Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Na jó, értem, de mit lehet csinálni ilyenkor?

Már beszéltem a szervizzel, ahol töltötték. Hétfőre bejelentettem, átnézik még egyszer, de félek, hogy nem lesz sok eredménye. Igazából bárhol szivároghat. Lehet, hogy bebuktam ezt a feltöltést... :lol:

Festett gáz, aztán UV lámpával átnézik, hogy hol ereszt. Nekem is így derült ki, hogy a kompresszor ereszt.

Elküldve
már mindegy, de azért köszi! kínlódtam vele sokat, zsíroldó ecet víz mosogatószer kombóval egész tűrhető lett, nem olyan mint szerettem volna de ez van, vagy 20szor biztos átmostam :lol:

következő kérdésem:D

a ventillátorom kipróbáltam hogy működik é vagy sem és teker elég jól, de én még menet közben nem vettem észre hogy indult volna, annak a vezérlőjét hogyan lehetne kipróbálni? gondolom az van a hűtőnek a menet irány szerinti jobb oldalán a közepétől kicsit lejjebb, csak ha kiveszem? akkor megint lemegy a vizem azt meg nem akarnám, megint cserélni. illetve én tartok tőle hogy az bele van tekerve rendesen a hűtőbe.

köszi

Egyszerű kipróbálni: melegítsd fel a motort annyira, hogy beinduljon. Álló helyzetben alapjáraton úgy negyed óra elég hozzá, figyeld a hőmérő műszert a kocsiban, valamivel 100°C alatt be kell indulnia. Nem kell félni a hőmérséklettől, amíg a mutató nem megy a piros mezőig, nem lesz baja a motornak.

Elküldve
Egyszerű kipróbálni: melegítsd fel a motort annyira, hogy beinduljon. Álló helyzetben alapjáraton úgy negyed óra elég hozzá, figyeld a hőmérő műszert a kocsiban, valamivel 100°C alatt be kell indulnia. Nem kell félni a hőmérséklettől, amíg a mutató nem megy a piros mezőig, nem lesz baja a motornak.

pontosan ez a problémám hogy még sose indult el! az órám meg csak nagyritkán megy fel 90ig, esetleg városban.

tegnap a vízcsere után mentem egy karikát negyednél egy fél mutatóval ment feljebb. a termosztátom tavaj október végén került bele, illetve még mielőtt tegnap elindultam járattam vagy 5 percet itthon addig a hűtő csont hideg maradt, mikor hazaértem már meleg volt, tehát nyit is a termosztát.

olyan lehet hogy gyárilag szar a termosztát és hamarabb nyit? mer akkor sose fog felmelegedni nekem 90-re. az óra hőgombája is akkor ment bele amikor a termosztát.

köszkösz

Elküldve
pontosan ez a problémám hogy még sose indult el! az órám meg csak nagyritkán megy fel 90ig, esetleg városban.

tegnap a vízcsere után mentem egy karikát negyednél egy fél mutatóval ment feljebb. a termosztátom tavaj október végén került bele, illetve még mielőtt tegnap elindultam járattam vagy 5 percet itthon addig a hűtő csont hideg maradt, mikor hazaértem már meleg volt, tehát nyit is a termosztát.

olyan lehet hogy gyárilag szar a termosztát és hamarabb nyit? mer akkor sose fog felmelegedni nekem 90-re. az óra hőgombája is akkor ment bele amikor a termosztát.

köszkösz

Milyen a hőmérő műszer a műszeregységben, 100-ig, vagy 110-ig van skálázva?

Egyébként termosztátból a QH gyártmányút nem ajánlom (meg úgy általában semmit ettől a gyártótól), úgyhogy ha ilyen került bele, nem lepne meg, hogy alacsonyabb hőfokon nyit.

Elküldve
Milyen a hőmérő műszer a műszeregységben, 100-ig, vagy 110-ig van skálázva?

Egyébként termosztátból a QH gyártmányút nem ajánlom (meg úgy általában semmit ettől a gyártótól), úgyhogy ha ilyen került bele, nem lepne meg, hogy alacsonyabb hőfokon nyit.

110es az óra (mi a különbség a két óra között?), hát nem tudom milyen került bele, azt még nem én csináltam, hanem szerelő, elvileg szart nem rakott bele, jó ismerősöm.

Elküldve
110es az óra (mi a különbség a két óra között?), hát nem tudom milyen került bele, azt még nem én csináltam, hanem szerelő, elvileg szart nem rakott bele, jó ismerősöm.

Az a különbség, hogy a hőgomba és az óra összetartozik, ezért ha nem olyan hőgomba került bele, ami a 110-es órához való, akkor pontatlanul fog mutatni. De hogy milyen számú gomba való a 110-es órához, azt itt még nem sikerült kinyomozni egyikünknek sem. A lényeg, hogy a másik fajta (gyakoribb) hőgombával a 110-ig skálázott óra mutatója normál üzemben csak az első osztás fölé áll be kicsivel, mivel a 100-as óránál ott van a 90-es vonal.

Elküldve
Az a különbség, hogy a hőgomba és az óra összetartozik, ezért ha nem olyan hőgomba került bele, ami a 110-es órához való, akkor pontatlanul fog mutatni. De hogy milyen számú gomba való a 110-es órához, azt itt még nem sikerült kinyomozni egyikünknek sem. A lényeg, hogy a másik fajta (gyakoribb) hőgombával a 110-ig skálázott óra mutatója normál üzemben csak az első osztás fölé áll be kicsivel, mivel a 100-as óránál ott van a 90-es vonal.

az zsír, akkor gondolom sz.r került bele, nézelődtem unixnál és kettő van ehez a típushoz, ugyan az a márka.

ez a kétfajta van nekem a második van szerintem, legalábbis ugyan olyan a teteje mint az enyémnek

nem lehetséges hogy ez a különbség a kettő között? hogy az egyiknek ilyen tányér van a tetején, a másiknak meg megvan a saru helye rendesen, mármint a 100as meg a 110es gomba között?

Elküldve
az zsír, akkor gondolom sz.r került bele, nézelődtem unixnál és kettő van ehez a típushoz, ugyan az a márka.

ez a kétfajta van nekem a második van szerintem, legalábbis ugyan olyan a teteje mint az enyémnek

nem lehetséges hogy ez a különbség a kettő között? hogy az egyiknek ilyen tányér van a tetején, a másiknak meg megvan a saru helye rendesen, mármint a 100as meg a 110es gomba között?

Nem, a tányéros való a műszeregységhez, a csatlakozós meg az ECU hőgombája.

Elküldve

Sziasztok! Astra F-nél városban rendszeresen fölmegy a vízhőfokom 100-105 fokra,legalábbis az óra szerint,de amint hosszútávon nagy sebességgel használom,visszaáll 80-90re..ez normális az Astránál?Vagy esetleg készülhetek valami nagyobb problémára,és ez valami nagyobb bajnak az előjele?Csak azért furcsa nekem,mert előtte a suzukimnál nem volt ilyen..Annak beállt középállásba a vízhőfok mutató,és lehetett mínusz 20 vagy plusz 35 fok,rövid vagy hosszútáv,az onnan el sem mozdult!!Annak a ventillátorja is csak elvétve indult be...Várom az észrevételeket és tapasztalatokat..Köszi..

Elküldve
Sziasztok! Astra F-nél városban rendszeresen fölmegy a vízhőfokom 100-105 fokra,legalábbis az óra szerint,de amint hosszútávon nagy sebességgel használom,visszaáll 80-90re..ez normális az Astránál?Vagy esetleg készülhetek valami nagyobb problémára,és ez valami nagyobb bajnak az előjele?Csak azért furcsa nekem,mert előtte a suzukimnál nem volt ilyen..Annak beállt középállásba a vízhőfok mutató,és lehetett mínusz 20 vagy plusz 35 fok,rövid vagy hosszútáv,az onnan el sem mozdult!!Annak a ventillátorja is csak elvétve indult be...Várom az észrevételeket és tapasztalatokat..Köszi..

Cserélj termosztátot.

Normál használatnál 90°C fölött 1 hajszállal áll.

Persze dugóban feljebb mászik.

Elküldve
Sziasztok! Astra F-nél városban rendszeresen fölmegy a vízhőfokom 100-105 fokra,legalábbis az óra szerint,de amint hosszútávon nagy sebességgel használom,visszaáll 80-90re..ez normális az Astránál?Vagy esetleg készülhetek valami nagyobb problémára,és ez valami nagyobb bajnak az előjele?Csak azért furcsa nekem,mert előtte a suzukimnál nem volt ilyen..Annak beállt középállásba a vízhőfok mutató,és lehetett mínusz 20 vagy plusz 35 fok,rövid vagy hosszútáv,az onnan el sem mozdult!!Annak a ventillátorja is csak elvétve indult be...Várom az észrevételeket és tapasztalatokat..Köszi..

Újabb típusokban szolídabban mutat a mutató, nem közli veled, hogy éppen mennyi a hőfok (tizedre pontosan :lol: )

Az astra elég érzékenyen mutaja, azt is észre lehet venni, mikor nyit ill. zár a termosztát!

A 91fok lenne az optimális, nekem rossz termosztáttal alatta volt, csere után stabil 91fok (persze ahogy már előttem is írták, dugóban értelemszerűen feljebb megy).

Elküldve

Szervusztok! Klíma ügyben kérnék segítséget. Vettem egy X14XE-t, amiben van klíma, de az előző gazdája szerint már náluk sem működött, mert hiányzott belőle a gáz. Be sem kapcsolták, mert úgy tudják, hogy maga a gáz ken a rendszeren valamit. Ehhez képest az autó egy évig állt. Én szeretném, hogy működjön a klíma, de hogyan kezdjek neki? Egyáltalán próbából be lehet kapcsolni akkor is, ha nincs benne gáz? Simán töltessem fel, oszt majd lesz valami? Hogy kezdjek hozzá?

Elküldve

Sziasztok,

van egy x14nz-s gépem, sajna klíma nélkül. Tudtok mondani egy boltot, ahol minden klíma alkatrészt be tudnék szerezni hozzá? Vagy egy jó bontót Pesten? Végre találtam egy szerelőt, aki elvállalná a beépítést, ha megvan hozzá minden.

Másrészt csak olyan kompresszort keressek, ami ebbe a 60 lovasba való, vagy más gépekben ugyanolyan van?

előre is köszi a válaszokat N.

Elküldve
Sziasztok,

van egy x14nz-s gépem, sajna klíma nélkül. Tudtok mondani egy boltot, ahol minden klíma alkatrészt be tudnék szerezni hozzá? Vagy egy jó bontót Pesten? Végre találtam egy szerelőt, aki elvállalná a beépítést, ha megvan hozzá minden.

Másrészt csak olyan kompresszort keressek, ami ebbe a 60 lovasba való, vagy más gépekben ugyanolyan van?

előre is köszi a válaszokat N.

Élvezet lesz a 60 pacival a klímás út, főleg 5 személlyel. de megoldható, csak sok-sok pénzbe kerül majd, erre jobb ha felkészülsz... :lol:

Elküldve
Élvezet lesz a 60 pacival a klímás út, főleg 5 személlyel. de megoldható, csak sok-sok pénzbe kerül majd, erre jobb ha felkészülsz... :lol:

Ezzel teljes mértékben tisztában vagyok. A sok-sok pénz az mégis mennyit jelent?

Elküldve
Szervusztok! Klíma ügyben kérnék segítséget. Vettem egy X14XE-t, amiben van klíma, de az előző gazdája szerint már náluk sem működött, mert hiányzott belőle a gáz. Be sem kapcsolták, mert úgy tudják, hogy maga a gáz ken a rendszeren valamit. Ehhez képest az autó egy évig állt. Én szeretném, hogy működjön a klíma, de hogyan kezdjek neki? Egyáltalán próbából be lehet kapcsolni akkor is, ha nincs benne gáz? Simán töltessem fel, oszt majd lesz valami? Hogy kezdjek hozzá?

Be lehet kapcsolni a klímát, csak nem fog elindulni ha nincs megfelelő nyomás a rendszerben. :lol: Vidd klímáshoz és ellenőriztesse le a töltőgéppel. Megfesti a gázt, aztán UV lámpával látni, hogy esetleg hol szivároghat.

Sziasztok,

van egy x14nz-s gépem, sajna klíma nélkül. Tudtok mondani egy boltot, ahol minden klíma alkatrészt be tudnék szerezni hozzá? Vagy egy jó bontót Pesten? Végre találtam egy szerelőt, aki elvállalná a beépítést, ha megvan hozzá minden.

Másrészt csak olyan kompresszort keressek, ami ebbe a 60 lovasba való, vagy más gépekben ugyanolyan van?

előre is köszi a válaszokat N.

Mindegyikbe ugyanolyan kompresszor kell.

Elvileg, ha nincs benne gáz, akkor a kompresszor se indul el nem? :lol:

Pontosan. :D Nem húz be a kuplungja. :D

Elküldve
Be lehet kapcsolni a klímát, csak nem fog elindulni ha nincs megfelelő nyomás a rendszerben. :lol: Vidd klímáshoz és ellenőriztesse le a töltőgéppel. Megfesti a gázt, aztán UV lámpával látni, hogy esetleg hol szivároghat.

Mindegyikbe ugyanolyan kompresszor kell.

Pontosan. :D Nem húz be a kuplungja. :D

Nálam is ez van. Elszökött a gáz kb 1 hét alatt, pedig a töltőgép lepróbálta a nyomást rajta. Még jó hogy festett gáz volt, kiderült, hogy a kompi csonkjainál eresztett. Az igazat megvallva, gondolhattam volna, hogy ez lesz, mert elég legyalázott menetek voltak rajta. Szóval, most majd kompresszor ki, szétszed, felújíttat, visszarak, újratölt.

Szép móka lesz, anyagilag is. :lol:

Elküldve
Nálam is ez van. Elszökött a gáz kb 1 hét alatt, pedig a töltőgép lepróbálta a nyomást rajta. Még jó hogy festett gáz volt, kiderült, hogy a kompi csonkjainál eresztett. Az igazat megvallva, gondolhattam volna, hogy ez lesz, mert elég legyalázott menetek voltak rajta. Szóval, most majd kompresszor ki, szétszed, felújíttat, visszarak, újratölt.

Szép móka lesz, anyagilag is. :lol:

Korábban is írtam, hogy a töltőgép az lowfas nyomást produkál veszteségellenőrzésnél. Klímásom mondta, hogy 1 bar nyomással teszteli a rendszert. Ez semmi a 13-14 bar töltött nyomáshoz képest. 1 bar-on lehet nem ereszt, de 13-14 bar-nál már igen. Nálam is a kompresszor ereszt. :lol:

Elküldve
Korábban is írtam, hogy a töltőgép az lowfas nyomást produkál veszteségellenőrzésnél. Klímásom mondta, hogy 1 bar nyomással teszteli a rendszert. Ez semmi a 13-14 bar töltött nyomáshoz képest. 1 bar-on lehet nem ereszt, de 13-14 bar-nál már igen. Nálam is a kompresszor ereszt. :lol:

Ja, tudom, hogy írtad. Emlékszem.

Szerintem már idénre hagyom a fenébe. Úgyse lesz már meleg. Majd tavasszal felújíttatom a kompresszort, aztán majd kiderül, hogy jó-e.

Csak az bosszant, hogy buktam 15 rugót...

Elküldve
Ja, tudom, hogy írtad. Emlékszem.

Szerintem már idénre hagyom a fenébe. Úgyse lesz már meleg. Majd tavasszal felújíttatom a kompresszort, aztán majd kiderül, hogy jó-e.

Csak az bosszant, hogy buktam 15 rugót...

15 a feltöltés? :lol: Itt még mindig 10.

Elküldve
15 a feltöltés? :lol: Itt még mindig 10.

Itt is. Csak miután kétszer is próbáltam jól összecsavarni a kompresszornál azt a csövet sikertelenül, feladtam. Mondtam nekik, hogy csavarják össze, hogy ne szivárogjon és töltsék fel. Ez így együtt volt 15.

Vagyis 15 ablakon kidobott lepedő! Mivel már akkor is el volt nyalva rajta a menet, amikor odavittem, nem tudtam rájuk nyomni, hogy ők szerelték össze sz*rul. Ilyenkor persze nem él a garancia, azt is bizonygatták a biztonság kedvéért, hogy nem ugyanaz volt a hiba, mint a múltkor. Na persze! Pedig pontosan ugyanott ment el a gáz, csak nem 5 perc alatt, hanem 2-3 nap alatt.

Nem volt kedvem végtelen, meddő jogi és technikai vitába merülni. Rájuk hagytam, végülis félig igazuk van. Viszont tudom, hogy legközelebb hova nem kell menni. Ennyi. :lol:

Elküldve
Elvileg, ha nincs benne gáz, akkor a kompresszor se indul el nem? :lol:

Daykiller is így írta múltkor, ha nincs gáz, akkor gáz van :D De nekem elvileg van gáz, mert a kompresszor bekapcsol, csak nem fúú hideget :lol: Akkor valami mégse jó...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.