balahu Elküldve Október16, 2011 Elküldve Október16, 2011 Az a lyuk a kesztyűtartó felé menő cső helye. Azzal lehet hűtött kesztyűtartót csinálni. Klímás a kocsid? Mert ott valóban nem sok különbség van a középső és a szélső fúvókák között (van azért, de nem sok). Amúgy ha minden jól működik, akkor sem megy 100%ban csak oda a levegő ahova állítod. A műszerfali fúvókákon mindig jön valami. Ha pl a szévédőre akarod tolni akkor odaállítod, a műszerfali fúvókákat pedig le kell tekerni... Igen, klímás. Lehet hogy akkor ledugászolom, télen nem jöjjön az asszony lábára a hideg :D. Akkor viszont nem is biztos, hogy rosszul működik a levegőelosztóm... Csak egy picit furcsa ez számomra így.No midnegy majd megszokom :P
FPepe Elküldve Október16, 2011 Elküldve Október16, 2011 Aha, lökötöd a két csövet a motortérben a tűzfalnál, nyomsz rá slagot és kimosod. Esetleg feltöltöd egy kis időre vízkőoldóval, és aztád mosod ki. De azt azért vedd figyelembe, hogy a vízkő, trutyi sokszor jótékonyan tömítt is.. Inkább ecettel célszerű feltölteni egy fél napra, az nem támadja meg a fémeket.
kknl Elküldve Október16, 2011 Elküldve Október16, 2011 Inkább ecettel célszerű feltölteni egy fél napra, az nem támadja meg a fémeket. volt 1 asconám annak a hűtőjét szétkaptam és tele volt szutyival nem tudott áramlani a viz benne . 1 ismerősöm a levegő +viz kombinációt ajánlotta , mindenesetre savazni nem fogom mert a hűtőfolyadékból biztos nem csapódhatott ki annyi vizkő ami eltömithetne 1 ujjnyi csövet .
Morpheus Elküldve Október16, 2011 Elküldve Október16, 2011 Üdv Mindenki! Volna egy kérdésem, szerelt vagy szereltetett már be valaki az autójába állófűtést? Olyat ami nem a fagydugó helyére sem a benzinzabálós verzió, sem a levegő fűtős, hanem olyat, ami a Hűtő vizet melegíti fel?? Mivel még nem találkoztam olyannal ami cirkuláltatná a vizet miközben melegíti, így csak az ismert fűtőszálas megoldás van!Szereztem is egyet, be is raktam 1 perc multán hallani lehetett hogy forr a víz egy adott helyen...Nos ez nemjó. Így átraktam egy másik helyre, ott sokkal jobb a helyzet de még mindig csak a csövekben melegedett a víz, a motorban még mindig nem! Mivel a c14se-ben 2hely van ahol a motorba befelé megy a víz az az egyik a víz pumpa, a másik a tetején ami az utastér fűtő radiátorából jön ki! Mivel nincs keringető szivattyú ezért a molekuláris hőközlekedés van azaz a meleg víz csak felfelé áramlik, tehát a tetején bemenő vízcső kiesett mert fentről lefelé nem fog menni a meleg víz ezért nem is fogja a motort felfűteni!A másik a vízpumpa ami megint kiesett mert a kedves tervező mérnökök olyan f..án kitalálták hogy a pumpa elé tettek egy vertikális kanyart amitől megint csak nem tud bemenni a víz a motorba! Kérésem a következő: Van e valakinek valami ötlete, megoldása hogy a MOTORT tudjam fűteni álló helyzetben, ezzel a vízmelegítős megoldással? Szereljek be egy keringető szivattyút?
