daykiller Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Klímagáz kevés benne. :icon4: Neeshow! Tiéd az elég összetett jelenség több hiba is lehet amit külön kellene vizsgálni, kezdjük a fűtéssel: - kiugrott a bowden vagy eltört egy "pöcök" ami tartja. - fűtéscsap hiba - vízköves a radiátor ezért kevés víz kering benne. klíma: - kevés a klímagáz - szárítószűrű elkoszolódott és lassú a keringés nincs hatékony hűtés - lehet a fenti bowden hiba is, nem veszi le a fűtést Klímával nem szabad leállítani az autót nem tesz jót a kompresszornak, megállás előtt kb. 20 msp-el kapcsold ki és nyomd rá a max. venti fokozatot ilyenkor kinyomja a kondenzvíz nagy részét és nem lesz gombatenyészet a fűtésboxban. Klímafertőtlenítést így tovább lehet húzni nálam 2 szezont is kibír. ;) őőő. nem akarok belepofázni (nagyon :icon4:), de nálam például ha bekapcsolt klímával lelövöm a motort, akkor egy ideig még üzemel a fűtőventilátor. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Enyém még nem ilyen pedig az is gyári csak 93-as autóból való. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kokó76 Elküldve Július12, 2011 Megoszt Elküldve Július12, 2011 Pedig 1 hete töltötték fel a klímámat! Az én oldalamon jól is hűt,de az utas oldalon meleg levegő jön! Link to comment Megosztás: More sharing options...
csocsesz Elküldve Július12, 2011 Megoszt Elküldve Július12, 2011 Hát nekem csak a digitális Diaviához van kapcsrajzom, be is linkeltem az elektromos topicban. Keresd meg, 23193-as hozzászólás. Ott be is jelöltem a ventilátor fokozatokhoz való vezetékeket. Nem tudom, hogy ez jó-e a tiedhez, de megnézed, egy próbát megér. Köszi. Méregetek tovább a rajz a lapján. Link to comment Megosztás: More sharing options...
neeshow Elküldve Július12, 2011 Megoszt Elküldve Július12, 2011 Klímagáz kevés benne. :D Neeshow! Tiéd az elég összetett jelenség több hiba is lehet amit külön kellene vizsgálni, kezdjük a fűtéssel: - kiugrott a bowden vagy eltört egy "pöcök" ami tartja. - fűtéscsap hiba - vízköves a radiátor ezért kevés víz kering benne. klíma: - kevés a klímagáz - szárítószűrű elkoszolódott és lassú a keringés nincs hatékony hűtés - lehet a fenti bowden hiba is, nem veszi le a fűtést Klímával nem szabad leállítani az autót nem tesz jót a kompresszornak, megállás előtt kb. 20 msp-el kapcsold ki és nyomd rá a max. venti fokozatot ilyenkor kinyomja a kondenzvíz nagy részét és nem lesz gombatenyészet a fűtésboxban. Klímafertőtlenítést így tovább lehet húzni nálam 2 szezont is kibír. :icon4: Köszi! Ellenőrizni fogjuk egyesével a fentieket, remélem meglesz a hiba forrása! Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Please help! Próbálom az utasoldali lábteret összerakni, de onnan még pár dolog hiányzik. :D Van lábtérfűtéscsövem és annak az alsó takaróeleme, de más sajnos nincs... Íme: A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A sárga kocka meg a lila rész helyére kellene még valami. A sárga helyre pl a kesztyűtartó alatti polc lehet a megoldás? A réz fűtéscsövet (képen a lila) mi fogja takarni? Van oda gyárilag valami értelmes műanyagidom? :icon4: Ha valakinek van esetleg egy hasonló szögből készült képe ezekről, annak örülnék. :icon4: (Az előbb lemaradt a kép...) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Please help! Próbálom az utasoldali lábteret összerakni, de onnan még pár dolog hiányzik. :icon4: Van lábtérfűtéscsövem és annak az alsó takaróeleme, de más sajnos nincs... Íme: A sárga kocka meg a lila rész helyére kellene még valami. A sárga helyre pl a kesztyűtartó alatti polc lehet a megoldás? A réz fűtéscsövet (képen a lila) mi fogja takarni? Van oda gyárilag valami értelmes műanyagidom? :icon4: Ha valakinek van esetleg egy hasonló szögből készült képe ezekről, annak örülnék. ;) Kép is van? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
yankee Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Please help! Próbálom az utasoldali lábteret összerakni, de onnan még pár dolog hiányzik. :D Van lábtérfűtéscsövem és annak az alsó takaróeleme, de más sajnos nincs... A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A sárga kocka meg a lila rész helyére kellene még valami. A sárga helyre pl a kesztyűtartó alatti polc lehet a megoldás? A réz fűtéscsövet (képen a lila) mi fogja takarni? Van oda gyárilag valami értelmes műanyagidom? :icon4: Ha valakinek van esetleg egy hasonló szögből készült képe ezekről, annak örülnék. ;) (Az előbb lemaradt a kép...) Én láttam ezeket a takarókat annó el is hozhattam volna ingyen de nem hoztam... A anyós lábtérhez még kell a polc, és az alá megy a képen lévő takaró. A rézcsövet szintén takarja egy gyári elem aminek pont az a formálya ami ott elfér. Létezik gyárilag. Sőt a vezető lábtérhez is létezik olyan takaró ami a képen van. Annó nem hoztam el a havertól, de már azóta én is meg bántam. :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Július14, 2011 Megoszt Elküldve Július14, 2011 Hellótok! Olyat kérdeznék, hogy a középkonzolon a hűtés fűtés az másnál is a jobb oldali gyengébb vagy csak nálam? Vagy csak én érzem úgy? Rákapcsolom hidegre és alig fúj, a bal oldali azért jóval jobban. 3-ason már jobban érezni. Ha ráhúzom a meleg levegőre akkor meg nyomatja mint állat, a jobb oldali is. Szét lehet csúszva valami vagy alapból ilyen? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július14, 2011 Megoszt Elküldve Július14, 2011 Hellótok! Olyat kérdeznék, hogy a középkonzolon a hűtés fűtés az másnál is a jobb oldali gyengébb vagy csak nálam? Vagy csak én érzem úgy? Rákapcsolom hidegre és alig fúj, a bal oldali azért jóval jobban. 3-ason már jobban érezni. Ha ráhúzom a meleg levegőre akkor meg nyomatja mint állat, a jobb oldali is. Szét lehet csúszva valami vagy alapból ilyen? :icon4: A középső beömlőkhöz a feljövő cső, gyakorlatilag a bal oldali mögött van, és onnan nyílik szét tölcsérbe. A jobboson mindig kevesebb fog jönni valamivel :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Július14, 2011 Megoszt Elküldve Július14, 2011 A középső beömlőkhöz a feljövő cső, gyakorlatilag a bal oldali mögött van, és onnan nyílik szét tölcsérbe. A jobboson mindig kevesebb fog jönni valamivel :D Ahha hasonlóra tippeltem, (a lehet szétesett valamin kívül) de legalább most már tudom is! Köszi! :icon4: Szóval nincs baja, csak ilyen! Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Július15, 2011 Megoszt Elküldve Július15, 2011 Nem tudom, hogy kit mennyire érdekel, de örömmel jelenthetem, hogy végre sikerült befejezni a klímaszerelést. :D Menni már lehet a kocsival, de hogy lesz-e benne hideg is azt még nem tudom. Még nincs feltöltve a rendszer. ;) Fűteni lehet vele az biztos, mert próbáltam. Kezelést még gyakorolni kell, de majd rájövök, kitapasztalom. :icon4: Pár fura dolgot viszont már észrevettem a próbaúton. A vízhőmérséklet nem ment a kék sáv fölé. Amikor meg felnyomtam próbaképpen a fűtést, (vagyis hőmérsékletet) később nem lehetett kikapcsolni. Hiába vettem vissza a hőmérsékletet csak langyosodott, de nem kapcsolt le a fűtés. Amikor megálltam, megnéztem a hűtőt és meleg volt, és a csövek is. Tehát nyitva volt, a víz viszont csak kb 90 körül lehetett. A gomba és a hűtő is zsír új. A gomba elvileg 95-100 közötti, szóval nem tudom mi lehet... :icon4: Minden esetre folytatom a tesztelést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Július16, 2011 Megoszt Elküldve Július16, 2011 Nem tudom, hogy kit mennyire érdekel, de örömmel jelenthetem, hogy végre sikerült befejezni a klímaszerelést. :D Menni már lehet a kocsival, de hogy lesz-e benne hideg is azt még nem tudom. Még nincs feltöltve a rendszer. ;) Fűteni lehet vele az biztos, mert próbáltam. Kezelést még gyakorolni kell, de majd rájövök, kitapasztalom. :icon4: Pár fura dolgot viszont már észrevettem a próbaúton. A vízhőmérséklet nem ment a kék sáv fölé. Amikor meg felnyomtam próbaképpen a fűtést, (vagyis hőmérsékletet) később nem lehetett kikapcsolni. Hiába vettem vissza a hőmérsékletet csak langyosodott, de nem kapcsolt le a fűtés. Amikor megálltam, megnéztem a hűtőt és meleg volt, és a csövek is. Tehát nyitva volt, a víz viszont csak kb 90 körül lehetett. A gomba és a hűtő is zsír új. A gomba elvileg 95-100 közötti, szóval nem tudom mi lehet... :icon4: Minden esetre folytatom a tesztelést. grat! ;) Én meg éppen most szedem ki a klíma hűtőt... rossz lett a hegesztése... ;) Na meg 1 db szelepet kellett cserélni. Elvileg jövő hétvégén már hűteni fog!!! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július16, 2011 Megoszt Elküldve Július16, 2011 Nem tudom, hogy kit mennyire érdekel, de örömmel jelenthetem, hogy végre sikerült befejezni a klímaszerelést. :D Menni már lehet a kocsival, de hogy lesz-e benne hideg is azt még nem tudom. Még nincs feltöltve a rendszer. ;) Fűteni lehet vele az biztos, mert próbáltam. Kezelést még gyakorolni kell, de majd rájövök, kitapasztalom. :icon4: Pár fura dolgot viszont már észrevettem a próbaúton. A vízhőmérséklet nem ment a kék sáv fölé. Amikor meg felnyomtam próbaképpen a fűtést, (vagyis hőmérsékletet) később nem lehetett kikapcsolni. Hiába vettem vissza a hőmérsékletet csak langyosodott, de nem kapcsolt le a fűtés. Amikor megálltam, megnéztem a hűtőt és meleg volt, és a csövek is. Tehát nyitva volt, a víz viszont csak kb 90 körül lehetett. A gomba és a hűtő is zsír új. A gomba elvileg 95-100 közötti, szóval nem tudom mi lehet... :icon4: Minden esetre folytatom a tesztelést. Majd a klíma feltöltésénél jön elő a hiba, vagy nem. ;) Akkor kicsit megvariálódik néhány vezérlés. ;) A fűtés-megmaradás hibára van egy tippem, de ahhoz műszerfal kibontás kell... Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Július16, 2011 Megoszt Elküldve Július16, 2011 Majd a klíma feltöltésénél jön elő a hiba, vagy nem. ;) Akkor kicsit megvariálódik néhány vezérlés. :lol: A fűtés-megmaradás hibára van egy tippem, de ahhoz műszerfal kibontás kell... Azt nem akarom még egyszeeeeerr...!!! :icon4: ;) Próbálgattam tovább: az valószínűnek látszik, hogy nincs elég vákuum a rendszerben. A belső keringetés ajtói csak kb 3/4-ig zárnak le, továbbá a műszerfali befúvást nem lehet kikapcsolni, a lábteret meg bekapcsolni, és nem záródik el a fűtés sem. (Ez nyáron elég sz*r!! :D ) Mivel ez mind a vákuummal megy, szerintem ez lehet a közös pont. Ami azért gáz, mert rohadt mélyen van minden. Igaz, hogy a vákuumrendszer tartálya hiányzik, mert az a D.E.T nem adta oda, én meg akkor nem tudtam, hogy kell hozzá. Lehet, hogy ez okozza a vákuum gyengeségét? Vagy ereszt valahol... de azt hogy találom meg?? ;) Sajna a víz lassan melegszik, de ha felküzdi magát 95-100 közé akkor ott marad. 100 fölött be is indult a venti, de csak pár másodpercre. ;) De hogy miért? :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Július16, 2011 Megoszt Elküldve Július16, 2011 grat! :D Én meg éppen most szedem ki a klíma hűtőt... rossz lett a hegesztése... :icon4: Na meg 1 db szelepet kellett cserélni. Elvileg jövő hétvégén már hűteni fog!!! :icon4: Thx. ;) De lesz még munkám vele mire minden működni fog... De legalább te sem unatkozol. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július16, 2011 Megoszt Elküldve Július16, 2011 Azt nem akarom még egyszeeeeerr...!!! :icon4: ;) Próbálgattam tovább: az valószínűnek látszik, hogy nincs elég vákuum a rendszerben. A belső keringetés ajtói csak kb 3/4-ig zárnak le, továbbá a műszerfali befúvást nem lehet kikapcsolni, a lábteret meg bekapcsolni, és nem záródik el a fűtés sem. (Ez nyáron elég sz*r!! :icon4: ) Mivel ez mind a vákuummal megy, szerintem ez lehet a közös pont. Ami azért gáz, mert rohadt mélyen van minden. Igaz, hogy a vákuumrendszer tartálya hiányzik, mert az a D.E.T nem adta oda, én meg akkor nem tudtam, hogy kell hozzá. Lehet, hogy ez okozza a vákuum gyengeségét? Vagy ereszt valahol... de azt hogy találom meg?? ;) Sajna a víz lassan melegszik, de ha felküzdi magát 95-100 közé akkor ott marad. 100 fölött be is indult a venti, de csak pár másodpercre. ;) De hogy miért? ;) Csak a belső keringetés üzemel vákuummal. :lol: A többi bowdenes. Szerintem lesz még egy köröd azzal a középbox-szal. : :D Amúgy klímásnál a elzáródik a víz útja a fűtőradiátorban, ha tökig van hidegre tekerve a cucc. :lol: Legalábbis ha gyári. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Július16, 2011 Megoszt Elküldve Július16, 2011 Csak a belső keringetés üzemel vákuummal. ;) A többi bowdenes. Szerintem lesz még egy köröd azzal a középbox-szal. : :D Amúgy klímásnál a elzáródik a víz útja a fűtőradiátorban, ha tökig van hidegre tekerve a cucc. ;) Legalábbis ha gyári. :lol: Nem gyári. :icon4: Hát épp ez az! ;) A fűtést egy vákuumos szelep zárja (zárná) el. A csőben van valamennyi vákuum, mert lehet érezni, de szerintem elég kevés. Másik baj, hogy ha kézzel benyomom az elzáró dugattyút akkor szivárogni kezd a hűtővíz a dugattyú mellett. :icon4: Ott valami nagyon nem jó. Csak így meg sz*rt se ér az egész! Nyáron klíma helyett állandó fűtés...pfff. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Július16, 2011 Megoszt Elküldve Július16, 2011 Csak a belső keringetés üzemel vákuummal. :icon4: A többi bowdenes. Szerintem lesz még egy köröd azzal a középbox-szal. : :D Amúgy klímásnál a elzáródik a víz útja a fűtőradiátorban, ha tökig van hidegre tekerve a cucc. :icon4: Legalábbis ha gyári. ;) Az csak akkor, ha beépítette azt a vákuum vezérelt szelepet, amit a melegvizes cső elé szokás betenni. A hőmérséklet szabályozó vákuum szelepéről üzemelteti azt a szelepecskét, és mikor ráengeded a vákuumot, nem jut át rajta a melegvíz. Ha nincsen benne, akkor nem fog zárni, tehát állandóan kering a melegvíz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Július16, 2011 Megoszt Elküldve Július16, 2011 Nem gyári. :D Hát épp ez az! ;) A fűtést egy vákuumos szelep zárja (zárná) el. A csőben van valamennyi vákuum, mert lehet érezni, de szerintem elég kevés. Másik baj, hogy ha kézzel benyomom az elzáró dugattyút akkor szivárogni kezd a hűtővíz a dugattyú mellett. :icon4: Ott valami nagyon nem jó. Csak így meg sz*rt se ér az egész! Nyáron klíma helyett állandó fűtés...pfff. :icon4: nem szívhat valahol falsot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július16, 2011 Megoszt Elküldve Július16, 2011 Nagyon el akarjátok venni a kedvem... :icon4: ;) sz*rt se ér az egész! Nyáron klíma helyett állandó fűtés...pfff. :D ;) :icon4: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Július17, 2011 Megoszt Elküldve Július17, 2011 ;) :icon4: ;) Hát kösz! :D :icon4: Mert megérdemlem.... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Július17, 2011 Megoszt Elküldve Július17, 2011 Megadave! Kitartás én is szívok rendesen, kompresszor ki lett cserélve most akartuk feltölteni klímagázzal a rendszert, de már a vákuumot sem tartja. :D Kompresszor lett csak megbontva oda új tömítéseket is raktunk, nitrogén meg elfogyott így nem tudtuk megkeresni hol lehet a szivárgás. Vákuum tartály az fontos, bármelyik bontóban lehet szerezni ha a környéken nem találsz szóljál és szétnézek nálunk. :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Július17, 2011 Megoszt Elküldve Július17, 2011 Megadave! Kitartás én is szívok rendesen, kompresszor ki lett cserélve most akartuk feltölteni klímagázzal a rendszert, de már a vákuumot sem tartja. ;) Kompresszor lett csak megbontva oda új tömítéseket is raktunk, nitrogén meg elfogyott így nem tudtuk megkeresni hol lehet a szivárgás. Vákuum tartály az fontos, bármelyik bontóban lehet szerezni ha a környéken nem találsz szóljál és szétnézek nálunk. ;) Köszi a bíztatást! :lol: Legalább te!... ;) Csak hogy ugyanarról beszéljünk: olyan tartály hiányzik, ami a motorból jövő vákuumcsőhöz csatlakozik, és pollenszűrő mellett van az esőlefolyó alatt. Ilyen van a gyári klímásokban is? :icon4: Mert ha alapból diaviás cucc, mint ahogy fűtészáró szelep (ami könnyen lehet, hogy rossz) akkor olyat most honnan a bánatból szerzek?! :icon4: Itt a környéken én csak 1 bontót ismerek, de akármikor mentem oda, sose volt semmijük Astra F-hez. :D Esetleg, ha utánanéznél ezeknek azt megköszönném. :lol: Én meg feltúrom a netet, hátha akad valami... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csücsök Elküldve Július17, 2011 Megoszt Elküldve Július17, 2011 Kitartás én is szívok rendesen, kompresszor ki lett cserélve most akartuk feltölteni klímagázzal a rendszert, de már a vákuumot sem tartja. :icon4: Kompresszor lett csak megbontva oda új tömítéseket is raktunk, nitrogén meg elfogyott így nem tudtuk megkeresni hol lehet a szivárgás. Én is szopok az idén a klímával. Elkezdődött a nyár, nyomás klímát tölteni. Feltöltik, beindít, jön a hideg levegő, kifizetem a töltést, olyan hangja lett a kompresszornak, mintha egy konzervdobozban 3 anyát ráznál. Jó, irány kompresszort keresni. Szerencsére az első bontóban volt, gáz le, kompresszor csere, gáz vissza. Kuss van és hideg. Közben motorgenerál, mert megadta magát a hengerfejtömítés, és ha már a hengerfejet lekaptuk, haccoljon. Már az első nap, ahogy alulról figyeltem az autót, látom, hogy a kompresszor alján, ahol össze van illesztve a 2 fél, szépen gyöngyözik az olaj. Természetesen mire kész lett az autó, nyomnám a klímát be, semmi. Most pénteken elvittem szervizbe, azt mondták, tegnapra kész. Hát nem lett kész. Ezidáig csak a klímára 35e ment el, a generál az kb. 60e (tömítések, hengerfej felújítás, szelepszárszimeringek, vezműszíj, főtengelyszimering, gyűrűk, olaj, stb.), és még hátra van a mostani ami, alsó hangon lesz 40e (kompresszortömítés, tömszelence, töltés, munkadíj). Mondjuk eddig (2009. nyarától, kb. 35-40e km) csak a kötelezőket kérte és kapta (fék, olaj, üzemanyag :icon4: + 1 lambdaszonda), és ezalatt bőven megspóroltam annyit a gázon, hogy ez beleférjen. Igaz, azt a pénzt soha nem tettem félre. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts