astrásgyerek Elküldve Február26, 2011 Megoszt Elküldve Február26, 2011 Bejelentkeztem egy termosztát cserére. Sok mindent megszerelek, de a vezérműszíjat még nem merem babrálni :D Remélem megjavul. A hűtő és a belső fűtés is szinte azonnal langyosodik, és nem megy 90 fok fölé a víz egyszer sem. A 90-et is néha-néha éri csak el. Szóval arra tippelek, hogy a nyitott és a félig zárt állapot között mocorog a termosztát. Vagy a félig nyitott állásban halálozott el :D Nincs infóm róla, hogy mikor lett utoljára cserélve, szóval simán elhasználódhatott. Visszajelzek hogy mi lett az eredmény <_< Köszönöm az ötleteket! Tuti az lesz a baja, a leírásod szerint! Én sem bontanám meg a vezérlést, annyi tapasztalatom nekem sincs... De szerencsére nekem nem is kellett! A DTL-en itt van! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február26, 2011 Megoszt Elküldve Február26, 2011 Tuti az lesz a baja, a leírásod szerint! Én sem bontanám meg a vezérlést, annyi tapasztalatom nekem sincs... De szerencsére nekem nem is kellett! A DTL-en itt van! De neki benzinese van helló. <_< Tehát nincs kisegítve azzal, hogy a DTL-n hol van. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Február26, 2011 Megoszt Elküldve Február26, 2011 De neki benzinese van helló. <_< Tehát nincs kisegítve azzal, hogy a DTL-n hol van. :D Ezért írtam neki ezt: .... Én sem bontanám meg a vezérlést, annyi tapasztalatom nekem sincs... De szerencsére nekem nem is kellett! A DTL-en itt van! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február26, 2011 Megoszt Elküldve Február26, 2011 Ezért írtam neki ezt: Felesleges információ. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Február26, 2011 Megoszt Elküldve Február26, 2011 Felesleges információ. <_< De legalább az én "felesleges" információm nem volt: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Március2, 2011 Megoszt Elküldve Március2, 2011 Héló! Gyári klímának az alsó részén a váltókulissza előtti részen, van valami műanyag takaró idom a jobb lábnál. Ha valaki tudna nekem fotót feltenni róla, megköszönném!! Üdv! Hetyke Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Március5, 2011 Megoszt Elküldve Március5, 2011 De neki benzinese van helló. :lol: Tehát nincs kisegítve azzal, hogy a DTL-n hol van. :D Nem kell vitatkozni, egy kis plusz infóba nem fogok belehalni! :D Hét elején megtörtént a csere, a tapasztalatok eddig: - Harmad annyi idő alatt felmelegszik a víz - Az utastér fűtése legalább kétszer olyan meleg lett - Hosszabb út után a motortérbe benézve érezni hogy ömlik ki a meleg, eddig nem igazán volt ilyesmi - 7 helyett 5,8 liter vidéki fogyasztás!! (500 km-en mérve) - A hőmérséklet a terhelés és a menetszél függvényében folyamatosan kb. 88-95 fok között mászkál, a régi termosztáttal kb. oda volt ragasztva a mutató a 90 fokhoz. Mióta megvan a kocsi (fél éve) kb. 5-ször láttam, hogy magasabb értéket mutatott volna. Nem tudom ez probléma-e. Szerintetek?