zozo astra1.6 16v Elküldve Október16, 2011 Elküldve Október16, 2011 Sziasztok, Az idei tél lesz az elsô amit együtt töltünk az astrával, de szomorúan tapasztaltam, hogy a középsô szellözô rostélyon csak hideg levegô jön a többin pedig meleg levegô bekapcsolt fûtésnél természetesen. Másnál is tapasztalható ez a jelenség vagy csak nálam tapasztalható ez a jelenség. Nekem is középen csak hideg jön!Nem jön a meleg!Én is szivacsot raktam be a középső szellőzőkbe!És nem jön ott semmi!
zozo astra1.6 16v Elküldve Október16, 2011 Elküldve Október16, 2011 Vagy be lehet tömni a középső befúvó"állandó hideg" részét egy mosogató szivaccsal. Ez a cső felső 1/3-a. a zsalu mögött. Ha csak így tömöm be akkor a másik kis részen fog jönni a meleg?
FPepe Elküldve Október16, 2011 Elküldve Október16, 2011 Üdv Mindenki! Volna egy kérdésem, szerelt vagy szereltetett már be valaki az autójába állófűtést? Olyat ami nem a fagydugó helyére sem a benzinzabálós verzió, sem a levegő fűtős, hanem olyat, ami a Hűtő vizet melegíti fel?? Mivel még nem találkoztam olyannal ami cirkuláltatná a vizet miközben melegíti, így csak az ismert fűtőszálas megoldás van!Szereztem is egyet, be is raktam 1 perc multán hallani lehetett hogy forr a víz egy adott helyen...Nos ez nemjó. Így átraktam egy másik helyre, ott sokkal jobb a helyzet de még mindig csak a csövekben melegedett a víz, a motorban még mindig nem! Mivel a c14se-ben 2hely van ahol a motorba befelé megy a víz az az egyik a víz pumpa, a másik a tetején ami az utastér fűtő radiátorából jön ki! Mivel nincs keringető szivattyú ezért a molekuláris hőközlekedés van azaz a meleg víz csak felfelé áramlik, tehát a tetején bemenő vízcső kiesett mert fentről lefelé nem fog menni a meleg víz ezért nem is fogja a motort felfűteni!A másik a vízpumpa ami megint kiesett mert a kedves tervező mérnökök olyan f..án kitalálták hogy a pumpa elé tettek egy vertikális kanyart amitől megint csak nem tud bemenni a víz a motorba! Kérésem a következő: Van e valakinek valami ötlete, megoldása hogy a MOTORT tudjam fűteni álló helyzetben, ezzel a vízmelegítős megoldással? Szereljek be egy keringető szivattyút? Szivattyút is lehetne beépíteni, igen, ráadásul nem is kéne nagy teljesítményű, épphogy mozgatnia kéne a vizet. Csak kérdés, hogy találsz-e olyan szivattyút, ami nem zavar bele a hűtőrendszer normális működésébe, azaz kikapcsolt állapotban át tudjon áramolni rajta a hűtőfolyadék. Egy ilyet be lehetne kötni pl. a fűtőradiátor körébe, ezzel egyúttal az utastér is mindjárt induláskor meleg lehetne. Egyébként miért kell Neked állófűtés benzines kocsiba, általában a dieselekbe szoktak ilyesmit tenni? Amúgy merrefelé lax pontosabban?
FPepe Elküldve Október16, 2011 Elküldve Október16, 2011 Ha csak így tömöm be akkor a másik kis részen fog jönni a meleg? Igen.
zozo astra1.6 16v Elküldve Október16, 2011 Elküldve Október16, 2011 Igen. Köszi! Hogy ha bent ülök a kocsiban és velem szembe van a két szellőző és az nyitott állapotban van akkor föntre vagy lentre kell tenni a szivacsot?És mint a két oldalra kell?
megadave Elküldve Október16, 2011 Elküldve Október16, 2011 Köszi! Hogy ha bent ülök a kocsiban és velem szembe van a két szellőző és az nyitott állapotban van akkor föntre vagy lentre kell tenni a szivacsot?És mint a két oldalra kell? Felülre kell, és mivel a két szellőző egy csőben folytatódik, ezért csak egy kell.
zozo astra1.6 16v Elküldve Október16, 2011 Elküldve Október16, 2011 Felülre kell, és mivel a két szellőző egy csőben folytatódik, ezért csak egy kell. Aha!Na majd ma megpróbálom!A felső részébe teszek szivacsot!Azt tudom,hogy a két szellőző egy csőbe végződik!De hogyha csak az egyikbe teszek akkor szerintem a másikon jönni fog a hideg!
zotya975 Elküldve Október16, 2011 Elküldve Október16, 2011 Aha!Na majd ma megpróbálom!A felső részébe teszek szivacsot!Azt tudom,hogy a két szellőző egy csőbe végződik!De hogyha csak az egyikbe teszek akkor szerintem a másikon jönni fog a hideg! A felső 1/3-on állandóan jön a hideg, ide tömöd a szivacsot, az alsó 2/3-án meg olyan levegő jön amilyent a tekerővel beállítasz, ezt hagyod szabadon. Nem a rács mögé kell tömni, hanem kiveszed a baloldali rácsot, ás olyan 10-15-centi mélyen van a záró zsalu, az mögé/főlé.
zozo astra1.6 16v Elküldve Október16, 2011 Elküldve Október16, 2011 A felső 1/3-on állandóan jön a hideg, ide tömöd a szivacsot, az alsó 2/3-án meg olyan levegő jön amilyent a tekerővel beállítasz, ezt hagyod szabadon. Nem a rács mögé kell tömni, hanem kiveszed a baloldali rácsot, ás olyan 10-15-centi mélyen van a záró zsalu, az mögé/főlé. Aha!Igy már értem!Remélem le tudok oda valahogy nyúlni!Köszi a segítséget!
astrásgyerek Elküldve Október16, 2011 Elküldve Október16, 2011 Szivattyút is lehetne beépíteni, igen, ráadásul nem is kéne nagy teljesítményű, épphogy mozgatnia kéne a vizet. Csak kérdés, hogy találsz-e olyan szivattyút, ami nem zavar bele a hűtőrendszer normális működésébe, azaz kikapcsolt állapotban át tudjon áramolni rajta a hűtőfolyadék. Egy ilyet be lehetne kötni pl. a fűtőradiátor körébe, ezzel egyúttal az utastér is mindjárt induláskor meleg lehetne. Egyébként miért kell Neked állófűtés benzines kocsiba, általában a dieselekbe szoktak ilyesmit tenni? Amúgy merrefelé lax pontosabban? És ha mondjuk párhuzamosan kötne egy keringető szivattyút a valamelyik vízcsővel? Akkor az eredeti csövön szabadon mehetne a víz, és nem zavarná a szivattyú. Ilyesmire gondolok.
FPepe Elküldve Október16, 2011 Elküldve Október16, 2011 És ha mondjuk párhuzamosan kötne egy keringető szivattyút a valamelyik vízcsővel? Akkor az eredeti csövön szabadon mehetne a víz, és nem zavarná a szivattyú. Ilyesmire gondolok. És szted így keringene a víz, nem csak azon a kikerülő csövön menne körbe-körbe?
astrásgyerek Elküldve Október16, 2011 Elküldve Október16, 2011 És szted így keringene a víz, nem csak azon a kikerülő csövön menne körbe-körbe? Beszerkeszteni nem lehetne egy szelepet, ami akkor zárna, amikor beindul a szivattyú (berelézni, vagy nem tudom), és elzárná a körbeforgás útját? :D Így simán megoldható lenne, nem? :P
FPepe Elküldve Október16, 2011 Elküldve Október16, 2011 Beszerkeszteni nem lehetne egy szelepet, ami akkor zárna, amikor beindul a szivattyú (berelézni, vagy nem tudom), és elzárná a körbeforgás útját? :D Így simán megoldható lenne, nem? :P És máris beépítettünk 2 új hibaforrást :P
zotya975 Elküldve Október17, 2011 Elküldve Október17, 2011 És máris beépítettünk 2 új hibaforrást :D Én azt mondom rá kell aplikálni az olajteknőre egy fűtőszálat éés az olajat/blokott/vizet stb egyben melegíteni. Csak már este be kell kapcsolni hogy azt a -10fokos hatalmas fémdarabot felmelegítse. :P
Marek Elküldve Október17, 2011 Elküldve Október17, 2011 Sziasztok! Tudtok abban segiteni hogy hogy tudnám lecserélni a hütövizet? x18xe
bond1 Elküldve Október17, 2011 Elküldve Október17, 2011 Kiesett belőle ez a biszbasz: A kapcsoló helyén van egy nút a kapcsoló alján meg egy nútrendszer, a kettő közé kell betenni ettől marad bent a gomb minden második benyomáskor. Ott lesz valahol a szönyegen, ülés alatt.. köszönöm majd ráleselek lassan, még egy kérdés, muszáj megint szétszednem a műszerfalat, hogy kiszedjem a gombot, vagy elég egy késsel benyúlnom alá? jah és van egy darab rugó is az egyik szárra, melyikre való?:D
astrásgyerek Elküldve Október17, 2011 Elküldve Október17, 2011 köszönöm majd ráleselek lassan, még egy kérdés, muszáj megint szétszednem a műszerfalat, hogy kiszedjem a gombot, vagy elég egy késsel benyúlnom alá? jah és van egy darab rugó is az egyik szárra, melyikre való?:D Elég a késes módszer is (bár szerintem könyebb ha szétkapod, legalábbis annyira, hogy ki tudd kissé feszíteni az alját), de mind a két száron kell legyen rugó, úgyhogy keresgess még egy kicsit vagy keress egy tollbetétrugót, ami megfelelő méretű! :P Képpel ne idézz.
bond1 Elküldve Október17, 2011 Elküldve Október17, 2011 Elég a késes módszer is (bár szerintem könyebb ha szétkapod, legalábbis annyira, hogy ki tudd kissé feszíteni az alját), de mind a két száron kell legyen rugó, úgyhogy keresgess még egy kicsit vagy keress egy tollbetétrugót, ami megfelelő méretű! :D Képpel ne idézz. nah megyek, megkéselem, ha nem megy akkor szétszedem...kép miatt sorry! egyébként ma pl 3 fok volt reggel mikor elindultam, én ilyen időben már egy 5 percet melegítem, mielőtt megteszem vele az első 1 métert....és kb 1-2 km után kezd el halvány langyosan melegíteni, ez így normális?
FPepe Elküldve Október17, 2011 Elküldve Október17, 2011 nah megyek, megkéselem, ha nem megy akkor szétszedem...kép miatt sorry! egyébként ma pl 3 fok volt reggel mikor elindultam, én ilyen időben már egy 5 percet melegítem, mielőtt megteszem vele az első 1 métert....és kb 1-2 km után kezd el halvány langyosan melegíteni, ez így normális? Sztem igen, nekem kb. 5km után éri el az üzemi hőfokot.
bond1 Elküldve Október17, 2011 Elküldve Október17, 2011 Sztem igen, nekem kb. 5km után éri el az üzemi hőfokot. akkor megnyugodtam:D de viszont most hogy normálisan vezetem 90 fok fölé nem megy a víz hőmérséklet....létezik?:D
bond1 Elküldve Október17, 2011 Elküldve Október17, 2011 nah elég volt a késes módszer, simán kiszedtem azzzal, anélkül, hogy a festés lepattant volna a műszerfalról :D rugót nem találtam meg, fogtam egy tollat, annak a rugójának majdnem a felét levágtam, ráhúz, az a kis réz bigyó aljára késsel odaszorít, és betol, voilááá láss csodát;) köszönöm mindenkinek!
Recommended Posts