Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

A szimering a tengelynél? Vagy a csatlakozásnál a gumigyűrű? Gumigyűrű a csatlakozásnál egy ezresből simán megvan. A szimering ami a klíma tengelyéhez megy az ~5500ft(de speckós, és csak gyári van belőle)

A kompresszor O gyűrűjére gondoltam. Már vagy 3 éve, hogy megkérdeztem egy klímástól, mennyiért csinálná meg, azt mondta 50000-ért komplett. Javítás, nyomáspróba, fertőtlenítés, feltöltés. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tud esetleg valaki tanácsot adni hogy hol keressem a következő hibát?

Folyamatosan eltűnik a hűtővíz. Vízpumpa cserélve lett 5ezer km-el ezelőtt,az összes cső a bilincsekkel.Átnéztem mindent megint ,nem találok folyást.(üzem meleg motornál sem, és hidegen sem)

Kicsit kezd bosszantani a dolog már. Nézegettem a hűtőt is ,a fűtő radiátort is, ott sem látok csöpögést.Nem füstöl fehéret(sem kéket <_< )tehát gondolom a vizet sem eszi.

Tehát fogalmam sincs hogyan tovább. Kinek van valami kézzel fogható ötlete?

Lassan kezdem megbánni hogy megvettem a kocsit.... :angry:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tud esetleg valaki tanácsot adni hogy hol keressem a következő hibát?

Folyamatosan eltűnik a hűtővíz. Vízpumpa cserélve lett 5ezer km-el ezelőtt,az összes cső a bilincsekkel.Átnéztem mindent megint ,nem találok folyást.(üzem meleg motornál sem, és hidegen sem)

Kicsit kezd bosszantani a dolog már. Nézegettem a hűtőt is ,a fűtő radiátort is, ott sem látok csöpögést.Nem füstöl fehéret(sem kéket <_< )tehát gondolom a vizet sem eszi.

Tehát fogalmam sincs hogyan tovább. Kinek van valami kézzel fogható ötlete?

Lassan kezdem megbánni hogy megvettem a kocsit.... :angry:

Hisztis... :P

Ha csak melegen, a nyomás alatt szökik valahol a lé, akkor nem fogsz folyásnyomokat látni. Ha pl. a hűtő ereszt valahol egy pici résen, ami csak nyomás alatt nyílik ki, akkor azonnal el is párolog, nem fogod észrevenni. Hűtősök fel szokták nyomni levegővel, aztán betolják víz alá, és ha buborékok jönnek, akkor ott a lyuk. Mennyire intenzíven fogy? Ha a radiátornál engedne, akkor annak a szagát érezni lehet, azt biztos észrevetted volna. Kiegyenlítő tartály felső, pici csöve ahol becsatlakozik a tartályba, nekem magából a tartályból szakadt ki a csatlakozás. Na nem annyira hogy látni is lehessen, csak amikor csesztettem melegen, akkor időnként nedves volt. Tartálycserével rendezve. Gondolkozni, nem rinyálni :P :P

Link to comment
Megosztás:

Hisztis... :angry:

Ha csak melegen, a nyomás alatt szökik valahol a lé, akkor nem fogsz folyásnyomokat látni. Ha pl. a hűtő ereszt valahol egy pici résen, ami csak nyomás alatt nyílik ki, akkor azonnal el is párolog, nem fogod észrevenni. Hűtősök fel szokták nyomni levegővel, aztán betolják víz alá, és ha buborékok jönnek, akkor ott a lyuk. Mennyire intenzíven fogy? Ha a radiátornál engedne, akkor annak a szagát érezni lehet, azt biztos észrevetted volna. Kiegyenlítő tartály felső, pici csöve ahol becsatlakozik a tartályba, nekem magából a tartályból szakadt ki a csatlakozás. Na nem annyira hogy látni is lehessen, csak amikor csesztettem melegen, akkor időnként nedves volt. Tartálycserével rendezve. Gondolkozni, nem rinyálni <_< :P

Nekem a hűtő két alsó sarkánál ereszt, leállás után érzem a szagot a kocsi orránál, de nem fogy vészesen egy hónap alatt mondjuk fél liter tűnik el. De ismétlem már ennek is feltűnő szaga van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tud esetleg valaki tanácsot adni hogy hol keressem a következő hibát?

Folyamatosan eltűnik a hűtővíz. Vízpumpa cserélve lett 5ezer km-el ezelőtt,az összes cső a bilincsekkel.Átnéztem mindent megint ,nem találok folyást.(üzem meleg motornál sem, és hidegen sem)

Kicsit kezd bosszantani a dolog már. Nézegettem a hűtőt is ,a fűtő radiátort is, ott sem látok csöpögést.Nem füstöl fehéret(sem kéket <_< )tehát gondolom a vizet sem eszi.

Tehát fogalmam sincs hogyan tovább. Kinek van valami kézzel fogható ötlete?

Lassan kezdem megbánni hogy megvettem a kocsit.... :angry:

Ahogy Dáwid is írta, ha csak nyomás alatt csinálja, azt nehezebb észrevenni. Nekünk az ex-Caravanunk csinált ilyet, azon úgy találtam meg a lyukat, hogy felmelegítettem a motort egyhelyben járatással addig, amíg már a hűtőventi elindult. Kb. ekkor kezdett egy kis lyukon, kb. mint egy injekciós tűből, spriccelni a hűtővíz. 15.-én cseréltük egy bontott hűtőre.

Link to comment
Megosztás:

Ahogy Dáwid is írta, ha csak nyomás alatt csinálja, azt nehezebb észrevenni. Nekünk az ex-Caravanunk csinált ilyet, azon úgy találtam meg a lyukat, hogy felmelegítettem a motort egyhelyben járatással addig, amíg már a hűtőventi elindult. Kb. ekkor kezdett egy kis lyukon, kb. mint egy injekciós tűből, spriccelni a hűtővíz. 15.-én cseréltük egy bontott hűtőre.

Köszi mindenkinek az ötleteket,én is így hasonlóan csináltam mint te,de eddig még nem vettem észre hogy folyna valahol,de majd még egyszer nekiugrok.

Remélem ilyesmi lesz a gond,és nem hengerfej.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

hmmm hmmm....

kicsit elmélkedtem kocsitakarítás közben...

úgy tudom hogy a G-s astrákban már hátra is megy fűtés és légbefúvó....

és eléggé csűri a fantáziám hogy az F astrámba tegyek hátramenő levegőfúvót is... klímán nem gondolkodom mert szerintem hülyeség utólag belerakni:S de fúvás kellene hátra mert irtómód párál hátul ha ül valaki hátul vagy ha csak ketten ülünk elől és nem megy a légfúvó:S

szóval lehet-e F astrába beletenni hátramenő légfúvót... észrevettem a hátsó szélvédőm alatt egy rácsot hosszan mintha erre a célra jólenne és akkor legalább előlről meg hátulról is kap levegőt és valamennyit segítene ha nem is szüntetné meg a problémát:$ Ja:D '96os F astra 1.6 16V Ecotec és sedan.

Link to comment
Megosztás:

hmmm hmmm....

kicsit elmélkedtem kocsitakarítás közben...

úgy tudom hogy a G-s astrákban már hátra is megy fűtés és légbefúvó....

és eléggé csűri a fantáziám hogy az F astrámba tegyek hátramenő levegőfúvót is... klímán nem gondolkodom mert szerintem hülyeség utólag belerakni:S de fúvás kellene hátra mert irtómód párál hátul ha ül valaki hátul vagy ha csak ketten ülünk elől és nem megy a légfúvó:S

szóval lehet-e F astrába beletenni hátramenő légfúvót... észrevettem a hátsó szélvédőm alatt egy rácsot hosszan mintha erre a célra jólenne és akkor legalább előlről meg hátulról is kap levegőt és valamennyit segítene ha nem is szüntetné meg a problémát:$ Ja:D '96os F astra 1.6 16V Ecotec és sedan.

Takarítsd el a pollenszűrő környékét, és cserélj szűrőt. Ha rendben van a szellőztetés rész, akkor nem kéne annyira párásodnia. Hátra F-ben is megy levegő, egyes példányoknál, az első ülések alatt, a hátul ülők lábterébe. (inkább télen van értelme, lábat melegíteni)

Link to comment
Megosztás:

hmmm hmmm....

kicsit elmélkedtem kocsitakarítás közben...

úgy tudom hogy a G-s astrákban már hátra is megy fűtés és légbefúvó....

és eléggé csűri a fantáziám hogy az F astrámba tegyek hátramenő levegőfúvót is... klímán nem gondolkodom mert szerintem hülyeség utólag belerakni:S de fúvás kellene hátra mert irtómód párál hátul ha ül valaki hátul vagy ha csak ketten ülünk elől és nem megy a légfúvó:S

szóval lehet-e F astrába beletenni hátramenő légfúvót... észrevettem a hátsó szélvédőm alatt egy rácsot hosszan mintha erre a célra jólenne és akkor legalább előlről meg hátulról is kap levegőt és valamennyit segítene ha nem is szüntetné meg a problémát:$ Ja:D '96os F astra 1.6 16V Ecotec és sedan.

Van F-ben is, ahogy Dávid is írta, én is átraktam a donorból. Kép a csőről. Mappa, amiben megvan a folyamat is!

Nekem előtte sem párásodott, ez abba nemigazán számít bele szerintem... De télen valóban jobb sokkal, nem fagyoskodnak a tátsók, főleg a lábuk nem. :D

Link to comment
Megosztás:

hmmm hmmm....

kicsit elmélkedtem kocsitakarítás közben...

úgy tudom hogy a G-s astrákban már hátra is megy fűtés és légbefúvó....

és eléggé csűri a fantáziám hogy az F astrámba tegyek hátramenő levegőfúvót is... klímán nem gondolkodom mert szerintem hülyeség utólag belerakni:S de fúvás kellene hátra mert irtómód párál hátul ha ül valaki hátul vagy ha csak ketten ülünk elől és nem megy a légfúvó:S

szóval lehet-e F astrába beletenni hátramenő légfúvót... észrevettem a hátsó szélvédőm alatt egy rácsot hosszan mintha erre a célra jólenne és akkor legalább előlről meg hátulról is kap levegőt és valamennyit segítene ha nem is szüntetné meg a problémát:$ Ja:D '96os F astra 1.6 16V Ecotec és sedan.

Két fajta van F-ben. A klímás verzió eltér attól, amit astrásgyerek linkelt. :D Az nem keresztül megy azon a merevítőn a szőnyegnél, hanem alatta. :D Enyémben a klímás van.

Link to comment
Megosztás:

Két fajta van F-ben. A klímás verzió eltér attól, amit astrásgyerek linkelt. :D Az nem keresztül megy azon a merevítőn a szőnyegnél, hanem alatta. :) Enyémben a klímás van.

Ez az ugye?! B)

A nem klímás azért jobb, mert jobban teríti a levegőt, ha már vesz, vehet olyat is, a burkolatot alulról ígyis-úgyis fel kell szednie, akkor meg már mindegy. :D

A jobb oldali a képen a hátsó fűtéses burkolat, ezt mindenképp cserélnie kell.

Link to comment
Megosztás:

Ez az ugye?! :)

A nem klímás azért jobb, mert jobban teríti a levegőt, ha már vesz, vehet olyat is, a burkolatot alulról ígyis-úgyis fel kell szednie, akkor meg már mindegy. :D

A jobb oldali a képen a hátsó fűtéses burkolat, ezt mindenképp cserélnie kell.

Igen. ez az. :D Hening kartárs építette be a klímás verziót, csak neki a boxnál is cserélni kellett egy toldót, mert a klímás és nem klímás alsó toldó nem kompatibilis.

Link to comment
Megosztás:

Igen. ez az. :) Hening kartárs építette be a klímás verziót, csak neki a boxnál is cserélni kellett egy toldót, mert a klímás és nem klímás alsó toldó nem kompatibilis.

Azt hiszem a kép is tőle van, amit linkeltem legutóbb.

Ha tehát valaki vesz bontottan, jobb ha nem klímásat vesz, nem? mert azzal kevesebb a szívás. :D Nekem üléscsere, komplett belső (szőnyegek, ülések, kárpitok, fűtésszerelés) egy szombati napot majdnem teljesen igénybevett. :D

Link to comment
Megosztás:

fuhuuu

köszi akkor ezt is felírom magamnak a nagyszervízhez;)

szétnézek donor ügyében aztán beszerzem ami kell hozzá.

remélem jövő télen rendbe tudom rakni az astrát, már ráférne :S

lakatolás,festés,kipofozás új lámpatestek, fűtés hátra, fuhuu újjá fog születni :D:D csak jöjjön össze rá a lé:$

Link to comment
Megosztás:

Vajon miért van az, hogy a ecotec motorosból bontott klímakompresszor konzoljának csavarjai nem illenek az én motorblokkomon levő furatokba? :D

A furatok helye stimmel, csak a csavarokat nem tudom beletenni. Más a menete, vagy miért? Nem esküszöm meg rá, mert nem lehetett pontosan látni, vagy kitapogatni, de szerintem van a furatokban menet. A csavarboltból kértem különböző menetemelkedésű csavarokat kipróbálni, de egy se ment bele. :D

Link to comment
Megosztás:

Vajon miért van az, hogy a ecotec motorosból bontott klímakompresszor konzoljának csavarjai nem illenek az én motorblokkomon levő furatokba? :D

A furatok helye stimmel, csak a csavarokat nem tudom beletenni. Más a menete, vagy miért? Nem esküszöm meg rá, mert nem lehetett pontosan látni, vagy kitapogatni, de szerintem van a furatokban menet. A csavarboltból kértem különböző menetemelkedésű csavarokat kipróbálni, de egy se ment bele. :D

Összerozsdásodott a menet, a csavar meg gyűri maga előtt a cuccot... Menetfúrót nem próbáltál belehajtani?

Link to comment
Megosztás:

Összerozsdásodott a menet, a csavar meg gyűri maga előtt a cuccot... Menetfúrót nem próbáltál belehajtani?

Azt nem próbáltam, mert nincs. :D Olyat már láttam, hogy egy csavar nehezen megy be, vagy elakad, vagy félremegy. De olyat még nem, hogy egyáltalán nem kap bele a menetbe. Azért kérdeztem, hogy lehet-e hogy más a csavar. :D

Bár logikátlan lenne, ha én autógyártó lennék, egyforma lenne az összes...

Link to comment
Megosztás:

Azt nem próbáltam, mert nincs. :D Olyat már láttam, hogy egy csavar nehezen megy be, vagy elakad, vagy félremegy. De olyat még nem, hogy egyáltalán nem kap bele a menetbe. Azért kérdeztem, hogy lehet-e hogy más a csavar. :D

Bár logikátlan lenne, ha én autógyártó lennék, egyforma lenne az összes...

Lehet hogy más. De nem azt írtad hogy többféle csavarral is próbáltad?

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy más. De nem azt írtad hogy többféle csavarral is próbáltad?

Na kicsit jobban megpiszkáltam és megnéztem a dolgot. Az egyik csavart beleerőltettem és sikerült kb fél fordulatot behajtani. Szóval csak az lesz, amit mondtál, össze van rohadva a furatban a menet. :D Végülis 15 évig nem volt benne semmi, jó hogy berohad. :D Mondjuk ez nekem is eszembe juthatott volna.

Link to comment
Megosztás:

Na kicsit jobban megpiszkáltam és megnéztem a dolgot. Az egyik csavart beleerőltettem és sikerült kb fél fordulatot behajtani. Szóval csak az lesz, amit mondtál, össze van rohadva a furatban a menet. :D Végülis 15 évig nem volt benne semmi, jó hogy berohad. :D Mondjuk ez nekem is eszembe juthatott volna.

Mikor szétszedtem a motort, én minden menetet áttekertem menetfúróval. Nekem is volt bennük kosz-rozsda rendesen. A csavar nélküli helyekre, meg tettem csavart. (meg a fekete helyett, majdnem citromsárgával fújtam le a blokkot... :) )

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

olyan kérdésem lenne, hogy nem működik a fűtőventillátorom 1es, 2es fokozatban 3-4 esben igen! ezt ha minden igaz az előtétellenállás hibája okozza tehát csere. Viszont klímás az autó és a klíma se hűt inkább fűt:) na már most van különbség előtétellenállásban klímás és nem klímás között?? és azt sem tudom, hogy a klíma utólagos beszerelés gyümölcse-e vagy sem, ha utólagos elképzelhető, hogy nem változott az ellenállás?

Ezt igazából azért kérdem, mert nem tudom, hogy megvegyek-e egy ilyen ellenállást ami elvileg egy klímás f astrából származik! De olyat is hallottam annó, hogy minden astrába utólagosan szerelték a klímát.

Előre is köszi a válaszokat!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.