Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Lehet, hogy volt már ez a kérdés:

A manuális és a digit klíma mennyiben különbözik? Úgy értem, hogy vannak közös részeik, vagy más rendszerű a kettő? :) Például maga hűtőegység lehet, hogy ugyanaz, és csak a vezérlőrész különbözik? Magyarán egy manuálisból lehet digit csinálni a vezérlőpanel cseréjével?

Elküldve
Lehet, hogy volt már ez a kérdés:

A manuális és a digit klíma mennyiben különbözik? Úgy értem, hogy vannak közös részeik, vagy más rendszerű a kettő? :) Például maga hűtőegység lehet, hogy ugyanaz, és csak a vezérlőrész különbözik? Magyarán egy manuálisból lehet digit csinálni a vezérlőpanel cseréjével?

Nem. Teljesen más az egész. :D Baromi nagy meló, tul sokmindent kell cserélni hozzá. Amugy a digitklima F be baromi ritka. A teljes középkonzol mögötti cuccot cserélni kellene. Ugyanis a digitben kis szervomotorok állitják a zsalukat.

Elküldve
Nem. Teljesen más az egész. :D Baromi nagy meló, tul sokmindent kell cserélni hozzá. Amugy a digitklima F be baromi ritka. A teljes középkonzol mögötti cuccot cserélni kellene. Ugyanis a digitben kis szervomotorok állitják a zsalukat.

Tudom, hogy ritka. :D De azt nem vágom, hogy az a doboz ahol a hőcserélő, a venti meg a levegőszívó rész van miért más? Vagy pl a hűtő miért más? :)

Ha a bovdenes vezérlés helyére a szervomotoros berakható lenne akkor elvileg működne, nem? Már, ha azonos a gyártó.... vagy ennyire nem egyszerű? :D

Elküldve
Tudom, hogy ritka. :D De azt nem vágom, hogy az a doboz ahol a hőcserélő, a venti meg a levegőszívó rész van miért más? Vagy pl a hűtő miért más? :)

Ha a bovdenes vezérlés helyére a szervomotoros berakható lenne akkor elvileg működne, nem? Már, ha azonos a gyártó.... vagy ennyire nem egyszerű? :D

Vagy esetleg másik autobol nemlehet áttenni?gondolok ezalatt pl b omega-ra :D

Elküldve
Vagy esetleg másik autobol nemlehet áttenni?gondolok ezalatt pl b omega-ra :D

Ennyi erővel egy kamionéval is próbálkozhatsz. :) :D

Elküldve

Sziasztok.

Lenne egy olyan kérdésem, hogy 1,6 16v XEL motorhoz milyen termosztát való, és milyen árban van?

Elöre is kösz.

Elküldve
Kösz.

Néztem én is itt. Akkor ez házzal együtt van.

A képeken úgy néz ki, nem lehet kiszedni a házból? Az enyém külön is cserélhető, úgy csak 3-5 ezer.

Elküldve
A képeken úgy néz ki, nem lehet kiszedni a házból? Az enyém külön is cserélhető, úgy csak 3-5 ezer.

Holnap megnézem közelebbről. Szétszedem és kiderül.

Köszi.

Elküldve
A képeken úgy néz ki, nem lehet kiszedni a házból? Az enyém külön is cserélhető, úgy csak 3-5 ezer.

A tied más. Én a napokban megtaláltam a régi X16XEL motorom termosztátát. Fogóval sem tudtam szétszedni. Szerintem csak szétbarmolni lehet.

Elküldve

X14NZ (verseny)motornál, hogy lehet termosztátot cserélni? Vezérlést is le kell bombázni? Vagy meg oldható anélkül is? Én még sose cseréltem anno Szerelő csinálta még 45-be a ködbe. Valaki árulja el legyen oly szíves. KÖszi

Elküldve
X14NZ (verseny)motornál, hogy lehet termosztátot cserélni? Vezérlést is le kell bombázni? Vagy meg oldható anélkül is? Én még sose cseréltem anno Szerelő csinálta még 45-be a ködbe. Valaki árulja el legyen oly szíves. KÖszi

Szét kell bombázni.

Elküldve
Szét kell bombázni.

Zsír. Miért nem akkor csináltam mikor henger fejeztünk............... Utána jutott eszembe mikor már össze volt rakva, hogy és a termosztátot nem kellett volna már......... Na majd egy meleg, nyári napon. :lol:

Elküldve
Sziasztok.

Lenne egy olyan kérdésem, hogy 1,6 16v XEL motorhoz milyen termosztát való, és milyen árban van?

Elöre is kösz.

Találtam nektek 6500 Ft-ért itt! Úgy tudom, hogy nem lehet szétszedni. :lol:

Elküldve

Sziasztok! Mi lehet az oka annak, hogy ha maxra tekerem (4) a fűtőventillátort, akkor égett műanyag szag jön be egyből a fülkébe? Illetve olyankor minden fényjelző egy picit halványul (mintha nagy lenne az áramfelvétele a fűtőmotornak). Ha meg hagyom egy percig járni, akkor már füst is jön. Tipp? Hol keressem a hibát? A 3 kissebbik fokozat tökéletes, előtét ellenálás is jó (kimérve)

Elküldve
Sziasztok! Mi lehet az oka annak, hogy ha maxra tekerem (4) a fűtőventillátort, akkor égett műanyag szag jön be egyből a fülkébe? Illetve olyankor minden fényjelző egy picit halványul (mintha nagy lenne az áramfelvétele a fűtőmotornak). Ha meg hagyom egy percig járni, akkor már füst is jön. Tipp? Hol keressem a hibát? A 3 kissebbik fokozat tökéletes, előtét ellenálás is jó (kimérve)

A fűtőmotor füsttel működik, ha kijön belőle többé nem megy! :lol:

Az éget műanyag szag szerintem menetzárlatot jelenthet, és akkor motor csere lesz belőle. Az is lehet, hogy egyszerűen csak kontakthiba van és mivel több ideig megy max fokozaton ezért jobban melegszik a kontaktos érintkezés (innen is jöhet pici füst) 1-es fokozaton bír menni?

Elküldve

No, megnéztem a szőnyeg alatt a szivacsot, amit mondtatok. Háát, a pedálok alatt kissé nedves, elképzelhető, hogy emiatt párásodik ennyire ? (mi áztat oda a szivacsra? Összefüggésbe hoztátok a hűtővízzel, az hogyan?)

Elküldve
No, megnéztem a szőnyeg alatt a szivacsot, amit mondtatok. Háát, a pedálok alatt kissé nedves, elképzelhető, hogy emiatt párásodik ennyire ? (mi áztat oda a szivacsra? Összefüggésbe hoztátok a hűtővízzel, az hogyan?)

Nyomd bele az ujjad, és ovatosan nyald meg. Ha édes, akkor hűtővíz. Ha nem, akkor beázás.

Elküldve
Sziasztok! Mi lehet az oka annak, hogy ha maxra tekerem (4) a fűtőventillátort, akkor égett műanyag szag jön be egyből a fülkébe? Illetve olyankor minden fényjelző egy picit halványul (mintha nagy lenne az áramfelvétele a fűtőmotornak). Ha meg hagyom egy percig járni, akkor már füst is jön. Tipp? Hol keressem a hibát? A 3 kissebbik fokozat tökéletes, előtét ellenálás is jó (kimérve)

Ha a füst páraszerű és tömény, akkor én a fűtőradiátor kilyukadására gondolnék, nálam is volt szaga. Nekem sikerült szereznem bontottat, ami gyári és szinte új 3 ezerért. A benne lévő már cserélt volt és utángyártott. Mióta megtörtént a csere, a fűtésem is érezhetően jobb.

Ha beigazolódik, h ez a baj, ne kapcsold be a fűtést, maradjon hideg levegőn, így elkerülheted a hűtővíz elszivárgását, még nem eszközölsz cserét.

Elküldve
Ha a füst páraszerű és tömény, akkor én a fűtőradiátor kilyukadására gondolnék, nálam is volt szaga. Nekem sikerült szereznem bontottat, ami gyári és szinte új 3 ezerért. A benne lévő már cserélt volt és utángyártott. Mióta megtörtént a csere, a fűtésem is érezhetően jobb.

Ha beigazolódik, h ez a baj, ne kapcsold be a fűtést, maradjon hideg levegőn, így elkerülheted a hűtővíz elszivárgását, még nem eszközölsz cserét.

Miért, akkor kikerül a hűtőkörből a fűtőradiátor? :lol: Ha lukas, akkor az mindig folyik, nem?

Elküldve
Miért, akkor kikerül a hűtőkörből a fűtőradiátor? :lol: Ha lukas, akkor az mindig folyik, nem?

Ha nincs nyomás alatt, akkor kevésbé valószínű, h okádja majd az utastérbe a pára szerű tömény füstöt. Nálam legalábbis ez a tapasztalat. Fűtéssel akkora pára kerekedett pillanatok alatt, ami által semmit nem lehetett kilátni az autóból és a hűtővíz is igencsak megfogyatkozott. Miután hideg levegőre kapcsoltam, se a pára, se a hűtővíz fogyatkozása nem jelentkezett.

Elküldve

Ha nincs nyomás alatt, akkor kevésbé valószínű, h okádja majd az utastérbe a pára szerű tömény füstöt. Nálam legalábbis ez a tapasztalat. Fűtéssel akkora pára kerekedett pillanatok alatt, ami által semmit nem lehetett kilátni az autóból és a hűtővíz is igencsak megfogyatkozott. Miután hideg levegőre kapcsoltam, se a pára, se a hűtővíz fogyatkozása nem jelentkezett.

[/quote

hidegre álitással nem lehet tudtommal kizárni, mert nincs rajta csap, csak a fütőbox lamellái terelik másfele a meleg levegőt.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.