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Március5, 2011 Megoszt Elküldve Március5, 2011 ... Szerintetek?? Most jó. :lol: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Március5, 2011 Megoszt Elküldve Március5, 2011 Nem kell vitatkozni, egy kis plusz infóba nem fogok belehalni! :D Hét elején megtörtént a csere, a tapasztalatok eddig: - Harmad annyi idő alatt felmelegszik a víz - Az utastér fűtése legalább kétszer olyan meleg lett - Hosszabb út után a motortérbe benézve érezni hogy ömlik ki a meleg, eddig nem igazán volt ilyesmi - 7 helyett 5,8 liter vidéki fogyasztás!! (500 km-en mérve) - A hőmérséklet a terhelés és a menetszél függvényében folyamatosan kb. 88-95 fok között mászkál, a régi termosztáttal kb. oda volt ragasztva a mutató a 90 fokhoz. Mióta megvan a kocsi (fél éve) kb. 5-ször láttam, hogy magasabb értéket mutatott volna. Nem tudom ez probléma-e. Szerintetek?? Nyugi, ez volt a baja! :D Használd egészséggel, és leld kedved benne! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Apipi Elküldve Március6, 2011 Megoszt Elküldve Március6, 2011 Sziasztok! Ma szétszedtem az autót,mert kimosom a hűtőrendszert, bilincseket cserélek, és persze csövet is. Van az enyémbe egy ilyen is de sehol nem találtam a neten. Tud valaki segíteni hogy hol keressem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
palcsifej Elküldve Március10, 2011 Megoszt Elküldve Március10, 2011 Üdv! Új vagyok a fórumban, és rögtön egy problémával jelentkezem...amiben segítséget szeretnék kérni a tapasztalt Opel tulajtól... Van egy 93-as F Astrám, első kocsim, nagyon vigyázok rá, és sok kín keserves tapasztalat után rájöttem, hogy a kisebb problémákat én is megtudom csinálni talán egyedül... Na a probléma a következő: Tegnap este azt vettem észre, hogy vízhőfok mutató nem mozdul el a helyéről, de viszont a fűtés normálisan működik...ez alapján mi lehet a hiba? Rövid olvasgatás után talán a termosztátra gyanakszok, de mivel még nem cseréltem, azt sem tudom hol keressem...És milyen jellegű művelet ez...Mert ha nem éppen egy "kezdőnek" való, akkor inkább szerelő :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március10, 2011 Megoszt Elküldve Március10, 2011 Üdv! Új vagyok a fórumban, és rögtön egy problémával jelentkezem...amiben segítséget szeretnék kérni a tapasztalt Opel tulajtól... Van egy 93-as F Astrám, első kocsim, nagyon vigyázok rá, és sok kín keserves tapasztalat után rájöttem, hogy a kisebb problémákat én is megtudom csinálni talán egyedül... Na a probléma a következő: Tegnap este azt vettem észre, hogy vízhőfok mutató nem mozdul el a helyéről, de viszont a fűtés normálisan működik...ez alapján mi lehet a hiba? Rövid olvasgatás után talán a termosztátra gyanakszok, de mivel még nem cseréltem, azt sem tudom hol keressem...És milyen jellegű művelet ez...Mert ha nem éppen egy "kezdőnek" való, akkor inkább szerelő :D Egy motorkódot tegyél be az aláírásodba, akkor könnyebb segíteni. Pl.: az termosztát elhelyezése is motorfüggő. Nekem 3 darab csavar tartja, a motortér sarkában, és a leghosszabb része a cserének az, hogy megkeresem a megfelelő méretű villáskulcsot. Benzineseknél van, hogy a vezérlést is le kell szedni a termosztát miatt, mert alatta van. Amúgy ha rendesen fűt, akkor nem biztos hogy termosztát. :D Ha hidegen elindítod, és bemelegedés közben folyamatosan fogod a hűtő sarkát, akkor egy idő után hirtelen kell forrónak lennie. Ha folyamatosan melegszik, akkor termosztát. Az üzemanyagszint jelződ rendesen működik? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
palcsifej Elküldve Március10, 2011 Megoszt Elküldve Március10, 2011 Egy motorkódot tegyél be az aláírásodba, akkor könnyebb segíteni. Pl.: az termosztát elhelyezése is motorfüggő. Nekem 3 darab csavar tartja, a motortér sarkában, és a leghosszabb része a cserének az, hogy megkeresem a megfelelő méretű villáskulcsot. Benzineseknél van, hogy a vezérlést is le kell szedni a termosztát miatt, mert alatta van. Amúgy ha rendesen fűt, akkor nem biztos hogy termosztát. :D Ha hidegen elindítod, és bemelegedés közben folyamatosan fogod a hűtő sarkát, akkor egy idő után hirtelen kell forrónak lennie. Ha folyamatosan melegszik, akkor termosztát. Az üzemanyagszint jelződ rendesen működik? :lol: Motorkód: C14NZ Értem, ahogy olvastam, hogy a termosztát kinyitásánál keveredik a rendszerben a meleg és a hideg víz...tehát egy ilyen próbát érdemes megnézni, ha jól értem. Nos az üzemanyag szint egy kicsit csal nálam, amikor teletankolom (válság), akkor nem megy fel teljesen a szintjelző, hanem a 3/4-t és teli között mutat...De ugyanígy van, hogy azt sem tökéletesen jelzi, hogy már tankolni kellene...ugyanis a piros mezőben kb. 2 mutatónyit kell lemennie nagyjából, akkor már tudom, hogy tankolni kell.(tapasztalat, mert már kifogyott alattam, még akkor mikor megvettem, és ezt valahogy elfelejtették közölni) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március10, 2011 Megoszt Elküldve Március10, 2011 Motorkód: C14NZ Értem, ahogy olvastam, hogy a termosztát kinyitásánál keveredik a rendszerben a meleg és a hideg víz...tehát egy ilyen próbát érdemes megnézni, ha jól értem. Nos az üzemanyag szint egy kicsit csal nálam, amikor teletankolom (válság), akkor nem megy fel teljesen a szintjelző, hanem a 3/4-t és teli között mutat...De ugyanígy van, hogy azt sem tökéletesen jelzi, hogy már tankolni kellene...ugyanis a piros mezőben kb. 2 mutatónyit kell lemennie nagyjából, akkor már tudom, hogy tankolni kell.(tapasztalat, mert már kifogyott alattam, még akkor mikor megvettem, és ezt valahogy elfelejtették közölni) Azért kérdeztem az üzemanyagszint jelzőt is, mert van egy stab.IC a műszeregység hátulján, ami ha megkattan, akkor ezt a két műszert hülyíti meg. Párszáz forintos kis vacak, a műszeregység hátulján, elektromosba teszek fel képet, ha érdekel, de itt OFF. Amúgy C14NZ termosztát a vezérlés alatt van, nem lesz egyszerű, ha nem csináltál még ilyet, akkor inkább vidd el valakihez aki már igen :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
palcsifej Elküldve Március10, 2011 Megoszt Elküldve Március10, 2011 Azért kérdeztem az üzemanyagszint jelzőt is, mert van egy stab.IC a műszeregység hátulján, ami ha megkattan, akkor ezt a két műszert hülyíti meg. Párszáz forintos kis vacak, a műszeregység hátulján, elektromosba teszek fel képet, ha érdekel, de itt OFF. Amúgy C14NZ termosztát a vezérlés alatt van, nem lesz egyszerű, ha nem csináltál még ilyet, akkor inkább vidd el valakihez aki már igen :D Rendben köszönöm a segítséget...a kép jöhet akár privátban is...egy kis leírással megspékelve...aztán megnézem, hátha a kis vacak a hibás az eddigi problémákért... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március10, 2011 Megoszt Elküldve Március10, 2011 Motorkód: C14NZ Értem, ahogy olvastam, hogy a termosztát kinyitásánál keveredik a rendszerben a meleg és a hideg víz...tehát egy ilyen próbát érdemes megnézni, ha jól értem. Nos az üzemanyag szint egy kicsit csal nálam, amikor teletankolom (válság), akkor nem megy fel teljesen a szintjelző, hanem a 3/4-t és teli között mutat...De ugyanígy van, hogy azt sem tökéletesen jelzi, hogy már tankolni kellene...ugyanis a piros mezőben kb. 2 mutatónyit kell lemennie nagyjából, akkor már tudom, hogy tankolni kell.(tapasztalat, mert már kifogyott alattam, még akkor mikor megvettem, és ezt valahogy elfelejtették közölni) Ismerős :D Mikor az enyémet vettem, a kereskedéstől pár száz méterre fogyott ki a benya egy lámpánál :lol: Sztem mielőtt bármit is cserélsz, nézd meg, hogy a műszer csatlakozója a hőgombán (a generátor felől benézve a szívósorba van betekerve, egy csúszósaru megy rá) érintkezik-e rendesen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Március10, 2011 Megoszt Elküldve Március10, 2011 Ismerős :lol: Mikor az enyémet vettem, a kereskedéstől pár száz méterre fogyott ki a benya egy lámpánál :D Sztem mielőtt bármit is cserélsz, nézd meg, hogy a műszer csatlakozója a hőgombán (a generátor felől benézve a szívósorba van betekerve, egy csúszósaru megy rá) érintkezik-e rendesen. Ha egyáltalán rajta van. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Március14, 2011 Megoszt Elküldve Március14, 2011 Mennyibe kerül egy komplett klíma? 99.000ért klímás autó. Kioperálnék mindent belőle, ami kellhet a klímához, a többit meg elpasszolni... Gondoltam, hátha érdekel valakit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március14, 2011 Megoszt Elküldve Március14, 2011 Mennyibe kerül egy komplett klíma? 99.000ért klímás autó. Kioperálnék mindent belőle, ami kellhet a klímához, a többit meg elpasszolni... Gondoltam, hátha érdekel valakit? 75-80 ezer Ft mindenestül. Plusz a töltés, összeszerelés, de a szívás megfizethetetlen. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Március14, 2011 Megoszt Elküldve Március14, 2011 75-80 ezer Ft mindenestül. Plusz a töltés, összeszerelés, de a szívás megfizethetetlen. :D Akkor tényleg simán megér ennyit egy klímás donor! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március15, 2011 Megoszt Elküldve Március15, 2011 Mennyibe kerül egy komplett klíma? 99.000ért klímás autó. Kioperálnék mindent belőle, ami kellhet a klímához, a többit meg elpasszolni... Gondoltam, hátha érdekel valakit? Sztem ez nem klímás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március15, 2011 Megoszt Elküldve Március15, 2011 Sztem ez nem klímás. Motorteres kép alján mint látszana egy szelepsapka, nameg 100A-s delconak nézem azt a generátort. Ha a 70-es is így néz ki, akkor az nem mérvadó. Igaz, a szelepsapka sincs gyárilag ilyen magasan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ricsosz Elküldve Március15, 2011 Megoszt Elküldve Március15, 2011 Motorteres kép alján mint látszana egy szelepsapka, nameg 100A-s delconak nézem azt a generátort. Ha a 70-es is így néz ki, akkor az nem mérvadó. Igaz, a szelepsapka sincs gyárilag ilyen magasan. én már 1x csináltam lanosba klíma beépítést.. a szívás megfizethetetlen... és nem éri meg... De ha esetleg találsz olyan kocsit ami klimás és kombi ... akkor a kasznira - lehetőleg kék fekete bordó fehér kizárva:)- lehet vevőd lennék:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Porter Elküldve Március18, 2011 Megoszt Elküldve Március18, 2011 És mennyi lehet az O gyűrű csere a kompresszorba? Engem az érdekelne <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
h.adam92 Elküldve Március19, 2011 Megoszt Elküldve Március19, 2011 És mennyi lehet az O gyűrű csere a kompresszorba? Engem az érdekelne <_< A szimering a tengelynél? Vagy a csatlakozásnál a gumigyűrű? Gumigyűrű a csatlakozásnál egy ezresből simán megvan. A szimering ami a klíma tengelyéhez megy az ~5500ft(de speckós, és csak gyári van belőle) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts