Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

És mi van ha nem a kompresszor rossz ? Engem a klima annyira nem izgat,eddig is meg voltam nélküle x) De amúgy bontóban érdemes venni kompresszort ? És esetleg kompresszoron kívül mi lehet a baja esetleg még ?

Nem biztos hogy kompresszor, én nem ezt mondom, csak lehetne akár az is a hiba! ;) (talán ez a legdúrvább változat!)

De ha a klíma nem működik, akkor azért én pofátlanul alkudoznék! :) (sokszor már csak az alkudozás miatt szerzek dolgokat, habár asszonykám szerint sokszor nincs is szükségem rá :D Van amikor igaza van! :D )

Bontóba kapsz amúgy garanciával kompresszort - használtat persze. :)

Lehet apró hibája is, pl apró tömítetlenség. :lol:

Amikor a Zafirát vettük, csak egy kulcs volt hozzá... Ember asszongya, 5ezerért lehet csináltatni azt, azért ő nem fog engedni belőle. Fater megkérte hogy akkor már, csináltasson egy immós-távirányítós kulcsot és odaadja az ötöst :lol: Megcsináltatta, de nem volt annyira őszinte a mosolya amikor megkapta az ötöst :D

:D erről beszélek! :D immós kulcs minimum 12000 (emlékeim szerint) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos hogy kompresszor, én nem ezt mondom, csak lehetne akár az is a hiba! :lol: (talán ez a legdúrvább változat!)

De ha a klíma nem működik, akkor azért én pofátlanul alkudoznék! :) (sokszor már csak az alkudozás miatt szerzek dolgokat, habár asszonykám szerint sokszor nincs is szükségem rá :D Van amikor igaza van! :D )

Bontóba kapsz amúgy garanciával kompresszort - használtat persze. ;)

Lehet apró hibája is, pl apró tömítetlenség. :)

:D erről beszélek! :D immós kulcs minimum 12000 (emlékeim szerint) :lol:

Tudtommal jó a klíma, csak feltöltés után nem tudom mennyi idővel(nappal,órával) leeresztett vagy mi. De vasárnap kiderül ! Mert ennyit mondott a tulaj.Azt nem mondta h rossz.x)

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos hogy kompresszor, én nem ezt mondom, csak lehetne akár az is a hiba! ;) (talán ez a legdúrvább változat!)

De ha a klíma nem működik, akkor azért én pofátlanul alkudoznék! :) (sokszor már csak az alkudozás miatt szerzek dolgokat, habár asszonykám szerint sokszor nincs is szükségem rá :D Van amikor igaza van! :D )

Bontóba kapsz amúgy garanciával kompresszort - használtat persze. :)

Lehet apró hibája is, pl apró tömítetlenség. :D

:lol: erről beszélek! :D immós kulcs minimum 12000 (emlékeim szerint) :D

Immós-távos, gyárból rendelt tollal (G astra szisztem...) Utána kérdeztem pár helyen, 20-25 körülre mondták, utángyári táv-résszel :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok segíteni? Az a kérdésem, hogy ha nekem vertikális Harrison V5-ös kompresszor kellene, meg merjem venni használtan(újra nincs cash)? Van abból többféle is, vagy nincsenek variációk(csatlakozás, meghajtás, felfogatás, stb..)

Köszi!

Nagyon benne voltatok éppen egy témában, nem vettetek észre :-)

Link to comment
Megosztás:

Nagyon benne voltatok éppen egy témában, nem vettetek észre :-)

Én spec észre vettem a kérdésed, de annyira nem vágom a kompresszorok közötti különbségeket, és nem akartam belepofázni. Szerintem egy használt kompresszorral nem lesz gond, ha jó állapotú. De amúgy ezeket szokták felújítva is árulni, talán keress egy olyat...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok nektek is 100 fok és 95 között ingadozik a vízhőfokotok?

meg nekem ráadásul még a kiegyenlítő tartályba fröcsköli vissza a felforrt vizet.

de a ventilátor bekapcsol az tuti mert megnéztem.

elvileg a ventilátor hűtené vissza a vizet, hogy ne forralja túl.

Vajon mitől lehet ez?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna valaki segíteni abban, hogy a klímakapcsolóban a visszajelzőt hogy lehet egyszerűen kicserélni? Vagy meg kell szenvednem vele?

Előre is köszönöm az infókat! :)

Egyszerű, mint az ágyba izélés. Csak a kormányburkolatot, műszeregység-burkolatot, a középkonzol burkolatát kell eltávolítani. Ezután a fűtéskonzolt kell kivenni, bowdeneket kiakasztani (mondasz neki egy faviccet például :D) majd kiakasztani a kapcsolót a fűtéskonzolból (egybe van a kettő). Ja meg a csatit lehúzni a klímakapcsolóról. Aztán szétbuherálod a kapcsolót, találsz benne egy rizszem izzót, amit forrasztással ki lehet cserélni. :D Ilyen egyszerű. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok nektek is 100 fok és 95 között ingadozik a vízhőfokotok?

meg nekem ráadásul még a kiegyenlítő tartályba fröcsköli vissza a felforrt vizet.

de a ventilátor bekapcsol az tuti mert megnéztem.

elvileg a ventilátor hűtené vissza a vizet, hogy ne forralja túl.

Vajon mitől lehet ez?

A kiegyenlítő tartály kupakja olyan , hogy egy darabig tartja a nyomást, lehet ez a szelep romlott el, vagy csak koszos, és ezért forr a víz. Amúgy nyomás alatt van a rendszer nem szabad forrnia még 100fokon sem.

Link to comment
Megosztás:

A kiegyenlítő tartály kupakja olyan , hogy egy darabig tartja a nyomást, lehet ez a szelep romlott el, vagy csak koszos, és ezért forr a víz. Amúgy nyomás alatt van a rendszer nem szabad forrnia még 100fokon sem.

akkor először takarítsam meg a kiegyenlítő tartályon lévő kupakot? és ha akkor is forr akkor cseréljem le szerinted a vizet?

Link to comment
Megosztás:

akkor először takarítsam meg a kiegyenlítő tartályon lévő kupakot? és ha akkor is forr akkor cseréljem le szerinted a vizet?

Próbáld kitakarítani hátha csak trutyis, ha utánna is forr, akkor nem a vizet kell lecserélni, hanem próbálj kérni valakitől egy másik sapit egy próbakörre. A víz a forrás (és nem a vízpumpa kenés, vagy a téli megfagyás) szempontjából tökmindegy milyen. Ha sima csapvíz lenne bennne akor sem szabad forrnia.

Link to comment
Megosztás:

Próbáld kitakarítani hátha csak trutyis, ha utánna is forr, akkor nem a vizet kell lecserélni, hanem próbálj kérni valakitől egy másik sapit egy próbakörre. A víz a forrás (és nem a vízpumpa kenés, vagy a téli megfagyás) szempontjából tökmindegy milyen. Ha sima csapvíz lenne bennne akor sem szabad forrnia.

Termosztát hiba nem lehet? :)

Jó lenne ezt is megvizsgálni, biztos ami biztos. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Most veszek egy hibátlan 1994es 100 LE Opel Astra F-et,csak annyi a baja,hogy a tulaj feltöltötte(szakhelyen) a klímáját,de valamiért leeresztet. Mi lehet a probléma ? Tömítés vagy esetleg mi ? Vasárnap megyek megvenni.

Köszönöm a segítséget.

Hali!Nekem egy szelepnél enged.Lecsavartam egy műanyag kupakot és szisszent.(csavargatós fajta vagyok)Van egy ilyen szelepféle(tök olyan mint a keréken,legalább is a belseje)meg rajta műanyag kupak.Aztán később már szemmel láthatóan bubit is fújt.Megmozgattuk,után töltöttünk,de sajna még most is nyomja.

Link to comment
Megosztás:

Végülis az is lehet, kicsit kinyit a venti bekapcsol, csak nincs mit hűtenie.

na az szép játék lesz azt láttam hogy egész vezérlést lekel szednem ahhoz hogy megnézzem a termosztátot,meg egyik cimbinek levételkor beletört egy csavar hogy azt nem tudom, de remélem én nem járok úgy.

A tapogatós módszeren mit értesz hogy nyomás alatt nézzem át a hűtőt hogy meleg e?

Link to comment
Megosztás:

na az szép játék lesz azt láttam hogy egész vezérlést lekel szednem ahhoz hogy megnézzem a termosztátot,meg egyik cimbinek levételkor beletört egy csavar hogy azt nem tudom, de remélem én nem járok úgy.

A tapogatós módszeren mit értesz hogy nyomás alatt nézzem át a hűtőt hogy meleg e?

Hideg a motor. beindítod, és nézed a hűtő felső sarkát (ahol rámegy a vízcső a motortól). Ha jó a termosztát, akkor pár perc után hírtelen fog elmelegedni a hűtő (azaz ha jó a termosztát, akkor egyből kinyit!). Ha lassacskán, szinte egyből elkezd langyosodni, akkor valószínűleg átereszt a termosztát (azaz nyitva marad állandóan) -> De ilyenkor nem főzhetné a vizet, hiszen mindíg nyitva van, átfolyik rajta a víz.

De ha zárva marad, vagy nem nyit ki rendesen, akkor túlmelegszik a víz a motorban, esetleg ilyen előfordulhat nálad is.

Link to comment
Megosztás:

Hideg a motor. beindítod, és nézed a hűtő felső sarkát (ahol rámegy a vízcső a motortól). Ha jó a termosztát, akkor pár perc után hírtelen fog elmelegedni a hűtő (azaz ha jó a termosztát, akkor egyből kinyit!). Ha lassacskán, szinte egyből elkezd langyosodni, akkor valószínűleg átereszt a termosztát (azaz nyitva marad állandóan) -> De ilyenkor nem főzhetné a vizet, hiszen mindíg nyitva van, átfolyik rajta a víz.

De ha zárva marad, vagy nem nyit ki rendesen, akkor túlmelegszik a víz a motorban, esetleg ilyen előfordulhat nálad is.

ahhan köszi ezt megnézem :)

Link to comment
Megosztás:

ahhan köszi ezt megnézem :D

előszőr a cső hideg és utánna egyből forró lesz, kb 100 nál kapcsolt be a venti ez nem tudom hogy normális-e?

de ami aggaszt az hogy a kiegyenlítő tartálynál van a felső gumicső a visszafolyóágnál na az a cső elvan repedve és nyomja ki a vizet, vékony sugárba.

ilyet kell hogy beszerezzek.

:)

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels...1467542668.html

ez szerintetek jó hozzá x14nz

Link to comment
Megosztás:

előszőr a cső hideg és utánna egyből forró lesz, kb 100 nál kapcsolt be a venti ez nem tudom hogy normális-e?

de ami aggaszt az hogy a kiegyenlítő tartálynál van a felső gumicső a visszafolyóágnál na az a cső elvan repedve és nyomja ki a vizet, vékony sugárba.

ilyet kell hogy beszerezzek.

:)

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels...1467542668.html

ez szerintetek jó hozzá x14nz

A termosztát a leírásod alapján jól műkszik a venti is kapcsol, viszont lehet hogy pont a repedés miatt nincs nyomás és azért forr a víz. Ha a cső ugyanolyan mint a régi akkor mehet bele.

Link to comment
Megosztás:

A termosztát a leírásod alapján jól műkszik a venti is kapcsol, viszont lehet hogy pont a repedés miatt nincs nyomás és azért forr a víz. Ha a cső ugyanolyan mint a régi akkor mehet bele.

mármint melyik csőre gondolsz a vissza folyóra vagy ami a tartály alján van?

Link to comment
Megosztás:

Bármilyen apró repedés, laza csőcsatlakozás azt okozza, hogy megszűnik a túlnyomás a rendszerben, ami pedig kell neki. Orvosold mielőbb a hibát.

Érdekes, amikor nekem eresztett a hűtőm olyan szinten, hogy pár nap alatt több deci víz kicsöpögött belőle, mindig volt nyomás a tartályban amikor letekertem az utántöltéshez. Én is csodálkoztam, de így volt. :D

Na de ez már a múlt. :D Zsír új hűtőm van, és ma végre megjöttek a hiányzó alkatrészek a klímához. :D Beraktam az új vákuumcsapot meg a tartályt és minden tökéletesen működik! Most már tényleg csak a gáz hiányzik a rendszerből, de erről majd holnap intézkedem.

De már most látom, mi lesz a sorsom: ereszteni fog a rendszer. :) Ha máshol nem akkor a kompresszor egyik csőcsatlakozásánál, ahol kissé hiányos volt a menet. Ne legyen igazam...

Link to comment
Megosztás:

Tömítés csere a kompresszorban... Jelenleg 4-5 fokos levegőt fúj... 1 éjszakán keresztül nyomás alatt volt, és nem eresztett 1 dekát sem! :) Úgy néz ki tökéletesen műkszik!!! összesen a kompi felújítás+töltés+munka 28000 volt. összességében 60 volt a komplett klíma beépítés+üzembe helyezés... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.