Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne :milyen termosztátot vegyek?Wahler , Hans Pries,Meyle ?

astra f 1.6. 16V

Az előttem szóló cartárs hsz-ét csak annyival egészíteném ki, hogy a tömítő gyűrűt is tartalmazza a csomag csak a boltosok gyakran kiveszik és külön árusítják. Erre oda kell figyelni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Tegnap lemostam az autót a mosóban és a pollenszűrő tocsogott a vízben. A ventilátor bekapcsolásakor meg bugyogott a rendszer. Olvastam már itt, h sziloplaszttal érdemes kinyomni a keletkezett rést az idő vasfogával elhasználódott gumi és szélvédő között, amit ma eszközölök is. Másrészről valaki írta, h pluszba még eszkábált is oda valami burkolatot a szűrő fölé, h véletlen se tudjon beázni. A kérdésem csupán annyi lenni, h ha én is elkövetnék hasonlót, az nem akadályozná a megfelelő mennyiségű levegő felvételben? Illetve ha valakinek van erre valami bevált módszere, azt megoszthatná, h okosabb legyek azzal is.

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Tegnap lemostam az autót a mosóban és a pollenszűrő tocsogott a vízben. A ventilátor bekapcsolásakor meg bugyogott a rendszer. Olvastam már itt, h sziloplaszttal érdemes kinyomni a keletkezett rést az idő vasfogával elhasználódott gumi és szélvédő között, amit ma eszközölök is. Másrészről valaki írta, h pluszba még eszkábált is oda valami burkolatot a szűrő fölé, h véletlen se tudjon beázni. A kérdésem csupán annyi lenni, h ha én is elkövetnék hasonlót, az nem akadályozná a megfelelő mennyiségű levegő felvételben? Illetve ha valakinek van erre valami bevált módszere, azt megoszthatná, h okosabb legyek azzal is.

Előre is köszönöm!

Hell!

Mielőtt barkácsolsz meg ragasztassz nézd meg, hogy a helyén van-e a pollenszűrő fölötti müanyag elem. Van egy perem ami alá be kell pattanjon.

Link to comment
Megosztás:

Hell!

Mielőtt barkácsolsz meg ragasztassz nézd meg, hogy a helyén van-e a pollenszűrő fölötti müanyag elem. Van egy perem ami alá be kell pattanjon.

Igen, tökéletesen a helyén van és volt is. Soha nem fordult még elő ilyen mértékű beázás, de gondolom az idei tél megint picit megviselte az elemeket és ezért jött most elő. Sziloplaszt lesz, aztán ha szükséges barkácsolok is valami védelmet még. Tippeket, tanácsokat szívesen fogadok! Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Igen, tökéletesen a helyén van és volt is. Soha nem fordult még elő ilyen mértékű beázás, de gondolom az idei tél megint picit megviselte az elemeket és ezért jött most elő. Sziloplaszt lesz, aztán ha szükséges barkácsolok is valami védelmet még. Tippeket, tanácsokat szívesen fogadok! Köszi!

Ha a helyén van akkor csak tömítő anyag szükséges. Vedd ki az elemet és a peremére nyomj sziloplasztot majd tedd a helyére és kb 24 órát ne érje víz a felületet.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Ismét lenne egy kérdésem,bár ezzel kellett volna kezdenem:)

hideg motornál az egyik henger leáll,de mihelyst melegszik a motor,hűtő víz ismét elindul,és tökéletesen megy...meleg motornál mértek kompressziót és rendben is volt...arra gyanakszanak hogy nem melegszik a vízem és valami a termosztáttal lehet...

lehet ez a gond?(hűtővíz hőmérséklet jeladót cseréltem,ami kétvezetékes ha jól tudom(szemből nézve bal oldalt kell beletekerni))

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Ismét lenne egy kérdésem,bár ezzel kellett volna kezdenem:)

hideg motornál az egyik henger leáll,de mihelyst melegszik a motor,hűtő víz ismét elindul,és tökéletesen megy...meleg motornál mértek kompressziót és rendben is volt...arra gyanakszanak hogy nem melegszik a vízem és valami a termosztáttal lehet...

lehet ez a gond?(hűtővíz hőmérséklet jeladót cseréltem,ami kétvezetékes ha jól tudom(szemből nézve bal oldalt kell beletekerni))

Rossz termosztát miatt, nem áll meg egy henger :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Tegnap lemostam az autót a mosóban és a pollenszűrő tocsogott a vízben. A ventilátor bekapcsolásakor meg bugyogott a rendszer. Olvastam már itt, h sziloplaszttal érdemes kinyomni a keletkezett rést az idő vasfogával elhasználódott gumi és szélvédő között, amit ma eszközölök is. Másrészről valaki írta, h pluszba még eszkábált is oda valami burkolatot a szűrő fölé, h véletlen se tudjon beázni. A kérdésem csupán annyi lenni, h ha én is elkövetnék hasonlót, az nem akadályozná a megfelelő mennyiségű levegő felvételben? Illetve ha valakinek van erre valami bevált módszere, azt megoszthatná, h okosabb legyek azzal is.

Előre is köszönöm!

Az egyik elkövető én voltam. Egy műpadlódarabot tettem a pollenszűrő fölé. Akkorát, hogy oldalirányban túllógjon a pollenszűrőn és persze olyan hosszú is volt, hogy púposodjon, de az ablaktörlő mechanikát ne zavarja a szabad működésben. :) A levegő rendesen fog jönni, mert mindig is oldalról szívja a levegőt. :D

Link to comment
Megosztás:

Az egyik elkövető én voltam. Egy műpadlódarabot tettem a pollenszűrő fölé. Akkorát, hogy oldalirányban túllógjon a pollenszűrőn és persze olyan hosszú is volt, hogy púposodjon, de az ablaktörlő mechanikát ne zavarja a szabad működésben. :) A levegő rendesen fog jönni, mert mindig is oldalról szívja a levegőt. :D

Azt hiszem, h már nem lesz szükséges. Kiszilóztam még az atyaúristent is. Mondjuk érdekelne a megoldásod. Ha egy fotót tudnál dobni unalmasabb idődben, szemügyre venném, azt a megoldást.

:D

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Ismét lenne egy kérdésem,bár ezzel kellett volna kezdenem:)

hideg motornál az egyik henger leáll,de mihelyst melegszik a motor,hűtő víz ismét elindul,és tökéletesen megy...meleg motornál mértek kompressziót és rendben is volt...arra gyanakszanak hogy nem melegszik a vízem és valami a termosztáttal lehet...

lehet ez a gond?(hűtővíz hőmérséklet jeladót cseréltem,ami kétvezetékes ha jól tudom(szemből nézve bal oldalt kell beletekerni))

Inkább gyanús lehet pl. a szívósor tömítése, ami melegedés hatására "megdagad", így onnantól jól tömít, vagy esetleg sok lerakódás annak a hengernek a szelepein, ilyesmi...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ma reggel a pára miatt be akartam kapcsolni a klímát, a klíma visszajelzője világít de nem kapcsol be. Nem változik a motor fordulatszáma és a fűtőventilátort sem kapcsolja be. Nem lehet a relé kattanását sem hallani. (a nyomásszabályzó tilthatja a relét? :) )

Szerintetek mi a gond? A relém szállt el, vagy a gázom?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ma reggel a pára miatt be akartam kapcsolni a klímát, a klíma visszajelzője világít de nem kapcsol be. Nem változik a motor fordulatszáma és a fűtőventilátort sem kapcsolja be. Nem lehet a relé kattanását sem hallani. (a nyomásszabályzó tilthatja a relét? :) )

Szerintetek mi a gond? A relém szállt el, vagy a gázom?

+ 5 fok alatt nem kapcsol be a klíma.

Link to comment
Megosztás:

Emberek ezt nem értem...

Ma csak kíváncsiságból bekapcsoltam a klímát +2 C foknál, és működött! Akkor most mi van... ? Csak +2 alatt nem megy?

http://pics.coldline.hu/pics/158761-20110121-okDEE4t.jpg

Valaki ismeri az Astrát? :)

(Rajtam kívül!) :D

A klíma nem a kijelzőn lévő hőmérsékletet figyeli, van saját hőmérője és ha szerinte megvan a 3 fok (mert megtudtam, hogy +3 fok alatt nem kapcsol be :D), akkor bekapcsol.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.