Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Hy Mindenki!

Sikerült a fűtőradiátort kiszedni az Astra F emből és már várom az újat.Az autó most eléggé szét lett kapva a fránya fűtóradi miatt.Sajnos elég sok víz került mint utólag kiderült az utastér szőnyegeire és az az alatti gumis,szivacsos betétekre(be).Most száradnak.Ha ez meglesz akkor az új fűtőradiátor be.A rendszer újra feltölt,és minden ok.Kösz az infókat és a segítséget azoknak akik a rendelkezésemre álltak.Most már én is tudom hogy a fűtőradiátor csere mi fán terem.

Nem tudom hogy off e a kérdés de érdekelne hogy honnan vagy épp kinek lenne egy hűtőventillátor motorja Astra Fhez.Az enyém csapágyas lett.A gond ott volt,van hogy a csapágycserét megoldottam de összeszerelés után derült ki hogy a kommutátor repedt,így sajna a forgórész dobós az egész mindennel együtt.Pedig elég szép állapotban volt.a szénkefék is alig voltak kopottak.Szóval nekem elég lenne csak egy motor,mert a lapát és a keret még használható tovább.

Ha valaki tudna segíteni azt megköszönném.

Üdv:

Lacus

Link to comment
Megosztás:

Létezik kétfokozatú hőfokkapcsoló is aminek ugyanúgy 3 lába van és két bimetálos de csak ventit és egy előtét ellenállást tud kapcsolni, így kétfokozatú ventilátoros hűtés van, sajnos ezzel a gombával szokták összekeverni a klímásat.

Szivárgást könnyű megtalálni ha feltöltéskor raknak bele UV-s jelölő anyagot, leggyakrabban a kompresszor szimeringje szokott szivárogni vagy ha már elég régiek a gumicsövek ott szokott elszökni egy kicsi gáz pl. 1 év alatt akár a gáz negyede. Fontos, hogy havonta legalább egyszer legyen bekapcsolva a klíma 5-10 percre, persze télen nehéz betartani de ha sikerül akkor nem tud annyi gáz megszökni a rendszerből. Beépítésnél érdemes minden tömítést cserélni, vákumolás után ha van rá lehetőség 1 hétig nitrogénnel feltöltve járni és tesztelni a klímát ha a nitrogén sem szökik meg belőle akkor tutira jó lesz. :D Még egy fontos ha bontott klímát építesz be a szárítószűrőt is mindenféleképpen cseréld ki, amúgy 4 évente lenne cserés.

Klímás hőgombát lehet kapni a Csergő-nél, Unix-nál, Bárdi-nál és persze Opel márkaszervizekben is de ott drágább.

Egyelőre még egy próbatöltést adok neki. Most csak arra lennék kíváncsi, hogy működik-e. Aztán ha tényleg tökéletesen üzemel, akkor le lesz cserélve elvileg a szűrő. Még ugye nem sikerült működésre bírni... :S

Link to comment
Megosztás:

Próbatöltésre elegendő a nitrogén, működik vele minden csak hűteni nem fog. :D

Ha nem szökött el belőle akkor jöhet az igazi klímagázos töltés.

Lacus!

Nekem elvileg van hűtőventi motorom csak egy GM szám kellene róla, hogy tudjam jó-e a tiédhez.

Link to comment
Megosztás:

Próbatöltésre elegendő a nitrogén, működik vele minden csak hűteni nem fog. :D

Ha nem szökött el belőle akkor jöhet az igazi klímagázos töltés.

Lacus!

Nekem elvileg van hűtőventi motorom csak egy GM szám kellene róla, hogy tudjam jó-e a tiédhez.

Hello!

A motoron a következő számok találhatóak.Bosch GPC 12 V 0130 304 234 szerintem ez a sorozatszám , GM 90449244 ez pedig a gm szám lehet.De az is lehet hogy pont fordítva.A lényeg h ez van rajta.

Válaszod előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Ma csináltattam meg a klímát, már van friss hegyilevegő az autóban :D Kompresszort kellett cserélni. A régi megadta magát... 18-ért szereztek egy bontottat, most az van benne és kellemesen hűs a levegő :D Na de hol van ebben a szárítószűrő, és hogy néz ki?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, pár napja lettem tulaja egy x16xel 96-os F astrának. Utólagosan beépített digit klíma van benne. A problémám a következő lenne: Az autó vize 5-10 perc alapjárás után eléri a 95fokot, a termosztát nyit a hűtő hirtelen lesz meleg. A hűtőventillátor viszont nem kapcsol be, az akkor megy amikor a klímát is bekapcsolom. A klíma hűtőn nincs külön ventillátor(nem tudom, egyáltalán kell-e rá). Menet közben, akár autópályán is 130-nál van hogy a víz felmegy 100 fokig, aztán egyszer leesik 90-92fokra, aztán vissza megy 100ig. Szerintetek mi lehet a probléma? Hőfokmérő gomba? Van különbség a klíma nélküli és a klímás F astrák hőgombája között? Mi lehetne a megoldás? Válaszokat előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, pár napja lettem tulaja egy x16xel 96-os F astrának. Utólagosan beépített digit klíma van benne. A problémám a következő lenne: Az autó vize 5-10 perc alapjárás után eléri a 95fokot, a termosztát nyit a hűtő hirtelen lesz meleg. A hűtőventillátor viszont nem kapcsol be, az akkor megy amikor a klímát is bekapcsolom. A klíma hűtőn nincs külön ventillátor(nem tudom, egyáltalán kell-e rá). Menet közben, akár autópályán is 130-nál van hogy a víz felmegy 100 fokig, aztán egyszer leesik 90-92fokra, aztán vissza megy 100ig. Szerintetek mi lehet a probléma? Hőfokmérő gomba? Van különbség a klíma nélküli és a klímás F astrák hőgombája között? Mi lehetne a megoldás? Válaszokat előre is köszi!

Ha vissszamegy 90-92-re akkor mi a probléma? :D Akkor kapcsolt a venti :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, pár napja lettem tulaja egy x16xel 96-os F astrának. Utólagosan beépített digit klíma van benne. A problémám a következő lenne: Az autó vize 5-10 perc alapjárás után eléri a 95fokot, a termosztát nyit a hűtő hirtelen lesz meleg. A hűtőventillátor viszont nem kapcsol be, az akkor megy amikor a klímát is bekapcsolom. A klíma hűtőn nincs külön ventillátor(nem tudom, egyáltalán kell-e rá). Menet közben, akár autópályán is 130-nál van hogy a víz felmegy 100 fokig, aztán egyszer leesik 90-92fokra, aztán vissza megy 100ig. Szerintetek mi lehet a probléma? Hőfokmérő gomba? Van különbség a klíma nélküli és a klímás F astrák hőgombája között? Mi lehetne a megoldás? Válaszokat előre is köszi!

Bár nem vagyok szakértő, de szerintem az égvilágon semmi baja a kocsidnak.

A hűtőventit a klíma elektronikája kapcsolja, és nem kell ehhez a típusú klímához külön venti. Ha időnként felmegy 100 köré, de aztán visszaesik az azt mutatja, hogy kapcsol a termosztát és működik a venti is. Szerintem nincs klímás/nem-klímás gomba, de ezt majd a szakértők megmondják. :D

Nem tudnál esetleg, képeket feltölteni a klímáról? A motortérről, a csövekről, a hűtőről, elektronikáról stb? Vagy ha a közelben laksz szívesen megnézném élőben is.

Link to comment
Megosztás:

Ha vissszamegy 90-92-re akkor mi a probléma? :D Akkor kapcsolt a venti :D

Helyesbítek, bocsánat 95-97-re megy vissza. Van egy 1.4-es SE-motoros F astránk is abból tudom, hogy a normál a 90 fok és 95nél kapcsol a venti, de akkor vagy lámpánál állok vele pár percet vagy a kapu elött amíg kinyitom. Ennél viszont minimum 95 fokig megy vissza menet közben!!! de inkább 100-on van. A rendes hűtőventillátor csak akkor kapcsol be ha bekapcsolom a klímát. A klíma hűtőn nincs ventillátor.

Link to comment
Megosztás:

Bár nem vagyok szakértő, de szerintem az égvilágon semmi baja a kocsidnak.

A hűtőventit a klíma elektronikája kapcsolja, és nem kell ehhez a típusú klímához külön venti. Ha időnként felmegy 100 köré, de aztán visszaesik az azt mutatja, hogy kapcsol a termosztát és működik a venti is. Szerintem nincs klímás/nem-klímás gomba, de ezt majd a szakértők megmondják. :D

Nem tudnál esetleg, képeket feltölteni a klímáról? A motortérről, a csövekről, a hűtőről, elektronikáról stb? Vagy ha a közelben laksz szívesen megnézném élőben is.

Zalában lakom, képet tudok mutatni csak csinálnom kell:)

Link to comment
Megosztás:

Zalában lakom, képet tudok mutatni csak csinálnom kell:)

Hú, az marha jó lenne. Nekem van egy bontott diavia digitklímám és küszöbön áll a beszerelése. Jó lenne ha nem kellene annyit rögtönözni és találgatni, hogy mi hova való.

Mindenről minél több képet tudnál csinálni annál jobb lenne (nekem) :D

Neked meg az öröm, hogy tudtál valakinek segíteni. :D

Link to comment
Megosztás:

Helyesbítek, bocsánat 95-97-re megy vissza. Van egy 1.4-es SE-motoros F astránk is abból tudom, hogy a normál a 90 fok és 95nél kapcsol a venti, de akkor vagy lámpánál állok vele pár percet vagy a kapu elött amíg kinyitom. Ennél viszont minimum 95 fokig megy vissza menet közben!!! de inkább 100-on van. A rendes hűtőventillátor csak akkor kapcsol be ha bekapcsolom a klímát. A klíma hűtőn nincs ventillátor.

A műszer által mutatott értékek erősen tájékoztató jellegűek, nagyjából annyit kell foglalkozni vele, hogy ha kék akkor hideg, ha piros akkor sz.pás van, a kettő között meg mutogat, az rendben van

Ráadásul van 1 és 2 sebességű gomba is, a 2sebességű alacsonyabb hőmérsékletnél már kapcsol, és picivel 100 fölött tolja a 2-es fokozatot. Az egysebességes, az azt hiszem 98 körül kapcsol. :D

Link to comment
Megosztás:

Hú, az marha jó lenne. Nekem van egy bontott diavia digitklímám és küszöbön áll a beszerelése. Jó lenne ha nem kellene annyit rögtönözni és találgatni, hogy mi hova való.

Mindenről minél több képet tudnál csinálni annál jobb lenne (nekem) :D

Neked meg az öröm, hogy tudtál valakinek segíteni. :D

Akkor te bizony küldj egy mailt priv-be

Link to comment
Megosztás:

Bár nem vagyok szakértő, de szerintem az égvilágon semmi baja a kocsidnak.

A hűtőventit a klíma elektronikája kapcsolja, és nem kell ehhez a típusú klímához külön venti. Ha időnként felmegy 100 köré, de aztán visszaesik az azt mutatja, hogy kapcsol a termosztát és működik a venti is. Szerintem nincs klímás/nem-klímás gomba, de ezt majd a szakértők megmondják. :D

Nem tudnál esetleg, képeket feltölteni a klímáról? A motortérről, a csövekről, a hűtőről, elektronikáról stb? Vagy ha a közelben laksz szívesen megnézném élőben is.

Létezik, de csak gyári klímásnál van különbség. Diavia passz.

Link to comment
Megosztás:

Bár nem vagyok szakértő, de szerintem az égvilágon semmi baja a kocsidnak.

A hűtőventit a klíma elektronikája kapcsolja, és nem kell ehhez a típusú klímához külön venti. Ha időnként felmegy 100 köré, de aztán visszaesik az azt mutatja, hogy kapcsol a termosztát és működik a venti is. Szerintem nincs klímás/nem-klímás gomba, de ezt majd a szakértők megmondják. :D

Nem tudnál esetleg, képeket feltölteni a klímáról? A motortérről, a csövekről, a hűtőről, elektronikáról stb? Vagy ha a közelben laksz szívesen megnézném élőben is.

Létezik! :D Én is amiatt szívok! :S

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, pár napja lettem tulaja egy x16xel 96-os F astrának. Utólagosan beépített digit klíma van benne. A problémám a következő lenne: Az autó vize 5-10 perc alapjárás után eléri a 95fokot, a termosztát nyit a hűtő hirtelen lesz meleg. A hűtőventillátor viszont nem kapcsol be, az akkor megy amikor a klímát is bekapcsolom. A klíma hűtőn nincs külön ventillátor(nem tudom, egyáltalán kell-e rá). Menet közben, akár autópályán is 130-nál van hogy a víz felmegy 100 fokig, aztán egyszer leesik 90-92fokra, aztán vissza megy 100ig. Szerintetek mi lehet a probléma? Hőfokmérő gomba? Van különbség a klíma nélküli és a klímás F astrák hőgombája között? Mi lehetne a megoldás? Válaszokat előre is köszi!

Valószínűleg az lesz mint nálam... Nálam nem klímás kábelhez volt benne a hőkapcsoló a vízhűtőben... Annál sajnos pont fordítva van a lábkiosztás! :S Nem kapott testet a ventim. Aztán most átfordítottam, mikor kiderült, hogy a klímásé más, és egyenlőre bekötöttem a fix testre a klíma kompreszorát is... :D Holnap töltöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Az lenne a kérdésem, hogy van egy 95 ös f astram 1.6 16 szelepes klímás és ,hogy ha nincs a klímában gáz akkor is működnie (elvileg a mágnes kapcsoló kattan 1 et amikor bekapcsolom a klimát)de ennél nem.... vagy csak akkor ha fel van töltve .Tehát úgy értem , hogy ezeknél van e olyan hogyha nincs gáz akkor nem is kapcsol a klíma sem.Mert jó lenne kideríteni ,hogy egyáltalán működik e a klíma ne legyen potyára feltöltetve ha nem is jó. :D Még azt is szeretném megkérdezni ,hogy a hűtőventilátor és a klíma ventilátor egyben működik e mert amikor nekem bekapcsol akkor mind 2 1x re kapcsol :D Köszönöm a választ előre is. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Az lenne a kérdésem, hogy van egy 95 ös f astram 1.6 16 szelepes klímás és ,hogy ha nincs a klímában gáz akkor is működnie (elvileg a mágnes kapcsoló kattan 1 et amikor bekapcsolom a klimát)de ennél nem.... vagy csak akkor ha fel van töltve .Tehát úgy értem , hogy ezeknél van e olyan hogyha nincs gáz akkor nem is kapcsol a klíma sem.Mert jó lenne kideríteni ,hogy egyáltalán működik e a klíma ne legyen potyára feltöltetve ha nem is jó. :D Még azt is szeretném megkérdezni ,hogy a hűtőventilátor és a klíma ventilátor egyben működik e mert amikor nekem bekapcsol akkor mind 2 1x re kapcsol :P Köszönöm a választ előre is. :D

Szerintem akkor is bekapcsol, csak legfeljebb nem fog hűteni... Amikor én elvittem feltöltetni a rendszert, hogy legyen klímám, előtte nyomáspróbát csináltak. Aztán kiderült, hogy a kompresszor elengedte a gázt, így nem töltötték fel. Ezt nekem ingyen csinálták. A napokban javíttattam meg rendesen. Kicserélték a kompresszort és mostmár nyomja a hideget. 18-ért kaptam egy jót bontóban. :D

Link to comment
Megosztás:

Szerintem akkor is bekapcsol, csak legfeljebb nem fog hűteni... Amikor én elvittem feltöltetni a rendszert, hogy legyen klímám, előtte nyomáspróbát csináltak. Aztán kiderült, hogy a kompresszor elengedte a gázt, így nem töltötték fel. Ezt nekem ingyen csinálták. A napokban javíttattam meg rendesen. Kicserélték a kompresszort és mostmár nyomja a hideget. 18-ért kaptam egy jót bontóban. :D

Na ez nem jó hír :D Mert kattanise kattan szóval halott....viszont levettem a kupakot és benyomtam a szelepet és szisszent csak kevés volt a gáz benne :D ..

Link to comment
Megosztás:

Szerintem akkor is bekapcsol, csak legfeljebb nem fog hűteni... Amikor én elvittem feltöltetni a rendszert, hogy legyen klímám, előtte nyomáspróbát csináltak. Aztán kiderült, hogy a kompresszor elengedte a gázt, így nem töltötték fel. Ezt nekem ingyen csinálták. A napokban javíttattam meg rendesen. Kicserélték a kompresszort és mostmár nyomja a hideget. 18-ért kaptam egy jót bontóban. :D

Nekem úgy rémlik hogy gáz nélkül el se indul :D

Link to comment
Megosztás:

Na ez nem jó hír :D Mert kattanise kattan szóval halott....viszont levettem a kupakot és benyomtam a szelepet és szisszent csak kevés volt a gáz benne :D ..

Nekem nem ment a klímám kb. 3 évig, így nem is kapcsoltam be azóta, hogy kiderült a kompresszor hibája. Pénzem meg nem volt akkoriban a javíttatásra. Nekem se kapcsolt be. Most megcsináltattam. Kompresszor+feltöltés+munkadíj 40 ezerbe került...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Az lenne a kérdésem, hogy van egy 95 ös f astram 1.6 16 szelepes klímás és ,hogy ha nincs a klímában gáz akkor is működnie (elvileg a mágnes kapcsoló kattan 1 et amikor bekapcsolom a klimát)de ennél nem.... vagy csak akkor ha fel van töltve .Tehát úgy értem , hogy ezeknél van e olyan hogyha nincs gáz akkor nem is kapcsol a klíma sem.Mert jó lenne kideríteni ,hogy egyáltalán működik e a klíma ne legyen potyára feltöltetve ha nem is jó. :D Még azt is szeretném megkérdezni ,hogy a hűtőventilátor és a klíma ventilátor egyben működik e mert amikor nekem bekapcsol akkor mind 2 1x re kapcsol :P Köszönöm a választ előre is. :D
Szerintem akkor is bekapcsol, csak legfeljebb nem fog hűteni... Amikor én elvittem feltöltetni a rendszert, hogy legyen klímám, előtte nyomáspróbát csináltak. Aztán kiderült, hogy a kompresszor elengedte a gázt, így nem töltötték fel. Ezt nekem ingyen csinálták. A napokban javíttattam meg rendesen. Kicserélték a kompresszort és mostmár nyomja a hideget. 18-ért kaptam egy jót bontóban. :D

Téves. Azért van a nyomásérzékelő gomba a csöveken, hogy ha nincs elegendő gáznyomás, akkor be se indul a klíma. Ergo az a két érzékelő tiltja a kompresszor kuplungját, azaz megszakítja az áramkörét, meg úgy ergo az egész klíma vezérlést, mert akkor kicsit másképp működik a fűtőventilátor is.

Link to comment
Megosztás:

Téves. Azért van a nyomásérzékelő gomba a csöveken, hogy ha nincs elegendő gáznyomás, akkor be se indul a klíma. Ergo az a két érzékelő tiltja a kompresszor kuplungját, azaz megszakítja az áramkörét, meg úgy ergo az egész klíma vezérlést, mert akkor kicsit másképp működik a fűtőventilátor is.

Biztos igazad van, mert nem kapcsolt az semmit, még kompresszort nem cseréltek. Mikor megvettem, akkor még volt benne némi gáz és hűtött is valamennyit, de a nyomáspróba után már be se kapcsolt. Gáz volt, mert nem volt gáz :D De mostmár jóóóó :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.