Morpheus Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Szivattyút is lehetne beépíteni, igen, ráadásul nem is kéne nagy teljesítményű, épphogy mozgatnia kéne a vizet. Csak kérdés, hogy találsz-e olyan szivattyút, ami nem zavar bele a hűtőrendszer normális működésébe, azaz kikapcsolt állapotban át tudjon áramolni rajta a hűtőfolyadék. Egy ilyet be lehetne kötni pl. a fűtőradiátor körébe, ezzel egyúttal az utastér is mindjárt induláskor meleg lehetne. Egyébként miért kell Neked állófűtés benzines kocsiba, általában a dieselekbe szoktak ilyesmit tenni? Amúgy merrefelé lax pontosabban? Nézegettem már a mosógépmotort az viszonylag nagy átmérővel dolgozik, és abban tud áramolni a víz álló helyzetben! csak azzal meg az a baj hogy kb 1litert 2 másodperc alatt nyom!na ez egy kicsit gyors...Aztán jött az ihlet hogy lecsökkentem a fordulatot, elektromosan!Szerintetek működne?kibírná egy mosógépmotor a kb 1-2bar nyomást mert ha üzemin lesz az autó akkor a 80-90fok nál már van nyomás...a melegről(ha pl fel forr a víz) már nem is beszélve!Mert ezeket ha jól tudom 60-70 fok ra tervezték amit a mosógép tud!amúgy az utastér fűtés kimenő ágára kötném így frankó meleg lesz az utastérben is...elméletileg!Amúgy az állófűtés nekem azért kell meert nem akarok reggel jégvakrással kezdeni meg belehelt ráfagyott ablakkal küszködni!meg az áram amúgy is ingyen van..lesz..Amúgy Fejér megye, Csókakő a hazám! Link to comment Megosztás: More sharing options...
bond1 Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 egy valamit elfelejtettem megkérdezni...még az előző kocsimnál használtam a bevált módszert, karton lap/doboz be a hűtő elég ilyen cudar időkben, azt most is belehet játszani ennél a kocsinál is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 nah megyek, megkéselem, ha nem megy akkor szétszedem...kép miatt sorry! egyébként ma pl 3 fok volt reggel mikor elindultam, én ilyen időben már egy 5 percet melegítem, mielőtt megteszem vele az első 1 métert....és kb 1-2 km után kezd el halvány langyosan melegíteni, ez így normális? Nem tesz jót a motornak ha alapjáraton melegedik... Ha terheled jobban melegszik Nekem kb:7 km de gondolom azért mert falukon át gurulok lefelé , ezek a motorok túl vannak méretezve a . nagy vas nehezebben melegszik Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 nah elég volt a késes módszer, simán kiszedtem azzzal, anélkül, hogy a festés lepattant volna a műszerfalról :D rugót nem találtam meg, fogtam egy tollat, annak a rugójának majdnem a felét levágtam, ráhúz, az a kis réz bigyó aljára késsel odaszorít, és betol, voilááá láss csodát;) köszönöm mindenkinek! :P Úgy szoktam csinálni, hogy beteszem a réz pöcköt a helyére (a kis vájatokba), és simán rátolom a "kapcsoló gombot". egy valamit elfelejtettem megkérdezni...még az előző kocsimnál használtam a bevált módszert, karton lap/doboz be a hűtő elég ilyen cudar időkben, azt most is belehet játszani ennél a kocsinál is? Meg lehet, persze, én egy műanyag lapot szoktam betenni, már csináltam neki fülecskéket (persze drótból), de ezt csak dúrva hidegekben.. Simán jól fűt anélkül is! :P Ma reggeli indulás -2-ben, 1km után már fújta szépen a langyosat, 4-5 km után már üzemmeleg volt, stabil 91fok. Télen (azaz -10-ben) kell neki kb 10-12 km. Ekkor csinál olyat a mutató, hogy felmegy legelőször 94-ig, majd látványosan visszaesik 90-re, aztán beáll (szinte) stabil 91-re. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Szivattyút is lehetne beépíteni, igen, ráadásul nem is kéne nagy teljesítményű, épphogy mozgatnia kéne a vizet. Csak kérdés, hogy találsz-e olyan szivattyút, ami nem zavar bele a hűtőrendszer normális működésébe, azaz kikapcsolt állapotban át tudjon áramolni rajta a hűtőfolyadék. Egy ilyet be lehetne kötni pl. a fűtőradiátor körébe, ezzel egyúttal az utastér is mindjárt induláskor meleg lehetne. Egyébként miért kell Neked állófűtés benzines kocsiba, általában a dieselekbe szoktak ilyesmit tenni? Amúgy merrefelé lax pontosabban? Nézegettem már a mosógépmotort az viszonylag nagy átmérővel dolgozik, és abban tud áramolni a víz álló helyzetben! csak azzal meg az a baj hogy kb 1litert 2 másodperc alatt nyom!na ez egy kicsit gyors...Aztán jött az ihlet hogy lecsökkentem a fordulatot, elektromosan!Szerintetek működne?kibírná egy mosógépmotor a kb 1-2bar nyomást mert ha üzemin lesz az autó akkor a 80-90fok nál már van nyomás...a melegről(ha pl fel forr a víz) már nem is beszélve!Mert ezeket ha jól tudom 60-70 fok ra tervezték amit a mosógép tud!amúgy az utastér fűtés kimenő ágára kötném így frankó meleg lesz az utastérben is...elméletileg!Amúgy az állófűtés nekem azért kell meert nem akarok reggel jégvakrással kezdeni meg belehelt ráfagyott ablakkal küszködni!meg az áram amúgy is ingyen van..lesz..Amúgy Fejér megye, Csókakő a hazám! Hát szerintem a mosógép motorral nem lenene üzembiztos a rendszer. Elég silány szimering van benne, inkább csak gumigyűrű, , műanyag lapát, nem tudom meddíg bírná a 90-fokos hűtőfolyadékot. Az a baj hogy nem elég ha a radiátort melegíted a fűtőmotornak is mennie kell, hogy befújja a meleget az utastérbe. Ha csak az utasteret akarod melegíteni, arra jó egy sima tecsós 3-4-ezer forintos szobai fűtőventi is. Szerintem 10perc allatt leolvadna az üvegről a jég. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Hát szerintem a mosógép motorral nem lenene üzembiztos a rendszer. Elég silány szimering van benne, inkább csak gumigyűrű, , műanyag lapát, nem tudom meddíg bírná a 90-fokos hűtőfolyadékot. Az a baj hogy nem elég ha a radiátort melegíted a fűtőmotornak is mennie kell, hogy befújja a meleget az utastérbe. Ha csak az utasteret akarod melegíteni, arra jó egy sima tecsós 3-4-ezer forintos szobai fűtőventi is. Szerintem 10perc allatt leolvadna az üvegről a jég. Az elektromos fűtőventilátor bevett gyakorlat a biztonságiörök alvós autójában. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 egy valamit elfelejtettem megkérdezni...még az előző kocsimnál használtam a bevált módszert, karton lap/doboz be a hűtő elég ilyen cudar időkben, azt most is belehet játszani ennél a kocsinál is? :P Úgy szoktam csinálni, hogy beteszem a réz pöcköt a helyére (a kis vájatokba), és simán rátolom a "kapcsoló gombot". Meg lehet, persze, én egy műanyag lapot szoktam betenni, már csináltam neki fülecskéket (persze drótból), de ezt csak dúrva hidegekben.. Simán jól fűt anélkül is! :D Ma reggeli indulás -2-ben, 1km után már fújta szépen a langyosat, 4-5 km után már üzemmeleg volt, stabil 91fok. Télen (azaz -10-ben) kell neki kb 10-12 km. Ekkor csinál olyat a mutató, hogy felmegy legelőször 94-ig, majd látványosan visszaesik 90-re, aztán beáll (szinte) stabil 91-re. :D Nekem meg van gyári takaró a hűtőmaszk belsejébe :P :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Nekem meg van gyári takaró a hűtőmaszk belsejébe :D :P A kis felvágós. :) :D :D A baj csak az, hogy nekem még nem sikerült szereznem... :D Amúgy azért számít valamit, eléggé tudja vágni a motort a -20 fokos levegő. :P A fűtésen is megérződik ám.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 A kis felvágós. :) :P :D A baj csak az, hogy nekem még nem sikerült szereznem... :D Amúgy azért számít valamit, eléggé tudja vágni a motort a -20 fokos levegő. :P A fűtésen is megérződik ám.. Az a vicc, hogy nem is tudtam róla vagy másfél évig, miután megvettem a kocsit, télen-nyáron benne volt. Aztán egyszer a lökösnél matattam valamit, és ahogy ránéztem a hűtőrácsra, feltűnt, hogy nem nagyon látni be rajta. Kivettem, és akkor vettem észre, hogy van belepattintva ilyen takaró :D De legalább kiderült, hogy nyáron miért volt hosszabb utakon 95 felett a vízhőmérséklet :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Az a vicc, hogy nem is tudtam róla vagy másfél évig, miután megvettem a kocsit, télen-nyáron benne volt. Aztán egyszer a lökösnél matattam valamit, és ahogy ránéztem a hűtőrácsra, feltűnt, hogy nem nagyon látni be rajta. Kivettem, és akkor vettem észre, hogy van belepattintva ilyen takaró :D De legalább kiderült, hogy nyáron miért volt hosszabb utakon 95 felett a vízhőmérséklet :) :D :D Minden rosszban van valami jó. :D Nem nagyon lehet ilyet kapni ugye? :P Gondolom bontók kilőve... (Nekünk ilyen sose volt - mondatot szinte hallom is :P ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 :D :D Minden rosszban van valami jó. :D Nem nagyon lehet ilyet kapni ugye? :P Gondolom bontók kilőve... (Nekünk ilyen sose volt - mondatot szinte hallom is :P ) Csergőéknél sztem lehet, hogy mennyiért, azt nem tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 :D :D Minden rosszban van valami jó. :D Nem nagyon lehet ilyet kapni ugye? :D Gondolom bontók kilőve... (Nekünk ilyen sose volt - mondatot szinte hallom is :P ) Csergőnél kértem egyszer, akkor nem volt nekik, csak rendelésre. Ha jól emlékszem 3-4 ropi kötül volt. Rendeltem, de aztán pont összetörtem az elejét, és így nem pont ez volt a legégetőbb problémám a fronttal, nem mentem érte. Amikor eszembe jutott, (valamikor nyár közepén :) ) akkor rákérdeztem, de addigra már nem volt meg. Azóta nem kerestem :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Hát szerintem a mosógép motorral nem lenene üzembiztos a rendszer. Pont ezért kajtatok a neten hogy van e valami fém vagy kicsit is erősebb masszívabb víz szivattyú, vagy pumpa, de eddig semmi... Ötlet? Amúgy az utastér fűtésen is agyaltam, mivel bennt lesz a kocsiban a 220volt vagy arról leágazni egy táppal és 12voltot adni külön szálon a gyárilag beépített fűtő motornak, (csak az mivel gyújtásról megy lehet visszafelé is működtetné az egész rendszert és gyujtáson lenne az autó) vagy amit mondtatok egy elektromos fűtő ventillátor....csak ha ezt összeadjuk akkor már 2500-30000w-nál vagyunk... ami akárhogy is, mutatkozik a villanyorán... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Pont ezért kajtatok a neten hogy van e valami fém vagy kicsit is erősebb masszívabb víz szivattyú, vagy pumpa, de eddig semmi... Ötlet? Amúgy az utastér fűtésen is agyaltam, mivel bennt lesz a kocsiban a 220volt vagy arról leágazni egy táppal és 12voltot adni külön szálon a gyárilag beépített fűtő motornak, (csak az mivel gyújtásról megy lehet visszafelé is működtetné az egész rendszert és gyujtáson lenne az autó) vagy amit mondtatok egy elektromos fűtő ventillátor....csak ha ezt összeadjuk akkor már 2500-30000w-nál vagyunk... ami akárhogy is, mutatkozik a villanyorán... Az előbb azt mondtad, ingyen van a villany... de van ilyen fűtőventiből kisebb teljesítményű is sztem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Az előbb azt mondtad, ingyen van a villany... de van ilyen fűtőventiből kisebb teljesítményű is sztem. A 2500-3000w-ot nem a villanyszámlára értettem, hanem a tescós hosszabítóra ami egy komolyabb flex indításakor elég mert nem bírja a terhelést..:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
bond1 Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Nem tesz jót a motornak ha alapjáraton melegedik... Ha terheled jobban melegszik Nekem kb:7 km de gondolom azért mert falukon át gurulok lefelé , ezek a motorok túl vannak méretezve a . nagy vas nehezebben melegszik hátde nem úgy van, hogy ha hűs az idő, akkor a dieselt, kicsit melegíteni kell, a benzhinessel viszont indulhatsz azonnal? most te elmondásod szerint, beindítom és már haladjak is vele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
bond1 Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 :D Úgy szoktam csinálni, hogy beteszem a réz pöcköt a helyére (a kis vájatokba), és simán rátolom a "kapcsoló gombot". Meg lehet, persze, én egy műanyag lapot szoktam betenni, már csináltam neki fülecskéket (persze drótból), de ezt csak dúrva hidegekben.. Simán jól fűt anélkül is! :P Ma reggeli indulás -2-ben, 1km után már fújta szépen a langyosat, 4-5 km után már üzemmeleg volt, stabil 91fok. Télen (azaz -10-ben) kell neki kb 10-12 km. Ekkor csinál olyat a mutató, hogy felmegy legelőször 94-ig, majd látványosan visszaesik 90-re, aztán beáll (szinte) stabil 91-re. :P nah akkor megnyugodtam, ezzel a hűtőmaszkos gyári izével nekem annyi bajom van csak, hogy a hűtő még a lökhárító alá le is illetve a rendzsám alá is leér, és onnan még kapja ahideget....szal nemsokat javíthat a dolgon...szeirntem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október18, 2011 Megoszt Elküldve Október18, 2011 hátde nem úgy van, hogy ha hűs az idő, akkor a dieselt, kicsit melegíteni kell, a benzhinessel viszont indulhatsz azonnal? most te elmondásod szerint, beindítom és már haladjak is vele? Igen, csak mondjuk én nem szoktam 2000-főlé pörgetni hidegen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Október18, 2011 Megoszt Elküldve Október18, 2011 Igen, csak mondjuk én nem szoktam 2000-főlé pörgetni hidegen. Az optimális fordulatszám fölé... Ahol a legnagyobb nyomatékot adja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október18, 2011 Megoszt Elküldve Október18, 2011 Az optimális fordulatszám fölé... Ahol a legnagyobb nyomatékot adja. Mivel faluban élek, nem kell egyből felvennem a forgalom ritmusát mint városban, ezért megtehetem, hogy 2000-alatt autózok úgy 3-4-kilómétert. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Október18, 2011 Megoszt Elküldve Október18, 2011 Mivel faluban élek, nem kell egyből felvennem a forgalom ritmusát mint városban, ezért megtehetem, hogy 2000-alatt autózok úgy 3-4-kilómétert. Ugyanez van nálam is, a legközelebbi város 6 Km, így nyugisan be tudom melegíteni, különösebb erőltetés nélkül. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október18, 2011 Megoszt Elküldve Október18, 2011 Ugyanez van nálam is, a legközelebbi város 6 Km, így nyugisan be tudom melegíteni, különösebb erőltetés nélkül. :D Azért megvan az az előnyöd, hogy a traki ott már majdnem leadja a teljes nyomatékot.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Október18, 2011 Megoszt Elküldve Október18, 2011 Azért megvan az az előnyöd, hogy a traki ott már majdnem leadja a teljes nyomatékot.... Ez mondjuk igaz, de hidegen sosem nyomom 70-80 fölé 5.ben. Régebben én is sokat melegítettem, azt hittem az a jó, ha akkor indulok csak el, ha már megmoccant a vízhőfok-mutató. De azután jött a tanács itt a fórumon, hogy ha nem akarok hordós-kopást, akkor lehetőség szerint induljak el vele hamar az indítás után. Terhelés alatt valóban jobban melegszik. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október18, 2011 Megoszt Elküldve Október18, 2011 Ez mondjuk igaz, de hidegen sosem nyomom 70-80 fölé 5.ben. Régebben én is sokat melegítettem, azt hittem az a jó, ha akkor indulok csak el, ha már megmoccant a vízhőfok-mutató. De azután jött a tanács itt a fórumon, hogy ha nem akarok hordós-kopást, akkor lehetőség szerint induljak el vele hamar az indítás után. Terhelés alatt valóban jobban melegszik. :D Igazából annyira nem értem azt a hordós kopást, azt hittem csak a fekvő hengereknél van ilyen amikor terheletlenül mozognak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Október18, 2011 Megoszt Elküldve Október18, 2011 Igazából annyira nem értem azt a hordós kopást, azt hittem csak a fekvő hengereknél van ilyen amikor terheletlenül mozognak. Akkor erre jutottunk, elolvastam ezt a pár oldalt hírtelen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts