Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Köszi a bíztatást! ;) Legalább te!... ;)

Csak hogy ugyanarról beszéljünk: olyan tartály hiányzik, ami a motorból jövő vákuumcsőhöz csatlakozik, és pollenszűrő mellett van az esőlefolyó alatt. Ilyen van a gyári klímásokban is? :icon4: Mert ha alapból diaviás cucc, mint ahogy fűtészáró szelep (ami könnyen lehet, hogy rossz) akkor olyat most honnan a bánatból szerzek?! :icon4:

Itt a környéken én csak 1 bontót ismerek, de akármikor mentem oda, sose volt semmijük Astra F-hez. :D

Esetleg, ha utánanéznél ezeknek azt megköszönném. ;) Én meg feltúrom a netet, hátha akad valami... ;)

Van egy ismerős, akinél kaphatsz... van egy szétbaxott klímája. Hűtőt széttörték... a kompresszor, meg a beltéri rész jó tudtommal, de a hűtő, meg a csövek töröttek.

Link to comment
Megosztás:

Van egy ismerős, akinél kaphatsz... van egy szétbaxott klímája. Hűtőt széttörték... a kompresszor, meg a beltéri rész jó tudtommal, de a hűtő, meg a csövek töröttek.

Priviben légy szíves küldd el az elérhetőségeit. Megkérdezem, hogy mije van pontosan. Köszi! :D

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Sok sikert a beépítéshez, én is utólag raktam be sajátkezűleg a kílmát.

Sokan ijesztgettek hogy nagy szívás, de ha rendes eladótol veszed csak össze kell rakni mint egy legót.

Ha valahol elakadsz írj bártan. Igaz nekem gyári szettem van, de ha a fűtéscsapod nem is működik, akkor sem fog meleget fújni ha hidegre állítod a levegőhőmérsékletet, hisz a zsalu, ha rendesen zár, akkor nem enged be levegőt a fűtésradiátorról. (Nem klímás verdákban nincs is fűtéscsap). A vákuum puffertartály véleményem szerint nem sokat bánt ha nincs bent. Maximum lassaban zár a fűtéscsapod vagy lassabban kapcsol át belső levegőkeringetettésre.

Pontosan hol? Map szenzor mellett vagy belül? Vagy hol? :D

Bent, a pollenszűrő melett balra.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Sok sikert a beépítéshez, én is utólag raktam be sajátkezűleg a kílmát.

Sokan ijesztgettek hogy nagy szívás, de ha rendes eladótol veszed csak össze kell rakni mint egy legót.

Ha valahol elakadsz írj bártan. Igaz nekem gyári szettem van, de ha a fűtéscsapod nem is működik, akkor sem fog meleget fújni ha hidegre állítod a levegőhőmérsékletet, hisz a zsalu, ha rendesen zár, akkor nem enged be levegőt a fűtésradiátorról. (Nem klímás verdákban nincs is fűtéscsap). A vákuum puffertartály véleményem szerint nem sokat bánt ha nincs bent. Maximum lassaban zár a fűtéscsapod vagy lassabban kapcsol át belső levegőkeringetettésre.

Bent, a pollenszűrő melett balra.

Aha. Sosem láttam még. :icon4: Másra gondoltam, de az nálam a hűtőnél van, diaviánál meg a tűzfalra van helyezve a map szenzor mellett. Asszem a szárítószűrő. :D

Link to comment
Megosztás:

Azt észre sem vettem.

Az úgy azért elég beteg lehet. ;)

Szerk: Mennyire fejlett digitklíma van ezekben? Figyel külső hőmérsékletet, napsütést ilyesmit?

Hogyhogy beteg? :D :icon4:

Kevesebb átalakítás volt berakni, mint a gyárit... Méri a külső és a belső hőmérsékletet, és fokonként be lehet állítani, hogy mennyit akarsz belül. A befúvó motornak kb 10 fokozata van, és mindent a vákuumrendszer mozgat. Ezért szívás, hogy valamiért gyenge a rendszerem most. Remélem, hogy a tartály beépítése megoldja. Egyébként egy honlapon találtam az enyémhez hasonló elzáró szelepeket, majd beszélek velük, de előbb ki kell szedni a mostanit és alaposabban megnézni. Sajnos legkorábban a hét végén érek rá... :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot kérnék, hogy hol keressem a hibát, ha nem jó a fűtésem. Eddig annyit tudok, hogy leágazik egy vákumcső a fékszervó csövéről (ezt megszívtam, kis nyöszörgés után lezár), ami bemegy egy fekete dobozba a szélvédő alatt jobb oldalon, onnan egy másik cső jön ki és bemegy a pollenszűrő házába, innen homály fedi a vákum útját, aztán a fékszervódob mellett balra kijön egy vákumcső a tűzfalból és lemegy a fűtéscsapra (ha minden igaz). A fűtéscsapot is megszívtam nem ereszti a levegőt.

Sokat szívtam már :D , de nem tudom mi lehet a baja.

Olvastam, hogy szisszennie kell a belső keringtetésnek, ha kikapcsolom, de az enyém teljesen néma, nem tudom, hogy működik-e egyáltalán.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot kérnék, hogy hol keressem a hibát, ha nem jó a fűtésem. Eddig annyit tudok, hogy leágazik egy vákumcső a fékszervó csövéről (ezt megszívtam, kis nyöszörgés után lezár), ami bemegy egy fekete dobozba a szélvédő alatt jobb oldalon, onnan egy másik cső jön ki és bemegy a pollenszűrő házába, innen homály fedi a vákum útját, aztán a fékszervódob mellett balra kijön egy vákumcső a tűzfalból és lemegy a fűtéscsapra (ha minden igaz). A fűtéscsapot is megszívtam nem ereszti a levegőt.

Sokat szívtam már :D , de nem tudom mi lehet a baja.

Olvastam, hogy szisszennie kell a belső keringtetésnek, ha kikapcsolom, de az enyém teljesen néma, nem tudom, hogy működik-e egyáltalán.

Akkor bontsd ki a középkonzolt, húzd előre a fűtéstekerőket , és egyből meglátod rá van-e dugva a belső levegő keringetető gombra a vákumcső. Ha nem hallatszik a kikapcsoláskor ahogy bezáródik a zsalu akkor valószínűleg nem. A középkonzol kibontásáról találsz leírást a GYÍK-topicban pölö a műszerfal világítás cseréjénél. Megnézheted még az anyósoldali lábtérben fellül középen nincs-e leugorva a bowden vége a hideg-meleg álllító csappantyúról.

Link to comment
Megosztás:

Akkor bontsd ki a középkonzolt, húzd előre a fűtéstekerőket , és egyből meglátod rá van-e dugva a belső levegő keringetető gombra a vákumcső. Ha nem hallatszik a kikapcsoláskor ahogy bezáródik a zsalu akkor valószínűleg nem. A középkonzol kibontásáról találsz leírást a GYÍK-topicban pölö a műszerfal világítás cseréjénél. Megnézheted még az anyósoldali lábtérben fellül középen nincs-e leugorva a bowden vége a hideg-meleg álllító csappantyúról.

Köszönöm, holnap megnézem a bowdent (tényleg olyan, mintha csak üresen forogna, amikor tekerem a hőfogszabályzót)!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha a hűtővíz szép lassan, fokozatosan éri el a 90 fokot, és nem figyelhető meg amit írtak itt többen, hogy sokáig hideg marad és utána hirtelen elönti a forróság akkor megint halódik a termosztátom?

Fél éve lett cserélve a termosztát, a vízpumpa 1 éves, a víz szép tiszta.

Ennyit bírt? :/

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha a hűtővíz szép lassan, fokozatosan éri el a 90 fokot, és nem figyelhető meg amit írtak itt többen, hogy sokáig hideg marad és utána hirtelen elönti a forróság akkor megint halódik a termosztátom?

Fél éve lett cserélve a termosztát, a vízpumpa 1 éves, a víz szép tiszta.

Ennyit bírt? :/

Sztem amíg menet közben tartja a 92-t, addig ne aggódj ezen, majd a téli hidegben derül ki, hogy valóban rossz-e, vagy csak úgy gondolod.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ezt a kérdést már az Elektronika topicban is feltettem (és válasz is érkezett), de felteszem itt is, hátha tudtok rá mondani valami hasznosat.

Tehát arról van szó, hogy 2001-es gyártmányú Astra Classicba építtetek be klímát.

Megrendeltem a komplett cuccot, és elvittem beszereltetni (egy 1996-os Astrából lett kibontva). Másnap hívott a szerelő, hogy a cucc be van szerelve, de át kell kábelezni, mert a kábelköteg, ami a klímához tartozik, nem kompatibilis autómmal. Egy kisebb vagyonért persze átkábelezhető 3nap alatt (azóta egy hét telt el).

Mivel nem volt más választásom, rábólintottam, de meg akartalak benneteket kérdezni, hogy ilyen van (mármint, hogy nem kompatibilis a két Astra klíma csatlakozása)? Valóban olyan marha nagy meló ezt átkábelezni? Nem létezik esetleg olyan "konvertel kábel szett", ami ezt a problémát megoldja?

Azóta sikerült beszélnem az emberkével, akitől a cuccot vettem és azt mondta, hogy ő relétáblát is küldött, tehát csak akörül kellett volna varálni (ráadásul kapcsolási rajzot is lehet szerezni hozzá), és tuti nem lehet ez ilyen nagy meló.

Akkor mi kerül nekem ennyibe (ha feltételezzük, hogy nem b*nak át)?

Válaszotokat előre is nagyon köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ezt a kérdést már az Elektronika topicban is feltettem (és válasz is érkezett), de felteszem itt is, hátha tudtok rá mondani valami hasznosat.

Tehát arról van szó, hogy 2001-es gyártmányú Astra Classicba építtetek be klímát.

Megrendeltem a komplett cuccot, és elvittem beszereltetni (egy 1996-os Astrából lett kibontva). Másnap hívott a szerelő, hogy a cucc be van szerelve, de át kell kábelezni, mert a kábelköteg, ami a klímához tartozik, nem kompatibilis autómmal. Egy kisebb vagyonért persze átkábelezhető 3nap alatt (azóta egy hét telt el).

Mivel nem volt más választásom, rábólintottam, de meg akartalak benneteket kérdezni, hogy ilyen van (mármint, hogy nem kompatibilis a két Astra klíma csatlakozása)? Valóban olyan marha nagy meló ezt átkábelezni? Nem létezik esetleg olyan "konvertel kábel szett", ami ezt a problémát megoldja?

Azóta sikerült beszélnem az emberkével, akitől a cuccot vettem és azt mondta, hogy ő relétáblát is küldött, tehát csak akörül kellett volna varálni (ráadásul kapcsolási rajzot is lehet szerezni hozzá), és tuti nem lehet ez ilyen nagy meló.

Akkor mi kerül nekem ennyibe (ha feltételezzük, hogy nem b*nak át)?

Válaszotokat előre is nagyon köszönöm.

Pedig lehet. Vagy egyszerűen egy olyan emberkéhez sikerült vinned, aki vagy lusta manuálisan megoldani a dolgot, vagy nem is ért pl. a rajz olvasásához, csak az egyforma csatik összedugásáig terjed a tudása.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ezt a kérdést már az Elektronika topicban is feltettem (és válasz is érkezett), de felteszem itt is, hátha tudtok rá mondani valami hasznosat.

Tehát arról van szó, hogy 2001-es gyártmányú Astra Classicba építtetek be klímát.

Megrendeltem a komplett cuccot, és elvittem beszereltetni (egy 1996-os Astrából lett kibontva). Másnap hívott a szerelő, hogy a cucc be van szerelve, de át kell kábelezni, mert a kábelköteg, ami a klímához tartozik, nem kompatibilis autómmal. Egy kisebb vagyonért persze átkábelezhető 3nap alatt (azóta egy hét telt el).

Mivel nem volt más választásom, rábólintottam, de meg akartalak benneteket kérdezni, hogy ilyen van (mármint, hogy nem kompatibilis a két Astra klíma csatlakozása)? Valóban olyan marha nagy meló ezt átkábelezni? Nem létezik esetleg olyan "konvertel kábel szett", ami ezt a problémát megoldja?

Azóta sikerült beszélnem az emberkével, akitől a cuccot vettem és azt mondta, hogy ő relétáblát is küldött, tehát csak akörül kellett volna varálni (ráadásul kapcsolási rajzot is lehet szerezni hozzá), és tuti nem lehet ez ilyen nagy meló.

Akkor mi kerül nekem ennyibe (ha feltételezzük, hogy nem b*nak át)?

Válaszotokat előre is nagyon köszönöm.

Pedig eléggé átk**ás szaga van ennek. Az nem világos, hogy mit akar átkábelezni? Motor kábelköteget? Vagy a beltéri részt? Most ki akarja cserélni az egészet? Vett hozzá egy másikat és azt rakja be? Vagy mi van??? :D

Nem igazán értem mi köze ennek a klímához... talán annyi, hogy a klímától jön 3 vezeték, ami a motor elektronikához kapcsolódik. Ez emeli meg a fordulatszámot, ha alapjáraton indul be a klíma. De ezeknek a bekötése kb 10 perc munka. :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok 1.4 f astra 99évj , 1500 km-el ez előtt tölöttem fel a kiegyenlitő tartály fagyálóval kb most is annyit mentem el vele és már megint a kiegyenlitő tartály alján van a fagyálószint,

kérdés hogy a termosztát ha tönkre megy forralja-e a vizet és elpárologhat e a fagyállóm?

víztócsa nincs a kocsi alatt, az olaj nem vizes , a fagyálló nem olajos, hűtő bekapcsol., a hőmérséklet 90-100 között szokott ingadozni néha 1mm át megy 100főlé de vissza hűl, viszont akkor se megy le 90 ig

hol lehet vajon a hiba ?????

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok 1.4 f astra 99évj , 1500 km-el ez előtt tölöttem fel a kiegyenlitő tartály fagyálóval kb most is annyit mentem el vele és már megint a kiegyenlitő tartály alján van a fagyálószint,

kérdés hogy a termosztát ha tönkre megy forralja-e a vizet és elpárologhat e a fagyállóm?

víztócsa nincs a kocsi alatt, az olaj nem vizes , a fagyálló nem olajos, hűtő bekapcsol., a hőmérséklet 90-100 között szokott ingadozni néha 1mm át megy 100főlé de vissza hűl, viszont akkor se megy le 90 ig

hol lehet vajon a hiba ?????

Szerintem valahol van egy repedés valamelyik csövön, vagy a hűtőd ereszt egy picit, és csak nyomás alatt jön belőle :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok 1.4 f astra 99évj , 1500 km-el ez előtt tölöttem fel a kiegyenlitő tartály fagyálóval kb most is annyit mentem el vele és már megint a kiegyenlitő tartály alján van a fagyálószint,

kérdés hogy a termosztát ha tönkre megy forralja-e a vizet és elpárologhat e a fagyállóm?

víztócsa nincs a kocsi alatt, az olaj nem vizes , a fagyálló nem olajos, hűtő bekapcsol., a hőmérséklet 90-100 között szokott ingadozni néha 1mm át megy 100főlé de vissza hűl, viszont akkor se megy le 90 ig

hol lehet vajon a hiba ?????

Ha termosztáthiba miatt nem lenne hűtésed, és forralná a vizet, a mutató a pirosban lett volna (volt ott?) és a moci előbb-utóbb beállt volna. Az lehet amit Daw irt. Amúgy sem forr, csak talán 110fok felett amikor műszer már kiakad. :D

Link to comment
Megosztás:

Ha termosztáthiba miatt nem lenne hűtésed, és forralná a vizet, a mutató a pirosban lett volna (volt ott?) és a moci előbb-utóbb beállt volna. Az lehet amit Daw irt. Amúgy sem forr, csak talán 110fok felett amikor műszer már kiakad. :D

pirosban sosem volt, nyomás alatt ereszt a hűtőből azt hogy lehet észre venni?

Link to comment
Megosztás:

pirosban sosem volt, nyomás alatt ereszt a hűtőből azt hogy lehet észre venni?

Végignézed a csöveket, megnyomkodod, meg-tekergeted, hogy lásd a bilincs tövénél (időnként a bilincs belevág a szélébe, és ott szétnyílik egy picit) Ha nem látsz kirepedezett, csonkról kicsit lecsúszott, vagy nem rendesen rögzített bilincset, akkor mehetsz a hűtőnek. Igazából kiszedve lehetne esély megtalálni egy ilyen pici eresztést :D Egy ötletem még van, amivel én is szívtam egy darabig, mire rájöttem... A kiegyenlítő tartály felső visszafolyó ága, egy fém csöcsre van rábilincselve, a fém csöcs másik fele, pedig bele van olvasztva a tartály műanyagjába. Nah nekem ezen a részen eresztett el, és a fém cső, amire rá volt bilincselve a visszafolyó cső, mozgott a tartály anyagában. Ki nem esett, de nem is tömített, és ott hallottam időnként sziszegést, meg fogyott is egy picit a víz, csak nem találtam hogy hol. Aztán sziszegés közben sikerült megtalálni, hogy honnan jön a hang, és akkor tűnt fel, hogy a fém csövecskét, ki tudom húzni a tartályból, annyira elengedte a műanyag.

Link to comment
Megosztás:

pirosban sosem volt, nyomás alatt ereszt a hűtőből azt hogy lehet észre venni?

Én már találkoztam ilyennel, azt csináltam, hogy hagytam alapjáraton felmelegedni a vizet annyira, hogy beindult a venti, ekkor kezdett a hűtő egyik sarkánál egy injekciós tű nagyságú kis vízfolyás jelentkezni. Én így találtam meg.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.