Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Bizonyos határok között megoldja a fesszabályzó, csak keresni kell megfelelő hosszúságú szíjakat.

Az mondjuk nem nagy variáció... Felénk van egy csapágy-szíj bolt , ott szerintem megkapható minden hozzá! olyan méretet rendel, olyan szélességben, amilyet éppen szeretnénk.

De van klímakompresszor vékonyszíjas változatban is? :D Nemnagyon találok most olyat...

Link to comment
Megosztás:

Az mondjuk nem nagy variáció... Felénk van egy csapágy-szíj bolt, ott szerintem megkapható minden hozzá! olyan méretet rendel, olyan szélességben, amilyet éppen szeretnénk.

De van klímakompresszor vékonyszíjas változatban is? :D Nemnagyon találok most olyat...

Háát... nem nagyon ismerem az Opelekben használt rendszereket, de pl. szomszédom OFF Alfájában sima ékszíjas kompresszor van.

Link to comment
Megosztás:

OPEL klímakompresszorok

Csak szélesszíjasokat látok... :D :)

Vagy talán ez lenne a sima szíjas változat?

Ahogy ezen a képen kiveszem (2.kép a hírdetésben) még a dtl-en is vastagszíjas van. :D

Na majd ránézek/rámérek a szíj szélességére. Ránézésre vékony szíjasnak tűnt. De nem volt sok időm végignéznem.

Ha netalántán vastagszíjas mint amiket találtatok, akkor vajon van olyan, hogy belül vékony kívül pedig vastag?

Link to comment
Megosztás:

Na majd ránézek/rámérek a szíj szélességére. Ránézésre vékony szíjasnak tűnt. De nem volt sok időm végignéznem.

Ha netalántán vastagszíjas mint amiket találtatok, akkor vajon van olyan, hogy belül vékony kívül pedig vastag?

A szélesnél úgy tudom ugyanaz hajtja mindet. (van egy feszítőgörgő is ilyenkor a sorban)

Persze csak ha én ezt jól tudom... :D

Valami ilyesmi kell legyen.

Daykiller korábbi hozzászólása talán segíthet (képekben)

Link to comment
Megosztás:

Most már csak a szíjvastagság lehet a lényeg.

No meg persze az, hogy használtan kap-e vékonyszíjast... biztosan keresgélni kell majd, mert nem nagyon tolonganak az ilyen hírdetések.. :D

Link to comment
Megosztás:

Az mondjuk nem nagy variáció... Felénk van egy csapágy-szíj bolt , ott szerintem megkapható minden hozzá! olyan méretet rendel, olyan szélességben, amilyet éppen szeretnénk.

De van klímakompresszor vékonyszíjas változatban is? :D Nemnagyon találok most olyat...

Háát... nem nagyon ismerem az Opelekben használt rendszereket, de pl. szomszédom OFF Alfájában sima ékszíjas kompresszor van.

Gyárilag hosszbordás és egybe van hajtva a klíma, szervó és a generátor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémám lenne: a fűtésem üzem meleg motrnál is csak langyos levegőt tól az utastérbe.

Azt a tippet kaptam, hogy valószínűleg koszos a hűtőrendszer és jól át kell mosni trisós oldattal.

Esetleg egyéb tippetek lenne, ha ez húzás nem jönne be? Illeteve ennek a műveletnek én neki merjek állni itthon?

Köszi a segítségeteket!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémám lenne: a fűtésem üzem meleg motrnál is csak langyos levegőt tól az utastérbe.

Azt a tippet kaptam, hogy valószínűleg koszos a hűtőrendszer és jól át kell mosni trisós oldattal.

Esetleg egyéb tippetek lenne, ha ez húzás nem jönne be? Illeteve ennek a műveletnek én neki merjek állni itthon?

Köszi a segítségeteket!

Üdv!

Üzemmeleg alatt mit értesz? A hűtővíz a műszeregységen 92'C-ost mutat (+/- kicsit)? mert ha jóval alatta akkor valszeg a termosztát cserével kezd mert túl korán nyit. (Persze ez csak tipp az itt tanúltak alapján.) :D

De ezt a mérési eredményt ne 30'C melegbe teszteld mert pl nekem akkor jó eredményt mutatott csak épp 10'C alatt nem akart bemelegedni csak úgy 85'C alattig.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémám lenne: a fűtésem üzem meleg motrnál is csak langyos levegőt tól az utastérbe.

Azt a tippet kaptam, hogy valószínűleg koszos a hűtőrendszer és jól át kell mosni trisós oldattal.

Esetleg egyéb tippetek lenne, ha ez húzás nem jönne be? Illeteve ennek a műveletnek én neki merjek állni itthon?

Köszi a segítségeteket!

Üdv!

A fűtéskapcsoló hideg állásában is tol langyos levegőt, vagy pedig csak ha ráadod a fűtést?

Nézd meg, hogy a fűtésbovden teszi-e a dolgát rendesen. Az anyós lábtérben meg fogod találni a túlsó végét. Fordítsd a fűtéskapcsolót és figyeld, hogy mozog-e a bovden rendesen a segédkarral együtt, és közben fülelj, hogy a fűtésboxban a levegőterelő csappantyú mozog-e (a végállásoknál lehet hallani, ill. ha megy a fűtőventi, akkor azon is lehet észlelni).

Link to comment
Megosztás:

Üzemmeleg alatt mit értesz? A hűtővíz a műszeregységen 92'C-ost mutat (+/- kicsit)? mert ha jóval alatta akkor valszeg a termosztát cserével kezd mert túl korán nyit. (Persze ez csak tipp az itt tanúltak alapján.) :D

De ezt a mérési eredményt ne 30'C melegbe teszteld mert pl nekem akkor jó eredményt mutatott csak épp 10'C alatt nem akart bemelegedni csak úgy 85'C alattig.

Szia!

A termosztát úgy hiszem kifogástalanul működik. 90C° -os (+/-1-2) hűtővíznél (ezt értem üzem melegnek) is csak langyos levegőt fúj.

Onnan gondolom, hogy működik, hogy télen is 90C° alatt hideget fújt, és ezt a hőmérsékletet mindig elérte. Más kérdés , hogy utána is csak max langyosat tólt. :D

Köszi a segítséget! :)

Link to comment
Megosztás:

A fűtéskapcsoló hideg állásában is tol langyos levegőt, vagy pedig csak ha ráadod a fűtést?

Nézd meg, hogy a fűtésbovden teszi-e a dolgát rendesen. Az anyós lábtérben meg fogod találni a túlsó végét. Fordítsd a fűtéskapcsolót és figyeld, hogy mozog-e a bovden rendesen a segédkarral együtt, és közben fülelj, hogy a fűtésboxban a levegőterelő csappantyú mozog-e (a végállásoknál lehet hallani, ill. ha megy a fűtőventi, akkor azon is lehet észlelni).

Szia!

Csak ráadott fűtésnél tolja a langyostat.

Megpróbáltam, amit tanácsoltál, igaz a bowdent nem találtam, viszont a levegőterelőt tisztán hallani a végállásoknál, ahogy koppan, és a ventillátor működésén is határozottan érezni a változást.

Lehet mégis csak át kell mosatni a rendszert? :D

Köszi a segítséget! :D

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Csak ráadott fűtésnél tolja a langyostat.

Megpróbáltam, amit tanácsoltál, igaz a bowdent nem találtam, viszont a levegőterelőt tisztán hallani a végállásoknál, ahogy koppan, és a ventillátor működésén is határozottan érezni a változást.

Lehet mégis csak át kell mosatni a rendszert? :D

Köszi a segítséget! :)

Lehet jobb lenne cserélni azt a fűtőradiátort, csúnya dolgokat tud művelni a vízkő. :D

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Csak ráadott fűtésnél tolja a langyostat.

Megpróbáltam, amit tanácsoltál, igaz a bowdent nem találtam, viszont a levegőterelőt tisztán hallani a végállásoknál, ahogy koppan, és a ventillátor működésén is határozottan érezni a változást.

Lehet mégis csak át kell mosatni a rendszert? :D

Köszi a segítséget! :D

Azért ellenőrizd a termosztátot, ilyen melegben kuka termosztáttal is viszonylag hamar eléri a 90-fokot. Az meg hogy télen milyen volt...a tél már régen volt, azóta is elromolhatott. Hideg motornál alapjáraton járatva, 5-10-perc mulva kell nyitni a termosztátnak a hűtőt ilyenkor hirtelen elönti a forróság. Ha már az elejétől langyi akkor a termosztát hibás. Amúgy az anyósoldali lábtérben, fent középen van ráakasztva a hideg-meleg állítóra a bowden.:

245792-20110531-OXqT5D.jpg

Link to comment
Megosztás:

Azért ellenőrizd a termosztátot, ilyen melegben kuka termosztáttal is viszonylag hamar eléri a 90-fokot. Az meg hogy télen milyen volt...a tél már régen volt, azóta is elromolhatott. Hideg motornál alapjáraton járatva, 5-10-perc mulva kell nyitni a termosztátnak a hűtőt ilyenkor hirtelen elönti a forróság. Ha már az elejétől langyi akkor a termosztát hibás. Amúgy az anyósoldali lábtérben, fent középen van ráakasztva a hideg-meleg állítóra a bowden.:

245792-20110531-OXqT5D.jpg

Köszönöm a segítséget! Mindenképpen letesztelem a a termosztát működését, hátha tényleg az lesz a probléma. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A tulajdonomat képezi egy x17dtl motorkódú f astra caravan. Érdeklôdnék, ha esetleg utólagosan szeretnék klímát beszerelni, vagy beszereltetni az kivitelezhetô-e így utólagosan, és esetleg ha igen ez mennyire lenne költséges. Köszi a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A tulajdonomat képezi egy x17dtl motorkódú f astra caravan. Érdeklôdnék, ha esetleg utólagosan szeretnék klímát beszerelni, vagy beszereltetni az kivitelezhetô-e így utólagosan, és esetleg ha igen ez mennyire lenne költséges. Köszi a segítséget

Kivitelezhető. Bár a dízelekhez nem értek, lehet, hogy oda más kompresszor kell, mint a benzinesekhez...

Sokba kerül. Bontott klíma+cserealkatrészek+munka (sok munka)

Nekem most van folyamatban, de még az elején tartok. Kemény lesz. A legtöbb ember le fog beszélni róla!

Link to comment
Megosztás:

Kivitelezhető. Bár a dízelekhez nem értek, lehet, hogy oda más kompresszor kell, mint a benzinesekhez...

Sokba kerül. Bontott klíma+cserealkatrészek+munka (sok munka)

Nekem most van folyamatban, de még az elején tartok. Kemény lesz. A legtöbb ember le fog beszélni róla!

Köszi az infót, esetleg Forintálisan a bontott klíma+munka kb mennyibôl lehet kihozni. Tól-ig.

Link to comment
Megosztás:

Kivitelezhető. Bár a dízelekhez nem értek, lehet, hogy oda más kompresszor kell, mint a benzinesekhez...

Sokba kerül. Bontott klíma+cserealkatrészek+munka (sok munka)

Nekem most van folyamatban, de még az elején tartok. Kemény lesz. A legtöbb ember le fog beszélni róla!

Mire belekerül a tiédbe, már Te is köztük leszel :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.