Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Egyébként nemrég vettem észre, hogy a sima, nem klímás fűtőboxban ez a bovden tulajdonképpen csak egy műanyag ajtót nyit-zár. A fűtővizet igazából nem is lehet elzárni, az állandóan, télen nyáron nyomja a full fűtést. Amit pedig fűtésszabályozónak hittem eddig, csak eltakarja a radiátort azzal a kis ajtóval...

Lehet, hogy ez másnak nem újdonság, csak nekem... :)

Hááát nekem sem. :D Ugye ráadásul radiátor a kisvízkörben van, tahát kapásból átáramlik rajta a víz(nemcsak termosztát nyitás után), ezért is lehet télen gyorsítani a motor melegedését azzal, hogy nm nyomatod a fűtést, nem áramlik átt a radiátoron a hideg levegő, és gyorsabban melegszik. Mondjuk én pont lecarom, amint mozdul a mutató már nyomatom is langyosat mert fázom. Végülis a kocsi van értem, nem én a kocsiért. :D

Link to comment
Megosztás:

Hááát nekem sem. :D Ugye ráadásul radiátor a kisvízkörben van, tahát kapásból átáramlik rajta a víz(nemcsak termosztát nyitás után), ezért is lehet télen gyorsítani a motor melegedését azzal, hogy nm nyomatod a fűtést, nem áramlik átt a radiátoron a hideg levegő, és gyorsabban melegszik. Mondjuk én pont lecarom, amint mozdul a mutató már nyomatom is langyosat mert fázom. Végülis a kocsi van értem, nem én a kocsiért. :D

Klímás ebből is jobb még, mert tök hidegre tekerve a a radiátor sem melegszik, így ott se veszik el hő. :)

Klímásnál a jobb hatásfok miatt van kizárva a radiátor teljesen hidegre tekerve.

Link to comment
Megosztás:

Klímás ebből is jobb még, mert tök hidegre tekerve a a radiátor sem melegszik, így ott se veszik el hő. :D

Klímásnál a jobb hatásfok miatt van kizárva a radiátor teljesen hidegre tekerve.

Végülis mivel gondolom egy boxban van a fűtőradiátor és a hűtőrésze a klímának hülyén jönne ki, ha állandóan kapná a meleget. :D A csapot mi zárja, mechanika, elektromos szelep? :)

Link to comment
Megosztás:

Klímás ebből is jobb még, mert tök hidegre tekerve a a radiátor sem melegszik, így ott se veszik el hő. :)

Klímásnál a jobb hatásfok miatt van kizárva a radiátor teljesen hidegre tekerve.

Valamivel jobb a hatásfok, de ott van a hibaforrás...a fűtéscsap személyében...

Tapasztalat más márkáknál, hogy azok nyűgösek... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Szét akarom szedni a középkonzolt ahol a fűtés kapcsolók találhatók,de az istenért nem tudom...Izzókat akarok cserélni,ill.szerintem a bowden is kiakadt,mert a lábra+a szélvédőre egyáltalán nem fúj..Már kicsavartam minden csavart amit láttam,de még mindig fogja valami nagyon erősen...Mi a fészkes fenét nem találtam meg,amit meg kellett volna?? Eltörni meg nem akarok semmit...92-es 1,4-es F Astra...Motorkód C14NZ..Ha tud valaki segíteni,azt nagyon megköszönném..Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Szét akarom szedni a középkonzolt ahol a fűtés kapcsolók találhatók,de az istenért nem tudom...Izzókat akarok cserélni,ill.szerintem a bowden is kiakadt,mert a lábra+a szélvédőre egyáltalán nem fúj..Már kicsavartam minden csavart amit láttam,de még mindig fogja valami nagyon erősen...Mi a fészkes fenét nem találtam meg,amit meg kellett volna?? Eltörni meg nem akarok semmit...92-es 1,4-es F Astra...Motorkód C14NZ..Ha tud valaki segíteni,azt nagyon megköszönném..Üdv.

Két csavar fogja középen lent. ami látszik is

Két csavar van a középső levegő befúvó rostély mögött

És egy fogja a műszeregység alatt.

És meg kettő fogja a rádiód fölött a Tid, mid, bc alatt

Ahhoz le kell szedni a kormány burkolatot, meg az órát takaró részt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Szét akarom szedni a középkonzolt ahol a fűtés kapcsolók találhatók,de az istenért nem tudom...Izzókat akarok cserélni,ill.szerintem a bowden is kiakadt,mert a lábra+a szélvédőre egyáltalán nem fúj..Már kicsavartam minden csavart amit láttam,de még mindig fogja valami nagyon erősen...Mi a fészkes fenét nem találtam meg,amit meg kellett volna?? Eltörni meg nem akarok semmit...92-es 1,4-es F Astra...Motorkód C14NZ..Ha tud valaki segíteni,azt nagyon megköszönném..Üdv.

Ez nem jó Neked? :D :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nos sikerült az izzókat kicserélnem a középkonzolban...Viszont mire összeraktam a belső keringetés kapcsoló nem működik..Pedig tudom,semmit sem törtem el,mindent nagyon óvatosan tettem vissza..A belső keringetés kapcsolóját óvatosan kihúztam,vigyázva a két kis rugóra,majd kicseréltem az izzót,és már tettem is vissza..Csakhogy nem kapcsol semmit...gondolom ha be van kapcsolva akkor bent kéne maradnia..Csakhogy ahogy benyomom,az égadta világon semmi sem történik...Milyen elven működik ez??Mit kellene nyomva tartania?? Mert zseblámpával bevilágítottam a lyukba,amibe belemegy a kapcsoló,de nem láttam semmi mechanikát amit be tudna nyomni a kapcsolón levő szár...Illetve az normális hogy a világítás bekapcsolása nélkül is égnek a középkonzol izzói?? Tudtommal más autónál csak akkor gyulladnak ki a fűtés lámpái,ha a világítást ráadják!?? 92-es F Astráról van szó...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nos sikerült az izzókat kicserélnem a középkonzolban...Viszont mire összeraktam a belső keringetés kapcsoló nem működik..Pedig tudom,semmit sem törtem el,mindent nagyon óvatosan tettem vissza..A belső keringetés kapcsolóját óvatosan kihúztam,vigyázva a két kis rugóra,majd kicseréltem az izzót,és már tettem is vissza..Csakhogy nem kapcsol semmit...gondolom ha be van kapcsolva akkor bent kéne maradnia..Csakhogy ahogy benyomom,az égadta világon semmi sem történik...Milyen elven működik ez??Mit kellene nyomva tartania?? Mert zseblámpával bevilágítottam a lyukba,amibe belemegy a kapcsoló,de nem láttam semmi mechanikát amit be tudna nyomni a kapcsolón levő szár...Illetve az normális hogy a világítás bekapcsolása nélkül is égnek a középkonzol izzói?? Tudtommal más autónál csak akkor gyulladnak ki a fűtés lámpái,ha a világítást ráadják!?? 92-es F Astráról van szó...

Egy pici fém korongnak kéne lennie a kapcsoló aljánál, ami a gomb alján egy kulisszában mozog. A korong két oldalán egy egy pöcök van, ami reteszeli normál esetben, és attól marad benyomva a gomb. Ha azt elhagytad, akkor gőz van :lol:

Világítani pedig gyújtásra világítanak, így normális :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nos sikerült az izzókat kicserélnem a középkonzolban...Viszont mire összeraktam a belső keringetés kapcsoló nem működik..Pedig tudom,semmit sem törtem el,mindent nagyon óvatosan tettem vissza..A belső keringetés kapcsolóját óvatosan kihúztam,vigyázva a két kis rugóra,majd kicseréltem az izzót,és már tettem is vissza..Csakhogy nem kapcsol semmit...gondolom ha be van kapcsolva akkor bent kéne maradnia..Csakhogy ahogy benyomom,az égadta világon semmi sem történik...Milyen elven működik ez??Mit kellene nyomva tartania?? Mert zseblámpával bevilágítottam a lyukba,amibe belemegy a kapcsoló,de nem láttam semmi mechanikát amit be tudna nyomni a kapcsolón levő szár...Illetve az normális hogy a világítás bekapcsolása nélkül is égnek a középkonzol izzói?? Tudtommal más autónál csak akkor gyulladnak ki a fűtés lámpái,ha a világítást ráadják!?? 92-es F Astráról van szó...

Nem igaz. Nem kell nyomva maradnia, csak max 1-2 milliméterrel lesz beljebb. Vákuumos kapcsolás elvén működik, a legegyszerűbben úgy tudod megnézni, hogy működik-e, hogy kiveszed a vízlefolyót a szélvédő alatt és kiveszed a pollenszűrőt is. Ha elindítod a motort és benyomod a kapcsolót a két kis műanyag ajtónak be kell záródnia a pollenszűrő alatt. :lol:

Az izzók nálam 100 éve kiégtek, szóval nem tudom, hogy mindig világítottak-e. De lehet...

Link to comment
Megosztás:

Egy pici fém korongnak kéne lennie a kapcsoló aljánál, ami a gomb alján egy kulisszában mozog. A korong két oldalán egy egy pöcök van, ami reteszeli normál esetben, és attól marad benyomva a gomb. Ha azt elhagytad, akkor gőz van :lol:

Világítani pedig gyújtásra világítanak, így normális :lol:

317384-20110823-D5yNtv.jpg

317385-20110823-ao3EfP.jpg

Link to comment
Megosztás:

Na akkor megvan a "bűnös":lol: Nekem nincs meg a pici kis fémkorong...:D( Gondolom ezt nem lehet semmivel sem helyettesíteni!? Legalábbis ránézésre nem...Nagyon köszi a segítséget...

Ha előtte kapcsolt , akkor tuti csak beesett valahova, lehet egyszerűen hátracsúszott! :D

Ha megtalálod, tedd be a nútjába ( nem a kapcsolón lévőbe, hanem ami a "foglalatjában" lent van. Majd óvatosan told be a műanyagot, vigyázva a rugókra. ;) (én is pont így jártam, lepottyant a kis fém. :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Hát igen,csak én "nagyokos",tegnap ahogy raktam össze a konzolt,meg is találtam a szőnyegen azt a pici vackot,de fogalmam sem volt róla hogy hova való+hogy micsoda...de amint itt megláttam a képen,már tudtam"volna"hovatenni.. Azt hittem semmi köze a konzolhoz vagy kapcsolókhoz,az előző tulaj"maradványait" találtam meg...Így szépen a többi apró szeméttel kilódítottam az udvarra:(( Most épp a fűben bogarászok,mint egy hülye,a szomszéd nem kis örömére:)Ha nem lesz meg akkor sajna irány a bontó..Remélem megszánnak,és akár ingyen adnak egy ilyen kis vackot...Hát igen,az Astrát még tanulnom kell,előtte 3 Swiftem volt,azoknak tényleg ismertem minden csavarját,alkatrészét...de azért már rájöttem az Astra nem Swift kategória,nincs benne pl.az az érzés mintha egy kartondobozban ülnék!Nem akarok megsérteni egy Suzukist sem,hiszen mondom,nekem épp 3 volt..A megbízhatóságuk-szervíz igénytelenségük példás!!!!A karosszériát csinálhatták volna kicsit erősebbre..Remélem az Astrám is hasonlóan megbízható lesz..Elég jó állapotban jutottam hozzá,persze kis apró bosszantó gondok voltak-vannak vele,de ezek pár ezer forintból orvosolhatók lesznek,ahogy számolgattam..:lol: Kasztni,motor,váltó,futómű hál istennek rendben vannak..Ja és áldom az eszét annak,aki anno létrehozta eme fórumot,ahol máris nagyon sok segítséget kaptam tőletek! Köszi..

Link to comment
Megosztás:

Hát igen,csak én "nagyokos",tegnap ahogy raktam össze a konzolt,meg is találtam a szőnyegen azt a pici vackot,de fogalmam sem volt róla hogy hova való+hogy micsoda...de amint itt megláttam a képen,már tudtam"volna"hovatenni.. Azt hittem semmi köze a konzolhoz vagy kapcsolókhoz,az előző tulaj"maradványait" találtam meg...Így szépen a többi apró szeméttel kilódítottam az udvarra:(( Most épp a fűben bogarászok,mint egy hülye,a szomszéd nem kis örömére:)Ha nem lesz meg akkor sajna irány a bontó..

óó, ez még a jobbik. Majd amikor Immo chipet keresel a fűben, akkor van a szívás :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet olyan hiba, hogy a bal oldali (ajtó melletti) befúvón jön a hideg levegő a jobb oldalin viszont nem jön a hideg bekapcsolt klímával? Vagy csak én vagyok "hülye"?

Ha az egyiken jön a hideg akkor a klíma működik.

Köszi

De amúgy fújja a levegőt? Lehet lecsúszott a cső.

Link to comment
Megosztás:

De amúgy fújja a levegőt? Lehet lecsúszott a cső.

Igen, fujja a levegőt. Sőt tegnap megnéztem, hogy ugyanez van az szélvédőfelé is. Tehát a jobb oldalon nem jön a hideg a bal oldalon jön a hideg és a lábtér felé is ugyanez van.

Hogy van ott a rendszer? Külön csövön megy a klíma hűtő felől? De nem hiszem, mert a rendszer legvégén van a ventillátor. Tehát a levegőt fújja akkor tuti átmegy mindenen. Megnézem a fűtést, hogy meleg jön-e. Nem lesz kellemes most 40 fokba fűteni.

Van esetleg valami ötlet?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Végre újra működik a klíma! :lol:

Nitrogénnel kellett megkeresni a szivárgást 4 bar nyomáson. A szárítószűrőnél lévő tömítés volt a hibás, csak egy "C" betű maradt az "O"-ból tehát eltűnt egy darab belőle nem csoda, hogy a vákuumot sem tartotta.

Persze, hogy teljes legyen az "öröm" a kisnyomású szelep is hibás volt, klímagáz visszafejtése, szelep csere és feltöltés újra + 1 óra várakozás. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igen, fujja a levegőt. Sőt tegnap megnéztem, hogy ugyanez van az szélvédőfelé is. Tehát a jobb oldalon nem jön a hideg a bal oldalon jön a hideg és a lábtér felé is ugyanez van.

Hogy van ott a rendszer? Külön csövön megy a klíma hűtő felől? De nem hiszem, mert a rendszer legvégén van a ventillátor. Tehát a levegőt fújja akkor tuti átmegy mindenen. Megnézem a fűtést, hogy meleg jön-e. Nem lesz kellemes most 40 fokba fűteni.

Van esetleg valami ötlet?

Köszi

Úgy tudom egyfelől jön minden a fűtésboxban van a fűtőradiátor, és a hűtő is, csak ugy klíma módban csap zárja a forró hűtőfolyadék útját. Mincs benyomva a belső levegő keringtető ? Akkor van úgy, hogy a külső levegő ki van zárva és nem egyformán kap levegőt a két oldal.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A télen vettem egy F Astrát. 1997-es 1,4 16V motorral. A klímával vannak gondok. Valamennyire működött, mert hűtött, csak nagyon gyengén és egy ideje amikor kikapcsolom a klímát elég durva csörgő-zörgő hangot ad ki magából, de pár másodperc után abbahagyja. Azt hittem csak az a baja,hogy kevés a gáz benne. Elvittem egy szerelőhöz, megállapította,hogy valóban kevés benne a gáz, mert 900g helyett csak 430g volt benne. Feltöltötte, de utána meg full meleg levegőt fújt, pedig előtte még hűtött valamennyire. Ő azt mondta, hogy rossz a kompresszor, azért van ez a csörgés is ha kikapcsolom, meg hogy vegyek bele bontóban,mert a javítás sem olcsóbb,mint egy bontott és lehet nem is lehet megcsinálni. De akkor miért hűtött a töltés előtt, igaz nem úgy ahogy kellene? Valóban nem érdemes javítani? Használtat 30 körül tudnék szerezni, de én azt sokallom és lehet az se lesz jó. Úgy meg nem szeretnék járni, hogy veszek valahol bontóban, aztán potyára felrakatom, feltöltetem, aztán kiderül, hogy így se jó. Mit csináljak?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.