska, a csövei pont olyan melegek, mint a saját radiátornak mikor az van bekötve, szóval a bemenő éppen csak lanygyos, a kimenő hideg. Olyan, mintha nem légtelenedne le itt a rendszer, de nem tudom, hogy miért. Termosztát csere után még a gyári radiátor volt bekötve, után kellett töltenem a rendszert a próbaút után. Kb annyit, mint amennyi kifolyt a cserénél. Termosztát cserénél az elmenő csőcsonkból folyt a víz rendesen, mikor lehúztam a csövet, a bejövőből meg szinte csak csordogált. A kupakom tömít, meleg motornál szisszen a túlfolyó, ha lelazítom. Ötlet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November19, 2011 Megoszt Elküldve November19, 2011 Az a gondom, hogy a boltban motorkód alapján kaptam ezt. Kivitelre is olyan, mint amilyet a kézikönyv ír... Szóval nem tudom, hogy mi az igazság, jó lenne, ha egy Isuzus felvilágosítana. ;) http://kepfeltoltes.hu/111119/termoszt_tok...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/111119/termoszt_t_k...ltoltes.hu_.jpg Viszont nekem sem tetszik, hogy 80 fokon áll a mutató... Ami benne volt, az valószínűleg egy benzines modellé lehet. Vagy nem is tudom... :lol: DTL-é volt a tiedben. :) http://s10.images.www.tvn.hu/2010/01/26/13...6a6f6cdd9d1.jpg termosztátos képeim. (ugyanolyan van nekem is benne, mint amilyet te kivettél.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 DTL-é volt a tiedben. :lol: http://s10.images.www.tvn.hu/2010/01/26/13...6a6f6cdd9d1.jpg termosztátos képeim. (ugyanolyan van nekem is benne, mint amilyet te kivettél.) Jaja, látom. Mondjuk mennyivel könnyebb dolgod volt, mint nekem... ;) A fűtős témához esetleg valami ötlet? Úgy rémlik, mintha neked is lenne Isuzud. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 Jaja, látom. Mondjuk mennyivel könnyebb dolgod volt, mint nekem... ;) A fűtős témához esetleg valami ötlet? Úgy rémlik, mintha neked is lenne Isuzud. Van isuzum, de csak itthoni hobbiautó, sokat nem jártam vele. abban jó a fűtés. Sajna ebben nem tudok segíteni. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts