Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Köszi az infót, esetleg Forintálisan a bontott klíma+munka kb mennyibôl lehet kihozni. Tól-ig.

Bontott klíma 30 és 60 között szokott lenni állapottól típustól függően. A munkát nem tudom én se, úgyhogy nem is tippelnék.

Elküldve
Bontott klíma 30 és 60 között szokott lenni állapottól típustól függően. A munkát nem tudom én se, úgyhogy nem is tippelnék.

Nomeg a fűtésbox! :D Mert ugye azt is cserélni kell nem? a klímásé ha jól tudom másabb! :D

Debrecen, Mikepércsi úti bontó: 30.000 Ft a kompresszor, és korrektek a garancia is jó ám. :P Simán cserélik ki , vagy visszaadja az árát, ahogy neked tetszik. :lol:

Viszont a fűtésbox az náluk nem létezik, ahogy kiszedik megy a kukába, ha szerencsés vagy, pont nincs kiszedve. :D

Elküldve
Nomeg a fűtésbox! :D Mert ugye azt is cserélni kell nem? a klímásé ha jól tudom másabb! :D

Az bontott klíma tartalmazza a komplett fűtésboxot is igen. :P :D

Elküldve
Akkor azért több ott az ára. :D Csövekkel, mindennel?

Én pl a full komplett klímát fűtésboxszal, hűtővel, csövekkel, kompresszorral, elektronikával vettem 50ért. És ez nem egyedi eset, vannak ilyenek pl racsingbazáron.

Ha vki csak a kompit adja 30-ért, akkor az vagy full új cuccnak kell lenni, vagy nagy lehúzás az egész.

Elküldve
Én pl a full komplett klímát fűtésboxszal, hűtővel, csövekkel, kompresszorral, elektronikával vettem 50ért. És ez nem egyedi eset, vannak ilyenek pl racsingbazáron.

Ha vki csak a kompit adja 30-ért, akkor az vagy full új cuccnak kell lenni, vagy nagy lehúzás az egész.

Vagy bontónak! :D

ok, akkor az 50e az jó ár érte! :D

Elküldve

Hello!

Én teljesen új vagyok itt és kb 4 hónapja vagyok tulaja egy Opel Astra F 1.7 TD nek.(nem Isuzu)Szóval gondjaim eddig egy bal eslő központi zár motoron kívűl még nem volt,eddig a napig.Az utastérben a jobb oldali szőnyegen vízesedést találtam.Később megállapítottam hogy ez nem csupán sima vizesedés.A fűtő radiátorom folyik valahol,vagy esetleg valamelyik cső.Végigolvastam sok kommentet itt a forum topicban de választ nem igazán találtam arra hogy pontosan milyen melő ezt kicserélni meg hogy merre induljak el ezzel a probléma megoldással.Konkrétan elkezdtem kiszedni a dolgokat,de nem tudom hogy teljesen szét kell e bontani a műszerfalat vagy csak a középkonzol egy részét.A pedál magasságában irták a többiek hogy ott található a radiátor.De gondolom ez mélyen a burkolatok mögött.Valaki aki már cserélt radiátort és nem csak annyit tud mondani hogy jó melót meg sok sikert,azt szivesen elolvasnám.Köszi szépen.

Elküldve
Hello!

Én teljesen új vagyok itt és kb 4 hónapja vagyok tulaja egy Opel Astra F 1.7 TD nek.(nem Isuzu)Szóval gondjaim eddig egy bal eslő központi zár motoron kívűl még nem volt,eddig a napig.Az utastérben a jobb oldali szőnyegen vízesedést találtam.Később megállapítottam hogy ez nem csupán sima vizesedés.A fűtő radiátorom folyik valahol,vagy esetleg valamelyik cső.Végigolvastam sok kommentet itt a forum topicban de választ nem igazán találtam arra hogy pontosan milyen melő ezt kicserélni meg hogy merre induljak el ezzel a probléma megoldással.Konkrétan elkezdtem kiszedni a dolgokat,de nem tudom hogy teljesen szét kell e bontani a műszerfalat vagy csak a középkonzol egy részét.A pedál magasságában irták a többiek hogy ott található a radiátor.De gondolom ez mélyen a burkolatok mögött.Valaki aki már cserélt radiátort és nem csak annyit tud mondani hogy jó melót meg sok sikert,azt szivesen elolvasnám.Köszi szépen.

Hi!

Elvileg, ha jól emléxem, a fűtőradiátort ki lehet bányászni alulról úgy is, ha a kardánboxot kiveszed, az talán kevesebb melóval jár, mintha a fűtéskonzolt borítod szét.

Elküldve
Hi!

Elvileg, ha jól emléxem, a fűtőradiátort ki lehet bányászni alulról úgy is, ha a kardánboxot kiveszed, az talán kevesebb melóval jár, mintha a fűtéskonzolt borítod szét.

Igazából ha a fűtéskonzolt kiszeded onnan egyáltalán nem férni hozzá a radiátorhoz.

P1090022_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve
Igazából ha a fűtéskonzolt kiszeded onnan egyáltalán nem férni hozzá a radiátorhoz.

P1090022_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszi a válaszokat!De akkor most konkrétan mit javasoltok?Bontsam ki a fél műszerfalat?Nem félek én szétszedni csak nagy igyekezetemben nem szeretnék elszúrni semmit-.

Elküldve
Köszi a válaszokat!De akkor most konkrétan mit javasoltok?Bontsam ki a fél műszerfalat?Nem félek én szétszedni csak nagy igyekezetemben nem szeretnék elszúrni semmit-.

Valahol volt már egy képes leírás a radiátor kiszedésről, csak pont nem találom. A kardán-boxot kellett felszedni hozzá, és onnan alulról kivadászni. DarkErrant kolléga ha felmászik elmeséli majd, mert ő nemrég cserélte, csak ő most még úgy be van karmolva valszeg, hogy nem találja a fórumot :D :D

Elküldve
Valahol volt már egy képes leírás a radiátor kiszedésről, csak pont nem találom. A kardán-boxot kellett felszedni hozzá, és onnan alulról kivadászni. DarkErrant kolléga ha felmászik elmeséli majd, mert ő nemrég cserélte, csak ő most még úgy be van karmolva valszeg, hogy nem találja a fórumot :D :D

Köszi szépen.Azt tudom meg hallottam hogy nem egy egyszerű dolog de azért olyan nagyon bonyolult sem lesz remélem.De hát a probléma adott és meg kell oldani! :D

Elküldve
Valahol volt már egy képes leírás a radiátor kiszedésről, csak pont nem találom. A kardán-boxot kellett felszedni hozzá, és onnan alulról kivadászni. DarkErrant kolléga ha felmászik elmeséli majd, mert ő nemrég cserélte, csak ő most még úgy be van karmolva valszeg, hogy nem találja a fórumot :D :D

Aha, a kardáb box felől kell támadni, onnan férsz hozzá a fűtéselosztóhoz, az alatt/benne van radiátor. De a csöveket a motortérből lehet lekötni.

Elküldve
Aha, a kardáb box felől kell támadni, onnan férsz hozzá a fűtéselosztóhoz, az alatt/benne van radiátor. De a csöveket a motortérből lehet lekötni.

Akkor végrehajtjuk valahogy a dolgot.Sajna az autós boltba nem tudták megmondani milyen is kell pontosan hozzá mert tán 4 fajtát is tartanak,ezért kell kétszer dolgzoni,egyzser azért szétszedni hogy megnézzük másodszor azért hogy kicseréljük. :D

Elküldve
Akkor végrehajtjuk valahogy a dolgot.Sajna az autós boltba nem tudták megmondani milyen is kell pontosan hozzá mert tán 4 fajtát is tartanak,ezért kell kétszer dolgzoni,egyzser azért szétszedni hogy megnézzük másodszor azért hogy kicseréljük. :D

Ha egy közdarabbal rövidre zárod a két fűtéscsövet a motorérban ami a radiátorra megy, akkor tudod használi a kocsit amíg alkatrészért mászkálsz, ilyenkor úgysem kell a fűtés. Egy megfelelő csődarab kell hozzá, meg két bilincs.

Elküldve
Ha egy közdarabbal rövidre zárod a két fűtéscsövet a motorérban ami a radiátorra megy, akkor tudod használi a kocsit amíg alkatrészért mászkálsz, ilyenkor úgysem kell a fűtés. Egy megfelelő csődarab kell hozzá, meg két bilincs.

Szerencse hogy ráakadtam erre a fórumra meg az is hogy tudtatok segíteni.:-)THX

Elküldve

Üdv!

Valaki megtudná mondani, hogy hívják azt a hőkapcsolót, ami a ventillátort kapcsolgatja? Igazából nekem utólagos klímásításnál derült ki, hogy nem megy a kuplung. Mint kiderítettem, a sárga-barna vezeték lenne a negatív, de sajnos az az eredeti hőkapcsolón nincsen bekötve, így nem kap a kuplung negatívot. Kuplung kattog, ha direktben kötök rá áramot. Gondolkodtam, hogy azt a kapcsolót kihagyom, és összekötöm a testel a vezetéket, de azon gondolkodtam, hogy valószínűleg túlmelegedés esetén lekapcsolja a klímát a test madzag megszakításával, így megy a 2 db hűtőventillátor, de a motoron nincsen terhelés, így visszahűl... ez az elméletem a kapcsolási rajz nézegetése után.

Tehát az érdekelne, hogy mi van, ha direkt teste kap, és milyen név, vagy cikkszám alapján találhatok hozzá ilyen hőérzékelős kapcsolót?

Köszönöm előre is!

Elküldve

Az a hőfok kapcsoló fontos én nem hagynám ki és nem kötném direkt testre a kompresszort.

Klímás hőfok kapcsoló vagy hőgomba kell neked cikkszáma: 18 46 325. :D

Elküldve
Az a hőfok kapcsoló fontos én nem hagynám ki és nem kötném direkt testre a kompresszort.

Klímás hőfok kapcsoló vagy hőgomba kell neked cikkszáma: 18 46 325. :D

Köszönöm szépen! :D Ez a hőfok kapcsoló egyébként hidegben szakítja meg az áramkört, vagy melegben? Azt láttam, hogy normál esetben zárt, míg valami extrém körülmény hatására szaggat. Én a túl melegedésre gondoltam, de lehet, hogy a 4 fok körüli víz hőmérsékletes tiltó szerkezet lenne a szerepe. Amint bemelegszik, már lehet használni a klímát. Feltételezésem szerint a célja az, hogy hideg motornál ne terhelje a kompresszor a motort, és ne koptassa a még nem túl jó kenésű motorodat. Másik lehetőség meg az, hogy a túlmelegedés esetén nyitja az áramkört, és nem terheli feleslegesen a motort, ezzel csökkentve a terhelést, és a vízhőfokot... bár ez utóbbi a ventillátorok üzeme miatt elég lehetetlen. :D

Elküldve

Ebben a hőfok kapcsolóban 2 bimetál van, az egyik adott hőfok tartományban kapcsolja a ventit, a másik pont fordítva működik egy kicsivel magasabb tartományban megszakítja a kompresszor testjét. Hidegben a klíma nyomáskapcsolója tilt le és azért nem lehet elindítani a klímát, hidegben csökken a klímagáz nyomása. Természetesen ha túlmelegszik a rendszer van egy másik nyomáskapcsoló ami szintén letilt, ha ez meghibásodna akkor jön a hőfok kapcsoló a vízhűtőnél. :D

Elküldve
Ebben a hőfok kapcsolóban 2 bimetál van, az egyik adott hőfok tartományban kapcsolja a ventit, a másik pont fordítva működik egy kicsivel magasabb tartományban megszakítja a kompresszor testjét. Hidegben a klíma nyomáskapcsolója tilt le és azért nem lehet elindítani a klímát, hidegben csökken a klímagáz nyomása. Természetesen ha túlmelegszik a rendszer van egy másik nyomáskapcsoló ami szintén letilt, ha ez meghibásodna akkor jön a hőfok kapcsoló a vízhűtőnél. :D

Értem! Ma próbálták tölteni, de a kuplung nem húzott be a kapcsoló miatt. Most már tudom a hiba okát, így már mennék vissza... Ami viszont érdekes, hogy pont ellentétes oldalon van a ventillátor csatlakozó! Ebből kifolyólag nem is volt hűtőventim, mivel nem kapta meg a testet. Minek van 3 pólus a nem klímás gombán, ha nem használja? Az valami 2. zárási hőmérséklet lenne? Sima X16XEL volt, de raktam bele itthon egy használt klímát. Tömítések jók, és a hűtőt is kihegesztette egy öreg, mert a csávó kiszedéskor megrepesztette az alucsövet. Milyen pontokon lehetnek még szivárgások? Egyenlőre tökéletesnek néz ki, mert a vákuum teszten átment.

Elküldve
Ebben a hőfok kapcsolóban 2 bimetál van, az egyik adott hőfok tartományban kapcsolja a ventit, a másik pont fordítva működik egy kicsivel magasabb tartományban megszakítja a kompresszor testjét. Hidegben a klíma nyomáskapcsolója tilt le és azért nem lehet elindítani a klímát, hidegben csökken a klímagáz nyomása. Természetesen ha túlmelegszik a rendszer van egy másik nyomáskapcsoló ami szintén letilt, ha ez meghibásodna akkor jön a hőfok kapcsoló a vízhűtőnél. :D

Jah! És még 1 utolsó kérdés!!! Hol kapok ilyen kapcsolót olcsón? :D

Elküldve

Létezik kétfokozatú hőfokkapcsoló is aminek ugyanúgy 3 lába van és két bimetálos de csak ventit és egy előtét ellenállást tud kapcsolni, így kétfokozatú ventilátoros hűtés van, sajnos ezzel a gombával szokták összekeverni a klímásat.

Szivárgást könnyű megtalálni ha feltöltéskor raknak bele UV-s jelölő anyagot, leggyakrabban a kompresszor szimeringje szokott szivárogni vagy ha már elég régiek a gumicsövek ott szokott elszökni egy kicsi gáz pl. 1 év alatt akár a gáz negyede. Fontos, hogy havonta legalább egyszer legyen bekapcsolva a klíma 5-10 percre, persze télen nehéz betartani de ha sikerül akkor nem tud annyi gáz megszökni a rendszerből. Beépítésnél érdemes minden tömítést cserélni, vákumolás után ha van rá lehetőség 1 hétig nitrogénnel feltöltve járni és tesztelni a klímát ha a nitrogén sem szökik meg belőle akkor tutira jó lesz. :D Még egy fontos ha bontott klímát építesz be a szárítószűrőt is mindenféleképpen cseréld ki, amúgy 4 évente lenne cserés.

Klímás hőgombát lehet kapni a Csergő-nél, Unix-nál, Bárdi-nál és persze Opel márkaszervizekben is de ott drágább.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.