zotya975 Elküldve November3, 2011 Megoszt Elküldve November3, 2011 A motor felől gondolod? (Még nem jártam arrafelé, csak azért kérdezem... ;) ) Ha eltömődött hogyan lehet kipucolni? Gondolom ki kell szedni. Az mennyire szívás? Aha ott a két cső a motor mögött a tűzfalnál: Két sárga nyíl. Ugye a bemenő a jobboldali. Ki lehet takarítani kiszedés nélkül is a csövek lekötésével, slaggal átmosni , esetleg trisóval, vízkőoldóval feltölteni. De persze azt tuni kell, hogy a vízkő sokszor jótékonyan tömítt is, és előfordul hogy utánna folyatni fog, de mivel most sem jó fűtés nélkül, ez gondolom nem riaszt el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November3, 2011 Megoszt Elküldve November3, 2011 Aha ott a két cső a motor mögött a tűzfalnál: Két sárga nyíl. Ugye a bemenő a jobboldali. Ki lehet takarítani kiszedés nélkül is a csövek lekötésével, slaggal átmosni , esetleg trisóval, vízkőoldóval feltölteni. De persze azt tuni kell, hogy a vízkő sokszor jótékonyan tömítt is, és előfordul hogy utánna folyatni fog, de mivel most sem jó fűtés nélkül, ez gondolom nem riaszt el. Köszönöm, holnap megtapogatom majd. Ha hideg, az azt jelenti, hogy el van dugulva? Ha lekötöm a csövet, akkor ugyebár a hűtővizet elfolyatja. Ehez a művelethez alá kell bakolni, vagy "normál" helyzetben is hozzá lehet férni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November3, 2011 Megoszt Elküldve November3, 2011 Köszönöm, holnap megtapogatom majd. Ha hideg, az azt jelenti, hogy el van dugulva? Ha lekötöm a csövet, akkor ugyebár a hűtővizet elfolyatja. Ehez a művelethez alá kell bakolni, vagy "normál" helyzetben is hozzá lehet férni? Ha a kimenő hideg, akkor ugye nem megy átt rajta a folyadék. Nem kell alábakolni, de tegyél alája edényt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November4, 2011 Megoszt Elküldve November4, 2011 Ha a kimenő hideg, akkor ugye nem megy átt rajta a folyadék. Nem kell alábakolni, de tegyél alája edényt. Megnéztem a csöveket. Minkét körnek a gumicsöve viszonylagosan meleg. A tűzfalnál viszont a balos csőcsonk mondjuk kézmeleg (tehát hűvösebb, mint a gumicső felette mondjuk 10 centivel, a jobbos meg még annyira sem meleg, mint a balos... Cirka 26km alatt... Eléggé nehezen lehet hozzáférni felülről, de próbáltam nézegetni, hgy hova is mennek a csövek. Kb középtájékon van egy T alakú gumi valami, amiből egy vékonyabb gumicső megy a motor hátulja felé (a gázbovden bekötési pontja felé, fogalmam sincs, hogy milyen egység az), a vastagabbik cső meg a motor jobb oldala környékére. Olyan, hogy fűtéscsap, vagy valami, az merre van? Hogy szabályozza a meleget? Link to comment Megosztás: More sharing options...
lombi Elküldve November4, 2011 Megoszt Elküldve November4, 2011 Sziasztok az a kérdésem hogy ha áthidalom az előtét ellenállást akkor lesz e baja a kocsinak? egyik srácnak is így van megcsinálva és megy mind a 4 fokozat 1-4 ig:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November4, 2011 Megoszt Elküldve November4, 2011 Megnéztem a csöveket. Minkét körnek a gumicsöve viszonylagosan meleg. A tűzfalnál viszont a balos csőcsonk mondjuk kézmeleg (tehát hűvösebb, mint a gumicső felette mondjuk 10 centivel, a jobbos meg még annyira sem meleg, mint a balos... Cirka 26km alatt... Eléggé nehezen lehet hozzáférni felülről, de próbáltam nézegetni, hgy hova is mennek a csövek. Kb középtájékon van egy T alakú gumi valami, amiből egy vékonyabb gumicső megy a motor hátulja felé (a gázbovden bekötési pontja felé, fogalmam sincs, hogy milyen egység az), a vastagabbik cső meg a motor jobb oldala környékére. Olyan, hogy fűtéscsap, vagy valami, az merre van? Hogy szabályozza a meleget? Fűtéscsap csak a klímás kocsikban van, a nem klímások csak a fűtésboxban levő lamellák segítségével szabályozzák a hőmérsékletet úgy, hogy keverik a kinti hideg levegőt a fűtőradiátor felől jövő meleg levegővel. Sziasztok az a kérdésem hogy ha áthidalom az előtét ellenállást akkor lesz e baja a kocsinak? egyik srácnak is így van megcsinálva és megy mind a 4 fokozat 1-4 ig:) Baja sztem nem lesz, csak mindegyik fokozatban max fordulatszámon fog pörögni a ventilátor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November4, 2011 Megoszt Elküldve November4, 2011 Fűtéscsap csak a klímás kocsikban van, a nem klímások csak a fűtésboxban levő lamellák segítségével szabályozzák a hőmérsékletet úgy, hogy keverik a kinti hideg levegőt a fűtőradiátor felől jövő meleg levegővel. Értem, tehát a radiátor télen nyáron meleg? Vasárnap megpróbálom valahogy kimosni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve November4, 2011 Megoszt Elküldve November4, 2011 Értem, tehát a radiátor télen nyáron meleg? Vasárnap megpróbálom valahogy kimosni... Ha nincs klímád, akkor igen. Mindig forró. Ergo mindig át kellene rajta menni a víznek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November5, 2011 Megoszt Elküldve November5, 2011 Azon gondolkoztam, hogy mielőtt leengedném a hűtőrendszert, lehet meg kellene tapogatni a radiátor belül. Van erre mód esetleg? Mármint az utastér felől megnézni, hogy meleg-e. Mit kell ehhez lebontani, illetve hol kezdjek neki? Csak mert eszembe jutott, hogy nem volt légszűrő a szellőzésnél mikor megkaptam, és még így majd egy év után is néha-néha megakad egy levéldarabka a szellőzőrostélyokon... Hátha... Bár a csövek melegsége, illetve nem melegsége mást mondana... Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve November6, 2011 Megoszt Elküldve November6, 2011 Azon gondolkoztam, hogy mielőtt leengedném a hűtőrendszert, lehet meg kellene tapogatni a radiátor belül. Van erre mód esetleg? Mármint az utastér felől megnézni, hogy meleg-e. Mit kell ehhez lebontani, illetve hol kezdjek neki? Csak mert eszembe jutott, hogy nem volt légszűrő a szellőzésnél mikor megkaptam, és még így majd egy év után is néha-néha megakad egy levéldarabka a szellőzőrostélyokon... Hátha... Bár a csövek melegsége, illetve nem melegsége mást mondana... Nem egészen világos, hogy mi a probléma. ;) De az biztos, hogy ha a fűtőradiátort akarod nézegetni akkor a középboxot kell kivenni. Utána lehet a fűtésbox alján levő csavarokat kitekerni, aztán levenni az alsó műanyag elemet. De az nem lesz könnyű. Szerintem ha a motortérben rámenő csöveket megtapogatod akkor érezni fogod, hogy meleg-e. Ha mindkettő meleg akkor közötte a radiátor is az. Egyébként fűtésed van? ;) Ha pár levéldarab belemegy attól nem megy el a fűtés, az biztos. (Amúgy van egy bontott fűtőradiátorom, ha kell vkinek...) :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
lombi Elküldve November6, 2011 Megoszt Elküldve November6, 2011 előtét ellenállást áthidaltam de semmi változás ugyan ugy nem megy az 1-2 fokozat csak a 3-4 valami ötletetek van? a beltérben a kapcsolóját kimértem ott semmi gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November6, 2011 Megoszt Elküldve November6, 2011 előtét ellenállást áthidaltam de semmi változás ugyan ugy nem megy az 1-2 fokozat csak a 3-4 valami ötletetek van? a beltérben a kapcsolóját kimértem ott semmi gond. Pontosan hogyan hidaltad át? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November6, 2011 Megoszt Elküldve November6, 2011 Nem egészen világos, hogy mi a probléma. ;) De az biztos, hogy ha a fűtőradiátort akarod nézegetni akkor a középboxot kell kivenni. Utána lehet a fűtésbox alján levő csavarokat kitekerni, aztán levenni az alsó műanyag elemet. De az nem lesz könnyű. Szerintem ha a motortérben rámenő csöveket megtapogatod akkor érezni fogod, hogy meleg-e. Ha mindkettő meleg akkor közötte a radiátor is az. Egyébként fűtésed van? ;) Ha pár levéldarab belemegy attól nem megy el a fűtés, az biztos. (Amúgy van egy bontott fűtőradiátorom, ha kell vkinek...) :lol: Nincs fűtésem, ez a fő probléma. Pár hozzászólással feljebb taglaltam, hogy mi a jelenség. Ma kipucoltam a radiátort, nem sikerült a tűzfalnál lekötni, nem tudtam leengedni a hűtőrendszert (hol kell egyébként? :lol: ). A radiátorból jövő csöveket kötöttem le a motorról (vagy a termosztát?), onnan támadtam. Slaggal átnyomtam, elég fekete víz volt benne. Kapott vízkőoldót is, utána desztvízzel öblítettem át. Fújkáltam is, nem tűnt úgy, hogy el van dugulva. Viszont továbbra sincs fűtés... A radiátorra menő csövek forróak, egészen az közepüknél található elosztóig, ahonnan ide mennek vékonyabb csövek. (A gázbovden környéke, gondolom valami szívató szerűség. Fent középtájékon van a két fűtéstől jövő cső, jobb felső sarok a gázbovden.) Ezek szintén melegek. Viszont az említett elosztótól tök hideg mindkét vastag cső... Olyan, mintha nem áramolna a folyadék a radiátorban. De miért nem? Fel kellett volna töltenem a radiátort folyadékkal mielőtt összedugdostam? Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve November7, 2011 Megoszt Elküldve November7, 2011 Nincs fűtésem, ez a fő probléma. Pár hozzászólással feljebb taglaltam, hogy mi a jelenség. Ma kipucoltam a radiátort, nem sikerült a tűzfalnál lekötni, nem tudtam leengedni a hűtőrendszert (hol kell egyébként? ;) ). A radiátorból jövő csöveket kötöttem le a motorról (vagy a termosztát?), onnan támadtam. Slaggal átnyomtam, elég fekete víz volt benne. Kapott vízkőoldót is, utána desztvízzel öblítettem át. Fújkáltam is, nem tűnt úgy, hogy el van dugulva. Viszont továbbra sincs fűtés... A radiátorra menő csövek forróak, egészen az közepüknél található elosztóig, ahonnan ide mennek vékonyabb csövek. (A gázbovden környéke, gondolom valami szívató szerűség. Fent középtájékon van a két fűtéstől jövő cső, jobb felső sarok a gázbovden.) http://static.fotoalbum.hu/picturezoom/201...ortl_195712.jpg Ezek szintén melegek. Viszont az említett elosztótól tök hideg mindkét vastag cső... Olyan, mintha nem áramolna a folyadék a radiátorban. De miért nem? Fel kellett volna töltenem a radiátort folyadékkal mielőtt összedugdostam? A tied dízel, az lehet, hogy máshogy van megoldva mint a benzines. Az biztos, hogy a benzinesnél nincs semmilyen elosztó. Kijön a két cső a motorból, és bemegy a radiátor csonkjaiba, és kész. Folyamatosan megy a víz, és mindig fűt. A dízelben van ezek szerint egy elzáró?! Talán érzékenyebb a hűtésre? ;) Ha ez tényleg egy elzáró szelep, akkor a vékony cső nem a vákuumos vezérlés? Csak mert a klímás benzinesben pont így van. Igaz, ott ha megszűnik a vákuum akkor totálra nyit a fűtés. Itt meg totálra zár... Nem tudom, csak tippelek. Majd a dízelesek megmondják a tutit. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virbo Elküldve November7, 2011 Megoszt Elküldve November7, 2011 A tied dízel, az lehet, hogy máshogy van megoldva mint a benzines. Az biztos, hogy a benzinesnél nincs semmilyen elosztó. Kijön a két cső a motorból, és bemegy a radiátor csonkjaiba, és kész. Folyamatosan megy a víz, és mindig fűt. A dízelben van ezek szerint egy elzáró?! Talán érzékenyebb a hűtésre? ;) Ha ez tényleg egy elzáró szelep, akkor a vékony cső nem a vákuumos vezérlés? Csak mert a klímás benzinesben pont így van. Igaz, ott ha megszűnik a vákuum akkor totálra nyit a fűtés. Itt meg totálra zár... Nem tudom, csak tippelek. Majd a dízelesek megmondják a tutit. ;) Szerintem ez a kütyü valami hidegindító segédlet lehet, ha jól sejtem, akkor az alapjáratot cseszteti. De tényleg nem tudok mire gondolni, mi lehet vajon a gond? Kezdek fázni reggelente... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laca73 Elküldve November7, 2011 Megoszt Elküldve November7, 2011 Sziasztok! Segítséget kérnék tőletek a következő dologgal kapcsolatban.A jobb oldali levegőbefúvónál az autó beindítása fújni kezd kicsit a levegő viszont mikor rálépek a fékre megszünik a jelenség!Valami vákum gond lehet szerintem de igazából nem tudom mit kellene leellenőriznem a problémával kapcsolatban?Előre is köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November7, 2011 Megoszt Elküldve November7, 2011 Sziasztok! Segítséget kérnék tőletek a következő dologgal kapcsolatban.A jobb oldali levegőbefúvónál az autó beindítása fújni kezd kicsit a levegő viszont mikor rálépek a fékre megszünik a jelenség!Valami vákum gond lehet szerintem de igazából nem tudom mit kellene leellenőriznem a problémával kapcsolatban?Előre is köszi! Szia! Tudtommal a szellőzővel a vákumrendszernek egy közös pontja van, az pedig a belső levegő keringtetés. Az működik rendesen? Ha benyomod-kinyomod, hallasz sziszegést, és zsalu-csukódást? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marek Elküldve November12, 2011 Megoszt Elküldve November12, 2011 Sziasztok!! tegnap menetközben vettem észre hogy a vízhőfok 90 fok alatt van. Na mondom cserélhetek termosztátot. Ma reggel leellenőriztem. Motor melegítés után a termosztát nyitott a hűtő bal sarka hirtelen elforrósodott. Szóval elvileg jó. Hűtővíz szint is jó. Mi lehet még probléma? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November12, 2011 Megoszt Elküldve November12, 2011 Sziasztok!! tegnap menetközben vettem észre hogy a vízhőfok 90 fok alatt van. Na mondom cserélhetek termosztátot. Ma reggel leellenőriztem. Motor melegítés után a termosztát nyitott a hűtő bal sarka hirtelen elforrósodott. Szóval elvileg jó. Hűtővíz szint is jó. Mi lehet még probléma? Mennyivel van alatta a 90-nek? 100 vagy 110 fok a legnagyobb osztás az órán? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marek Elküldve November12, 2011 Megoszt Elküldve November12, 2011 Mennyivel van alatta a 90-nek? 100 vagy 110 fok a legnagyobb osztás az órán? 100 fok. a kék mező felső határa és a 90 fok között van. 1-2 mutatóvastagságnyival a 90 fok alatt Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November12, 2011 Megoszt Elküldve November12, 2011 100 fok. a kék mező felső határa és a 90 fok között van. 1-2 mutatóvastagságnyival a 90 fok alatt Gyanús az a termosztát. Esetleg nézd meg, nem nagyon oxidos-e az érintkezés a hőgombán. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve November13, 2011 Megoszt Elküldve November13, 2011 Heló! A termosztáton van egy pici lyuk gyárilag (wahler)! Az miért kell oda? Mindegyiken van ilyen lyuk? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November13, 2011 Megoszt Elküldve November13, 2011 Heló! A termosztáton van egy pici lyuk gyárilag (wahler)! Az miért kell oda? Mindegyiken van ilyen lyuk? Azért, hogy valami minimális vízmozgás legyen a termosztátnál, különben az előtte pangó víz miatt lassabban nyitna ki (mivel a víz nem valami jó hővezető). Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve November13, 2011 Megoszt Elküldve November13, 2011 Azért, hogy valami minimális vízmozgás legyen a termosztátnál, különben az előtte pangó víz miatt lassabban nyitna ki (mivel a víz nem valami jó hővezető). Értem! Akkor van mindegyiken ezek szerit. Gondoltam emitt melegszik idő előtt a termosztát után a cső. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marek Elküldve November15, 2011 Megoszt Elküldve November15, 2011 Sziasztok! nemrég irtam hogy a vizhöfok nem megy fel 90 fokig. valahogy letudnám ellenörizni a högombát vagy a termosztátot? esetleg megmérem a kiegyenlitö tartályba a viz hömérsékletét Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts