Dáwid Elküldve November16, 2011 Elküldve November16, 2011 De nemtom honnan juthat még be víz amiből pára lehet ki van takarítva sztem minden elérhető helyen. Nincs minek megkötni a vizet. A radiátor sem lyukas mert akkor fogyna a víz. Nem akarlak megijeszteni, de lehet hogy be kéne nézni a szőnyegek alá, mert valahol lehet hogy ázik ;)
FPepe Elküldve November16, 2011 Elküldve November16, 2011 Ma kaptunk FPepétől leírást, hogy melyik műszerhez milyen gomba való, hogy jó értéket mutasson a műszer. Ezúton is köszönjük neki. Nincsmit ;)
Power Elküldve November16, 2011 Elküldve November16, 2011 Sziasztok! Nem nagyon vágom a fűtéses dolgokat,ezért segítséget szeretnék kérni. Adott egy 2000-es évjáratú gyári klímás astra. Az a probléma hogy hol van fűtés,hol nincs.Ha egy kicsit álló helyzetben jár a moci, akkor fújja a meleget. Meg az az érdekes hogy ha tolom neki,akkor ontja magából a forró levegőt,normális tempónál meg lehűl. Na most autószerelő ismerős azt mondta hogy valami vákuum csővel lesz gáz. Elméletileg a motor tűzfal felöli oldalán van egy vékony fekete csövecske. Mi lenne a megoldás?Ki kéne cserélni azt a csövet?Vagy valamit meg kell rajta piszkálni?
Zsoltee Elküldve November16, 2011 Elküldve November16, 2011 Sziasztok! Nem nagyon vágom a fűtéses dolgokat,ezért segítséget szeretnék kérni. Adott egy 2000-es évjáratú gyári klímás astra. Az a probléma hogy hol van fűtés,hol nincs.Ha egy kicsit álló helyzetben jár a moci, akkor fújja a meleget. Meg az az érdekes hogy ha tolom neki,akkor ontja magából a forró levegőt,normális tempónál meg lehűl. Na most autószerelő ismerős azt mondta hogy valami vákuum csővel lesz gáz. Elméletileg a motor tűzfal felöli oldalán van egy vékony fekete csövecske. Mi lenne a megoldás?Ki kéne cserélni azt a csövet?Vagy valamit meg kell rajta piszkálni? Bemelegszik hamar normál hőfokra a kocsid, vagy sokat kell menj vele, hogy elérje az üzemit? Lehet hogy csak rossz a termosztátod vagy a termosztát jó, csak rossz a hőértéke, aminél nyit illetve zár.
Peeti183 Elküldve November16, 2011 Elküldve November16, 2011 Sziasztok! Astra F 1.4 1994 Valaki eltudná magyarázni hogyan lehet kiszedni a fűtőventilátort? Mi fogja? Lebontottam az ablaktörlőknél mindent láttam is a motort de hol fogja csavar?? Lehet eltakarja már a rozsda.. :/ Ja és bocsi a hülye kérdésért ,de reggel mindig bepárásodik a kocsi még útközbe is... ha belső keringetésre lenne" állítva az megoldaná a problémát vagy a külső tiszta levegő az igazi? ;) Csak mert a keringetéskapcsoló sose működött nekem ... ;)
Power Elküldve November16, 2011 Elküldve November16, 2011 Bemelegszik hamar normál hőfokra a kocsid, vagy sokat kell menj vele, hogy elérje az üzemit? Lehet hogy csak rossz a termosztátod vagy a termosztát jó, csak rossz a hőértéke, aminél nyit illetve zár. Kb 2hónapja volt komplet motor felújítás rajta és termosztát is új benne. Kb 5 km után eléri a 92 fkot és tartja is.
Virbo Elküldve November17, 2011 Elküldve November17, 2011 Sziasztok, A fűtés problémám továbbra is fennál, sajnos azzal nem tudok mit kezdeni egyenlőre. Viszont ma egy másik dolgot is észrevettem: A motor hőfokom a kék mező fölött stagnált egy picit (egy mutatónyival pont). Eddig nem volt gond, a szokásos utamon 90-ig felment, ott egy picit járkált, majd 90 alatt egy nagyon picit megált a mutató (kb negyed mutatónyit). Ma reggel viszont nem akart felmenni semmi pénzért. A hűtőt nem tudtam megnézni, mert félúton vettem észre a dolgot. Lehet, hogy elhalálozott a termosztátom?
ypos Elküldve November17, 2011 Elküldve November17, 2011 Jó napot mindenkinek!Lehetséges,hogy hűtővíz,de szerintem inkább a klímakompresszor engedi a gázt,olajjal együtt.A kiegyenlítő tartályban megfelelő a szint?A klímát egyébként télen is használni kell,a rendszerben lévő olaj és gáz kenést biztosít a tömítéseknek,nem engedi,hogy kiszáradjanak.A párásodás ellen a lejobb dolog a klíma bekapcsolása. Köszönöm a tippet, szerintem is a klíma engedi a cuccot (a hűtővíz nem ilyen olajszerű). Ráadásul most nyáron lett beszerve a klíma egy régebbi autóból és lévén bontott alkatrészekről szó, sanszos, hogy vannak vele problémák. Hol találom a kiegyenlítő tartályt? Elég zsufi van a motortérben, mióta beépítették a klímát, nem igazán igazodom ki. Tudnál esetleg egy képet linkelni, hogy hol találom a kiegyenlítőt?
ZsolsZ Elküldve November17, 2011 Elküldve November17, 2011 Sziasztok! Astra F 1.4 1994 Valaki eltudná magyarázni hogyan lehet kiszedni a fűtőventilátort? Mi fogja? Lebontottam az ablaktörlőknél mindent láttam is a motort de hol fogja csavar?? Lehet eltakarja már a rozsda.. :/ Ja és bocsi a hülye kérdésért ,de reggel mindig bepárásodik a kocsi még útközbe is... ha belső keringetésre lenne" állítva az megoldaná a problémát vagy a külső tiszta levegő az igazi? ;) Csak mert a keringetéskapcsoló sose működött nekem ... ;) Belső keringetésen mégjobban párásodik... Nekem is párásodott hidegebb időben, esőben és nekem csak a klíma vitte le... aztán mikor egy alapos autómosás után a pedálok alatt állt a víz az autóban, rájöttem hogy beszivárog a víz a pollenszűrőre.. elvolt dugulva a kifolyó a tűzfalon. Kitisztítottam a lefolyót, megragasztottam a műanyagon az elálló gumi szalagot rendesen a helyére tettem, vettem egy új pollenszűrőt és azóta már nem párásodok sem hideg időben sem esőben.. A párát nem okozhatja a ventillátor, és elvileg a boxban sem tud sehol megállni a víz. Ez az én véleményem/tapasztalatom...
Virbo Elküldve November17, 2011 Elküldve November17, 2011 Sziasztok, A fűtés problémám továbbra is fennál, sajnos azzal nem tudok mit kezdeni egyenlőre. Viszont ma egy másik dolgot is észrevettem: A motor hőfokom a kék mező fölött stagnált egy picit (egy mutatónyival pont). Eddig nem volt gond, a szokásos utamon 90-ig felment, ott egy picit járkált, majd 90 alatt egy nagyon picit megált a mutató (kb negyed mutatónyit). Ma reggel viszont nem akart felmenni semmi pénzért. A hűtőt nem tudtam megnézni, mert félúton vettem észre a dolgot. Lehet, hogy elhalálozott a termosztátom? Na, megtapogattam a hűtőmet az imént, beindítás után kb 5 percel már langyosodott a felső része. A mutatóm meg sem mozdult még. Akkor ez termosztát hiba egyértelműen? Mi kell ahhoz, hogy kicseréljem a termosztáton kívül? Van ott valami tömítés is? 1,7D Isuzu motor?
Róóóland Elküldve November17, 2011 Elküldve November17, 2011 Na, megtapogattam a hűtőmet az imént, beindítás után kb 5 percel már langyosodott a felső része. A mutatóm meg sem mozdult még. Akkor ez termosztát hiba egyértelműen? Mi kell ahhoz, hogy kicseréljem a termosztáton kívül? Van ott valami tömítés is? 1,7D Isuzu motor? Hát szerbusz kolléga :lol:
Virbo Elküldve November17, 2011 Elküldve November17, 2011 Hát szerbusz kolléga :lol: Hihi, kicsi a világ... ;)
Virbo Elküldve November17, 2011 Elküldve November17, 2011 Na, megtapogattam a hűtőmet az imént, beindítás után kb 5 percel már langyosodott a felső része. A mutatóm meg sem mozdult még. Akkor ez termosztát hiba egyértelműen? Mi kell ahhoz, hogy kicseréljem a termosztáton kívül? Van ott valami tömítés is? 1,7D Isuzu motor? Na már csak azt kérdezném, hogy nekem 80, vagy 85 fokos termosztát kell?
Peeti183 Elküldve November17, 2011 Elküldve November17, 2011 Belső keringetésen mégjobban párásodik... Nekem is párásodott hidegebb időben, esőben és nekem csak a klíma vitte le... aztán mikor egy alapos autómosás után a pedálok alatt állt a víz az autóban, rájöttem hogy beszivárog a víz a pollenszűrőre.. elvolt dugulva a kifolyó a tűzfalon. Kitisztítottam a lefolyót, megragasztottam a műanyagon az elálló gumi szalagot rendesen a helyére tettem, vettem egy új pollenszűrőt és azóta már nem párásodok sem hideg időben sem esőben.. A párát nem okozhatja a ventillátor, és elvileg a boxban sem tud sehol megállni a víz. Ez az én véleményem/tapasztalatom... Köszi a segítséget :lol: akkor nem is baj hogy nem működik a kapcsoló ;) A venti kiszerelés folyamatát nemtudod véletlen ? :)
Dáwid Elküldve November17, 2011 Elküldve November17, 2011 Köszi a segítséget ;) akkor nem is baj hogy nem működik a kapcsoló :) A venti kiszerelés folyamatát nemtudod véletlen ? :P Ha bekapcsolt állapotban halt meg, akkor ne örülj :) :lol:
frici12650 Elküldve November17, 2011 Elküldve November17, 2011 Köszönöm a tippet, szerintem is a klíma engedi a cuccot (a hűtővíz nem ilyen olajszerű). Ráadásul most nyáron lett beszerve a klíma egy régebbi autóból és lévén bontott alkatrészekről szó, sanszos, hogy vannak vele problémák. Hol találom a kiegyenlítő tartályt? Elég zsufi van a motortérben, mióta beépítették a klímát, nem igazán igazodom ki. Tudnál esetleg egy képet linkelni, hogy hol találom a kiegyenlítőt? Ha szemben állsz az autóval,akkor a motortérben jobb kéz felöli oldalon van fennt a sarokban.Három "hullám"-ból áll a tartály.
Virbo Elküldve November19, 2011 Elküldve November19, 2011 Sziasztok, Kicseréltem a termosztátom (motorkód alapján azonosítva, a szerviz könyvbeli ábrával megegyező típusú). Ami benne volt, abban nincs egy kisebb szelep pluszba (képek alapján benzineshez való), az újban van. A próbakör alatt viszont a hőfokom nem ment fel csak kb 80-85 fokig. A kék és a 90-es vonal között pont félúton van. A termosztátra 80 fokos nyitást írtak, a régire 92 fok volt írva. Kérdésem az, hogy mennyire jó az a 80 fok? Elég enyhe idő van kint, félek, hogy hidegben le fogok hűlni nagyon. A termosztát egyébként jól működik, tapogattam a hűtőt. Ja, és fűtésem továbbra sincs... :lol:
kknl Elküldve November19, 2011 Elküldve November19, 2011 Sziasztok, Kicseréltem a termosztátom (motorkód alapján azonosítva, a szerviz könyvbeli ábrával megegyező típusú). Ami benne volt, abban nincs egy kisebb szelep pluszba (képek alapján benzineshez való), az újban van. A próbakör alatt viszont a hőfokom nem ment fel csak kb 80-85 fokig. A kék és a 90-es vonal között pont félúton van. A termosztátra 80 fokos nyitást írtak, a régire 92 fok volt írva. Kérdésem az, hogy mennyire jó az a 80 fok? Elég enyhe idő van kint, félek, hogy hidegben le fogok hűlni nagyon. A termosztát egyébként jól működik, tapogattam a hűtőt. Ja, és fűtésem továbbra sincs... :lol: A üzemi hőfoknak megfelelő termosztát kell , nem lehet 80 a 92 helyett ;) nem éri el az üzemi hőfokot . A termosztát a ráirt értéken nyit és 100-110 körül van a teljes nyitása aközben folyamatosan nyit-zár , szabályozza hogy üzemihőfokon legyen a motor. Nézd meg hogy rendessen ütközésig tolja a bowdent a hőfokszabályozó tekerentyű.....
Laca73 Elküldve November19, 2011 Elküldve November19, 2011 Szia! Tudtommal a szellőzővel a vákumrendszernek egy közös pontja van, az pedig a belső levegő keringtetés. Az működik rendesen? Ha benyomod-kinyomod, hallasz sziszegést, és zsalu-csukódást? :lol: Szia! Elnézést a késői válaszért!!!A belső keringetéssel nincs gond, viszont arra lettem figyelmes,hogy lentről jön a szuszogó hang a fékpedál környékéről és mikor benyomom a fékpedált meg is szűnik teljesen a fújó hang.Olyan mintha a fékrásegítőm szelelne valahol nem tudom!!!???
FPepe Elküldve November19, 2011 Elküldve November19, 2011 Sziasztok, Kicseréltem a termosztátom (motorkód alapján azonosítva, a szerviz könyvbeli ábrával megegyező típusú). Ami benne volt, abban nincs egy kisebb szelep pluszba (képek alapján benzineshez való), az újban van. A próbakör alatt viszont a hőfokom nem ment fel csak kb 80-85 fokig. A kék és a 90-es vonal között pont félúton van. A termosztátra 80 fokos nyitást írtak, a régire 92 fok volt írva. Kérdésem az, hogy mennyire jó az a 80 fok? Elég enyhe idő van kint, félek, hogy hidegben le fogok hűlni nagyon. A termosztát egyébként jól működik, tapogattam a hűtőt. Ja, és fűtésem továbbra sincs... :lol: Az Isuzunak tudtommal nyolcvan pár fok az üzemi hőmérséklete, úgyhogy eddig volt túl nagy benne az a 92°C-os, sztem jó lesz ez. A fűtéssel kapcsolatban azt kéne megézni, hogy a fűtőradiátor meleg-e. Ha igen, és mégsincs fűtés, akkor esetleg a fűtésboxban valamelyik zsalu nincs a helyén, vagy ilyesmi lehet.
Virbo Elküldve November19, 2011 Elküldve November19, 2011 A üzemi hőfoknak megfelelő termosztát kell , nem lehet 80 a 92 helyett :) nem éri el az üzemi hőfokot . A termosztát a ráirt értéken nyit és 100-110 körül van a teljes nyitása aközben folyamatosan nyit-zár , szabályozza hogy üzemihőfokon legyen a motor. Nézd meg hogy rendessen ütközésig tolja a bowdent a hőfokszabályozó tekerentyű..... Az a gondom, hogy a boltban motorkód alapján kaptam ezt. Kivitelre is olyan, mint amilyet a kézikönyv ír... Szóval nem tudom, hogy mi az igazság, jó lenne, ha egy Isuzus felvilágosítana. ;) Viszont nekem sem tetszik, hogy 80 fokon áll a mutató... Ami benne volt, az valószínűleg egy benzines modellé lehet. Vagy nem is tudom... :lol:
Virbo Elküldve November19, 2011 Elküldve November19, 2011 Az Isuzunak tudtommal nyolcvan pár fok az üzemi hőmérséklete, úgyhogy eddig volt túl nagy benne az a 92°C-os, sztem jó lesz ez. A fűtéssel kapcsolatban azt kéne megézni, hogy a fűtőradiátor meleg-e. Ha igen, és mégsincs fűtés, akkor esetleg a fűtésboxban valamelyik zsalu nincs a helyén, vagy ilyesmi lehet. No igen, a fűtőradiátor... :lol: Az a helyzet, hogy ma azt is próbálgattam. Gondoltam mielőtt szétbombázom a belét, letesztelem a dolgot. Van egy corsa fűtőradiátorom, ideiglenesen bekötöttem átlátszó csövekkel a rendszerbe. A radiátort belógattam a tűzfal mellé, amilyen mélyre csak lehetett, a csövek lejtenek, mint gyárilag. Az a helyzet, hogy nem áramlik a folyadék! (A fűtőradiátor tuti jó, sőt mi benne van eredetileg, az is jónak tűnik.) A bemenő ágon még csak-csak befolyik (de csak a termosztát nyitása után), viszont buborék marad benne. A kijövő meg fel sem jön a csatlakozóig... Elmenő (alul középen, az a fehér, párás csődarabka): Visszajövő: Itt meg a rendszer, az üzemanyagszűrő alatt van a visszajövő szintje, a radiátor szintén a szűrő alatt, jó mélyen (a képen csak a csöve látszik): A radiátor éppen hogy csak langyoska, a csövei pont olyan melegek, mint a saját radiátornak mikor az van bekötve, szóval a bemenő éppen csak lanygyos, a kimenő hideg. Olyan, mintha nem légtelenedne le itt a rendszer, de nem tudom, hogy miért. Termosztát csere után még a gyári radiátor volt bekötve, után kellett töltenem a rendszert a próbaút után. Kb annyit, mint amennyi kifolyt a cserénél. Termosztát cserénél az elmenő csőcsonkból folyt a víz rendesen, mikor lehúztam a csövet, a bejövőből meg szinte csak csordogált. A kupakom tömít, meleg motornál szisszen a túlfolyó, ha lelazítom. Ötlet?
astrásgyerek Elküldve November19, 2011 Elküldve November19, 2011 Az a gondom, hogy a boltban motorkód alapján kaptam ezt. Kivitelre is olyan, mint amilyet a kézikönyv ír... Szóval nem tudom, hogy mi az igazság, jó lenne, ha egy Isuzus felvilágosítana. ;) http://kepfeltoltes.hu/111119/termoszt_tok...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/111119/termoszt_t_k...ltoltes.hu_.jpg Viszont nekem sem tetszik, hogy 80 fokon áll a mutató... Ami benne volt, az valószínűleg egy benzines modellé lehet. Vagy nem is tudom... :lol: DTL-é volt a tiedben. :) http://s10.images.www.tvn.hu/2010/01/26/13...6a6f6cdd9d1.jpg termosztátos képeim. (ugyanolyan van nekem is benne, mint amilyet te kivettél.)
Virbo Elküldve November20, 2011 Elküldve November20, 2011 DTL-é volt a tiedben. :lol: http://s10.images.www.tvn.hu/2010/01/26/13...6a6f6cdd9d1.jpg termosztátos képeim. (ugyanolyan van nekem is benne, mint amilyet te kivettél.) Jaja, látom. Mondjuk mennyivel könnyebb dolgod volt, mint nekem... ;) A fűtős témához esetleg valami ötlet? Úgy rémlik, mintha neked is lenne Isuzud.
astrásgyerek Elküldve November20, 2011 Elküldve November20, 2011 Jaja, látom. Mondjuk mennyivel könnyebb dolgod volt, mint nekem... ;) A fűtős témához esetleg valami ötlet? Úgy rémlik, mintha neked is lenne Isuzud. Van isuzum, de csak itthoni hobbiautó, sokat nem jártam vele. abban jó a fűtés. Sajna ebben nem tudok segíteni. :lol:
Recommended Posts